Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Todellakin lopetan sen! Olisin lopettanut jo aiemmin, jos olisin tiennyt. Mulla kuitenkin paino ja tulokset ovat nousseet tai pysyneet ennallaan tässä tämän treenin aikana ja nyt on kuusi viikkoa mennyt koko ajan kehitys alaspäin! Joka kerta salilla olen hieman huonompi kuin edellisellä kerralla ja tänään olin jo niin huono, että pakko oli lähteä etsimään syytä muualta, kuin ylitreenistä tai jostain liian vähästä syömisestä. Olen pitänyt lepoa, tehostanut aerobista, tehostanut ruokailua, nukkunut enemmän ja paremmin ja tulokset vaan laskee! Tottakai tuollainen ottaa aika paljon henkisellekin puolelle ja jos saan Roan lopettamisella huijattua itseni siihen, että nyt olen taas hyvässä kunnossa ja vireessä niin se on kyllä sen arvoista. :)

se onko sulla treenaamisesta johtuvaa ylirasitustilaa tai lääkkeestä johtuvaa on aika eri asia. tavallinen ihminen ei innokkuudestaan huolimatta kyl itelleen hermostollista ylikuntotilaa juuri saa aikaan, vaan kyse on enempi vaan hetkellisesti tilasta. tällanen hoituu kyllä lyhyellä treenien kevennykselläkin. tollanen pitkäaikanen tulostason lasku on tietenki älyttömän rankkaa päälle ja motivaatiolle. ja ilman motivaatioo ei tuu tuloksia. millasia ja kuin pitkiä lepojaksoja oot pitäny tolla 6 vkon pätkällä? aerobisen tehostaminen ei kyl kuulu lepäilyyn.

Todellakin lopetan sen! Olisin lopettanut jo aiemmin, jos olisin tiennyt. Mulla kuitenkin paino ja tulokset ovat nousseet tai pysyneet ennallaan tässä tämän treenin aikana ja nyt on kuusi viikkoa mennyt koko ajan kehitys alaspäin! Joka kerta salilla olen hieman huonompi kuin edellisellä kerralla ja tänään olin jo niin huono, että pakko oli lähteä etsimään syytä muualta, kuin ylitreenistä tai jostain liian vähästä syömisestä. Olen pitänyt lepoa, tehostanut aerobista, tehostanut ruokailua, nukkunut enemmän ja paremmin ja tulokset vaan laskee! Tottakai tuollainen ottaa aika paljon henkisellekin puolelle ja jos saan Roan lopettamisella huijattua itseni siihen, että nyt olen taas hyvässä kunnossa ja vireessä niin se on kyllä sen arvoista. :)

Sulla on siis kuuri ollut vasta 6 viikkoa? Sehän on ainetta, joka kerääntyy elimistöön. Eli tehot/vaikutukset alkavat näkyä vasta kuukausien/viikkojen päästä. En edelleenkään usko, että pelkällä lääkkeellä olisi tossa ajassa tuollaista vaikutusta. Onko sulle tullut muita oireita, kuten ihon järjetöntä kuivumista (enkä nyt siis tarkoita että voi onpa vähän kuiva iho vaan sellaista tyyliin kirvelee törkeästi ja huulet on lähdössä irti)? Jossei muita oireita ole vielä pahemmin tullut sanoisin, että lääkettä ei ole vielä edes elimistössä tarpeeksi, että se alkaa oikeasti vaikuttamaan.

Kuuri on ollut 10 viikkoa, josta ensimmäiset viikot treeni kulki kuin höyryjuna. Ja sitten se alkoi, että joka kerta olin huonompi kuin ennen. Kevensin heti treeniä, kun havaitsin suorituskyvyn laskeneen ja kun se laski edelleen pidin enemmän ja enemmän taukoa, söin enemmän ja pyrin nukkumaan enemmän. Tuo aerobinen on noussut vaan pelkästään juoksemisen ilosta, hyvin kohtuullista se kuitenkin on. Kun silloin kuutisen viikkoa sitten sain tuon 45kg 3x10 parin minuutin palautuksilla, sain sen tänään ensiksi 6 kertaa ja seuraavaksi 4 kertaa. Edellisen kerran olin penkkiä tehnyt viime keskiviikkona, jolloin sain 45kg vielä 8 kertaa.

Mulla ei oikeesti pää kestä katsoa tätä, kun kaikki työ mitä oon tänä vuonna tehnyt on valumassa hukkaan! Ja koska Roan on raportoitu aiheuttaneen suorituskyvyn laskua kuin myös epänormaaleja lihasten hajoamistuotteita veressä, niin mä en nyt voi tehdä muuta, kuin lopettaa sen kuurin ja uskoa ja toivoa, että se on käännekohta.

tollanen pudotus voi ihan hyvin johtua ylikunnosta. jos viel keskiviikkonaki tuli kasi. onko treeni ollu pelkkää kymppeilyä vai millasta? ei se voima kyl yhtäkkiä minnekä'än katoa, ellei oikeesti jotain vakavaa tapahdu. onko paino laskenu?

Treeni on ollut nyt tosi rikkonaista, koska en vaan jaksa tehdä sitä mitä olen aikonut. Muistaakseni keskiviikkonakin mun piti tehdä ensiksi 10x40, sitten sama 45 ja viimeisessä sarjassa taas 10x40, mutta taisin tehdä 8x40, 8x 45 ja 10x40. Tänään sitten oli tarkoitus tehdä 3x8 45, mutta ajatukseksi jäi. Jonnekin voima on nyt kadonnut, vaikka mitään vakavaa ei ole tapahtunut ja treeni mielestäni yleisestikin ollut paljon kevyempää, kuin mitä ihan alkuvuonna. En usko ylikuntoon, uskon Roa-tuhoon.

Ite en ainakaan roaccutanilla huomannut tollasia vaikutuksia. Selkä saattoi olla normaalia kipeämpi. Olin kuurilla jotain 6kk tms. Ite söisin sen kuurin loppuun.

Mulla heitteli voimat miten sattuu nuorempana. Nykyään on ollut tasaista.

Pää kertoo kropalle mitä pitää tehdä. Jos kerran uskot siihen että se Roa vaikuttaa noin pahasti niin se tulee vaikuttamaan sitten tuolla tavoin.

jos sä hinkkaat samalla raudalla, samoilla toistoalueilla jne jne jatkuvasti, voi ihan hyvin tulla takapakkia. mulla on asiakkaana mm. toipuva syöpäpotilas, jolle ei annettu juuri mahiksia mihinkään tekemiseen ja sieltä kyl löytyy aika huikee asenne tekemiseen. ja kehitystä tulee. mut kyl sen treenailun silti pitää olla fiksua ja progressiivista.

Jestas sentään! Ei, en hinkkaa aina samalla raudalla. Tein tosi pitkään 5x5 ja ehdin vasta vähän reilu kuukauden tehdä tuota 3x8-12, kun tämä täysin mystinen, suorituskykyä mahdollisesti heikentävään lääkekuuriin kylläkin erinomaisesti ajoittuva, suorituskyvyn lasku alkoi. Ja mulle se harhaoppinut ihotautilääkäri oli siis sanonut, että Roa ei vaikuta suorituskykyyn ja elin siinä uskossa ja hain syitä kaikkialta muualta. Niihin muihin syihin puuttuminen ja korjaaminen ei kuitenkaan tuonut toivottavaa vaikutusta vaan suorituskyky laski ja laski niin vasta tänään perseelleen menneen puntin jälkeen kirjoitin googleen Roaccutan ja suorituskyvyn lasku. Vaikka suurimmalla osalla se ei ilmeisesti suorituskykyyn vaikuta millään tavalla niin joillakin niin tapahtuu ja en nyt näe mitenkään mahdottomana, että olisin yksi heistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ei mitään jestas. en mäkään tota mahdottomana näe. en silti usko, että ton kannattaa antaa treenejä haitata. vaivoja tulee ja menee. pelkkä lepääminen joka tapauksessa heikentää suorituskykyä vielä enemmän.

Jatkan nyt treenailua reippain mielin ihan samalla tavalla niinkuin tähänkin asti. Pitänee varmaan sellaisista painoista kuitenkin lähteä liikkeelle, joilla saa tuon 3x10 tehtyä ja sitä kautta sitten kohti uusia ennätyksiä. :) Tuon Roaccutan mun on nyt pakko lopettaa. Jos sillä ei ole tähän mennessä osuutta ollut niin viimeistään nyt alkaa olemaan, kun tiedostan mitä se saattaa aiheuttaa. Se on ihan totta, että pää kertoo kropalle mitä tehdä ja voihan se olla, että olen alitajuisesti tuota Roa-kuuria miettinyt ja sen vaikutusta suorituskykyyn pelännyt.

Mulla "romahti" tulokset roalla... söin 8kk ja treenipainot kärsi n. 30%, kun kuuri oli ohi niin pääsin vanhoihin tuloksiin n. kuukaudessa ja sen jälkeen on menny hyvin :) Lihakset myös tuli erittäin kipeäksi todella helpolla.

Luimpas ketjun läpi ja kyl on oikea meininki Flyte! Ikävä toi viimeaikainen setbacki, mut niitä tulee kaikille. Nyt vaan paljon tsemppiä ja polje toi samainen kehityskone käyntiin mikä on ollu päällä!

flyte: joo unohda hetkeks painot ja ota pikkusen askelia taaksepäin. mikään treeni täs vaiheessa ei oo haitaksi, vaikka vastoinkäymisiä onki. mee pari kolme kk noilla bodailuilla määrissä ylöspäin, niin saat pohjaa. eli alkuun vaikka romu, jolla tulee 2*8 ja tavotteena sit saada hieman isommalla painolla 4*12. ei lineaarisesti eteenpäin, vaan jatkuvastri käytössä koko toistoalue. pitkän aikavälin kehitys merkkaa eniten.

Tuskinpa mikään ihme suorituskyvyn romahtaminen, jos ko. lääkeaineella on katabolisia ja/tai diureettisia vaikutuksia. Itsellä oli vähän aikaa sitten 2 viikkoa kestänyt kuume ja nielutulehdus, penkki tuli +180kg lukemista, 1x140kg kuntoon. Nyt jokunen viikko jo treenattu ja sarjapainoista päätellen maksimi n. 160kg. Oikeestaan ihan joka liikkeessä suhteellisesti samanlainen tiputus, ehkä jaloista ei niin pahasti voimat kadonneet. Ja jos 2 viikkoa pitäisin täyttä lepoa ja söisin kunnolla, tulokset eivät paljon ehtisi edes tippumaan. Eli kyllä tuo nopea suorituskyvyn aleneminen jonkun lääkityksen/sairastelun takia on ihan mahdollista perusterveellä ihmiselläkin, se on paljon henkilökohtaista. Joten olen eri mieltä tuosta, ettei se voima mihinkään voi kadota äkillisesti :)

Itsellä ainakin häviää paineet lihaksista ja voimat todella nopeasti jos sairastelee(pl. jotkut pikkuflunssat), että helpompi olisi lyödä hanskat tiskiin kuin jatkaa treeniä. Siitä samaa mieltä et ei kannata edes yrittää niitä tiukkoja voimasarjoja ottaa jos kunto on noin romahtanut, koska johtaa vaan pahempaan motivaation katoamiseen. Teet kevyemmillä painoilla pidempää sarjaa ja syöt kunnolla, ja sitten kun alkaa tuntua olo kohtuu vahvalta, niin aloitat progressiivisen treenin pääliikkeissä, joilla pyrit palauttamaan entisen kunnon.

nyt nyt nyt hei likat se ikäkortti roskiin! mä olen jo 43v ja tulokset paranee koko ajan. määrätietosta treeniä vaan ja homma etenee! kestovoima on aika turhaa kun tehdään pohjaa. sitä aletaan tekeen vasta muutama viikko ennen testejä. sitä ennen kaiken punttitreenin pohja on VOIMA. isoilla perusliikkeillä (testiliikkeet tietenkin se pääasia) vaihdellen bodypitusestä (8-12) treenistä enempi voimapainotteiseen (3-6 toistoa) vaikkapas kuukauden välein. peruskestävyyttä tasalenkeillä ja intervalleilla. yläkroppaa ei noissa kestonylkyttelyissä sais unohtaa, vaan kaikenlaiset farmarikävelyt yms. kantelujutut on tosi hyviä.

En minä tässä ikää tuijotakaan treenikehityksen kannalta, vaan siltä kannalta missä vaiheessa on enää järkeä lähteä opistoon hakemaan. Ja toisaalta jossain vaiheessa on voitava myös myöntää itselleen jos vaan ei rahkeet riitä tähän hommaan. Jos jo testeissä liikutaan omilla äärirajoilla niin kyllä opistolla/työssä on sitten todella vaikeaa... No, syksyyn asti katsellaan miten tämä homma edistyy, ja tarvittaessa sitten pistetään urasuunnitelmat uusiksi.

Treeneissä nyt vielä meinasin mennä tuolla tietokoneen arpomilla ohjeilla sen aikaa kun kehitystä tapahtuu. Varmaan on ihan syytä ottaa johonkin väliin sitten ihan puhdasta voimatreeniä (penkissä siis). Tuntuu vaan ettei siinä voimissa tapahdu mitään edistystä, maksimi on ollut se 65kg niinkauan kuin muistan. Välillä se on tosi kevyttä mutta enempää ei tule ei sitten millään =(

Ja Flytelle tsempit! Voimat kyllä varmasti palautuu!!

edistystä tulee, jos treenit suunnitellaan oikein. tietokone ei ehkä siihen oo aina oikee apuri.

edistystä tulee, jos treenit suunnitellaan oikein. tietokone ei ehkä siihen oo aina oikee apuri.

No ei kai ole. Mutta kaikkea kannattaa kokeilla? Onhan minulla toki ollut kokeilussa jos minkälaista treeniohjelmaa, edelliset 6kk koitin penkkiä tahkota yhden naisten EM voittajan ohjeilla, mutta eipä siitäkään kehitystä tullut kamalasti. Sitä ennen treenasin 5/3/1:llä. Suurin ongelma tosin lienee että minulla on edelleen olkapää rikki, joten kehittyminen penkissä on varmasti siitä(kin) syystä hidasta.

Tietokoneen arpoma "ohjelma" on siis FireFit testausjärjestelmän suoltama treeniohjelma joka perustuu testissä saamiini tuloksiin. Eihän se kone sitä toki arvo, vaan kyllä siellä on jonkin alan ammattilaiset olleet noita miettimässä. Eihän tuo sillälailla yksilöllistä ole, että en oleta että mikä toimii toisella minun tasoisellani treenaajalla toimisi minullakin. Mutta annan tuollekin nyt mahdollisuuden. Niin kauan kun tulokset kuitenkin nousee niin ei se nyt voi ihan mönkään mennä. Vaihdan voimailuun sitten kun tulee seinä vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom