Niin no, mun nähdäkseni se muutos pitää nimenomaan lähteä naisista, että haluavat hakeutua alalle. Tietysti se että aihe on tapetilla saa varmaan useamman mimmin ajattelemaan asiaa. Kyllähän minäkin olen monesti surkutellut miksi ei tullut mieleenkään hakeutua itse alalle vaikka 10v sitten. Olisi huomattavasti helpompaa kaikki.
Mutta itse vähän pelkään sitä minkälaisen asennemuutoksen se nostattaa miehissä. Kovastihan aihe on tässäkin treadissa tunteita kuohuttanut. Minä en yhtään pidä siitä että tästä tehdään tällainen sukupuoli asia. Mun mielestä oli mies tai nainen niin täytyy tehdä töitä ja ansaita paikkansa siellä koulussa. Ei se kaikilta miehiltä todellakaan onnistuisi, eikä kaikilta naisilta. Sitten kun siihen lisätään sitten vielä tämä yhtäkkinen kirjoittelu siitä kuinka naisia pitäisi saada alalle, niin vaikka kuinka vaatimukset on kaikille samat niin vaikuttaako se suhtautumiseen niihin naisiin jotka alalle jatkossa päätyvät? Ei kai.. toivottavasti. Minulla on tapana ylianalysoida asioita joihin suhtaudun kiihkeudellä :D
Ugh olen puhunut! Kerrohan sitten heti missä susta on haastista!
Ainiin, tänään oli viikon vimoset kevyet treenit testiliikkeillä, tein kevyitä vitosia penkissä 60-65 kg, kyykyssä 80-90kg (ok, 90 ei ollut enää ihan niin kevyitä), leukoja omalla painolla ja vatsoja jonkun hanttelin kanssa. Hyvin tuntu liikkuvan rauta kun on taas tullut hiilaria tankkailtua. Lauantaina käyn tekemässä testisimulaation ja toivon että siitä jää hyvä fiilis seuraavaan viikkoon. On ollut aika "rankkaa" treenata vaan kevyesti ja harvoin. Mitenkähän sitä selviää seuraavasta puolestavuodesta jos testi menee läpi ja treeni tulee keskittymään pääasiassa juoksukunnon hakemiseen. Mie niin tykkään voimatreenistä ja vihaan kaikkea kestävyysurheilua (joo.. väärä uravalinta selvästi, tiedän...)