Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minusta koko testi on kummallinen vaikka mun mietteet nyt ei testiä muuksi muuta. Penkki 25 krt minuutissa ja kyykky vaan 23 krt minuutissa. Ne on epäsuhdassa. Jos ihminen harjoittelee vaikka molempia tasaisesti, niin saa olla melko kummallinen rakenne, että vaikka penkki menisi läpi mutta kyykky ei. Penkin toistominimiä pitäisi laskea tai kyykyn nostaa.

Vai tarvitseeko palomies muka jotenkin enemmän yläkropan voimaa? Kun käytännön voima kuitenkin usein asuu keskivartalossa ja jaloissa ja selässä. Se joka noita rajoja on alunperin askarrellut on nimenomaan halunnut laittaa naisille luun kurkkuun jo alkajaisiksi koska naisilla luontaisesti on vähemmän voimaa ylävartalossa.

Itse olen mielestäni aina melko tasaisesti reenaillut sekä ylä- että alakroppaa ja kyllä tuo kyykky vaan pistää hapot niin paljon pahemmin liikkeelle, että pidän sitä kyllä testin pahimpana liikkeenä vaikka penkissä ja kyykyssä sain samat 50 toistoa. Ekalla kertaa taisi tulla jopa pikku oksu kyykyn jälkeen. Eipä se ihan hengistymättä tule tuo kyykkäily edes ilman painoja, kun minuutin vetää, mutta käsiä nyt vatkaa selällään vaikka tunnin. Eli tuleehan siihen tuo kehon oma painokin mukaan kuvioon.

Kiitos vinkistä! Täytyykin kokeilla vielä tuota seuraavassa treenissä. Onhan se ihan totta että suoritusmatka lyhenee ja painopistekin muuttuu, ellei sitten pään kannattelun kanssa tuu ongelmia. Mutta testaan kyllä ilman muuta!

Kyykyssä on paljon pidempi liikerata eli toisto kestää paljon kauemmin kuin penkissä. Varmasti tästä syystä rajakin on matalalla. Ei tuolla testillä juurikaan testata niitä ominaisuuksia mitä palomies tarvitsee. Kunhan nyt vaan on kehitetty jonkinlainen testi joka testaa ylä ja alaraajojen ja keskivartalon lihasvoimaa edes jollain tasolla.

Ei tuolla testillä juurikaan testata niitä ominaisuuksia mitä palomies tarvitsee. Kunhan nyt vaan on kehitetty jonkinlainen testi joka testaa ylä ja alaraajojen ja keskivartalon lihasvoimaa edes jollain tasolla.

Juurikin näin mäkin asian näkisin. Enkä myöskään allekirjoita sitä että kyykky ois jotenkin helpompi. Itse tein maksimipojot penkissä ja kyykyssä, penkki meni lämmittelystä ja kyykky sattui keuhkoissa vielä kotiinpäin ajellessa, tuli kyllä tehtyä testit kipeänä mutta silti.

flytelle vielä hurjasti tsemppiä huomiseen koitokseen! Jänskään hengessä mukana, tuu sitten heti kuin kävi ja mimmonen testin kulku oli.

Kiitos hurjasti tsempeistä Taratin ja kaikki muutkin! On ollut tosi kiva saada paljon kannustavia kommentteja eri väyliä pitkin ja arvostan niitä todella paljon. Pelkäsin, että tästä "julkisuudesta" tulisi hirveät paineet, mutta ihmiset on olleet niin sympaattisia ja kannustavia, etten ollenkaan koe, että huomenna olisi _pakko_ onnistua.

Mutta hyvällä fiiliksellä täällä ollaan! Kroppa tuntuu hyvältä, tanko kevyeltä ja ihmisten kannustus aivan mahtavalta, että toivottavasti saan huomenna kertoa teille ilouutisia! :)

Kerron sitten asap testin jälkeen lyhyesti miten kävi ja kun olen käsitellyt hieman aikaa asiaa, (koska kävi miten kävi niin asiaa pitää vähän sulatella), niin kerron laajemmin päivän kulusta.

Onnittelut loistavasta suorituksesta!! Ei ole todellakaan mikään läpihuutojuttu tuo testi! Mielenkiinnosta... mistä sait +0.25 pistettä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vatsoista vissiin? Itse tulen saamaan nollat koska saan lisäpojoja vain kyykystä 0,125 joka pyöristyy nollaan, mut en oo moksiskaan, kunhan läpi menee :)

Juu, vatsoista täydet pojot, eli 48 toistoa/min. Muut meni minimillä, mutta leuoissa yksi leuka hylättiin, eli tavallaan sain seitsemän. Meinas muuten nuo vatsat koitua mun kohtaloksi, sillä reidet oli menny niistä hapoille ja voi hyvä luoja sitä kyykkäystä. 10 toistoa jaksoin ja ne loput 13 vaan tein vaikken jaksanut.

Päivä alkoi ekg:n ja verenpaineen mittaamisella ja lääkärin tarkastuksella. Lääkärin tarkastuksessa tutkittiin liikkuvuutta, kuunneltiin sydäntä ja keuhkoja, katsottiin näkö ym. ja puhallettiin siihen spirometriin. Näissä ei mun osalta ollut mitään poikkeavaa. Sydämen rytmi ei ollut tasainen, mutta ei kuulema mitään vikaakaan. Verenpaineet ennen testiä oli 125/65, eli mua ei juurikaan jännittänyt.

Testitilanne oli siitä erikoinen, että olin yksin! Siinä oli pari testaajaa ja lisäksi jotain random-henkilöitä katsomassa. Kun menin lämmittelemään, niin sali oli kylmä ja pimeä, kaikki painot piti itse säätää ja kiire siinä tuli! 10 min oli aikaa lämmitellä ja en juurikaan siinä ajassa ehtinyt mitään tekemään. Suosittelen siis Taratin, että laitat lämmitelyyn reippaasti vaatetta päälle ja otat jonkun avustajan mukaan (jos mahdollista), joka avustaa telineiden säädössä, painojen laitossa ym. Itse henkilökunta oli mukavaa ja kannustavaa.

Penkki tuntui lämmittelyssä raskaalta, mutta testitilanteessa se kulki hyvin ja sain nuo vaaditut toistot viimeistä lukuunottamatta varsin helposti. Viimeisessä sitten piti oikein karjaista. Varmistajana ollut testaaja kannusti tässä. Mukava penkki penkata. Aika leveä kyllä.

Vatsat tehtiin jumppamaton päällä testaajan pitäessä kiinni jaloista.

Leuoissa oltiin aika tarkkana. Toinen toisto jäi alhaalta liian vajaaksi ja se heti hylättiin. Kolmannessa leuassa olinkin siis tehnyt vasta kaksi. Ihan tosissaan sain pinnistää ja pikkuisen alakroppa kyllä saattoi nousta. Ei kuitenkaan hylätyn verran.

Jalat oli tosiaan mennyt noista vatsoista hapoille ja kun lämmittely oli vajavainen niin nämä olivat todellinen via dolorosa! Muistan tehneeni kymmenen, sen jälkeen tajunnan rajamailla tehty tahdonvoimalla vielä 13 lisää. Kun sain tangon telineeseen ja tiesin päässeeni läpi, niin itkuhan siitä tuli :D Ja iso itku tulikin. Ne testaajatkin lähti hetkeksi pois ja jätti mut sinne itkemään ja sulattelemaan asiaa. No, ei tätä vieläkään usko todeksi :D

Toivottavasti tästä on jotain apua Taratin sulle! :) Mä kyllä luulen ja uskon, että jotain lisäpisteitä sieltä sullekin irtoaa. Ilmoittele sinäkin sitten heti miten kävi!

Lukiopapereista saan 4p ja tästä sen 0.25, eli ajattelin hakea lukiopohjalta 4.25p. Toivottavasti tämä riittää siihen, että valintakoekutsu tulee :)

Ja kiitos kaikille teillekin näistä vinkeistä, joita olen saanut ja erityiskiitokset Taratinille, joka on elänyt mukana tässä koko ajan! Nyt sitten punttitreeni vaihtuu lenkkeilyyn ja toivottavasti tosiaan Taratin nähdään sekä syksyllä että tammikuussa Kuopiossa!

Kiitos flyte raportista. Nyt ei tosiaan muuta treenaamaan juoksua. Voidaan sitten seurata sen edistymistä täällä jatkossa, ja tietysti tsempata seuraaviin hakuihin mahdollisesti osallistuvia mimmejä jos he täällä kuulumisiaan kertovat. Itsellä juoksutreenien lisäksi alkaa armottomat untitreenit. Vaikka uinti ei todellakaan pitäisi olla paha, niin minulle se kyllä on kun ei tekniikkaa ole oikestai lainkaan.

Pitääpä ottaa vaatetta mukaan. 10min riittää minulle lämmittelyyn kyllä, koska lämmittelen aina ihan liian vähän muutenkin ;D Muutamat herättelytoistot kovemmilla raudoilla niin kyllä se siitä.

Käytitkö muuten testissä treeniboosteria? Ite oon vielä vähän kahden vaiheilla kun testisimu meni viimeeksi ihan hyvin ilmankin. Toisaalta boosterin kanssa voisi irrota ne tärkeät pari lisätoistoa joilla saisi jo lisäpisteitäkin.

Minulla ei tee pisteiden kanssa tiukkaa kun lukiosta tulee 5 + kiinnostuspiste, mutta olisihan se kiva saada sinne toiseen vaiheeseen vähän pisteitä tuosta lihaskunnostakin ettei pelkällä pällitestillä pitäisi sisään mennä.

Syksyllä viimeistään toivottavasti nähdään. Sehän selviää tosi pian, kun oma testi on tosiaan maanantaina. Jännää :D

Otin Crazea ekg:n ja lääkärintarkastuksen välissä, mutta en havainnut siitä mitään hyötyä. Sen verran oli sitten täpinää itse testissä muutenkin päällä ja se vaikutuskin taisi alkaa vasta testin jälkeen :D

Onhan se jännää, mutta oli kyllä hirveen mukava ja rauhallinen testipaikka. Suosittelen :) Hyvä penkki ja hyvä leuanvetotanko.

Ensinnäkin onnittelut flytelle! Onko sulla viimekäden tietoa siitä minkälaisilla pisteillä lukiopohjalta on pääsykoekutsu irronnut viime vuonna (kevät/syksy)? Onhan tuolla tuo palomieheksi-ketjukin mutta kun nyt puheeksi tuli. Ja pahoittelut jos vastaus lukee juuri edellisellä sivulla :)

Ensinnäkin onnittelut flytelle! Onko sulla viimekäden tietoa siitä minkälaisilla pisteillä lukiopohjalta on pääsykoekutsu irronnut viime vuonna (kevät/syksy)? Onhan tuolla tuo palomieheksi-ketjukin mutta kun nyt puheeksi tuli. Ja pahoittelut jos vastaus lukee juuri edellisellä sivulla :)
Tais olla 4.25 lukiosta ja 5 amiksesta.

Kiitos kaikille onnitteluista. Tänään on sitten aloitettu jo kevyesti juoksentelemaan.

Yleensä nuo pääsykoekutsut ovat (tietääkseni) lukiopohjalta tulleet pisteillä 3.5-4. Tuo 4.25 taitaa olla kaikista korkein pistemäärä, joka valintakoekutsuun on vaadittu. En ole kyllä aivan varma asiasta. Voisin hakea suoraan ammattitutkinnollakin, mutta silloin pääsykokeista vaaditaan selkeästi parempaa pistemäärää kuin lukiopohjalta haettaessa. Ja koska mun lukion päättötodistuksen keskiarvo on 7.56 (4p. raja 7.55) niin kai sillä joku tarkoitus on oltava :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom