Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuskin karsitaan pieniä paloasemia, kun palvelutaso ei suunnitelmassa heikkene, ja on tarkoitus kasvattaa operatiivisen miehistön suhteellista osuutta henkilöstössä.. Säästöt kaivetaan todennäköisesti hallinnosta/päällystöstä pääasiassa.

Vanha uutinen sulla siinä. Eilispäivän aikana sisäministeriö tiedotti juuri ettei laitoksia yhdistetä eli säilyy nykyisellään tämä 22 aluetta.

Tietty kyllä ihan ajantasaista tietoa tuo on sikäli, ettei kansalaisen avunsaantiin olla kaavailemassa heikennyksiä säästöistä huolimatta.

Suosittelen käyttämään sisäministeriön virallista kanavaa tietolähteenä. www.intermin.fi

En minä tiedä, tuo vain luki uusimmassa ensihoitajalehdessä ja kai ne oli tuota siteerannut. Ja jos puhuin tuosta jokunen päivä sitten niin miten olisin voinut tietää eilisestä :D

Kutsu tipahti odotetusti postiluukusta tänään. Osallistuminen pääsykokeisiin on edelleen hyvin epävarmaa koska juoksu kulkee niin huonosti. Osasyynä ehkä jonkinasteinen siitepölyallergia josta syystä teenkin tällä hetkellä tutkimusta itselläni lääkkeiden vaikutuksesta juoksukuntoon. Suuria odotuksia en kuitenkaan hommalle pistäisi..

Viime viikon juoksut oli:

3*1000m/2min 4.39-4.45, ei siis lähellekään cooper vauhtia...
8*100m/20s 21-23s

lisäksi PK lenkkejä kolmena päivänä, uintia 1x ja punttia 2,5x (puolikas eiliseltä kun jätin treenin kesken olkapääkivun takia). Viikko oli kaikin puolin paska. Tuntuu että en palaudu lainkaan vaikka juoksua ei todellakaan liikaa ole.

Tänään se 70kg sitten nousi. JEE! Nyt sitten kivoista maksimitreeneistä ei-niin-kivoihin pitkiin sarjoihin.

Olin myös elämäni ensimmäisessä inbody-mittauksessa (kun ilmaseks sai) ja sieltä tuli ihan mukavia tuloksia. Rasva% oli "vain" 23 ja mikälie fitness-indeksi 86. Jollekin fitnessharrastajalle varmasti hirvittävän huonoja lukemia, mutta minä en ole koskaan pyrkinyt erityisen alhaisiin rasvoihin ja noinkin alhainen rasvaprossa mukava yllätys! :)

Pääsykokeisiin on tänään tasan 2 viikkoa. 3x1000m vedot menee 2min palautuksilla sellaisiin n. 4.20-4.40 aikoihin, eli edelleenkään ei kauhean lupaavalta Cooperin kannalta vaikuta. Tai tiedänhän minä että eniten se on korvien välistä kiinni ja juoksen kyllä se 2800m jos vaan siedän riittävästi paskaa oloa. En tiedä siedänkö.. epäilyttää suuresti. Edelleen on siis mahdollista että skippaan pääsykokeet, seuraavat vedot vaikuttaa paljon.

17.5 minulla on polkupyöräergo jossa selviää saanko ensi vuonna enää savusukeltaa. Se vaikuttaa sitten paljon siihen meinaanko vielä hakeutua kouluun. Jos ei vo2max ole yli 3l/min, niinkun oletettavasti ei ole, saan hettää hyvästit sekä palomieshaaveille että savusukeltelulle veparina.

Onko tuo firefit fillaritouhu (?) niin kiveenhakattua sen sukeltamiskelpoisuuden suhteen? Ei tuota kuitenkaan ole kaikkialla edes käytössä käytännössä ja toinen juttu on se että vähenee kelpoisten määrä aika radikaalisti luulisin mikäli natsilinja asiansuhteen on tosiasia.

On se meillä kyllä kiveenhakattu, voihan tilanne toki muuttua jos ei tuon myötä savusukelluskelpoisia enää ole, mutta samat VO2max rajatan löytyy pelastussukellusohjeesta (joskin siellä on toistaiseksi myös "oulun malli" vaihtoehtona, mutta tulee poistumaan). Onhan se monelle ukolle haastava se painoon suhteutettu raja, mutta siihen onneksi auttaa laihdutus. Minulla sensijaan on ongelmana tuo absoluuttinen arvo jolla ei suorituskyvyn kanssa ole mitään tekemistä. Siihen taas ei auta mikään kuin muuttua vähän isommaksi ja mieheksi.

Mulla on nyt täällä sellainen situeissön meneillään, että pitänee laittaa haaveet pelastajan ammatista ainakin joksikin aikaa jäihin. Näillä näkymin elokuussa nimittäin alkaapi poliisikoulu!
Poliisi on ollut palomiehen ohella haaveammattini, mutta poliisin työllisyystilanne vs. palomiehen työllisyystilanne kannusti asuntolainaista ihmistä hakeutumaan ensisijaisesti jälkimmäiseen. Kun syksyllä tie palomieheksi katkesi cooperissa, päätin kevään tullen laittaa paperit vetämään molempiin koulutuksiin ja viime tuli maanantaina ilmoitus, että minut on ehdollisesti hyväksytty Hervantaan. Ja koska tuo nyt on minulle yhden unelman toteutuminen, niin motivaatio ei tällä hetkellä riitä siihen, että pyrkisin peoon. Reilun kolmen vuoden kuluttua työttömyyden kolkutellessa ovella voi tilanne tietysti olla aivan toinen :D
Tästä palomiestreenauksesta oli kyllä suurta hyötyä poliisikouluun hakiessa. Fyysisiin testeihin ei tarvinnut harjoitustunteja tuhlata, vaan käytin ne lukemiseen ja tämä näkyi lopputuloksissa. Myös kakkosvaiheen haastattelussa keskustelimme palomieshommista ja sieltäkin tuli hyvät pisteet. Ehkä kaikella on tarkoituksensa, mene ja tiedä :)

Hurjasti tsemppiä Peoon tähtääville naisille (ja miehille)! Erityistsempit Taratinille ensi viikolle. Ehkä nähdään tulevaisuudessa jollain keikkapaikalla, kuka missäkin heijastinvaatteessa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onnea vielä flyte tätäkin kautta poliisikouluun pääsystä, ja kiitti tsempeistä.

Täällä itärajalla on tosiaan viimeiset vedot vedelty ja loppupäivät keskityn lihashuoltoon ja kevyeen höntsäilyyn. Uimassa pitäs varmuuden välttämiseks muistaa käydä kun en oo varmaan 3vk altaassa ollut. (joo, hirveen kovaa uskoa ei ole että uimaan asti testeissä pääsisin)

Tiedän että cooper on nyt lähes täysin korvien välistä kiinni, ellei jotain yllättävää fyysistä ongelmaa (kuten kylkipistosta) kesken juoksun ilmaannu. Silti, vaikka halua on, epäilen kovasti pystynkö juoksemaan 12min niin pahasti mukavuusalueen ulkopuolella. Tietty hommaan vaikuttaa myös se miten hyvin happi kulkee tuona päivänä, eli paljon on pölyjä ilmassa ja onko lääkitys kohdallaan. Mut näillä heikohkoilla lähtökohdilla mennään nytkuitenkin kokeilemaan, en sitten loppujen lopuksi halunnut jättää menemättä, se olis ehkä myöhemmin harmittanut enemmän kun olis jäänyt jossittelun mahdollisuus. Mutta torstaina siis käydään Kuopiossa pyörähtämässä.

Täällä ollaan! Parin tunnun päästä Cooper (ja oletettavasti mun koko pääsykoe) on ohi. Vahvasti lähtee kyllä, kun lenkkaritki jäi himaan... kävin sukulaisten vintiltä kaivamassa sellaiset vähintään 2 numeroa liian suuret lenkkarit vuosimallia ehkä -95. No, en ala kenkiä kuitenka syyttää jos cooper ei suju. Kyllä vika on ihan jossain muualla. Kuten huomaatte niin itsevarmuus oikein huokuu minusta :D

Cooperiin kaatui tämänkin haun naiset. Muistaakseni tiistaina oli joku blondi kohtuu nuori nainen kanssa hakijoiden joukossa, mahtoiko olla pakkikselta?

Jännä miten joka vuosi jengiä tippuu tuon coopperin ja uimatestin vuoksi. Kumminkin on reenattavissa olevia asioita terveille ihmisille. Itse kun kouluun hain ja myös sisäänpääsin vuonna -07, jäi coopperissa pari kaveria metriä vaille vaadittava 2800m. Ei poikia naurattanu.

Se vaan on naiselle niin helvetin kova yhtälö tuo fyysiset+cooper, niin aina ei riitä vaikka kuinka treenaa! Kyllä mäkin viime kesänä ihan tosissani, tosissani cooperiin treenasin, mutta en pystynyt tuota 2800m juoksemaan. Mä väittäsin, että paras mahdollisuus naisella on onnistua siten, että suorittaa fyysiset ja cooperin taktisesti ns. eri haussa. Niin ainakin itse aion tulevaisuudessa toimia, mikäli opistoon vielä mielin. Kyllä se takaraivossa nyt kummittelee vähän turhankin paljon, mutta mennään nyt yksi askel kerrallaan ja hoidetaan kyttis ensin alta pois. Siellähän se on hyvä treenailla sitten myös peon kokeita silmällä pitäen! :)

Nyt on kyllä hyvin naisia sinne yrittämässä ja veikkaan, ettei tässä enää kauaa mene, että sinne joku nainen pääsee sisälle asti! Ties vaikka jo ensi haussa! :rock:

Tytteleille tiedoksi että tätänykyä lihaskuntotesti on voimassa 8kk. Kannattaa siis huomioida tuo siinä missä vaiheessa testissä käy jotta se on voimassa vuoden molemmissa hauissa. Esim. heinäkuussa tehty testi on voimassa tämän syksyn ja ensikevään haussa.

Ei muuta kun tsemppiä koitoksiin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom