Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos yli 2600m menee vain vähän hengästyttävällä hölkällä darrassa, niin sähän juokset siinä testicooperissa herraties mitä! :)

Munkin pitäis mennä juoksemaan cooper isommalla porukalla keskiviikkona. Mutta mä en kyllä tee sitä darrassa, koska kuolema. Mä en kyllä muutenkaan oo enää alkoholia juurikaan käyttänyt, koska se ei sovi mulle ollenkaan ja vie treeneistä tehot viikoksi. Maistuuki paskalta :D En ole myöskään aiemmin käynyt juoksemassa cooperia kenenkään kanssa, vain yksin. Ehkä nyt, kun siinä on muitakin, niin ei ole soveliasta lopettaa kesken kaiken...

Joo, eipä itsekään tule tuota alkoa juuri otettua kun ehkä kerran 2kk jos sitäkään. Eilen vaan tuli sellainen tilanne etten sitten raaskinut kieltäytyä. Enkä kadu että otin, kadun toki että juoksin. Eikä se mun darra mikään kova toki ollut, mutta kuitenkin sellanen että kuolemanpelossa en kauheesti halunnut minäkään revitellä. Kyllä se 2800 tiukkaa tulee tekemään joka tapauksessa. 200m on kuitenkin pitkä matka ja vaatii aikasta paljon sekunteja pois siitä kierrosajasta. Mutta en tosiaan tämänpäiväisen perusteella pidä sitä mahdottomana enää.

Porukassa kyllä on siitä kiva juosta että siinä voi sitten hyödyntää vähän muidenkin vauhtia jos ei muuten niin loppukirissä ainakin. Ja tosiaan, luovuttaminen ei tule niin äkkiä mieleen. Toivottavasti testi menee hyvin!!

Huh huh.. KOVIA ämmiä olette :)
Mä tein saman testin joskus aikoinaan 1 työpaikkaan hakiessa , meinasi kosahtaa penkkiin koko testi.. Olin täysin varma että menee heittämällä mutta olipas aikamoinen yllätys miltä alkaa 45 kg tuntua käsillä kun ollaan toistomäärissä +20 ja valvoja on hylännyt 4-5 toistoa, pompun takia, Maksimi 1 oli tuolloin jossain 100kg kieppeillä ja toistomäärät treeneissä yleensä 3-6

Minulla oli penkkimaksimi abt. 75kg. Toki sitä puhdasta kestävyyttä tuli hinkutettua jokunen viikko ennen testiä, ei tollanen pitkä sarja muuten olis tullut millään varsinkaan kun en tosiaan mikään kestävyyskone ole.

Meilkein veikkaisin että halliin ei tuolloin paljon ulkopuolisia päästetä katsomaan ja kannustamaan. Eiköhän se ole aikalailla suljettu tilaisuus. Tsemppiä vaan sullekin treeneihin, toivottavasti nähdään opistolla! :)[/QUOT

Se on aika iso halli jossa on myös iso katsomo kisoja varten, johon pääsee milloin vaan kuka vaan (monesti siellä istuukin jtn vanhempia seuraamassa lastensa reenejä), mutta tiedä tuota miten menetteleevät sitten testeissä

Meilkein veikkaisin että halliin ei tuolloin paljon ulkopuolisia päästetä katsomaan ja kannustamaan. Eiköhän se ole aikalailla suljettu tilaisuus. Tsemppiä vaan sullekin treeneihin, toivottavasti nähdään opistolla! :)[/QUOT

Se on aika iso halli jossa on myös iso katsomo kisoja varten, johon pääsee milloin vaan kuka vaan (monesti siellä istuukin jtn vanhempia seuraamassa lastensa reenejä), mutta tiedä tuota miten menetteleevät sitten testeissä

Pari rataa varattu teisteihin, muuten se uimahalli on ihan yleisessä käytössä.

Kävin eilen taas tekemässä temput Cooperissa ja lopetin kesken kaiken. Inhottavaksi tavaksi tullut, mutta ei näitä harjoituskuuppereita luojan kiitos oteta huomioon kouluun haettaessa :D n. 2700m vauhdissa lopetin syystä käsittämätön 2km kohdalla. Fyysisesti aivan hyvävoimaisena. Oli energiaa vähän kiukutellakin siinä kuin huonosti kasvatettu kakara ja paukutella auton ovia. Stressiä ilmassa! Sovittiin sitten kaverin kanssa, että jos/kun se pääsykoe kutsu tulee, niin mennään vielä yhdessä juoksemaan se ensi viikolla. Tänään kävin kevyellä kintulla juoksemassa nelisen kilsaa 6min/km vauhdilla. Kyllä tää tästä! :)

Kävin eilen taas tekemässä temput Cooperissa ja lopetin kesken kaiken. Inhottavaksi tavaksi tullut, mutta ei näitä harjoituskuuppereita luojan kiitos oteta huomioon kouluun haettaessa :D n. 2700m vauhdissa lopetin syystä käsittämätön 2km kohdalla. Fyysisesti aivan hyvävoimaisena. Oli energiaa vähän kiukutellakin siinä kuin huonosti kasvatettu kakara ja paukutella auton ovia. Stressiä ilmassa! Sovittiin sitten kaverin kanssa, että jos/kun se pääsykoe kutsu tulee, niin mennään vielä yhdessä juoksemaan se ensi viikolla. Tänään kävin kevyellä kintulla juoksemassa nelisen kilsaa 6min/km vauhdilla. Kyllä tää tästä! :)

Hitto sun kanssas flyte!!! Nyt keräät ittes! Jos tuo oli tahti ja olo vielä ihan ok niin varmaan ois 2800 menny kun viimesillä kierroksilla kuitenki kiristää tahtii. Ens viikolla sit! Etkä luovuta!

Itellä vähän nää erinäiset vastaiskut taas vaivaa, joskaan ei treeneihi oo vielä vaikuttaneet. Minulle tyrkättiin maanantaina ylös taakse leukaluuhun sellainen keinojuuri kun yksi hammas puuttuu. Olin jotenkin ajatellut operaation olevan aika pieni ja kivuton kun olin hammaslääkärillekin sanonut että on tärkeet pääsykokeet tulossa ja pitää voida treenata, ja se sanoi että silloin maanantaina ei saa urheilla mutta heti seuraavana päivänä voi. No voi toki. Mutta kivut jotka tossa leuassa (ja korvassa, ja kaulassa... siis koko toisella puolella päätä) on aika helvetilliset ellen vedä 4h välein napaan buranaa ja panadolia.. Poski on myös kivasti turvoksissa. Eihän se tosiaan mitenkään treeniä haittaa, mutta äsken aloin vähän pelkäämään että jos toi onkin tulehtumassa, niin kroppa ei varmaan oo ihan parhaassa iskussa jos on joku tulehdus päällä/tulossa... On toki antibiotit, mut tällasia täällä nyt päässäni pyörittelen ja mietin mitä voisi tehdä ettei mikään pöpö iske?!? Hitto että ottaa päähän että suostuin tuohonkin, mut meen nyt jotenki niin autopilotilla etten osaa edes ajatella järkevästi.

Lisäks mulla kaatuu duunit niskaan, joudun ottamaan vastuun sellaisesta isosta projektista eikä mulla ole siihen riittävästi skillejä mielestäni + että oon täysin ylityöllistetty jo ny. Lisäks on kirjotukset meneillään ja kuorma-autokortin ajaminen. Niin ja tietty uimakoulu + kaikki muut treenit. Hitto... jos jostain kumman syystä selviin hengissä tästä seuraavasta 4 viikosta niin uskon vahvasti että kunto romahtaa tyystin sen jälkeen kun stressi laukeaa. Pitkä saikku here I come!!!

Hitto sun kanssas flyte!!! Nyt keräät ittes! Jos tuo oli tahti ja olo vielä ihan ok niin varmaan ois 2800 menny kun viimesillä kierroksilla kuitenki kiristää tahtii. Ens viikolla sit! Etkä luovuta!

Lupaan etten luovuta, jos se kutsu tulee.

Pienet on mun stressinaiheet verrattuna suhun, huhhuh. Toivottavasti pysyt terveenä ja jaksavaisena kaikin puolin ja pystyt menemään testeihin iskukunnossa! Hurjasti tsemppiä, mä uskon suhun!

Se tuli. SE PÄÄSYKOEKUTSU TULI! 9.10 sen Cooperin on sitten mentävä. Nopealla silmäyksellä havaitsin kolmannenkin naiskokelaan, eli mediassa esillä olleet naispalomiesjutut ovat tuottaneet ilmeisen toivottua tulosta. Tsemppiä kovasti hänellekin testeihin ja viimeisiin treeniviikkoihin! (Ja tietysti kaikille muillekin testeihin tulijoille, mutta kun tämä on akkain ketju)

Loistavaa flyte!!! Tsemppiä viimesille viikoille! (Ja samoin miespuolisille hakijoille)

Nyt vaan täys höyry päälle ja opiskelupaikka taskuun!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos tsempeistä! :) Niitä tarvitaan. Uinnin olen saanut vakautettua testiä ajatellen hyvälle tasolle. Lievässä tungoksessa ja omasta mielestä kaiken mennessä päin vttua 200m aika oli kuitenkin 4.13, joten tuo 4.45 pitäisi mennä ihan sellaisella perusuinnilla ilman mitään sen kummempia kikkailuja tai kiihdytyksiä. Nyt nämä viimeiset viikot keskityn kyllä pelkästään juoksuun. Mulla on sellainen kutina, että se tulee ratkaisemaan paljon.

Tuollaisiin 400m-1000m vetoihin olen löytänyt kohtalaisen vauhdin. Tänään 1x1km 4,13, 2x500m 1,58 ja 2,0 sekä 400m 1.33. Olisi hienoa, jos pystyisi aloittamaan sen Cooperin tuollaista +- 4.10/km vauhtia, jolloin pieni hyytyminen paskimmassa vaiheessa(ehkä 1300-1800m välillä) ei johtaisi katastrofiin. Viimeisen kierroksen taas sitten ehkä pystyisi juoksemaan +-1.30 vauhtia jo ihan pelkästään siitä riemusta, että se kohta ohi :D Mutta kyllä tänäänkin tuntui tuossa ekan vedon lopussa maailmanlopun alkajaisilta, että jotenkin tuntuu hyvin kaukaiselta ajatukselta pystyä juoksemaan 2,8 km lähes sitä vauhtia.. Toisaalta parin minuutin palautuksilla juoksin aivan hyviä aikoja puolelle kilometrille ja 400 metrille, joten Taratinin blogista ryövättyä ajatusta lainatakseni: "Suurin tekeminen on siinä että saa kunnon raivon päälle ja itsestä kaikki irti!"

Mä sain eilen juoksua harrastavalta ystävältäni randomin vinkin, jonka testasin tänään toimivaksi. "Kun alkaa tuntua pahalta, kovenna vauhtia". Se oikeasti toimii! Suosittelen Taratin kokeilemaan, jos ei ole jo käytössä :) En tiedä reagoiko kroppa tai alitajunta siihen rytmin muutokseen. Ei vaan saa lähteä mukaan siihen fiilikseen, että nyt on paskaa!

Mun oli tarkoitus tänään käydä juoksemassa kova 2 km, mutta radalla oli jotkut opiskelijoiden leikkiolympialaiset tms. enkä päässyt sinne. Menin sitten maastoon, jossa juoksin tosi kovat 8 min ja 4 min vedot (2 min palautuksella). Pitkästä aikaa sain itsestäni irti muutakin kuin kesken jääneen juoksun, ja vaikka juostuista matkoista en tiedäkään, niin tuossa ekan vedon lopussa multa valui kuolaa, räkää ja ääntelin kuin synnyttävä lehmä. Toinen veto tuntui jo kahden minuutin kohdalla aivan hirveältä, mutta painoin kiihtyvällä tahdilla menemään ja sen loputtua piti huilia hetki maassa, kun pyörrytti ja heikotti. Pikkuhiljaa alkaa pää pysyä mukana näissä hommissa! Onhan se jo korkea aikakin :D

Missä vaiheessa muuten olisi hyvä keventää treenejä? Jossain sanotaan, että viikko ennen Cooperia, toisessa paikassa, että 10pv ennen. Ja millainen olisi hyvä viimeinen kova treeni? Joitakin vetoja vai esim. kova 3km?

Missä vaiheessa muuten olisi hyvä keventää treenejä? Jossain sanotaan, että viikko ennen Cooperia, toisessa paikassa, että 10pv ennen. Ja millainen olisi hyvä viimeinen kova treeni? Joitakin vetoja vai esim. kova 3km?

Yks kova taktiikka ihan puhtaasi cooperia ajatellen on vaikka keventää 10pvä ennen. Otat 1-2 kevyttä lenkkiä päivän 10 ja 7 välissä. Sitten kun on enää 7päivää coopperiin, niin teet cooperin maximi suorituksella. Juokset ihan loppuun asti niin kovaa kuin ikinä pystyt. 7 päivää lepoa ja sinä aikana voi 2-3 palauttavaa kävelylenkkiä tehdä. Saat n.~5-10% lisää tulokseen.

e. koulukuntia on monia ja joku saattaa tyrmätä tämän ihan täysin. Tästäkin aiheesta löytyy internetistä enemmän tietoa, jos kiinnostaa.

Yks kova taktiikka ihan puhtaasi cooperia ajatellen on vaikka keventää 10pvä ennen. Otat 1-2 kevyttä lenkkiä päivän 10 ja 7 välissä. Sitten kun on enää 7päivää coopperiin, niin teet cooperin maximi suorituksella. Juokset ihan loppuun asti niin kovaa kuin ikinä pystyt. 7 päivää lepoa ja sinä aikana voi 2-3 palauttavaa kävelylenkkiä tehdä. Saat n.~5-10% lisää tulokseen.

e. koulukuntia on monia ja joku saattaa tyrmätä tämän ihan täysin. Tästäkin aiheesta löytyy internetistä enemmän tietoa, jos kiinnostaa.

Tää kuulostaa hyvältä, joten ei muuta kuin käyttöön! Mulla oli tarkoitus huomenna juosta viimeinen kova cooper ennen testejä, mutta siirrettäköön se nyt tuonne viikkoa ennen juostavaksi ja teen huomenna vähän pidemmän ja tehollisesti hieman kevyemmän treenin. Taratinille tsemppiä huomiseen harjoituscooperiin!

Tää kuulostaa hyvältä, joten ei muuta kuin käyttöön! Mulla oli tarkoitus huomenna juosta viimeinen kova cooper ennen testejä, mutta siirrettäköön se nyt tuonne viikkoa ennen juostavaksi ja teen huomenna vähän pidemmän ja tehollisesti hieman kevyemmän treenin. Taratinille tsemppiä huomiseen harjoituscooperiin!

Ettet vaan nyt keksisi tekosyitä välttyä juoksemasta sitä Cooperia ;) No vitsi... itsekin olen jo todennut että ei Cooperiin treenata coopereita juoksemalla.

Itseä kieltämättä pelottaa toi huominen juoksu kun tuloksen pitäisi kaiken jären mukaan olla nyt selvästi parempi kuin sillon krapulassa 2vk sitten. Eilen kävin "kevyellä" PK lenkillä mut ei se kovin kevyeltä tuntunut vaan hölkkä oli tosi tukkosta ja raskasta vaikka takana oli lepopäivä. Melkeen väittäsin että tämä viimeisen 1,5viikon antibiootti/kipulääke kuuri yhdistettynä huonoihin uniin ja vielä huonompaan syömiseen (-2kg lähtenyt viikossa) on vähän verottanut kuntoa kyllä. Mut katotaan mihin huomenna kyetään. Positiivista on että leuan jomotus on jo lähestulkoon poissa ja tänäaamuna hiottiin yhtä hammasta sen verran että pureminenkin taas toivottavasti onnistuu jatkossa :D Treeneihinhän en ole tuon antanut millään tapaa vaikuttaa, mutta kylläpä toi kipulääkitys on aiheuttanut sellaista koomaa ja väsymystä että varmasti ei ihan 100% ole voinut treenatakaan. Selitykset sikseen ja huomenna toivottavasti jo suht hyvä tulos cooperista!

Haha, no eihän se mua haittaakaan, että voi hyvällä syyllä sitä siirtää. 3x maksimicooper/3vko on mun mielestä liikaa. Ainakin tällä kunnolla :D Kävin muuten mittaamassa Sport Trackerilla (ei 100% luotettava) nuo edelliset matkat ja lähes coopervauhtisia vetoja ne oli :) 8min oli 4.30 km vauhtia ja 4min. 4.15 vauhtinen. Ja koska ne juostiin maastossa, niin ihan turhaan tässä alkaa ylikuntoon itseään puskemaan. Ihan hyvällä mallilla ja fiiliksellä hommeloiset eteneepi. Ainahan sitä tietenkin toivoisi olevansa vielä parempi, mutta kuotenkun.

Jos olisin sen Cooperin tänään juossut, niin ehkäpä sellaiset 2700-2750m olisi räkä poskella mennyt. Kävin juoksemassa 3min palautuksella 2km ja 1km vedot radalla ja pyrin pitämään molemmat siellä mukavuusalueen ylärajoilla, jottei joka treeneissä mennä ihan henkitoreissaan. Eka veto 2600m vauhtinen (ja oli muuten 2300m pitkä, koska olin ehkä vähän liiankin kevyesti sen ottanut ja halusin kuitenkin tuntea treenanneeni) ja toinen 2700m vauhtia.

Testipäivä lähenee hurjaa vauhtia! Vaikka treenit on nyt sujuneet hyvin ja nousujohteisesti, niin kyllä se silti kovasti jännittää. Missään tapauksessa en tule olemaan sellaisessa kunnossa, että se 2800m menisi helposti, vaan kaikkensa siinä joutuu sitten antamaan. Ja riittääkö se siltikään...

No mä juoksin. Ja noin huonoa Cooperia en ookkaan juossut sitten yläaste vuosien. En tiedä mikä mätti. Kipeeks tulossa? Ei palautunut? Pieru vinossa? Koko homma oli silkkaa paskaa 2 kierroksen jälkeen jolloin vauhti vaan alkoi hiipumaan eikä mitään saumoja ollut kiihdyttää. Keskityin sitten loppujen lopuksi vain siihen että juoksen sen 12min vaikka joka hetki oli ihan perseestä. Tulokseksi jäikin sitten huima 2400m... eli vaikka toi nyt ei linjassa treenitulosten kanssa ole ollenkaan niin ei se hyvää lupaa jos tuollalailla voi yhtäkkiä tulos romahtaa. Yhtälailla se voi testeissä tapahtua. Vituttaa. Kuitti.

:( Voi ei! Nyt sitten vaaditaan superlujaa uskoa itseensä. Tuo oli vähän ehkä puolikuntoisena juostu, joten kun saat itsesi terveeksi ja pääset iskussa testiin, niin tulos on varmasti jotain aivan muuta kuin 2400m. Taistele Taratin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom