Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin, tuli käytyä Liikuntamyllyn radalla juoksemassa piikkarit jalassa. Tuli ihan urheilija fiilis! Tolla 200 metrin radallahan ne juoksuttaa Helsingin pelastuskoulun cooperin. Pitääkin laatia hyvä juoksuohjelma nimeenomaan tolle radalle, kaarrejuoksua siinä on ja paljon.

Eilisestä penkkiylläristä (6*65kg ja 9*60kg) innostuneena varasin tänään testiajan fyysisen kunnon testiin. Testi on 26.2 eli aivan viimeisiä päiviä kun sitä ehtii tehdä.

Nyt olen taas jo ihan positiivisella fiiliksellä testien läpäisyn suhteen kun ei tuo penkkikään ole enää kaukana kesän kunnosta (silloin taisi tulla parhaimmillaan 11*60kg)

Missä käyt sen suorittamassa? Mulla tuo sairasteluun tuhrautunut marraskuu vähän haittaa (varsinkin henkisesti) testiin valmistautumista. On nimittäin KIIRE. Tosin eilen kävin kyykkäämässä ihan yllärihyvin, ihan ennätysten tuntumaan, eli kyykky ja vatsat nyt ainakin ryhtyy olemaan kunnossa. Leuoissa ja penkissä on vielä tekemistä, mutta ei mitenkään mahdottomasti, jos ajatellaan sitä, että testit olisivat n. 8-9vkon kuluttua :) Eihän mulla ole ollut tässä kuin kuusi ehjää treeniviikkoa ja siinä ajassa esim. kyykyn sarjapainot ovat menneet 20kg ylöspäin! Menee kuitenkin varmasti ensikuun puolelle ennekuin ryhdyn testiaikoja varaamaan, jos siltä näyttää, että ne varata kannattaa :)

Meen Laukaan Perunkaan (jossain Jyväskylän lähellä) tekemään sen testin. Helsingistäkin on aika, mutta siellä oli myöhäisin aika 14.2 niin perun sen kun sain myöhäisemmän tuolta toisesta. Uskon kyllä että sultakin se kunto sieltä löytyy kun pohjat on kuitenkin kunnossa. Mutta onhan se totta että toi sairastelu kyllä oli pahaan saumaan. Tosiaan itsellä meni se penkki ihan perseelleen tän 2,5kk mitä oon treenannut ja sitten nyt yhtäkkiä alkoi tulosta tulla. Eikä se toissatreeni ollut mikään hetkellinen "notkahdus" sillä eilen tein medium penkissä 8*60kg ja alla oli leukoja 10, 9*op.

Mitä! Ai Hkissä 14.2 myöhäsin aika!? No jo on! Kesällä yritin varata sinne ajoissa aikaa, niin sehän ei todellakaan onnistunut ja nyt ajattelin ihan tammikuun lopulla varata sinne ajan, niin sehän ei todellakaan näytä onnistuvan. No, pitää katella parin viikon päästä miltä kunto näyttää ja varata sitten itekin vissiin sinne Tampereelle tai Laukaalle tai minne nyt enää ajan saa, jos saa!

Kyllä nuo penkit ja leuat varmasti ennemmin tai myöhemmin taas palautuu sille testitasolle, mutta ehtiikö ne tähän hakuun... Se selviää ensi jaksossa :D

Se tyttö siellä langan päässä sanoi että tällä hetkellä viimeinen aika on tuolle 14.2 mutta jos tulee paljon testattavia niin saattavat pidentää aikaa seuraavalle viikolle, eli jos vasta tammikuussa soittelet niin hyvin on mahdollista että niitä aikoja löytyy.

Toisaalta, voit ihan hyvin varata sen ajan jo nyt ja perua sen sitten JOS jostain syystä näyttäisi siltä ettet ehdi kuntoon. Voi olla että ne 23.-26. pv ajat menevät aika nopeasti koska mikäli syksyn haku on samaan aikaan kuin viime vuonna on tuolloin suoritettu testi voimassa vielä syksylläkin.

Mites mimmien "joulu" treenit on menneet? Ootteko treenanneet normaalisti? Enemmän? Vähemmän? Onko mässätty ja levätty?

Mulla on ollut lomaa koko viikko, mutta kevyt viikko puntista. 3 punttitreeniä oon käynyt tekemässä ja muuta sanottavaa niistä ei ole kuin että tämä lähes 3kg painonlisäys tuntuu kyllä ainakin leuanvedoissa.. Oikeestaan en ole edes koko loman aikana mässäillyt, siis ainakaan määrällisesti paljon, mutta kyllähän tuo ruokavalio on aikapitkälti ollut juustoja, keksejä, pipareita ja suklaata tässä koko viikon ajan. Saa nähdä pääsiskö jo ensviikolla takaisin ruotuun vaikka loma kuitenkin jatkuu.

Lenkeillä on sitten tullut käytyä vähän useammin, pari reippaampitahtista (kuitenkin PK lenkkiä) ja sitten sellaisia rauhallisia lönköttelyjä naapurin kanssa. Joku 35km yhteensä, että kai silläkin jo muutaman suklaakonvehdin on kuluttanut.

Huomenna jatkuu taas kovat treenit. Treeneihin tulee nyt tulevilla viikoilla mukaan jo hieman pidempiä sarjojakin, mutta pääpaino on edelleen voiman hankinnassa. Hyvinhän sitä olikin jo tullut (takaisin) edellisjaksolla, täytyy vain toivoa että kehitys jatkuu hyvänä myös nämä jäljelläolevat viikot.

Hyvin on treenit menneet. Joulun aikaan pidin kevyttä viikkoa ja nyt tänään sitten menikin kaikki syksyn ennätykset uusiksi. Tosin silti kesän kuntoon tuntuu olevan matkaa. Seuraavat pari, kolme viikkoa mennään taas 3x8-12 sarjoilla ja sen jälkeen soitan sitten testiajan, jos siltä tuntuu. Ja jos sen testiajan enää saa. En vain viitsi sitä varata vielä, kun kunto on niin vaiheessa ja siitä tulee sitten ylimääräisiä paineita. Siirrän suosiolla syksyn hakuun, jos ei penkissä ala muutaman viikon sisällä 45kg toistomaksimi kakkosella. Tämän projektin pituus on jo jotenkin riistäytynyt hallinnasta, niin samapa tuo. Ehkä syksyllä voisi saada sen 0.5p fyysisistä ja cooperiinkin olisi komeasti aikaa. Tutkitaan tilannetta.

Toivon tosiaan että se sinunkin kunto sieltä löytyy! Kyllähän se penkki ykkönen alkaa olla jo samaa luokkaa kuin syksyllä?

Ei minullakaan ole mitään käryä montako toistoa sillä 45kg tulisi kun sarjat on tosiaan painottuneet voima puolelle, punnerruksissa pisin sarja on 15*50kg reilu kuukauden takaa.

Tsemppii teiän molempien treeneihin! Ehkäpä molemmille on se pieni loma kuitenkin tehnyt ihan hyvää, ja tulokset nyt lähtee vielä kunnolla nousuun.

Mä vedin semmoset suklaaähkyt jo ennen joulua, että teki kyllä lomalla mieli lähinnä elää terveellisesti ja urheilla. Harmi vaan että polvivamman takia urheilu rajoittuu pyöräilyyn ja yläkropan vääntämiseen salilla. Toisaltaan taas tätä tavoitetta silmälläpitäen toi lienee ihan hyvä juttu. Väänsin perjantaina ennätykset penkissä ja leuoissa (penkki 18x45kg ja leukoja 5), joten usko siihen, että vuoden päästä saan itelleni kuntotesteistä hommattua jotain lisäpisteitä kasvoi pikkusen. Leuat on parantunu tasasesti koko ajan, mutta penkin kanssa tuntu, että junnas pari kuukautta paikallaan. Oishan se mukava päästä juoksemaan ja kyykkäämäänkin, mutta en myöskään jaksa stressata asiaa, koska ne on kuitenkin mun vahvuudet tän treenaamisen suhteen.

Ei kyllä millään malttais odottaa vuotta tän hakemisen suhteen, mutta yritän edelleen aktiivisesti toitottaa itelleni, että on fiksua opiskella edelliset opinnot eka loppuun... :D Saapahan treenata ilman stressiä, vaikka luulenkin että enemmän tulosta saisin aikaan, jos se aikaraja olisi vähän lähempänä kummittelemassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän se syksyn haku varmasti on. Virallinen hakuopashan julkaistaan vasta joskus kesällä, mutta eiköhän se aikalailla samalla lailla mene kuin kaikkina edellisinäkin vuosina. Viime vuonnahan hakuaika päättyi 23.8.2013 (lihaskuntotesti voimassa 6kk eli piti olla suoritettuna 23.2.13-23.8.13 välisenä aikana) ja valintakoe oli 7.-11.10.2013.

Samaa kaavaa noudattanee siis myös ensi syksynä, mutta tarkat päivämäärät varmistuvat vasta joskus kesäkuun kieppeillä.

Asiasta kukkaruukkuun. Mulla on iskenyt joku totaaliväsymys. En oikein tiedä onko se fyysistä vai henkistä laatua. Puntilla en oo käynyt lauantain jälkeen ja lenkillä viimeeksi ehkä perjantaina. Mulla olis puntissa taas jakson viimeinen kova viikko jossa ne huipputulokset pitäis saada, mutta lauantain treeni meni niin päin p:tä että ei nappaa koko touhu taas yhtään. Tänään kyllä otan itseäni niskasta kiinni ja menen salille, mutta lähtökohtaisesti kun on sellainen fiilis että eihän siitä mitään tuu niin eikai siitä voi tulla...

Aikaa testeihin on vajaa 6vk että pitäs kyllä alkaa treeninki maistumaan.

Pitää tähdätä elokuulle noi testit, jos syksyn haku järkätään. Treeniä sitten sen mukaan :) hiphei!
Taratin ja Flyte, tosiaan teillä enää 6 viikkoa testeihin. Jaksakaa!

Sportypy, kannattaa miettiä tarkkaan se testin ajankohta. Jos juoksukunto on varmasti kunnossa niin silloin tuo elokuu on oikein hyvä ja kannattaapa vielä mahdollisimman myöhään käydä kun säkällä testi voi sitten olla voimassa vielä puolenvuoden päästä. Mutta jos juoksukunto vaatii hiomista niin lihaskunto ajoissa alta pois ja sitten juoksu/uintitreeniä.

Mulla venähti eilen nivunen/sisäreisi pahasti. Ihan täysin omaa typeryyttä kun en kuunnellut kehoa. Oli sisäreisi jumissa vielä uintitreeneistä ja kivusta huolimatta tein 2*7*90kg kyykyt pitkän sarjan "lämpäksi" (toisessa sarjassa kipu alko jo vaikuttaa tosissaan tekemiseen). No... tuon jälkeen en sitten enää päässyt edes ilman painoja kyykystä ylös... Vielä en tiedä yhtään miten tämä vaikuttaa treeneihin/tuohon testiin. Nyt en ainakaan pariin päivään tee mitään jalkajuttuja. Voitte arvata mitkä on fiilikset....

Taratin, kiitti vinkeistä. Elokuulle toi varmaan menee. Juoksu kulkee, nyt rautaa vaan ylös. Kuulostaa pahalta toi sun sisäreisi. 6viikkoa onneks vielä aikaa kuitenkin. Ollaan positiivisia!

Mulla kyllä näillä näkymin menee syksyn hakuun. Kehitystä on kyllä koko ajan tullut ja kaikki muut paitsi penkki ryhtyykin olemaan jo kondiksessa. Ehkä nuo minimit saattaisi 5vkon päästä mennä penkissäkin, ehkä ei, mutta kun tällä hetkellä ollaan vielä vaiheessa, niin en jaksa ottaa turhaa stressiä siitä, että TÄYTYY hakea nyt keväällä. Kun ei todellakaan täydy. Uskon, että mulla on ihan hyvät tsänssit saada 0,5p. touko-kesäkuussa fyysisistä, kun nyt saisin EHKÄ sen 0,25p.

Kokonaisuudessaan treeni on tuntunut hyvältä, kyykky on parempi kuin koskaan ennen (juokseminen on selvästi avittanut tässä) ja kroppa kestää edelleen ongelmitta. Hyvät fiilikset, vaikka nyt ei ihan aikataulussa mennäkään :)

Jaa. Pitänee ottaa sanansa takaisin, sillä kävin just tekemässä testisimulaation ja penkki pääsi yllättämään puskista, sillä sain sen aika vaivattomasti 20x. Tuolla penkillä mun ennätys on 22x ja silloin meni eri penkillä se 25x. Ja olisi tuo 22x mennyt nytkin, mutta mulla ei ollut varmistajaa, niin piti jättää ihan pikkuisen varaa, sillä sali oli täysi ja noloa jäädä 45kg alle :D Leuat meni vain 5x, mutta olen välillä saanut enempikin. Oletin saavani penkin n. 15x, mutta toisin kävi. Pitää nyt huomenna soitella Hkiin ja Treelle, jos saisi vielä ensi kuulle ajan :) Ompahan sitten ainaki kokkeiltu ja rahaahan se vaan on.

No sitähä määki että kokeilemaan vaan!

Itsellä kyllä vähän jänskättää että ehtiikö kinttu kuinka parantua 5 viikossa, kyykkyjä ei varmaan tule pahemmin tehtyä ennen testiä, mutta uskon kyllä että sen pitäs silti mennä jos vaan pystyy mitenkään tekemään. Eilen olin jo paljon luottavaisemmalla tuulella mutta tämän päiväisen uimakoulun jälkeen toi kipeyty taas sen verran kovasti vaikka vaan vaparin potkuja tein että saapi nähdä kuinka tän kanssa käy... uinnin luulis kuitenkin olevan ihan ok treeniä tuolle. Tulee liikettä mutta ei mitään kauheeta vastusta kuitenkaan (siis kyykkyihin verrattuna).

- - - Updated - - -

No sitähä määki että kokeilemaan vaan!

Itsellä kyllä vähän jänskättää että ehtiikö kinttu kuinka parantua 5 viikossa, kyykkyjä ei varmaan tule pahemmin tehtyä ennen testiä, mutta uskon kyllä että sen pitäs silti mennä jos vaan pystyy mitenkään tekemään. Eilen olin jo paljon luottavaisemmalla tuulella mutta tämän päiväisen uimakoulun jälkeen toi kipeyty taas sen verran kovasti vaikka vaan vaparin potkuja tein että saapi nähdä kuinka tän kanssa käy... uinnin luulis kuitenkin olevan ihan ok treeniä tuolle. Tulee liikettä mutta ei mitään kauheeta vastusta kuitenkaan (siis kyykkyihin verrattuna).

On teillä molemmilla jänskät 5viikkoa edessä ennen testejä. Me Heinikon kanssa eletään tätä prosessia teidän mukana ja varmaan moni muukin :) Omat treenit kulkee kans kivasti ja hirmuista paniikkia ei vielä ole, jos ne omat testit olis elokuussa sit arvion mukaan. Tosin ei noita treenejä viitti ihan sluipailla läpi, vaan kovaa työtä siellä salilla ja radalla tulee tehtyä kuitenkin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom