Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eihän se nyt ihan noin mennyt. Jack3d poistettiin myynnistä, koska se sisältää 1, 3 dimethylamylaminea eli tutummin dmaa:ta ja täten voi ainakin pikatesteissä antaa positiivisen amfetamiini tuloksen. Craze ei sisällä kyseistä ainetta niin eipä sitä olla vetämässä pois markkinoilta.

Sori. Näin se menikin. Taisin sekoittaa Crazen Crackin kanssa. Minua hämäsi Crazen oikeusjuttu jenkeissä (http://www.nitricoxiderx.com/Driven_Sports_Craze-Lawsuit-20120316.pdf), jossa sen väitetään sisältävän jonkin sortin amfetamiinijohdannaista eli rakenteellisesti amfetamiinin kaltaista yhdistettä, mikä myös DMAA on. Evira tosiaan poistatti myynnistä tällä vain juuri DMAA:ta sisältävät tuotteet.

Laillisten boostereiden käyttö on ihan varmasti sallittua. Enkä usko että mitään huumetestejä tehdään muutenkaan, vaikka taisi tuon lihaskuntotestin yhteydessä jonkinnäköinen lääkärintarkastus olla. Joku homman läpikäynyt voisi vastata ja varmistaa?

Itse jänskäsin viimekeväänä savusukelluskelpoisuuden lääkärintarkastusta kun olin rouhinut kaksin käsin DMAA:ta boosterina jo pidemmän aikaa, oishan se ollut noloa alkaa selittää jotain positiivista piri tulosta, mutta huoli oli turha, ei siellä mitään tommosia edes testattu.

Joku homman läpikäynyt voisi vastata ja varmistaa?

Ei hakuvaiheessa ainakaan tutkita tuollaisia. Ihan tavallinen lääkärintarkastus oli (12 kytkentäisen lepo-ekg:n ja spirometrian lisäksi: kuulo, näkö, ryhti, verenpaine, nivelten toimintakyky, puristusvoima, +jotain perussettiä varmaan mitä en nyt muista). Ei mitään veri-, virtsa-, tai muitakaan näytteitä otettu.

Kouluajasta en tiedä, vaikka jotain yllätystestejä oliskin joskus?

Itse siis testeissä kävin Peurungassa 11.6. ja paperit on jo lähetetty. :)

Edit: kyllä siellä testeissä saa ihan tavalliset treenijuomat olla mukana käytössä. Itse välttäisin ehkä ennen EKG:tä noita buustereita, jos niiden vaikutuksesta vaikkapa sydän lyö tiuhempaan (en tiedä, en ole koskaan käyttänyt)

Mitenkäs flyten treenit ovat kehittyneet?

Täällä on ollut kaikenlaista mutkaa matkassa, flunssaa ja muuten vaan heikkoja treenejä. Eilen kävin ottamassa kortisonia olkapäähän joten saa nähdä miten se nyt vaikuttaa. Kirves ei sentään ole vielä kaivossa. Ainakaan niin syvässä etteikö sen sieltä voisi vielä käydä noutamassa.

Mulla oli taas sellainen vuorokausi tuossa eilisaamusta tähän aamuun, että tuli hetkittäin mieleen että jaksasko tämmöstä tehdä työkseen. Päivästä toiseen. Toisaalta kahta samanlaista päivää ei varmasti noissa hommissa näkis, joskus on rankempaa ja joskus kevyempää. Voin kuitenkin edelleen suositella myös flytelle (ja kaikille jotka haaveilee palomiehen urasta) etsiä sellainen sopimuspalokunta joka hoitaa keikkaa ja tekee niitä oikeasti haastaviakin hommia ja harjoittelee hetkenaikaa sellaisessa. Saa vähän kuvaa siitä mitä se työ vaatii fyysisesti ja psyykkisesti. Minä savusukelsin eilen aamulla ensimmäistä kertaa "oikeasti", siis oikeassa palavassa talossa, enkä missään tarkoituksella poltetussa mökissä tai tuleen tuikatussa harjoitushuoneistossa. Hieman yllättäin se ei tuntunut miltään, jälkikäteen ajatellen olen vähän järkyttynyt (siitä ettei tuntunut miltään). Olisihan sitä vähän saanut jännittääkin.

Aamuyöllä vuorokauden neljännen keikan tullessa kyllä tuntui.. vitutti kun tiesi että herätys päiväduuniin on parin tunnin päästä. Laitoin puhelimen äänettömälle ja jatkoin unia. Tämä touhu on kuitenkin vapaaehtoista toistaiseksi.

Nostan kyllä todellakin hattuani sille naiselle, kuka noi fyysiset vaatimukset pelastajaksi täyttää. Ei ole mikään läpihuutojuttu. Kun itse olin UKK-instituutilla testattavana, niin lihaskuntotestin vastaanottaja sanoi, että "kyllä täällä aina välillä käy naisia yrittämässä, mutta yksikään ei ole päässyt läpi". En sit tiedä kauanko toi on siellä ollu duunissa.

Ne testit on naurettavan helpot siihen nähden mitä se duuni vaatii. Eikä kyllä ole naisille mitenkään mahdottomuus, penkki niistä on ainoa jossa on oikeasti jo vähän haastetta. Eikai niitä naisia vaan ylipäänsä tuonne kovin montaa hae. Melkein kyllä itse veikkaisin että lähes jokainen, varsinkin mimmit, jotka sinne testeihin menee on treenannut niin että varmasti pääsee läpi harvempi kai sinne lähtee vaan kokeilemaan onneaan?

Kuulemma suurin osa reputtavista miehistäkin kusee hommat tohon penkkiin. Tulevat kuulemma sillä asenteella, et "urheilija nyt varmasti pääsee tämmöset testit läpi". Todella harva nainen penkkaa vähintään 25 toistoa minuutissa 45kg:lla JA juoksee cooperissa yli 2800m. Noh, jokatapauksessa... kaikki kunnia niille naisille, ketkä noi testit pystyy läpäisemään.

Onneksi sitä lihaskuntotestiä ja cooperia ei tartte ihan samalla viikolla juosta jos pikkasen viitsii taktikoida. Siinä kun kuitenkin parhaimmillaam voi olla lähes 6kk noiden välillä aikaa.

No ihan hyvin on mennyt! :) Tänään penkkailin 2x12 ja 1x10 tuon 45kg jättäen vähän toistovaraa, joten ei varmaan hirveän kaukana ole tuo 2x15 ja siitä sitten kohti 1x20 jne. Kyykyssä menee jo varmaan n. 17 toistoa, jos oikein pungertaa silmät päästään.

Aikatauluun on nyt vähän tullut muutoksia, koska YT-neuvottelujen seurauksena minut irtisanottiin työpaikastani viikko sitten ja ainakaan vielä en ole uutta työtä löytänyt. Yritän kovasti nyt tuohon kevään hakuun. Ajattelin laittaa hakemuksen myös poliisikouluun tässä hakujaksossa. Mulla kyllä on muutamia ylinopeussakkoja ja reilun viiden vuoden takainen vähän vakavamman rikoksen EPÄILY taustalla. Mua siis vain epäiltiin, eikä rikosta osaltani ollut tapahtunut, mutta eihän se hakupapereissa hyvältä näyltä, kun varmasti nuhteettomia hakijoita pilvin pimein. Päätavoite on kuitenkin tuo pelastusopisto!

Uskon kyllä, että mulla on mahdollisuus helmikuussa olla tuossa vaaditussa kunnossa. Varmastikin vain minimeissä, mutta kuitenkin. Jatkaisin toki tätä bodailua ja pyrkisin koko ajan parempaan ja parempaan kuntoon.

Ja kyllä siellä testeissä on ollut tälläisia "saan jostain varmasti voimaa"-naisia, jotka ovat saaneet tuon 45kg vain pari kertaa penkistä. Ja moni mies siihen penkkiin myös kosahtaa.

Ilouutisia!

Tänään lähdin 61h työviikon ja 11h työpäivän jälkeen salille tarkoituksenani tehdä 3x8 50kg sekä kyykyssä että penkissä, ei muuta. Lämmittelyjen jälkeen se 50kg tuntui kuitenkin penkissä aika "kevyelle" ja ajattelin, että nyt saattaisi olla hyvä päivä kokea onnistumisen iloja. Vaihdoin tankoon 45kg ja sain sen 18 kertaa!!! Ensiksi 12 ihan nopeasti pumpaten, sitten happea ja kolme, taas happea ja kolme. Mulla ei ollut varmistajaa, joten tuo oli sellainen varma 18 ja uskon, että meni kyllä minuutin sisään. Päätin kokeilla toistomaksimia myös kyykyssä ja 20 kertaa sieltä tuli! Jalat petti välittömästi alta tangon pidikkeille saatuani, mutta omista suorituksistani ja mahdollisesti Crazesta villiintyneenä tein vielä 5 leukaa ja 50 vatsaa! En voi muuta nyt sanoa kuin SAATANA!! Koska se on voimasana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aivan törkeän hyvää kehitystä sulla tuossa penkissä flyte!! Mitä ikinä teetkin niin teet sen nyt oikein!

Mulla oli myös viime viikolla penkki ja kyykkykokeilut, tosin kovien sarjojen päälle, penkissä sain 22*45kg ja kyykyssä 27*45kg, kyykyssä kyllä kyse on vaan siitä että kintut ei kestä yhtään hapotusta kun en ole pitkiä sarjoja tehnyt (en kyllä takakyykkyäkään yli vuoteen). 20 toistoa meni heittämällä puoleen minuuttiin ja sitten hyytyi...

Minähän olen treenannut tässä viimeiset 3kk voimapainotteisesti eli tuollaisia 3-10 toiston sarjoja, seuraavassa jaksossa on tarkoitus ymmärtääkseni alkaa tekemään tuota kestävyyspuolta eli pidän ihan mahdollisena että kävisin testin tekemässä loka/marraskuussa. Tartten testistä 0,5 pistettä tai ei ole saumoja päästä vanhalla todistuksella pääsykokeisiin. Uutta totaria en ehdi vielä kevääksi saada.

Kiitos Taratin, kyllähän tuo on sullakin viimeaikoina penkki kehittynyt tosi hyvin! :)

Teen tuota penkkiä täältä saatujen oppien mukaisesti. Eli n.3vko 8-12 toistoa, kevyt viikko ja sitten n.3vko 5x5 ja kevyt viikko. Tuolla 8-12 jaksolla en tee sarjoja ihan loppuun, vaan teen sellaisilla painoilla ettei ole pelkoa sen jäämisestä rinnalle. En ole tähän mennessä vielä koskaan käyttänyt penkkitangossa enempää kuin 52,5kg ja silti tuo 45kg toistomaksimi on aika hyvä. Voi olla, että seuraavallla 5x5 jaksolla lähden kokeilemaan 5x55kg, mutta hyvin rauhallinen ja maltillinen olen noiden painojen lisäyksen suhteen, ettei tule mitään vammoja. :) Lisäksi syön tosi paljon.

Valintakoekutsu tuli tänään tammikuussa alkavaan koulutukseen. Pisterajat oli paperin mukaan ammatilliselta puolelta 4,50 ja lukiopuolelta 3,50

Onnea kutsusta ja tsemppiä kokeisiin!
Jännäksi menee nyt omalta osalta et hakeako lukiopohjalta, josta todnäk tulee 4.25p vai sitten ammattitutkinnolla... No onneksi on aikaa miettiä ja onhan noissa kuntotesteissäkin vielä tekemistä.i

Honnankekka: Tsemppiä kokeeseen!!

Flyte: Jos vaan ammattitutkintopuolen pisteet riittää niin sillä kannattaa hakea. Lukiopuolelta on aina huomattavasti kovemmat pisterajat toisessa vaiheessa. Itse en tosiaan lukiopapereita saa vielä kevään haluun niin aion 2. asteen papruilla hakea. 4.5 tulee jos saan kuntotestistä 0,5. Toivottavasti riittäisi pääsykoekutsuun tai sitten menee syksylle jolloin ei pitäis enää mitenkään hilkulla tuo homma olla.

Tarkoitan siis sellaista ammattitutkintoa, joka on n. vuoden mittainen. Kaikki sellaisella hakevat pääsevät pääsykokeisiin (tietenkin siis fyysiset selvitettyään), mutta pääsykokeissa pitää onnistua erittäin hyvin. Ainakin puoli pistettä paremmin kuin lukiopohjalta hakevat. Siksi lukiopohjalta olisi turvallisempi hakea.

Mulla on tuon kyykyn kanssa ollut ikuisesti sellainen ongelma, että selkä taipuu liiaksi eteen ja perä dippaa. Varmaan nilkan liikkuvuus siinä suhteessa vähän huono. Luin toisaalta, että kokeissa saisi käyttää kyykkykenkiä! Onkohan kovinkin riskialtista tilata painonnostokengät, joiden kanta on +-3cm, ja opetella niillä kyykkäämään paremmalla tekniikalla. Entä jos niitä ei saakkaan kokeessa käyttää?

Olihan tuosta puhetta, oon vaan niin laho pää että en taas muistanut. Sinuna melkein lähtisin kokeilemaan sitten lukiotodistuksella koska kyllähän pisteiden pitäisi riittää pääsykokeisiin ellei nyt ihan älyttömästi ole sisäänpääsypisteissä eroja. Jos ei ole odotettavissa lisäpistettä Cooperista niin varmasti kakkosvaihe rassaa vähemmän jos ei ihan älyttömiä pisteitä tarvitse sieltä saada.

Painonnostokenkien käytöstä kannattanee kysyä testaavasta organisaatiosta. Uskoisin että saa käyttää, koska esim. firefit testeissä saa mielestäni käyttää koroketta kantapäiden alla jos on huono liikkuvuus. Mut kannattaa tietysti varmistaa ennen kun totuttautuu tekemään "väärin".

Mie sain käyttää Do-Win painonnostokenkiä UKK-instituutissa kyykyssä. En tosin erikseen kysyny lupaa, vaan laitoin vaan kengät jalkaan.

Kysäisin asiaa opintosihteeriltä ja vastaus oli, että saapi käyttää. :) Kysyin lupaa tietylle kengälle, mutta uskoisin, että kaikenlaisia pn-kenkiä saa käyttää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom