Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, keväällä sit uutta yritystä kehiin flyte, tämmöset takaiskut vaan kasvattaa sitä halua ja sisua. :) Mä voisin kanssa tulla teidän kanssa treenaamaan, vaikka itse haenkin vasta vuoden päästä keväällä! Kun aikaa on kerran ihan riittävästi (ihan liikaa imo), niin yritän saada itseni sellaiseen kuntoon, että tulee about täydet pisteet kaikista fyysisistä jutuista. Sain taas aikaiseksi hommattua itelleni personal trainerin, ja tällä kertaa ohjelma keskittyy noiden testitulosten parantamiseen. Kävin eilen aamutreenejä ennen vähän kokeilemassa miten noi kyykyt lähtee 45kilolla, ja kyllä se nyt ainakin tuntu menevän aika helposti sinne päälle kolmeenkymmeneen. Vatsat on kans pala kakkua, et pitää vaan saada toi yläkroppa viel paremmin touhuun mukaan. Juoksuunkaan ei luulisi olevan mikään mahdottomuus saada 200-300metriä lisää vuodessa, kun nyt menee se about 2800. Miten paljon te saitte lisättyä coopereihin metrejä treenin aikana? Ja osaatko flyte yhtään vielä analysoida, mitä pitää tehdä erilailla, että keväällä menee läpi?

Joo, nyt sitä sinne haluaa kahta kauheammin ja motivaatio on enemmän kuin kohdallaan. Tervetuloa vaan treenaamaan meidän/mun kanssa. Sua vois hyväksikäyttää esim. jäniksenä juoksussa ja idolina kyykyssä :D

Lisämetrejä cooperiin taisi tulla treenin aikana n. 200 tai vähän päälle. Mutta lähtökunto oli kirjaimellisesti lähtökunto ja olin keskittynyt ihan liikaa pelkkään punttiin n. 8kk ennen fyysisiä. Eli se mitä nyt pitää tehdä toisella tavalla on treenityyli. Juokseminen ja ajoittain myös uiminen pitää pitää ohjelmassa koko ajan, myös fyysisiin valmistautuessa. Toki joku lyhyt tauko rankemmista juoksutreeneistä kannattanee pitää ennen fyysisiä, mutta siis viikoissa, ei kuukausissa. Näihin testeihin olin valmistautunut ensin hurjasti saliin panostaen ja sitten lennosta vaihdoin hurjasti juoksuun panostamaan. Muutama kuukausi oli aivan liian lyhyt aika luoda kohtalainen pohjakunto ja siihen hyvä vauhtikestävyys päälle. Nythän mulla on huomattavasti paremmat lähtökohdat alkaa treenaamaan 7kk kuluttua olevaa cooperia varten! :) Näin alkuun toki joudun varmasti vähän muistuttelemaan lihaksia salitreeniin ja ajattelin käydä juoksemassa kerran, pari viikossa ja joka kolmas juoksukerta joku veto tms. rankempi. Pari kertaa kk kävisin uimassa. Ja 3x viikossa salilla. Huomenna on tarkoitus mennä vähän lähtötasoa salille tutkimaan ja todennäköisesti itku siellä pääsee :D

Mikäli tulokset eivät ala kehittymään toivotunlaisesti olen ajatellut hankkia ammattiapua. Tähän asti olen treenannut nettivinkkien ja mutun varassa ja niin myös tästä jatkan.

Laitanpa pikaisen päivityksen tännekin vaikka väsyttää aivan perhanasti.

Eli mullakin tyssäsi tänään Cooperiin jo testit. En ole oikeastaan lainkaan pettynyt, koska tiedän että kuitenkin oon tehnyt kaiken mitä vaan olen pystynyt tähän asti ja tänään vaan ei kunto riittänyt. En tiedä olisko se voinut riittää joku toinen päivä, mutta keväälle on tarkoitus lähteä hakemaan sellaista juoksukuntoa että ei jää sitten kuun asennosta kiinni homma. Odotan jo innolla että pääsen puntille taas. Sama homma on edessä kun flytellä eli vanhojen voimatasojen herättely. Toivotaan että ne sieltä äkkiä palautuu. Juoksun ja uinnin pidän myös mukana nyt koko ajan, paitsi että juoksusta pidän nyt viikon parin paussin jotta saan tässä jo pitkään vaivanneet rasitusvammat ensin selätettyä ja pääsen vihdoin treenaamaan terveenä.

Kevät on kyllä minulle sitten se ratkaiseva hetki eli jos siihen mennessä ei tuo juoksukunto ole riittävällä tasolla niin sitten ryhdyn miettimään uutta uraa. Reilu 6kk juoksutreenillä kyllä pitäisi irrota jo aika lähelle se maksimi mihin minun on mahdollista päästä. Tosiasia kuitenkin on että ikää alkaa olla jo enemmän kuin tarpeeksi eikä suunta ole hapenottokyvyn osalta sen jälkeen kuin alas päin. Reserviäkin pitäisi olla riittävästi että duunissa pärjäisi vielä vuosien päästä. Käyn varmaan tässä pienen tauon jälkeen juoksemassa vielä juoksuergometri testin jotta näen miten hapenottokyky on kehittynyt. Sen nyt pitäisi antaa vähän osviittaa siitä minkälaisia tuloksia on lupa odottaa kevääseen mennessä.

Tsemppiä taratin sulle kans motivaation ylläpitämiseen! Toivottavasti saat jalat kuntoon, niin tulet huomaamaan miten paljon paremmalta se juokseminen sitten tuntuu. :) Nythän teillä on tosiaan molemmilla tosi hyvä mahdollisuus yrittää pitää enemmän molemmat osat (lihaskunto ja juoksu) mukana koko tän puolen vuoden ajan. Molempienhan pitää joka tapauksessa olla sitten kunnossa, kun te ensi syksynä koulun aloitatte!

Ja flyte, mä olen aina valmis hyväksikäytetyn jäniksen rooliin! :D Ja sit jos vaikka vastalahjaksi saisin jonkun tsekkaamaan jossain vaiheessa mun lihaskuntoliikkeet, että ne on tarpeeksi hyviä. Esim kyykkäilyt tein parhaani mukaan, mutta meiän sympaattisella salilla ei oo peiliä, niin en voi katsoa, oonko 90asteen kulmassa...

Nonii, nythän meillä alkaa talkoot sit:) Ite olen treenannut salia ja juoksua rinnakkain, mikä on aika nihkee yhdistelmä. Pitäis siirtyä radalle vetoja juoksemaan. Juoksumattoa olen kuljettanut volyymilla 14 ja sit maastojuoksua vedoin ja tasavauhtisin. Voimaa penkkiin pitää vielä saada, nyt menee 45x11.
Sovitaan treenit joku päivä, kuulostaa kivalta. Mitä enemmän porukkaa, talkoot senkun paranee :)

Kyllä se sali ja juoksu kannattaa pitää yhdessä. Jos pelkkää punttia treenaa niin aika nopeesti tippuu juoksu. Kannattaa tehdä kumpaakin ite samalla tyylillä jo pitkään treenannut ja testit heittämällä läpi. Nyt tosin töissä tämä juoksupuoli unohtunut :) kannattaa se juoksu treenata sille tasolle ettei tarvi kokeissa jännittää aika kallista hommaa se on mennä sinne vaan "katteleen". Tsemppiä kaikille kevään kokeisiin ja treeneihin! Ps. Kyllä siellä koulussa tulee pari testiä eteen missä ei ihan minimit kaikissa testeissä riitä eli kannattaa treenata kovaa sillä se kouluun pääseminen on vasta eka askel....

Itselläni on tosiaan tarkoitus nyt pitää puntti, juoksu ja uinti yhdessä mukana treeneissä. Mulla oli tilanne se että ei yksinkertaisesti tuossa keväällä ollut mahdollisuutta treenata yhtään enempää. Mulla on haastava ja vastuullinen työ, keväällä oli vielä lisäksi iltalukio + kirjoitukset, siihen päälle punttia joten aikaa ylimääräiselle juoksu tai uintitreenille ei yksinkertaisesti ollut kun yöunistakaan ei voi tinkiä. Mulla on myös perhe joka on nyt 2 vuotta joutunut katselemaan vierestä kun käyn kotona nukkumassa.

Nyt on onneksi tilanne huomattavasti helpompi kun koulua ei enää ole, eli aikaa treenille on ihan eri tavalla. Enkä usko että juoksutreeni juurikaan haittaa punttia, kyykky on mulla kuitenkin vahvuus ollut aina joten uskon että siitä tulee jatkossakin täydet vaikka juoksemassa käviskin. Tietty nyt on kaikki voimat ihan hukassa kun treenitaukoa on takana melkeen 2kk, mutta uskon että äkkiä ne voimat palautuu.

Tiedossa on kyllä koulun 100% ynnä muut, useampi kaveri on koulun käynyt tai koulussa tällä hetkellä. Kyllähän siellä saa antaa sitten kaikkensa, mutta toisaalta puitteet kunnon kehittämiseen on hyvät.

Ja ketjun tytöt. Pidettäskö joku miitti vaikka stadissa? Olis kivaa päästä kasvotusten juttelemaan omista ja teidän fiiliksistä ja odotuksista? Minä kun en kimppatreeneihin pääse muuten täältä susirajalta.

Onko sinulla Heinikko minkälaista urheilutaustaa (voi olla että oletkin maininnut mutta en nyt jaksa selata treadia läpi)? Tuli vaan mieleen kun tuo kunto on noin huippu että Cooperissa menee nyt jo 2800 ja kyykyt/vatsat on piece of kakku että pakko olla jotain yleisurheilutaustaa. Tai sit vaan oot törkeen kova "tavis" :)

Miitille ääni täältä!

Kävin salilla tekemässä "lähtötaso"testin tammikuun fyysisiin ja sehän olikin positiivinen yllätys! Olen ollut totaalitauolla salilta yli 3kk ja sen aikana paino on pudonnut n. 2kg, joten pelkäsin, että pahimmillaan en saa tuota 45kg penkistä kertaakaan. Mutta näin se meni:

Penkki 10x
Vatsat 48x
Leuat 3x
Kyykky 12x (tähän jätin ihan reippaasti varaa, kun jalat on toissapäivänä juostu ihan hapoille ja tarkoitus olisi kyetä niillä tulevaisuudessakin juoksemaan. Arvioin, että varaa jäi 3-5 toistoa)

Onhan noissa siis vatsoja lukuunottamatta tottakai tekemistä, mutta uskon, että tulokset lähtevät nousuun voimatreenin ja lihaskasvua tukevan ravinnon myötä. Nyt on pakko sanoa, että jeejee! :D

Ja ketjun tytöt. Pidettäskö joku miitti vaikka stadissa? Olis kivaa päästä kasvotusten juttelemaan omista ja teidän fiiliksistä ja odotuksista? Minä kun en kimppatreeneihin pääse muuten täältä susirajalta.

Onko sinulla Heinikko minkälaista urheilutaustaa (voi olla että oletkin maininnut mutta en nyt jaksa selata treadia läpi)? Tuli vaan mieleen kun tuo kunto on noin huippu että Cooperissa menee nyt jo 2800 ja kyykyt/vatsat on piece of kakku että pakko olla jotain yleisurheilutaustaa. Tai sit vaan oot törkeen kova "tavis" :)

Todellakin pidetään miitti! Mulla on lauantait aina vapaana, muut päivät ei oikein käy...

Mä pelaan yhtä palloilulajia 6-7krt viikossa (siihen oon sitoutunut nyt kahden vuoden sopimuksella, eli ei voi hirveästi tinkiä), ja sit kerran-pari viikossa vedän vapaaottelua. Siihen kun vielä opiskelut pistää mukaan, niin aika samoissa ongelmissa vedetään kun säkin, että aika ei IHAN tunnu kaikkeen riittävän :D ja näillä treenimäärillä tuo haastetta se, että saa lisättyä ne salitreenit johonkin väliin ilman, että ne vaikuttaa negatiivisesti muuhun treeniin, ja sit vielä pitäis palautuakin... mut sit taas toisaltaan tää "lähtötaso" on ihan hyvä, eli sitä työtä ei sit toivottavasti vaaditakkaan niin paljoa.

edit. hyvä flyte, siitä se taas lähtee! :))

Millainen sulla on heinikko penkin taso tällä hetkellä? On kyllä hyvä lähtötaso ja jos vuoden kuluttua vasta olet hakemassa niin täydet pisteet fyysisistä on enemmän kuin mahdollista! :)

Täällä kanssa käytiin salilla tänään. En mitään lähtötasoa kokeillut vaan ihan perus treenillä mentiin. Penkissä 3*8*50kg teki jo tiukkaa, eli reilusti yli 10 toistoa vähemmän mitä vielä kesällä. Leuoissa kanssa aikamoinen pudotus 5*3-4 tein (joskin helpohkoja sarjoja). Kyykkyä en oo kokeillut enkä vatsoja. Enkä varmaan ihan heti niissä mitään pitkiä sarjoja teekkään. Ihan perus voimatreenillä tässä lähdetään vanhoja voimatasoja palauttelemaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millainen sulla on heinikko penkin taso tällä hetkellä? On kyllä hyvä lähtötaso ja jos vuoden kuluttua vasta olet hakemassa niin täydet pisteet fyysisistä on enemmän kuin mahdollista! :)

Yritin tehdä tossa pari viikkoa sitten 3*15*45kg, ja joka sarjassa tarvitsin varmistajan apua vikaan tai pariin vikaan nostoon. Eli ei nyt ihan pohjilla, mutta kävi selväksi, että sitä penkkiä olis hyvä tehdä enemmän kuin tälleen parin kuukauden välein :D ja leukoja en ole vetänyt kesän jälkeen, kun selkä oli huonossa kunnossa, eikä oikein tykännyt. Voisin mennä kokeilemaan esim tänään illalla treenien jälkeen. Veikkaisin että kaksi-kolme menee tällä hetkellä (oon vähän "pulskassa" kunnossa :))...

Joo, treffataan porukalla ihmeessä. Mä teen pelkästään yövuoroa töissä joten treenaus ja kaikki muukin onnistuu kivasti. Jos joku muukin tässä ketjussa on hakemassa opistoon, niin mukaan vaan!

Perustin tuollaisen ryhmän ja kutsuin sinne tässä treadissa aktiivisiksi wannabe palomiehiksi ilmoittautuneet naiset. (Pitää vielä lukaista läpi jos muitakin on). Voidaan siellä suljettujen ovien takana sopia treffi yms. asioista tarkemmin.

Hei, kuulostaa hyvältä, Tarantin. Piru, lupasivat jo kylmenevää, että siinä menee sit kenttätreenit, mut onhan noita sisäratoja kuten Helsingin Myllypurossa oleva Liikuntamylly. Siellähän ne juoksuttaa Helsingin pelastuskouluun pyrkivät taas ehkä kevättalvella :)

Muakin vähän kiinnostais tuo Helsingin pelastuskoulu, mutta sinne on kuitenkin niin paljon vaikeampi päästä kuin Kuopioon ja Cooper pitää kipittää yhden tai kahden päivän päästä fyysisistä, niin tiedä sitten. Pitää tutkiskella millaiseen kuntoon tässä tulee vai tuleeko ollenkaan! Oon nyt pari kertaa käynyt salilla ja jokainen lihas on on siitä suuttunut ja täyttä kipeytynyt. Mutta sillähän se lähtee millä on tullutkin ;) Nyt treenailen marraskuun loppuun 5x5 meiningillä ja toivon voimien saapuvan piakkoin lomaltaan.
Juoksu on kyllä tuntunut hyvältä, vaikka kipeillä jaloilla on joutunut laukkaamaan. Uudet lenkkarit pitää ostaa, kunhan rahatilanne antaa myöten. Nuo Adidaksen Energy Boostit kun kuulema siivittävät ihan uusiin tuloksiin :D

Hei, kuulostaa hyvältä, Tarantin. Piru, lupasivat jo kylmenevää, että siinä menee sit kenttätreenit, mut onhan noita sisäratoja kuten Helsingin Myllypurossa oleva Liikuntamylly. Siellähän ne juoksuttaa Helsingin pelastuskouluun pyrkivät taas ehkä kevättalvella :)

Liityhän sinäkin tuonne ryhmään niin saadaan treffit sovittua.

Muakin vähän kiinnostais tuo Helsingin pelastuskoulu, mutta sinne on kuitenkin niin paljon vaikeampi päästä kuin Kuopioon ja Cooper pitää kipittää yhden tai kahden päivän päästä fyysisistä, niin tiedä sitten. Pitää tutkiskella millaiseen kuntoon tässä tulee vai tuleeko ollenkaan! Oon nyt pari kertaa käynyt salilla ja jokainen lihas on on siitä suuttunut ja täyttä kipeytynyt. Mutta sillähän se lähtee millä on tullutkin ;) Nyt treenailen marraskuun loppuun 5x5 meiningillä ja toivon voimien saapuvan piakkoin lomaltaan.
Juoksu on kyllä tuntunut hyvältä, vaikka kipeillä jaloilla on joutunut laukkaamaan. Uudet lenkkarit pitää ostaa, kunhan rahatilanne antaa myöten. Nuo Adidaksen Energy Boostit kun kuulema siivittävät ihan uusiin tuloksiin :D

Mulla kanssa oli ongelmia päästä sängystä ylös ekojen punttitreenien jälkeen. Hulluinta oli että perse oli ihan törkeen kipee vaikka olin tehnyt vaan penkkiä ja leukoja.. aika kokonaisvaltaista tuo penkkaus siis ;) Nyt on jo kolmet treenit takana eikä lihaskipuja enää.. oishan ne saanut jatkua pidempäänkin niin ois tiennyt tehneensä.

Eilen kävin ekaa kertaa vähän lenkillä ja tänään käyn juoksemassa huvikseni ergometritestin jotta näen onko tässä menty mihin suuntaan viimevuodesta.

Lihaskivut on kaikonneet ja rauta keventynyt vinhaa vauhtia. Kun 16.10 mun 5x5 sarjapainot oli kovimmassa sarjassa 45kg niin tänään ne oli 52,5kg. Eli viidessä treenissä sarjapainot nousseet 7,5kg. En tiedä kuinka kauan tämmöinen "kehitys" voi jatkua. Nämähän kuulostaa ehkä aika pieniltä painoilta, mutta nostin sen 25x45kg 65kg ykkösmaksimilla, joten tosi hyvällä ja odottavalla fiiliksellä tässä ollaan sen suhteen, että milloin fyysisten rajat paukkuu rikki. Tod.näk se menee kuitenkin ensi vuoden puolelle, koska maltti on valttia näissä treenihommissa.

Pelkäsin, että juoksun ja voimatreenin yhdistäminen olisi vaikeaa, mutta ihmeen sujuvasti se vielä menee. Käyn salilla 2x viikossa, samoin juoksemassa.

Kreatiini on tuonut vähän lisää painoa ja nähdäkseni 0,5kg on sijoittunut kasvoihin ja 1kg vyötärölle. Se on kaunista se :D

Mulla ei kyllä ole voimat vielä merkittävästi lähtenyt palautumaan. Penkissä on vielä n. 15kg pienemmät sarjapainot kuin viime kesänä. Viimeeksi testatessa 65kg ei noussut kertaakaan (ykkönen oli 75kg, enemmänkin) ja 50 kilollakin tulee vaan vähän päälle 10 sarjoja. Leuossa on parempi tilanne, voimat on palautuneet nopeasti ja entisistä enkoista ollaan enää abt. 2 toiston/5 kilon päässä. Kyykkyä en oo tehnyt kun 2 kertaa joten siitä ei voi oikein mitään päätellä. Oon tehnyt 50-55kg 15 sarjoja, kun kesällä tein samoilla painoilla 20-30 sarjoja, eli kaukana ollaan, mutta tosiaan treenikertoja on takana kaksi.

Lenkillä oon käynyt vähän laiskasti, vain abt. 1krt/viikkoon mutta siihen on tarkoitus tehdä parannus.

Kyllä nyt naista syö. 3.11 alkoi olla pieniä flunssan oireita, joten katsoin parhaimmaksi pitää lepoviikkoa salilla. Flunssa ei taittunutkaan levolla vaan jatkui ja jatkui, joten en ole päässyt kunnolla treenaamaan moneen viikkoon. Tänään sain antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen, joka oli levinnyt jo molempiin silmiinkin silmätulehdukseksi (sitä pitkittynyttä flunssaa kannattaa käydä näyttämässä lääkärillä sitten ajoissa :D) eli vielä joutuu salilta ja lenkkipoluilta poissa pysymään. Aivan kamalaa! Hirvee stressi, että joudunko taas aloittamaan pienillä painoilla hinkkaamisen jne. Näillä se on mentävä, ei voi mitään.
Toivottavasti tauti talttuu nyt antibiooteilla ja pääsee taas kovaan treeniin jo ensiviikolla kiinni :)

Pikaista paranemista! Sitkeät flunssat on kyllä perseestä. Itse onneksi olen pysynyt treenikuntoisena vaikka tukkoisuutta ja kurkkukipua onkin ollut ainakin pari viikkoa.

Mutta joo, täällä reenit jatkuu suunnitelmien mukaan. Lenkkejäkin olen jo saanut vähän lisättyä mutta vielä pitäis määrän kuulema lisääntyä. Sit ei ehdikkään taas muuta tehdä kun käydä töissä, puntilla ja lenkillä, mut en mä valita kun tää on ihan oma valinta. Aika pienillä painoilla hinkutetaan puntilla edelleenkin, mutta se alun "voimattomuus" on kadonnut ja ihan hyvin tuntuu luistavan. Iso kysymysmerkki tietysti on että kuinka nopeesti voimat palautuu että riittääkö aika mutta sitä nyt en ala murehtii. Riittää jos riittää. Ainiin, uinnissa on ollut nyt pitkä tauko mutta kyllä mä sinnekin tässä vielä itseni huijaan.

PS: Heinikko, Sportypy ja flyte. Käykää siellä grupissa kommentoimassa miitin ohjelmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom