Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla ei varsinaisesti oo mitään sellasia lihasposetuskuvia, mutta laitan tähän nyt ensin tälläsen bailaamaan menossa kuvan, josta varmaankin näkyy vähän yläkropan mallia, joka ei ole mitenkään lihaksikas.

Ja pari viikkoa sitten mä omasta lihaskasvusta intoutuneena pakotin ottaa kuvan, kun tukka harittaen vedän leukaa. Tässähän toki kaikki lihakset on jännittyneenä, eikä ne rentona oo noin selkeästi esillä. Mutta en mä enää mahdu hartioista tai reisistä mun vaatteisiin, jotka vielä muutama kk sitten oli ihan sopivia.

Kuvat näkyy mulle tosi isoina, mutta oon kyllä pienentäny ne...

Sitähän olis pitänyt odottaa pari vuotta et hakee, jos noin nättejä naisia pyrkimässä. Nyt joutuu tammikuus meneen vaan äijävoimin, noh hyvä se kai niinkin kun ei mitään :)

Tsemppiä reeneihin, varmasti onnistuu kun jaksaa vaan treenata täysillä!!!

Mulla ei varsinaisesti oo mitään sellasia lihasposetuskuvia, mutta laitan tähän nyt ensin tälläsen bailaamaan menossa kuvan, josta varmaankin näkyy vähän yläkropan mallia, joka ei ole mitenkään lihaksikas.

Ja pari viikkoa sitten mä omasta lihaskasvusta intoutuneena pakotin ottaa kuvan, kun tukka harittaen vedän leukaa. Tässähän toki kaikki lihakset on jännittyneenä, eikä ne rentona oo noin selkeästi esillä. Mutta en mä enää mahdu hartioista tai reisistä mun vaatteisiin, jotka vielä muutama kk sitten oli ihan sopivia.

Kuvat näkyy mulle tosi isoina, mutta oon kyllä pienentäny ne...

No ei ole treeni mennyt hukkaan, ekassa on tollainen nätti laiheliini, toisessa jo fitness luukkia, olkapäät pyöristyny ja latsitkin jo erottuu selässä.
Rasvaa ei tosiaan näytä tulleen, jo tuossa pitäisi olla kannustinta jatkaa samaa rataa.

Mitenkäs flyten reenailut sujuu, onko liikkeissä tapahtunut kehitystä?

Minähän lupasin päivitellä tilannetta noiden omien suoritusten osalta, ja tässä nyt on helmikuoisen FireFit testin tulokset:

Istumaannousu: 36x/min
Penkki: 18x45kg/min
Kyykky: 27x45kg/min
Leuat: 6

Leuoissa selvästi näkyy ja tuntuu tämä elopainon nousu, painoa oli testissä sellaiset 7kg enemmän kun dieetin aikana tehdyissä enkoissa joten kyllähän sieltä heti muutama toisto jäi tekemättä.

Tyytyväinen olin kuitenkin suoritukseen, koska en penkkiä ja kyykkyä ole voinut juuri treenailla jo 6kk vaivanneen olkapääongelman vuoksi. Toivoisin niin että se tässä joku kaunis päivä päättäisi parantua jotta pääsisin penkkiä tosissani taas treenailemaan... muuten jää kyllä haaveeksi tuo 25 toistoa.

Kuinkas sujuu Cooper ja uinti, vai oletko testannut?

Mitenkäs flyten reenailut sujuu, onko liikkeissä tapahtunut kehitystä?

Minähän lupasin päivitellä tilannetta noiden omien suoritusten osalta, ja tässä nyt on helmikuoisen FireFit testin tulokset:

Istumaannousu: 36x/min
Penkki: 18x45kg/min
Kyykky: 27x45kg/min
Leuat: 6

Leuoissa selvästi näkyy ja tuntuu tämä elopainon nousu, painoa oli testissä sellaiset 7kg enemmän kun dieetin aikana tehdyissä enkoissa joten kyllähän sieltä heti muutama toisto jäi tekemättä.

Tyytyväinen olin kuitenkin suoritukseen, koska en penkkiä ja kyykkyä ole voinut juuri treenailla jo 6kk vaivanneen olkapääongelman vuoksi. Toivoisin niin että se tässä joku kaunis päivä päättäisi parantua jotta pääsisin penkkiä tosissani taas treenailemaan... muuten jää kyllä haaveeksi tuo 25 toistoa.

Kuinkas sujuu Cooper ja uinti, vai oletko testannut?

Omasta mielestäni sujuu oikein hyvin. Nämä nyt on vähän sellaisia n. arvioita, kun en ole mitään testiä tehnyt, mutta tämän hetken kunto on varmaan:

Istumaannousu: 40x/min
Penkki: 10x45kg/min
Kyykky: 15x45kg/min
Leuat: Tämä on todella päiväkohtaista. Välillä kolme tekee tiukkaa, välillä menee lähes viisi.

Cooper ja uinti ei ole vielä juurikaan mielessä olleet. Ajattelin ainakin nyt vielä muutaman kuukauden keskittyä voiman lisäämiseen. Mulla pitäisi olla jonkinsortin "pohjakunto" aerobiseen, kun olen pikkulapsesta lähtien harrastanut kilpaurheilua lukuunottamatta näitä muutamia viimevuosia. Ahkerasti kyllä bailasin ne vuodet, että sohvan pohjalle en ole jäänyt :D Kesällä voisin tuota cooperia sitten ihan kokeilla.

Hienoa kehitystä Flyte!

Varsinkin tuo penkki on kyllä hyvällä alulla, itsellä meni ties montako vuotta että sain noinkin paljon nostettua.

Leuat kyllä sieltä alkaa tulla kun vaan jaksaa sitä treenata, kotiin vaikka tanko jossa käy nykimässä aina kun ohi kävelee. Testissä tarvittava toistomäärä on kuitenkin niin pieni että se ei varmasti tule olemaan ongelma ellei elopainoa sitten kerry yhtäkkiä reilusti enemmän.

Kiitos :)

Kieltämättä kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Nuo leuat nyt on vähä tuollaiset, kun painoa tulee pikkuhiljaa koko ajan lisää, mutta en itsekään usko tuon kuuden toiston tuottavan vajaan vuoden kuluttua mitään ongelmia. Itse uskon suurimman kysymysmerkin olevan tuo penkki. Kehitys ei varmasti voi näin enää kauaa jatkua ja luulen, että sen kanssa saa tehdä vielä tosissaan töitä. Muutama ylimääräinen toistokaan kun ei olisi pahitteeksi. Mutta katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Millä tavalla nyt tällä hetkellä treenaat? Minkälainen ohjelma on käytössä ja miten ruokapuoli? Ei kannata edes hetkeen antaa sijaa ajatukselle, että kehitys hidastuu.

Mä olen viimeiset kuukaudet treenannut kaksijakoisella ohjelmalla 4x viikossa ja 75% treeneistä olen kyykyssä ja penkissä tehnyt tuota 5x5 ja siihen perään yhden pidemmän sarjan. 25% treeneistä olen tehnyt sitten kaikenlaista, välillä 3x8, 4x10, 3x3 .. Parin kuukauden välein olen aina kokeillut maksimia ja siihen perään olen pitänyt sitten vähän kevyemmän viikon. Apuliikkeissä teen yleensä 3x8-12 sarjoja. Sellainen perus rinta/ojentaja/etureisitreeni on tyyliin tuo penkin 5x5 ja pitkä sarja, flyessejä 3x10, vinopenkkiä 3x10, dippi 3x8-12, ojentajat taljassa tai käsipainoilla 3x8-12 ja ojentajapenkki 3x10. Sitten kyykyssä sama kuin penkissä ja reidenojentajalaitoksessa 3x12. Tähän päälle teen yleensä vatsoja. Selkä/hauis/olkapää/takareisi on leuanvetoja kolme sarjaa aina niin monta kuin sinä päivänä menee ja yleensä vielä ylätaljassa leuanvetosimulaatio. Sitten alataljaa, kulmasoutua tangolla tai käsipainoilla. Hauikset scottissa ja jos virtaa riittää niin vielä käspainoilla tai taljalla. Viparit sivulle ja tangolla seläntakana takaolkapäät. Suorinjaloin maastaveto.

Ajattelin, että alkaisin nyt syömään kreatiinia sillai niinku sitä pitää syödä, (eli tankkauspäivä, ylläpito, tauko) ja jättäisin muutamaksi viikoksi pidemmät sarjat pois ja keskittyisin tuohon voimaan. Sitten kesällä viimeistään lisäisin runsaasti aerobisen määrää ja samalla siirtyisin kestävyyspainotteiseen salitreeniin.

Miltä kuulostaa?

Niin ja yritän syödä reippahasti parin tunnin välein ja proteiinipainotteisesti. Aika paljon menee kaikenlaisia herkkujakin ja silloin kun oli laskiaispullat kaupassa niin penkki kehittyi paremmin kuin koskaan :D

Ihan hyvältä kuulostaa. Jokaisen kroppa reagoi eri tavalla treeniin ja sen oikean tavan löytäminen on tärkeää. Kaksijakoinen ohjelma on hyvä ja sillä saa kyllä rasitusta aikaan. Kannattaa luultavasti nyt vaihtaa ihan puhtaasti voimapainotteiseen, kun sulla on noin vuosi aikaa tavoitteeseen. Pidemmät sarjat kevyillä painoilla myös helpottuvat, kun pystyt nostamaan isompia rautoja. Kaksijakoisellla ei tarvitse edes vitkutusliikkeitä, vaan voit keskittyä pääliikkeisiin ja niitä sulla on jo hyvin mukana (penkki, kyykky, dippi, kulmasoutu, leuka, smjv). Vatsoja kannattaa myös tehdä lisäpainoilla/tekniikalla, jolla ei useaa toistoa saa. Sen jälkeen noiden normivatsojen tekeminen on vaivatonta. Sulla menee niitä jo sen verran hyvin, ettei niitä tarvitse paria kertaa viikossa enempää edes treenata.

Voimakaudella on tärkeää syödä kunnolla, että saa tarpeeksi kaloreita keholle. Sun tapauksessa ei tietenkään liikaa saa ottaa, ettei pääse ylimääräistä läskiä kertymään, kun sulla on kuitenkin vuosi tässä aikaa, niin ei tarvitse sitten turhaan loppuaikaa käyttää sen tiputteluun (leuat jne. voi mennä liian raskaiksi). Ei välttämättä ole tarpeen siirtyä kestävyyspainotteiseen treeniin jos saat vaan voimatasoa nostettua ja treenit kulkee hyvin. Tietenkin siinä vaiheessa niitä voi ottaa mukaan ja totutella kroppaa pidempiin sarjoihin. Kreatiinit ym. lisäravinteet on ihan ok lisiä, mutta sitä ne vain on.

Tällä hetkellä tosiaan voisit siirtyä voimakaudelle ja jatkaa sitä kaksijakoisella tai jos kiinnostaa, niin kokeilla eri ohjelmaa. Kaksijakoisella jos jatkat niin kannattaa pitää liikemäärät kohtuullisina ja käyttää eri liikkeitä aina vuorottaisilla kerroilla. En tiedä miten tarkkaan arvioit/lasket ruoan määrää mitä syöt, mutta voi olla ihan hyvä alkuun edes hieman kartoittaa saatavia kalori- ja proteiinimääriä. Tietenkin ne herkut kannattaa jättää vähälle (täysikieltoon ei tarvi ryhtyä), niin kalorit tulee paremmista lähteistä ja myös ylimääräisen rasvan ym. kertyminen hidastuu. Ei kannata kuitenkaan tehdä asioista liian monimutkaista, kun aikaa on vain se vuosi, mutta varmasti pääset tavoitteisiisi ja niiden yli jos vain motivaatiota riittää. Ja jos on mahdollista niin pyydät jonkun opettamaan myös oikean tekniikan noihin jokaiseen liikkeeseen (kyykky, penkki, mave jne.) ja jo se antaa "lisää" voimatasoja.

Jos mietityttää kaksijakoinen ohjelma niin kannattaa katsoa täältä eri jakoja (ensimmäisessä postissa oleva elaston on hyvä ja siinä näkee hyvin tarvittavien liikkeiden määrän -> pieni) http://www.pakkotoisto.com/treeni/53842-2-jakoinen-ohjelma/

Mä olin ajatellut tehdä tästä nykyisestä ohjelmasta "voimapainotteisen" vain hyvin pienillä muutoksilla. Eli tuon penkin ja kyykyn vaihtaisin 4x6, jättäisin pitkän sarjan pois ja pitäisin kunnolla palautuksia sarjojen välissä. Nythän mä olen tietämättömänä pitänyt vain jotain mutu-palautuksia ja ne on ehkä olleet 1,5-2min. Kaiken muun ajattelin pitää ennallaan.

Minähän treenaan ja syön varmasti monen oikean treenaajan mielestä päin persettä. Kun menen salille, niin treenaan siellä niin ettei jalat enää kanna. Ja jos juoksen, niin juoksen kunnes en saa enää henkeä. Kevyitä viikkoja lukuunottamatta teen näin aina. Ihan kirjaimellisesti. Usein erityisesti kyykky- ja dippisarjoissa valahdan lattialle sarjojen välissä ja siitä reidenojentajalaitteesta en kykene sarjojen välissä poistumaan. Silloin kun urheilin kilpaa, niin meidän valmentaja piti esimerkkinä sellaista urheilijaa, joka aina treenien jälkeen löydettiin tyyliin tiedottomana treenikamat päällä jostain makaamasta. Piti aina antaa kaikkensa. Harrastin tätä lajia aktiivisesti 12-19 vuotiaana niin tälläinen treenitapa tuntuu tutulta ja sopivalta. Vielä ei ole ollut palautumisen kanssa mitään ongelmia, vaikka salilta kotiin meneminen on aina kamalaa hoipertelemista. Niinpä nuo vähäiset liikemäärät kuulostaa tosi vähältä :) Onkohan siitä kovinkin haittaa, jos vaan jatkan suunnitelmieni mukaan ja kuuntelen kroppaa milloin on aika pudottaa pois liikkeitä.

Kartoitan aika suurpiirteisesti saatavaa kalori- ja proteiinimäärää. Proteiinit ovat päivässä n. 120-170g ja kalorit varmaan 2500-3500. En pidä vaaleasta leivästä tai pastasta, joten syön aika paljon täysjyvätuotteita ja jonkin verran kyllä hedelmia ja vihanneksiakin. Kaikenlaista karkkia sun muuta makeaa ja suolaista herkkua kuitenkin menee viikottain. Tuosta rasvan kertymisestä en olisi huolissani. Mun elimistö on toistaiseksi jotenkin vaan tuhonnut ylimääräiset kalorit, sillä (sellaisen epäluotettavan sähkövirtavaa'an mukaan) painoni noustessa on rasvaprosentti hivenen laskenut. Ulkoisesti en kyllä huomaa rasvaa kertyneen, joten jospa se vaaka ei hirmuisesti valehtelis. Mun aineenvaihdunta on kyllä aiemmin harrastanut tuota kalorien salamyhkäistä hävittämistä, sillä tuollaisena "ennen"-kuvan kaltaisena olin jo monta vuotta ollut, syömisistä viis.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minähän treenaan ja syön varmasti monen oikean treenaajan mielestä päin persettä. Kun menen salille, niin treenaan siellä niin ettei jalat enää kanna. Ja jos juoksen, niin juoksen kunnes en saa enää henkeä. Kevyitä viikkoja lukuunottamatta teen näin aina. Ihan kirjaimellisesti. Usein erityisesti kyykky- ja dippisarjoissa valahdan lattialle sarjojen välissä ja siitä reidenojentajalaitteesta en kykene sarjojen välissä poistumaan. Silloin kun urheilin kilpaa, niin meidän valmentaja piti esimerkkinä sellaista urheilijaa, joka aina treenien jälkeen löydettiin tyyliin tiedottomana treenikamat päällä jostain makaamasta. Piti aina antaa kaikkensa. Harrastin tätä lajia aktiivisesti 12-19 vuotiaana niin tälläinen treenitapa tuntuu tutulta ja sopivalta. Vielä ei ole ollut palautumisen kanssa mitään ongelmia, vaikka salilta kotiin meneminen on aina kamalaa hoipertelemista. Niinpä nuo vähäiset liikemäärät kuulostaa tosi vähältä :) Onkohan siitä kovinkin haittaa, jos vaan jatkan suunnitelmieni mukaan ja kuuntelen kroppaa milloin on aika pudottaa pois liikkeitä.

Voin luvata, että jos teet nuo viisi liikettä mitä noissa esimerkkinä olleissa ohjelmissa on niin täyttä ja tarpeeksi isoilla painoilla ja oikealla tekniikalla, sä kyllä saat itsestä mehut pois. Vitkutusliikkeet ei tässä vaiheessa välttämättä hyödytä sun kehitystä mitenkään vaan voi hyvinkin jarruttaa kehitystä, jos niihin tuhlataan liikaa aikaa ja energiaa. Olen itsekkin pelannut joukkueessa lapsesta pitäen, joten tiedän mitä loppuun asti viety rääkki on, se vaan ei aina ole se oikea tapa treenata jokaisteen päämäärään. Treenin pitää olla tietenkin itselle sopivaa ja mieluisaa :puntti:

No ehkä mä voisin ainakin kokeilla, että jättäisin nuo "vitkutukset" pois. En uskalla olla kokeilemattakaan, jos keran kehitys saattaisi olla siten parempaa :) (Ja jos teen kuitenkin, niin yhden pienen vaan.) Mites nuo toistot sitten noissa isoissa liikkeissä? Jos tekisin tuota hyväksi havaittua 5x5 variaatioineen( tyyliin 4x6 ja 6x4) ja pitäisin tosiaan ne kunnon palautukset.

Voisin nyt tännekin päivitellä kuulumisia, jos jotakin sattuu kiinnostamaan. Vaihdoin tuota treenityyliä Gigamethin neuvojen mukaisesti ja olen siitä lähtien tehnyt kropan kolmesti viikkoon läpi käyttäen vain 4-7 isoa liikettä. Kerran parissa viikossa saatan vähän lipsahdella vitkusliikkeisiin, mutta se tuntuu tekevän vain hyvää. Penkkailin eilen parin minuutin palautuksilla 2x10 ja 1x9 45kg ja olen tosi tyytyväinen! Heti siihen perään sain neljä leukaakin. Kyykky on ollut vähän murheenkryyni viimeaikoina, mutta sekin alkaa nyt tuntua vallan hyvältä. Nuo vatsat menee vaikka unissaan. :)

Myös juoksu tuntuu aika hyvältä ja olen käynyt juoksemassa jyrkkää ylämäkeä aina välillä tuota hapenottoa ja hapotusta ajatellen. Juoksun alku tuntuu tosi raskaalta! Ensimmäiset 500m on tuskaa, mutta sitten lähtee kulkemaan. En tiedä aloitanko liian kovalla vauhdilla vai mistä lienee johtuupi.

Olen jättänyt puntilla tuon 5x5 ainakin hetkeksi pois ja teen tällä hetkellä 3x8-10 niin, että aina kun menee 3x10 lisään painoja ja teen 3x8. On toiminut tosi hyvin nyt tuon 5x5 jälkeen, joka kyllä mielestäni on antanut erinomaisen pohjan voiman treenaamiseen. Ajattelin, että voisin välillä tehdä myös 2x15 ja ehkä jopa 2x20 sarjoja.

Jospas sitten minäkin päivittelisin (huonoa) tilannettani.

Tässä keväällä on treenit jääneet työ ja opiskelukiireiden vuoksi toooodella vähälle. Mutta koulut on loppu nyt ja koko kesä on aikaa treenailla täpöillä. Tässä on takana muutaman viikon totaalitauko, ja nyt taas treeniä aloitellessa tulokset tuntuu tippuneen järestään.. Lisäksi olkapää on edelleen paskana, joka estää kyykyn tekemisen ja aivan varmasti haittaa kehitystä penkissä. Mutta ei voi minkään, näillä mennään.

Päätin kokeilla FireFit:n tulosten perusteella tietokoneen arpomaa ohjelmaa. Eli käytännössä teen vain noita testiliikketä + olkapään kuntoutusta + vimputuksia fiiliksen mukaan. Ohjelma näyttäs öpaut tältä:

Treeni 1, "voima"

Pena: 3-4x8-12 (~45-50kg)
Leuat: 4x4-8 + 8 negaa
Etukyykky: 3-4x10-12 (~40-50kg)
Istumaannousu lisäpainolla: 3-4x12-15 (4kg lisäpaino :P)

Treeni 2, kestävyys:

Penkki: 3-4x25-45 (30kg)
Ylätalja: 3-4x20
(Kyykky)
Istumaannousu: 2x25 + 2x60 (avustettu)

Katsotaan nyt tuleeko tällä mitään kehitystä kesän aikana. Jos ei penkissä kesän loppuun mennessä tule jo testipainolla reilusti päälle 20 toistoa niin voinen heittää kirveen kaivoon.
Ikä alkaa painaa jo pahasti päälle.

Tsemppiä treeneihin Taratin! Älä vielä mieti mitään kirvestä kaivoon-juttuja.

Mulle kävi kurja juttu. Kärsin ruusufinnistä ja se meni tosi pahaksi tuossa keväällä. Kävin ihotautilääkärillä hakemassa Roaccutan kuurin ja kerroin harrastavani paljon liikuntaa. Ihotautilääkärin mukaan Roalla ei ole vaikutuksia fyysiseen suorituskykyyn ja aloitin kuurin. Ensimmäiset viikot mulla menikin puntilla tosi, tosi hyvin(Roa ei varmaan vielä jyllännyt elimistössä), mutta tuon viime postaukseni jälkeen alamäki on ollut hurjaa ja tänään puntilla jouduin myöntämään itselleni, että olen huonoimmassa kunnossa kuin mitä koko vuonna olen ollut. Ryhdyin netistä lueskelemaan tuon lääkkeen haittavaikutuksista ja se saattaa hajottaa ja kuivattaa lihaskudosta! Se on muillakin vaikuttanut suorituskykyyn sekä yleiseen jaksamiseen.

Lopetan kuurin välittömästi, naamasta viis. Sehän on aivan kauhea myrkky! Mulla ei muita sivareita ole juurikaan ollut, niin olen pitänyt sitä minulle sopivana lääkkeensä, mutta paskanmarjat. Saatan joutua nyt treenailemaan koko tämän vuoden ns. uudelleen, en tiedä miten kroppa nyt lähtee toimimaan. Sen näkee sitten muutaman viikon kuluttua, kun tuon lääkkeen vaikutus on lakannut..

Toivottavasti mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut ja lihakset ryhtyy vielä toimimaan normaalisti! Helmikuun testit saattaa tulla nyt vähän liian pian, mutta katsotaan...

nyt nyt nyt hei likat se ikäkortti roskiin! mä olen jo 43v ja tulokset paranee koko ajan. määrätietosta treeniä vaan ja homma etenee! kestovoima on aika turhaa kun tehdään pohjaa. sitä aletaan tekeen vasta muutama viikko ennen testejä. sitä ennen kaiken punttitreenin pohja on VOIMA. isoilla perusliikkeillä (testiliikkeet tietenkin se pääasia) vaihdellen bodypitusestä (8-12) treenistä enempi voimapainotteiseen (3-6 toistoa) vaikkapas kuukauden välein. peruskestävyyttä tasalenkeillä ja intervalleilla. yläkroppaa ei noissa kestonylkyttelyissä sais unohtaa, vaan kaikenlaiset farmarikävelyt yms. kantelujutut on tosi hyviä.

Osaako joku sanoa, että kannattaako mun nyt pitää esim. parin viikon tauko ja odottaa, että tuo Roan (lihaksia tuhoava) vaikutus hälvenee ja alkaa sitten vasta treenaamaan täysiä, vai annanko palaa vaan? Mulla on nimittäin juurikin ne eniten treenatut lihasryhmät kärsineet tässä viimekuukausina. Varmaan, kun treeni hajottaa lihasta ja se ei lääkkeen takia pystykään rakentumaan ja palautumaan, vaan ilmeisesti hajoaa vaan!

eiku treeniä vaan. lepäilemällä sä et voita mitään. mä en usko ollenkaan tollaseen self-cannibalismiin. enempi syytä voi olla ylitreenissä tms. karmeempiakin myrkkyjä ihmiseen laitellaan ja silti treenaillaan. mieli korkeelle!

Treeniä vaan, vaikka syy voi olla ylitreenissä? Ihan mielellänihän mä treenaan kyllä, koska olen ihan koukussa siihen. En minäkään uskonut moneen viikkoon, että syy vois olla Roassa, mutta nyt kyllä jotenkin ollen kallistunut uskomaan niin.

Treeniä vaan, vaikka syy voi olla ylitreenissä? Ihan mielellänihän mä treenaan kyllä, koska olen ihan koukussa siihen. En minäkään uskonut moneen viikkoon, että syy vois olla Roassa, mutta nyt kyllä jotenkin ollen kallistunut uskomaan niin.

Itse oon joskus syöny kuurin, kesti about lähemmäs vuoden. Meni vähän määrättyä nopeammin, kun nostin annostusta ite (enempi parempi hei). Treenailin koko ajan ihan normaalisti. Jotku on valittanu, että kipeytyy paikat eikä pysty treenaamaan normaalisti mutta bullshit. Kyllä kroppa sopeutuu, kun vaan laittaa sopeutumaan! Ainut juttu mikä tosta saatto tulla, että alaselkä oli hajalla kuurin alkaessa eikä parantunu koko kuurin aikana. En tiedä sitten oliko juuri roalla vaikutusta (kuivattiko välilevyjä?).

Sitä kuuriahan EI sais lopettaa kesken btw. Heität ne tekosyyt roskiin. Ei ne sun lihakset oo muutamassa viikossa mihinkään voinu edes kadota, eli kuten jto sanoi niin hermostollista tai pään sisällä ongelma. Kaikki tietysti reagoi erilailla näihin aineisiin, muttei kannata vetää hätäsiä johtopäätöksiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom