Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on ihan identtinen aikataulu, paitsi että mulla on takarajaan muutama vuosi vielä matkaa. :) En halua mennä testeihin niin, että hyvänä päivänä ja hyvällä tuurilla saan minimit tehtyä, joten syksyllä selviää, mihin ajankohtaan paukut riittää.

Mun lukiotodistuksella saisin neljä pistettä, mutta mulla on myös pari ammattitutkintoa ja katselin, että ammattitutkinnolla hakiessa pääsee suoraan pääsykokeisiin! (tietenkin siis täytyy muutenkin olla hakukelponen) En tiedä vaan yhtään, että miten vaikea sieltä pohjakoulutusryhmä kolmosesta on sitten saada itsensä koulun penkille. Olettaisin, että jotenkin vaikeampi kuin lukio- tai ammattikoulupohjalta. Todennäköisesti haen kuitenkin tuolla ammattitutkinnolla, niin pääsen edes katsomaan millaiset pääsykokeet ovat ja voin sitten myöhemmin hakea lukiopohjalta, jos tarve vaatii.

Mulla on vara-ammatti jo mietittynä sekin. :D Olen ammatissa nytkin, mutta olen tehnyt samaa työtä jo kahdeksan vuotta ja pian jumahdan tänne, jos en etsi uusia haasteita elämääni.

Mulla olis 2. asteen tutkinnosta 3 pojoa ja veparista yksi kiinnostuspiste. Eipä niillä taida päästä pääsykokeisiin vaikka vetäisi lihaskunnosta täydet. Täytyy siis olla ahkera (ja nopea!) lukiolainen ;)

Mä olen kanssa ollut kohta 8 vuotta IT alalla, ja vaikka työpaikanvaihdoksen myötä tehtävät on muuttuneet haastavimmiksi ja mielenkiintoisemmiksi niin en silti haluaisi nähdä itseäni enää pitkään näissä hommissa. Liksa on toki puolet parempi kun mitä tuolta pelastusalalta raapisi kasaan, mutta itselle ei isokaan raha ole kyllä riittävä motivaattori työntekoon.

En tiedä kyllä yhtään miten tuo sisäänpääsy tuosta pohjakoulutusryhmä 3:sta menee. Jotenkin järkeillen sen ei pitäisi 2. vaiheen sisäänpääsypistemääriin vaikuttaa mitä väylää on pääsykokeisiin tullut, mutta enpä tuota varmaksi osaa sanoa. Kannattaa varmaan kysäistä sieltä opiston opintosihteeriltä. Tai sitten menet vuodeksi vepariin (jos et ole ollut) niin lukiotodistuskin pitäisi riittää hyvin.

Tässä vähän faktatietoa tämän vuoden kevään pääsykoepisteistä ja kouluunpääsypisteistä:

Ammatillisen tutkinnon suorittaneilla alin pistemäärä pääsykokeisiin 5.00 pistettä.
Lukion päättötutkinnon suorittaneilla 4.25 pistettä.
Ja kaikki ammattitutkinnolla tai ulkamaisella tutkinnolla hakeneet pääsevät pääsykokeisiin, mikäli fyysinen testi lävitse. Eli tämä on harkinnanvarainen haku.

Ja maksimipisteet tässä ovat 9 pistettä.

Kouluunpääsypisteet nyt elokuussa alkaville kursseille:

Ammatillisella tutkinnolla hakeneet 5.00 pistettä.
Lukion päättötutkinnolla 7.00 pistettä.
Ammattitutkinnolla tai harkinnanvaraisessa haussa 7.5 pistettä.

Ja Maksimipisteethän tosiaan ovat tässä 11 pistettä.

Jos nuista on vähän apua teijän tuleviin suunnitelmiin niin olkaapas hyvät.

Kiitos Nikke^^! :)

Eli riippuu aivan millainen kunto on, että kummalla kannattaa hakea. Jos saan lihaskuntotesteistä 0.5p (joka siis on mun tavoitemäärä) niin haen lukiopohjalta. Eiköhän sillä 4.5pisteellä sitten pääse valintakokeisiin. Vai onko tietoa, että vaihteleeko tuo 4.25 paljonkin?

En ole ollut vpk:ssa, kun nuorena oma laji vei kaiken ajan ja lajin lopetettuani lopetin kaiken urheilemisen muutamaksi vuodeksi. Otin kyllä viime syksynä yhteyttä tänne Helsingin vpk:n ja kyselin miten homma toimii, mutta kukaan ei vastannut mitään.

Tänks Nikke^^!

Ilmeisesti eri hakuryhmille on sitten jotkut tietyt kiintiöt kun kerran noin paljon on heittoa sisäänpäässeiden pistemäärissä. Onpas mielestäni vähän typerä systeemi jos näin on.

Flyte, nuo valintakokeisiin riittävät pistemäärät luonnollisesti vaihtelevat aikalailla vuosittain, 2010-2011 vaihdellut esim tuo lukion raja 4.0-5.0 välillä ainakin. Ja tosiaan trendi näyttää olevan että lukioryhmästä valintakokeista sisälle on päässyt n. 2-3 pistettä korkeammilla pisteillä kun amiksesta ja ilmeisesti sitten tuosta kolmannesta ryhmästä vieläkin isommilla pojoilla. Haluaisinpa kyllä tietää tämän logiikan ja perustelut miksi näin on. Luulisi että pääsykokeissa kaikkien pitäisi olla samalla viivalla.

No tämä pisteraja spekulointi ei tietysti nyt tässävaiheessa auta mitään. Täytyy vaan koittaa tehdä parhaansa sitten kun aika koittaa.

Helsingin VPK:illa ei sitten ilmeisesti ole pulaa jäsenistä ;) Täällä susirajalla sensijaan koitetaan hulluna rekrytä porukkaa että olisi sopimuksien velvoittama määrä porukkaa keikoilla. Suosittelen silti vielä olemaan sitkeästi yhteydessä, sillä yhden tärkeän lisäpisteen lisäksi saisit sieltä ihan omakohtaista kokemusta siitä minkälaista tuo työ on mm. fyysiseltä rasittavuudeltaan.

Munkin mielestä on tosi ihmeellistä, että amiksesta pääsee opistoon huomattavasti heikommalla pääsykoesuorituksella kuin lukiosta. Eihän siinä ole mitään järkeä. Ei sillä, että minulla olisi mitää amista tms. vastaan, mutta toden totta jokaisen hakijan tulisi olla pääsykokeissa samalla viivalla. Mutta tosiaan, mitäpä sitä päivittelemään. Näillä mennään mitä on annettu. :)

Isojen kaupunkien vpk-toiminta poikkeaa käsittääkseni aivan valtavasti pienten paikkojen vastaavasta. Täällä Helsingin vpkssa tuskin saisin suurtakaan kosketusta siihen oikeaan pelastajan työhön.

Lopetin sen Roan silloin kun sanoin ja nyt mun voimat ei ainoastaan ole palautumassa/palautuneet, vaan ne ovat lisääntyneet! Tulin juuri salilta ja otin penkiltä elämäni kevyimmät 3x8 45kg. Jokaiseen sarjaan jäi ainakin kaksi toistoa varaa, kahteen ensimmäiseen sarjaan ehkä enemmänkin, koska en juurikaan joutunut tekemään töitä noiden sarjojen eteen. Onkohan siinä Roan aikana voinut kuitenkin tapahtua jotain kehitystä lihaksessa, mutta se kehitys ei ole välittynyt kuurin aikana sieltä lihaksesta mihinkään... Mulla on nyt suuria toiveita tulevaisuuden suhteen! :) Kyykyssä sama 3x8 50kg olikin jo vähän raskaampi, mutta olen tosi tyytyväinen siihenkin. Mulla on kyykky suhteessa penkkiin aika heikko, mutta ihan ihan kohtalainen tuota fyysistä testiä ajatellen.

Ajattelin nyt kuitenkin vielä pari viikkoa ottaa sillä tavalla, etten tee mitään sarjoja loppuun ja pidän toistot tuossa 8-12. Sitten sen jälkeen ajattelin aloittaan taas 5x5 ja vuorotella sitä (tässä topikissa saatujen neuvojen mukaan) kuukausittain tuon 8-12 kanssa. Tarkoitus olisi tehä kolme viikkoa aina kovaa ja sitten yksi kevyempi viikko ja kevyen viikon jälkeen vaihtuu aina tuo toistomäärä. :)

Tässä kun on ollut puhetta tuosta, että siellä opistossa/tulevassa työssä pitää tehdä kaikenlaista paineilmalaitteet selässä, niin mulla on tarkoitus alkaa lenkkeilemään 15kg koiranruokasäkki rinkkaan tungettuna. :D Varmaan alussa siis kävelen vaan ja totutan kroppaa, mutta toiveissa olisi joskus juosta muutama kilometri ja ylämäkiä napuset selässä rapisten.

Osaisikohan joku viisaampi kertoa kuinka terveellistä tuollainen painorepun kanssa juoksentelu on? Itse ainakin pelkäisin polvien kyllä ottavan äkkiä damagea jos kyydissä on se 20-35kg (tai edes se 15) lisäpainoa joka releistä tulee. Mutta en tiedä, kyllähän näitä painojen kanssa juoksijoita näkyy aina välillä.

Varmasti kuitenkin kävely, kyykyt, portaat, esteiden ylitykset ja alitukset on semmoisia mitä voi ja kannattaakin sen rinkan kanssa tehdä, mutta lenkille en kyllä henk koht lähtis.

Ja hienoa että tulokset on noususuuntaisia!! Antaa varmasti taas uutta virtaa ja motivaatiota reenilöihin!

Osaisikohan joku viisaampi kertoa kuinka terveellistä tuollainen painorepun kanssa juoksentelu on? Itse ainakin pelkäisin polvien kyllä ottavan äkkiä damagea jos kyydissä on se 20-35kg (tai edes se 15) lisäpainoa joka releistä tulee. Mutta en tiedä, kyllähän näitä painojen kanssa juoksijoita näkyy aina välillä.

Varmasti kuitenkin kävely, kyykyt, portaat, esteiden ylitykset ja alitukset on semmoisia mitä voi ja kannattaakin sen rinkan kanssa tehdä, mutta lenkille en kyllä henk koht lähtis.

Kyllähän porukka juoksee 110kg omapainonkin kanssa lenkkejä, toisilla polvet varoittelee, toisilla ei.
Onhan se tietysti tasaisemmin jakautunut mutta kevyellä ihmisellä luulisi 15kg tottuvan ajan kanssa.
Maastossa kävely varmaan riittää tuon painon kanssa.

Tosiaan noista pisterajoista ei vielä ole kauheasti faktatietoa, koska tuolla uudella hakutavalla ei ole vasta aloittanut kuin muutama kurssi aikaisemmin.
Mutta luulisi noitten pisterajojen pyörivän karkeasti noista 1 piste suuntaan jos toiseen.

Kannnattaa käydä lukemassa pelastusopiston nettisivuilta se hakuopas, niin siittä selviää vielä vähän lisätietoa nuista valintaperusteista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
lisäpainojen kanssa juokseminen on suht pakollista treeniä mm. ammattisotilaille, joita munkin rinkiin kuuluu muutamia. se eteneminen on vaan hieman erilaista ku varsinainen juoksu. siitä tehdään enempi semmosta taloudellista vauhtikävelyä, missä askelkontakti ei ois kauheen iskevä ja sitä kautta tukielimistöö liikaa kuormittavaa. kuorman tulis lisäks olla hyvin pakattu ja sidottu, ettei aiheuta ylimäärästä heiluntaa jne.

lisäpainolenkkeilyyn pitää tehdä suht rauhallinen sisäänajo lyhyillä, mutta suht usein tapahtuvilla treeneillä. pikkunen muutaman kilon reppu on aika hyvä kaveri. lihaskestävyyden kasvaessa kyllä huomaa miten se touhu alkaa tuntumaan mielekkäältä ja painoja voidaan hieman lisäillä. on aika eri asia olla 110kg ja alkaa juokseen ku olla 60kg ja lisätä itelleen 20kg ravailuun. kropan pitää antaa tottua pieneenki lisäkuormaan, jos aikoo tehdä sitä hommaa vuositolkulla. erinomasta treeniä lisäpainolenkit kuitenkin on ja niitä kantsii tehdä mieluiten pehmeellä alustalla. kävely on juurikin se paras tapa alotella.

Kiitos taas hyvistä neuvoista! Mä olenkin ihan teidän armoilla, koska mä oon saanu täältä niin hyviä neuvoja, etten ole mitään muuta valmennusta hankkinut tai oikeastaan vielä tarvinnut. Kiloja on tullut saman verran kuin treenikuukausiakin, eli vajaa 11 ja elopaino on lähempänä 70kg kuin 60kg. Mutta omasta mielestäni en ihan hirveästi sitä läskiä ole kerännyt. Toki jonkin verran, mutta tälläinen on tämän päivän kunto.

562783_483981038282346_300162585_n.jpg

tohon pelastettu miehenraatokokelas kummallekin hanskalle roikkumaan ja hyvin pelaa :)

Nyt on kyllä pakko hehkuttaa, että tänään penkiltä 15x45 ja toisto, pari jäi varastoon! :dance: Olen tuon roa-tuhon jälkeen treenannut raivoapinan lailla ja tehnyt penkkiä 3-4x viikossa, mutta aina niin, etten ole ihan viimeisiä voimia joutunut käyttämään. Lisäksi aloin muutama viikko sitten syömään beta-alaniinia ja leusiinia, joilla on saattanut olla jotain positiivisia vaikutuksia. Ensiviikon vielä jatkan tätä joka toinen päivä salilla rytmiä, mutta sitten mökille viikoksi rentoutumaan.

siel voi sit treenailla muuta omaks iloksi. mettätöitä, punnerruksia, uintia, pussailua :)

Nyt on kyllä pakko hehkuttaa, että tänään penkiltä 15x45 ja toisto, pari jäi varastoon! :dance:

Hyvä flyte!! Hyvällä mallillahan tuo pena jo on, ottaen huomioon lähtötason ja kauanko oot sitä hieronut! Kyllä susta vielä palomies tulee!

Mökille moottorisaha mukaan jos vaan mahdollista ja sen kanssa kikkailua. On meinaan huomattu suht haastavaksi hommaksi kun ei juuri kokemusta ole. Toki myös ihan lomailu ja lepäily voi olla joskus hyväksi ;) Mulla oli tänään treeniohjelmassa mattojen pyykkäilyä ja huomenna mansikan poimintaa :D

No tuo pena on kyllä munkin mielestä hyvällä mallilla, vaikken sillä tavalla mistään mitään ymmärräkkään. Ehkä mulla on jotain geneettistä lahjakkuutta siihen, koska mun syömiset on kuitenkin tasoa "voin syödä nämä neljä dallaspullaa kerralla, koska treenaan niin paljon" ja mitään treeniohjelmaakaan mulla ei ole. Tai siis on sillä tavalla, että pyrin tekemään aina penkin, kyykyn, leuat ja sitten vähän apuliikkeitä, mutta aina lämmittelyssä tunnustelen päivän kuntoa ja mietin sitten siinä, että mitäs tänään. Eilenkin mun oli tarkoitus tehdä ihan muuta, mutta kun lämmittelyssä penkki tuntui kulkevan kuin ilmaa vaan, niin ajattelin, että nyt olisi sopiva hetki kokeilla tuota toistomaksia. Mitään buusteria en ollut ottanu (olin syönyt muutaman turkinpippurikarkin kyllä :face:), että siihen nähden oon ihan älyttömän tyytyväinen. Mulla tuo Craze niminen buusteri tuo joskus lisätoistoja suoritukseen, mutta en joka treeniin sitä ota, kun toivon, että sen teho säilyis sitten ihan sinne testeihin asti.

Kai siellä testissä muuten saa käyttää tuollaista laillista buusteria?

Mutta kaippa tuon palomieheksi pääsyn lopulta ratkaisee ne psyykkiset. Fyysisten testien osuus kun on loppupisteissä niin pieni. :)

Kai siellä testissä muuten saa käyttää tuollaista laillista buusteria?

Craze meni juuri myyntikieltoon Suomessa.

Tämä on täyttä toisen käden tietoa, mutta netissä ollut juttuja joiden mukaan Jack3d ja Craze-tyyliset boosterit voivat virtsatestissä antaa positiivisen tuloksen metamfetamiinista.

Craze meni juuri myyntikieltoon Suomessa.

Tämä on täyttä toisen käden tietoa, mutta netissä ollut juttuja joiden mukaan Jack3d ja Craze-tyyliset boosterit voivat virtsatestissä antaa positiivisen tuloksen metamfetamiinista.

Eihän se nyt ihan noin mennyt. Jack3d poistettiin myynnistä, koska se sisältää 1, 3 dimethylamylaminea eli tutummin dmaa:ta ja täten voi ainakin pikatesteissä antaa positiivisen amfetamiini tuloksen. Craze ei sisällä kyseistä ainetta niin eipä sitä olla vetämässä pois markkinoilta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom