Originally posted by Mariko
Sanakirjasta:
FEMINISTI = MIEHEN JA NAISEN TASA-ARVOON PYRKIVÄ HENKILÖ.
En mä nyt feministi oo (ei tietenkään pois se minusta!), mut kyl mä niinku tasa-arvoa kannatan (piip piip).
En nyt sua tarkoita, mutta kuten jpp tuossa aikaisemmin mainitsikin tästä tasa-arvo asiasta. Se tasa-arvo tuntuu tarkoittavan vain niitä asioita, joista on etua itselle..
Jos kerran haetaan tasa-arvoa molempien miesten että naistenkin asioihin, niin miksi ei sitten puututa miesten alusvaatemainoksiin?
Tai aikaisemmin mainittuun armeijaan. Miksi ei ajeta tasa-arvoa, että naiset armeijaan tai miehille armeija vapaaehtoiseksi.
Turha selittää mitään fyysistä juttua, koska armeija on nykyään jo aika pelle touhua, että siellä kyllä varmasti pärjää.
Lisää aiheita joihin tasa-arvoa.. Naisten kiintiöt esim poliisiksi. Naisten kuntotestit ovat lähinnä vitsi, kun ajattelee miten vakavastakin asiasta voi olla kyse. Kiintiön takia joku nainen voi syrjäyttää hyvinkin testeissä menestyneen miehen..
Tiedän, että poliisista löytyy todella kovia naisia ja tosi hyviä poliiseja ovat, mutta juuri sen kiintiön takia sinne pääsee heikompiakin.. Jos jonain vuonna on vähemmän hakijoita, niin aina vaan huonompi sinne pääsee...
Testeihin.. Naisten nukenkanto osio. Taitaa naisella olla nukella painoa 40kg ja se pitää kantaa/raahata pois(joskus ollut, en tiedä onko muuttunut).. Monelle naisellekin tuokin saattaa olla todella vaikea ja silti voidaan päästä poliisiksi.
Taitaa keskivertomies painaa 80-90kg.. Enpä itse haluais joutua vaara tilanteeseen naispoliisin kanssa, joka ei pystyis kantamaan tai edes raahaamaan mua senttiäkään turvaan.
Yksi osio taisi olla miehelle leuanveto.. Naisella vastaava oli ainakin pari vuotta sitten ylätalja ja sekin 70% omasta painosta.. Ei voi muuta sanoa kuin, että hoh hoijaa.. :thumbs:
Ja vastaavia tilanteita löytyy varmasti todella paljon. Miksi ei sitten haeta tasa-arvoa tälläisiinkin asioihin? Koska ne eivät ole hyväksi naiselle. Tasa-arvoa haetaan vain ja ainoastaan kun siitä tuntuu olevan itselle jotain hyötyä.
Jos naiset tienaisivat enemmän palkkaa... itseasiassa mallin töissä naiset tienaavat enemmän. Miksi ette hae tasa-arvoa että miesten palkkoja nostettaisiin tai naisten palkkoja laskettaisiin? Eihän se tasa-arvoa ajava feministi tuollaista tee, koska siitä ei ole itselle hyötyä.