Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo kyllä porukka tuppaa olemaan "elämänsä kunnossa" koulun lopussa ja enpä ole kuullu et siinä vaiheessa kellään ei olis testit menny läpi. Työelämään siirtymisen jälkeen se notkahdus sitten tapahtuu, ku on paljon siistimpää syödä herkkuja ja kattoo fudista telkusta.

tsekkasin tarantin sun blogia ja täytyy sanoo, et kyllä on mimmi kovassa kunnossa!! Mites tuliko kutsu lappeenrantaan. Samoissa kokeissa näköjään oltiin, mulle tuli myöntävä vastaus.

Joo, veikkaisin kans et siellä on hyvät puitteet ja aikaa reenailla jos ei nyt sitten kaikkea vapaa-aikaa vietä Kuopion yössä.

Ei miulle vielä mitään tietoa oo tullut niistä kokeista. 30.6 sanottiin että tulee, haitko kimilaba aikuispuolelle vai kuin on jo tulokset tulleet?

Juu kyllähän sielä oli puitteet reenata ja aina kavereita reeni kaveriks. Lisäks pela kursseilla savusukelluksia paljon ja tieto tulevista 100% testeistä oli joka jannulla mielessä jo alusta asti.

Aikuispuolelle hain juu. Lisäksi aikuispuolen hyväksi valitut ovat listattu koulun sivuille. Toivottavasti pääset, mitä tässä oon seurannu noita sinun reenejäsi pelastusopistoon ja intoa alalle, niin olisi suuri vääryys jos et pääse!!!

Joo, minähän hain siis nuorisopuolella kun ei ole alan koulutusta/työkokemusta. Jos pääsen sisään niin koitan kyllä ängetä aikuispuolen luennoille mahdollisuuksien mukaan.

Tervetuloa Lappeenrantaan :) Varoituksen sana, koitan värvätä sinut(kin) meidän palokuntaan. Siellä onkin pääosa porukasta palomiehiä, ensihoitajia tai ensihoitaja opiskelijoitaja miehistönkuljetusauto siellä koulun vieressä.

Joo, minähän hain siis nuorisopuolella kun ei ole alan koulutusta/työkokemusta. Jos pääsen sisään niin koitan kyllä ängetä aikuispuolen luennoille mahdollisuuksien mukaan.

Tervetuloa Lappeenrantaan :) Varoituksen sana, koitan värvätä sinut(kin) meidän palokuntaan. Siellä onkin pääosa porukasta palomiehiä, ensihoitajia tai ensihoitaja opiskelijoitaja miehistönkuljetusauto siellä koulun vieressä.

Kiitos kiitos! Ihan mielelläni lappeenrantaan suuntaan, vaikutti äkkiseltään mukavan lepposalta pieneltä kaupungilta. Varsinki kun siinä on saimaa vieressä.

En tiedä vaikka tuupautuisinkin palokuntaan. Savusukellus kelpoisuutta ei enää ole, mutta äkkiähän sielä kontissa käy uusimassa luvat. Tiedä sitten miten aika riittää, tarkoitus olis kuitenkin tehdä myös oikeita töitä koulun ohella ja jumpallekkin pitäis joskus keretä.

Jäin harmittavasti 3 pisteen päähän ensihoidon opiskelupaikasta mutta en oikeastaan ole edes pahoillani. Saimiassa alkaa syksyllä avoimen AMK:n puolella ensihoidon polkuopinnot myös monimuoto-opiskeluna joten jos vaan siihen ryhmään mahdun (täytyy olla kärppänä ilmoittautumassa heti kun ilmoittautuminen kuukauden päästä avautuu), niin se olisi minulle tässä tilanteessa oikein mainio vaihtoehto koska voisin työn ohessa opiskella.

Syksyä odotellessa täytyy nyt vaan keskittyä tuohon juoksenteluun (ja loppukesästä jälleen uiskenteluun). Jos vaikka saisi lokakuussa sen cooperin rykäistyä. Kassellaan, kassellaan.

Jäin harmittavasti 3 pisteen päähän ensihoidon opiskelupaikasta mutta en oikeastaan ole edes pahoillani. Saimiassa alkaa syksyllä avoimen AMK:n puolella ensihoidon polkuopinnot myös monimuoto-opiskeluna joten jos vaan siihen ryhmään mahdun (täytyy olla kärppänä ilmoittautumassa heti kun ilmoittautuminen kuukauden päästä avautuu), niin se olisi minulle tässä tilanteessa oikein mainio vaihtoehto koska voisin työn ohessa opiskella.

Harmi, että jäi vain 3pisteen päähän. Itse katselin myös noita polkuopintoja ja sote-alan opinnoissa ei ole mahdollista opiskella monimuotona, vaan ainoastaan päivä-opintoina. Eli aika mahdotonta lähteä opiskelemaan, paitsi jos on sen verran säästöjä sukan varressa. Opintotukea ei saa ja työttömyyspäivärahaa varten pitää saada työvoimatoimiston kannatus uran vaihdolle.

Edit.
Vai onko sittenkin mahdollista? Jokin aika sitten selasin kaikki AMK:t ja kaikissa oli tarjolla vain päiväopintoja. Mutta Lappeenranta näyttää nyt, että se olisi mahdollista.

Harmi, että jäi vain 3pisteen päähän. Itse katselin myös noita polkuopintoja ja sote-alan opinnoissa ei ole mahdollista opiskella monimuotona, vaan ainoastaan päivä-opintoina. Eli aika mahdotonta lähteä opiskelemaan, paitsi jos on sen verran säästöjä sukan varressa. Opintotukea ei saa ja työttömyyspäivärahaa varten pitää saada työvoimatoimiston kannatus uran vaihdolle.

Edit.
Vai onko sittenkin mahdollista? Jokin aika sitten selasin kaikki AMK:t ja kaikissa oli tarjolla vain päiväopintoja. Mutta Lappeenranta näyttää nyt, että se olisi mahdollista.

Minulla on myös tuo rahoituspuoli tässä yksi ihan merkitsevä tekijä. Aikuiskoulutustukea saa 2 vuodeksi, joten loput 2 vuotta pitäisi opiskella säästöillä. Ei se nyt mikään mahdottomuus ole, muttei tietysti mitenkään toivottavakaan vaihtoehto. Siksi olisi oikein hyvä jos saisi osan kursseista käytyä avoimen puolella, jolloin myös varsinaisena tutkinto-opiskelijana olisi mahdollista käydä töissä osa-aikaisesti. Olishan se toki helpompaa heittäytyä täyspäiväiseksi opiskelijaksi, mutta eiköhän senkin aika vielä tule.

Saimian sivuille nuo taisi päivittyä vasta eilen tai toissapäivänä, viime viikolla oli vielä vain päiväopintoja. Toisaalta monimuoto ryhmän lukkari näyttää siltikin pitkälti päiväopinnoilta, mutta en sitten tiedä miten tuo käytännössä toteutetaan kun ei noita kuvauksia ole vielä saatavilla.

Aivan, joo. Nuo monimuoto-opinnot tarkoittaa mielestäni sitä, että osa tunneista on iltaisin ja osa luennoista on verkossa + teet osan kursseista kotona ja käyt tenttimässä.

Itseäni kiinnostaisi opiskella vuosi avoimessa ja testata miltä se opiskelu maistuu.

Vähän offtopic, mutta huomasin nettiä selatessani, että syksystä 2014 lähtien AMK hakuun vaikuttavat aiemmasta koulumenestyksestä jaettavat pisteet muuttuvat. Nyt täydet pisteet jaetaan entistä harvemmille. Tällä saadaan piste-eroja aikaiseksi, kun todella huiput erottuvat joukosta ja tämä antaa heille etua. Mietin tässä, että näinköhän muuttuu myös pelastusopiston pistetaulukot tässä lähiaikoina(2015?), kun molempiin on kuitenkin samat pohjakoulutusvaatimukset.

Täältä voi katsoa uusia pisteytyksiä: https://www.jamk.fi/fi/Koulutus/Hak...a-terveysalan-AMK-tutkinnon-valintaperusteet/

Ja nämä ovat ilmeisesti kaikilla kouluilla käytössä. Ainakin nopealla selauksella useampi koulu näyttää käyttävän syksystä lähtien kyseistä taulukkoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onpas tiukat rajat, vielä edellisessä haussa sain omalla päättötodistuksella täydet pisteet, nyt tulisi vain 11/15.

Mutta en kyllä näe mitenkään todennäköisenä että tuo tulisi opistoon käyttöön. Siellä on jo nyt entistä AMK taulukkoa tiukempi taulukko. Ja toisaalta koulumenestyksellä ei niin suurta roolia ole kun pisteet eivät vaikuta lopulliseen valintaan.

Sain muuten tietää ne pääsykokeista saamani pisteet. Olin saanut opettajan haastattelusta (motivaatio) vain 10/30p!!! Työnantajan edustajan haastis (sosiaaliset valmiudet) meni paremmin ja sain 11/15. Anatomian kokeesta 14/30, eli ei sekään nyt mitenkään huipusti mennyt. Olisi ollut noloa jos tuolla suorituksella olisin sisään päässyt. Mutta ihmettelen silti noita opettajan haastattelun pisteitä. En oikein tiedä pitääkö tuo tulkita niin että turha edes yrittää jatkossa, koska en minä meinaa kokeessa valehdella tai esittää jotain mitä en ole. Tottakai sitä voi ehkä painottaa erilaisia asioita jne. Mut jos suoraan kysytään että oletko sen tyyppinen ihminen joka tahtoo kuunnella toisten huolia ja murheita niin vastaus on edelleen "en todellakaan ole".

Mulla on sellanen fiilis, että tuota pelastusopiston pistetaulukkoa tullaan muuttamaan ainakin vähäsen tuon uuden AMK pisteytyksen tyyliseksi. Nythän sai täydet 30p AMK:ssa ja pelastusopistolla täydet 7p suunnilleen pisterajoilla 2,67, 4,50 ja 9,0. Jatkossa voisi pelastusopistokin vaatia täysiin pisteisiin 2,80, 4,60 ja 9,50. Hyvin paljon mahdollista, mutta missä vaiheessa tämä tulisi, niin sitähän ei voi tietää. Uskon kuitenkin, että pelastusopisto seuraa perässä ja eiköhän nämä ole jossain isossa pöydässä(opetushallitus) yhdessä päätettyjä linjauksia.

:) Monihan tuolla aika varmasti "nuolee persettä" ja miettii tarkasti mitä kannattaa sanoa, sillähän varmistaa vain sen opiskelupaikan. Ei sitä tarvitse koulussa ja työelämässä enää esittää, niin sinällään helppoa puhua epätotuuksia tuossa hakuvaiheessa. Tämä nimenomaan käytössä niillä keneltä se ns. valehtelu sujuu. Valitsijat eivät pysty niin lyhyessä ajassa erottamaan täysin rehellistä hyvästä valehtelijasta. Psykologiset testit on sitten erikseen ja en tiedä kuinka syvällisesti haastattelun sisältöä ehditään vertailla kirjallisiin testeihin. Eikä kirjallisetkaan testit ole aukottomia ja niissäkin voi muuttaa totuutta, mutta se on jo vaikeampaa, kun niitä kysymyksiä voi olla se 300 kpl. Siinä helposti väsyy pahempikin valehtelija ja alkaa vastata miten sattuu.

Niin no, kun noissa testeissä haastattelijat olivat vielä koulun ja työnantajan edustajia, eikä psykologeja niinkuin useassa muussa oppilaitoksessa, niin vielä vähemmän niillä on kykyä tunnistaa näitä perseennuolijoita. No, mä en siltikään halua lähteä sellaiseen pelleilyyn mukaan, mut olen toki aika kehnosa asemassa tuolloin. En voi väittää että olis ihan hirveetä paloa alalle, ei voi olla, kun en ole alan töitä tehnyt enkä siis tiedä millasta se on. Toki alalle opiskeluun on kova motivaatio. Ja tottakai menisin opistoon jos pääsisin sinne ja tonne AMK:hon, koska se on se über unelma. Mut tollanenkin kysymys haastattelijalta on tosi typerä ja teoreettinen, kun en opistoon ollut pääsemässä. No mutta joo... uskon että asiat tästä vielä kääntyy hyvin päin. Pääsen joko sinne opistoon hajoilemaan 1,5 vuodeksi tai sitten avoimen kautta tonne AMK:iin.

Jep, kyllä sä pääset. Nyt sulla on hyvä tilanne ja sauma, jos ei enää tarvitse treenata lihaskuntotestiä varten? Juoksua vaan, jos kroppa antaa myöten. Haetko nyt seuraavassa haussa opistolle?

Joo ei tartte treenata lihaskuntotestiä varten, mut kyllähän toi puntti on edelleen pääosassa mun treenissä koska siitä tykkään ja juoksua vihaan :D Mutta kai se on pakko taas jossain vaiheessa malttaa vähän keventää/jättää jalkatreeni pois jos meinaa syksyllä juosta/uida. Tällä hetkellä ohjelmassa on 4xpuntti ja 3-4xjuoksu.

Haen seuraavassa haussa jos juoksu alkaa mystisesti sujumaan. En lähe enää kokeileaan jos jostain löytys se extra vauhti sitten pääsykokeissa.

multakun tuota kysyttiin niin vastasin, että eikai kukaan siitä tykkää, mut kyllä sen puoltuntia per potilas jaksaa myötäelää siinä. Siinä vaiheessa kun potilas on luovutettu niin olen jo unohtanut asian.

No kyllähän siitä joku tykkääkin, tai ainakin moni on luonteeltaan sellasia että aina jaksaa vaikka ystävien murheita kuunnella ja myötäelää. Mä olen taas enempi sellanen rationaalinen järjen ääni enkä osaa yhtään surkutella toisten asioita (enkä omiani). No, en pidä sitä mitenkään huonona piirteenä ensihoitajalle, eihän siitä duunistakaan mitään tulis jos kantais kaikki maailman murheet harteillaan ja vapailla vaan kelais niitä juttuja mitä on duunissa nähny.

No, mut ehkä ens kerral menee sit paremmin kaikin puolin. Sikäli ketuttaa vähän et nyt oli super alhaset läpipääsypisteet verrattuna normaaliin tasoon, et jopa mun huonolla koemenestyksellä ois ollu mahdollisuudet päästä jos ois menny haastis edes pikkasen paremmin. Jatkossa jos kuitenkin otetaan se perus 20 opiskelijaa niin täytyy onnistua kyllä aikalailla täydellisesti jokaisella osa-alueella.

Joo, erittäin alhaalla on pisteet olleet. Ensi haku on muutenkin erilainen, kun jatkossa haetaan ns. yhdellä lomakkeella AMK:n ja yliopistoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom