Juu, vatsoista täydet pojot, eli 48 toistoa/min. Muut meni minimillä, mutta leuoissa yksi leuka hylättiin, eli tavallaan sain seitsemän. Meinas muuten nuo vatsat koitua mun kohtaloksi, sillä reidet oli menny niistä hapoille ja voi hyvä luoja sitä kyykkäystä. 10 toistoa jaksoin ja ne loput 13 vaan tein vaikken jaksanut.
Päivä alkoi ekg:n ja verenpaineen mittaamisella ja lääkärin tarkastuksella. Lääkärin tarkastuksessa tutkittiin liikkuvuutta, kuunneltiin sydäntä ja keuhkoja, katsottiin näkö ym. ja puhallettiin siihen spirometriin. Näissä ei mun osalta ollut mitään poikkeavaa. Sydämen rytmi ei ollut tasainen, mutta ei kuulema mitään vikaakaan. Verenpaineet ennen testiä oli 125/65, eli mua ei juurikaan jännittänyt.
Testitilanne oli siitä erikoinen, että olin yksin! Siinä oli pari testaajaa ja lisäksi jotain random-henkilöitä katsomassa. Kun menin lämmittelemään, niin sali oli kylmä ja pimeä, kaikki painot piti itse säätää ja kiire siinä tuli! 10 min oli aikaa lämmitellä ja en juurikaan siinä ajassa ehtinyt mitään tekemään. Suosittelen siis Taratin, että laitat lämmitelyyn reippaasti vaatetta päälle ja otat jonkun avustajan mukaan (jos mahdollista), joka avustaa telineiden säädössä, painojen laitossa ym. Itse henkilökunta oli mukavaa ja kannustavaa.
Penkki tuntui lämmittelyssä raskaalta, mutta testitilanteessa se kulki hyvin ja sain nuo vaaditut toistot viimeistä lukuunottamatta varsin helposti. Viimeisessä sitten piti oikein karjaista. Varmistajana ollut testaaja kannusti tässä. Mukava penkki penkata. Aika leveä kyllä.
Vatsat tehtiin jumppamaton päällä testaajan pitäessä kiinni jaloista.
Leuoissa oltiin aika tarkkana. Toinen toisto jäi alhaalta liian vajaaksi ja se heti hylättiin. Kolmannessa leuassa olinkin siis tehnyt vasta kaksi. Ihan tosissaan sain pinnistää ja pikkuisen alakroppa kyllä saattoi nousta. Ei kuitenkaan hylätyn verran.
Jalat oli tosiaan mennyt noista vatsoista hapoille ja kun lämmittely oli vajavainen niin nämä olivat todellinen via dolorosa! Muistan tehneeni kymmenen, sen jälkeen tajunnan rajamailla tehty tahdonvoimalla vielä 13 lisää. Kun sain tangon telineeseen ja tiesin päässeeni läpi, niin itkuhan siitä tuli :D Ja iso itku tulikin. Ne testaajatkin lähti hetkeksi pois ja jätti mut sinne itkemään ja sulattelemaan asiaa. No, ei tätä vieläkään usko todeksi :D
Toivottavasti tästä on jotain apua Taratin sulle!
Mä kyllä luulen ja uskon, että jotain lisäpisteitä sieltä sullekin irtoaa. Ilmoittele sinäkin sitten heti miten kävi!
Lukiopapereista saan 4p ja tästä sen 0.25, eli ajattelin hakea lukiopohjalta 4.25p. Toivottavasti tämä riittää siihen, että valintakoekutsu tulee
Ja kiitos kaikille teillekin näistä vinkeistä, joita olen saanut ja erityiskiitokset Taratinille, joka on elänyt mukana tässä koko ajan! Nyt sitten punttitreeni vaihtuu lenkkeilyyn ja toivottavasti tosiaan Taratin nähdään sekä syksyllä että tammikuussa Kuopiossa!