Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En oo kyllä ollenkaan varma että saa vyötä käyttää. Kengät varmaan vielä menee. Ei ole kyllä käynyt vyön käyttö mielessäkään mutta menee mielestäni vähän samaan kategoriaan kuin remmit leuanvedossa, kantsii ottaa tosta selvää etukäteen ja treenata sen mukaan.

Mistähän mä oon lukenu, että sais käyttää, kunhan vyö ei ole leveimmältä kohdalta yli 15cm. No, pitää kysyä. Ei se mikään välttämättömyys ole :)

Hitto sää flyte tikkaat noissa istumaannousuissa :D Itse saan abt. 10 vähemmän toistoja. Tosin mulla ei selkä taivu eteenpäin yhtään että käytännössä kiskon lonkankoukistajulla sieltä lattiasta selkä lankkuna ylös. Mut silti!!

Muutenkin tulokset on hyvät ja ihan varmasti saat sen 25 penkissä!

Mulla on ensiviikon lopulla oma testisimu. Kattoo miten käy :D

Mulla on itseasiassa videot noista suorituksista, niin jos ette kauheesti ala haukkumaan niin voitte tutkia tekniikkaa. Ja tiedän, että leuoissa pitää parantaa ja penkissäkään ei varmaan jalat sais tuolla tavalla alkaa viipottamaan :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Penkistä ei varmaan tule mitään sanomista vaikka jalat vispaa kunhan perse on penkissä. Tietty helpommin se pena kulkee kun pidät ne kintut paikallaan.
Kyykyt niin syviä ettei mitään ropleemaa, tossa on varaa tehdä vähän lyhyempääkin liikerataa alas ilman että tulee sanomista ja voi saada lisätoistoja kun ei vedä perse lattiaan asti. Yläasennossa ehkä vähän ylöspäin. Itselle muistaakseni huomautti jossain vaiheessa ylösnousuista kun ei vetäny selkää / jalkoja ihan suoraksi. Leuoissa voi tulla sanomista kun jalat vispaa vaikka ei ne mitään kippileukoja olekaan. Jotkut vaan voi olla aika tarkkoja. Vatsoissa ei mitään sanottavaa.

Mitään jumalan sanaa tämä ei tietty ole mutta kaksi kertaa olen nuo testit käynyt tekemässä niin siltä pohjalta jotain mietteitä/vinkkejä. Toivottavasti ei tartte enää kolmatta kertaa mennä :D

flyte, sinähän voitkin nyt postata nämä tuonne tyttöjen puolelle aikoinaan aloittamaan haastetreadiin joka ei lainkaan ottanut tuulta alleen. FireFit - haastel

Mää oon vähän maassa taas vaihteeks. Tänään oli penkkipäivä ja tein ekaa kertaa nyt sitten sillä testipainolla ja sain vaan 23krt. Ei se nyt ihan loppuun asti tehty sarja ollut, että sisulla ja huudolla ois varmaan tullut se 25, mutta silti. Takana kuitenkin riittävästi safkaa, lepoa yms. eli kaikki pitäis olla kunnossa. Jollain taikatempulla pitäs nyt saada tota sarjakestävyyttä parissa viikossa kehitettyy. Mulla kun hyytyy ihan tyystin homma jo 30sec kohdalla. Pienenpieni oljenkorsi mulla on siinä että mulla oli sykevyö päällä ja se häiritsi aikalailla kun tankoa ei voinut oikeastaan lainkaan pompauttaa (pompautushan on toki kielletty, mutta sellanen pieni ja huomaamaton varmaan menee läpi). MUT SILTI!! Ketuttaapa :D

Sähän oot saanu sen 25x jo iänpäivä sitten :) Älä stressaa liikaa, lepäile, syö ja kyllä se siellä testeissä menee niin, että humina käy! Nämä nyt on näitä mutu-neuvoja, että varmasti valmentajan kanssa tiedätte itse paremmin miten toimia. Mutta minä toimisin lepäillen ja syöden :D

No olen joo ottanut sen aikapäiviä sitten, mutta nyt on vasta 3vk tehty pitkää sarjaa ja oon ihan surkee niissä. No ei siinä, kyllä se menee, uskotaan näin :D

Stemppiä molemmille naisille, uskon että testit menee läpi molempien kovalla tahdonvoimalla kun tulostakin on tullut noin hienosti ja kovaa työtä on tehty sen eteen, toivottavasti tulevaisuudessa meillä on vaihteeksi pari vähän nätimpää pelastajaa :)

Mulla on nyt viimeiset kovat treenit takana ja erittäin hyvällä fiiliksellä tässä ollaan :) Kolmella edellisellä kerralla olen parannellut edellisellä kerralla tehtyjä ennätyksiä, joten pää on ainakin kunnossa :D Tänään penkissä helpot sarjat 15x50, 11x50, 10x50. Tuossa viimeisessä sarjassa alkoi vitosen kohdalla jo vähän hyytymään, mutta ihan vain päätin ottaa kympin ja sen tein. Kyykyn tein vähän kevyempänä, 15x50 ja 10x50, koska reidet tuntuu vähän hitaammin palautuvilta kuin yläkroppa, niin en viimeistä sarjaa ottanut ollenkaan. Leukoja meni taas se 6, mutta siinä jalat alkaa vähän nousemaan viimeisissä toistoissa. Eiköhän testitilanteessa ole kuitenkin sellainen tahtotila päällä, etenkin jos leukoihin asti on päästy, että ne menee hyväksyttävästi. Vatsoissa nyt ei ole minkäälaista ongelmaa. Ne ei edes hapota ennenkuin siellä lähellä 50 toistoa.

Kokonaisuudessa todella itsevarma fiilis, niin kuin tietenkin tässä vaiheessa kuuluu ollakin!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tsemppiä flyte testiin!

Mulla on ollut kevyitä treenejä ja lauantaina käyn tekemässä testisimun niin näkee missä mennään vai mennäänkö missään. Sitten taas kevennellään, eli kovia treenejä minulla nyt ei ole enää lainkaan. Samanlaista itsevarmuutta ei ole kun sulla, mutta toivotaan että hyvin käy mut pessimisti ei pety :D

Kiitos, kiitos :) Mitä sitä turhia pettymään, ensvuonna sitten hakemaan täysiä pisteitä, jos nyt jää jotakin (muka) puuttumaan! Täysillä vaan ja luulot pois niiltä raudoilta :D

Joo, Yle on nyt villiintynyt asian suhteen. Ovat minuunkin olleet yhteydessä ja mä oon huomenna menossa luoja ties mihin haastatteluun! Tottakai juuri nyt, kun naama on kreasta niin turvonnut, että poskia voi käyttää nukkuessa tyynyinä ym. ihanaa. Mutta eipä tässä mihinkään missikisoihin olla pyrkimässä :)

Ja kysyin muuten niistä vöistä ym. siteistä ja niitä ei saa käyttää. Tai ei pitäisi käyttää. Ei kai se mikään ihan ehdoton kielto ole, mutta ajattelin sitä noudattaa kuitenkin.

Taratin, silmäilin taas blogiasi ja näköjään sinäkin olet johonkin radiohaastatteluun joutumassa. Mullakin oli kaikkee vakaita aikomuksia, ettei yhtään mitään juttuja ennen testejä, kun yhden yön ehdin asiaa miettiä. Ja tänään sitten toimittajan kanssa puhelimessa puhuessani huomasin vastaavani, että "Joo, huominen sopii." :D

Joo se minun haastis ei kyllä mitenkään opistojuttuihin liittynyt vaan palokuntahommiin yleensä. Mutta eipä sieltä kukaan soitellut, niin että selvisin onneksi siitä kuin koira veräjästä :D

Mua lähinnä ärsyttää tuo aiheen saama julkisuus. Siis nimenomaan siksi että ei siitä minusta pitäisi mitään isoa juttua tehdä. Mutta toisaalta jos ala oikeasti kaipaa erityisesti naisia mukaan, niin onhan tuo hyvä markkinointikanava kun media innostuu aiheesta.

Tällä toimittajalla oli itsellään pelastusalan taustaa ja -tuntemusta, niin se sai mut vakuuttuneeksi, että tää on hyvä juttu. Ilmeisesti haetaan vähän sellaista yleistä asennemuutosta. Pelastajan ammatti liitetään niin vahvasti miehiin, ettei naiset hirveästi kai "kehtaa" hakea. Niinhän se taisi olla poliiseillakin ennen muinoin. Eihän sinne naiset saaneet edes hakea, jos oikein muistan. Noh. Katotaan nyt mitä tästä seuraa. Ainahan se on niin, että toiselle kumartaa ja toiselle pyllistää :)

Niin no, mun nähdäkseni se muutos pitää nimenomaan lähteä naisista, että haluavat hakeutua alalle. Tietysti se että aihe on tapetilla saa varmaan useamman mimmin ajattelemaan asiaa. Kyllähän minäkin olen monesti surkutellut miksi ei tullut mieleenkään hakeutua itse alalle vaikka 10v sitten. Olisi huomattavasti helpompaa kaikki.

Mutta itse vähän pelkään sitä minkälaisen asennemuutoksen se nostattaa miehissä. Kovastihan aihe on tässäkin treadissa tunteita kuohuttanut. Minä en yhtään pidä siitä että tästä tehdään tällainen sukupuoli asia. Mun mielestä oli mies tai nainen niin täytyy tehdä töitä ja ansaita paikkansa siellä koulussa. Ei se kaikilta miehiltä todellakaan onnistuisi, eikä kaikilta naisilta. Sitten kun siihen lisätään sitten vielä tämä yhtäkkinen kirjoittelu siitä kuinka naisia pitäisi saada alalle, niin vaikka kuinka vaatimukset on kaikille samat niin vaikuttaako se suhtautumiseen niihin naisiin jotka alalle jatkossa päätyvät? Ei kai.. toivottavasti. Minulla on tapana ylianalysoida asioita joihin suhtaudun kiihkeudellä :D

Ugh olen puhunut! Kerrohan sitten heti missä susta on haastista!

Ainiin, tänään oli viikon vimoset kevyet treenit testiliikkeillä, tein kevyitä vitosia penkissä 60-65 kg, kyykyssä 80-90kg (ok, 90 ei ollut enää ihan niin kevyitä), leukoja omalla painolla ja vatsoja jonkun hanttelin kanssa. Hyvin tuntu liikkuvan rauta kun on taas tullut hiilaria tankkailtua. Lauantaina käyn tekemässä testisimulaation ja toivon että siitä jää hyvä fiilis seuraavaan viikkoon. On ollut aika "rankkaa" treenata vaan kevyesti ja harvoin. Mitenkähän sitä selviää seuraavasta puolestavuodesta jos testi menee läpi ja treeni tulee keskittymään pääasiassa juoksukunnon hakemiseen. Mie niin tykkään voimatreenistä ja vihaan kaikkea kestävyysurheilua (joo.. väärä uravalinta selvästi, tiedän...)

Sun kevyet treenit on enemmän kuin mun maksimit :D Todistetut ykkösmaksimit on kyykyssä 70kg ja penkissä 65kg.(Jeejee :D) Tosin todennäköisesti nykykunnolla voisi kyykyssä mennä 75-80kg ja penkissä 70kg, mutta en ole kokeillut.

En itse oikein ymmärrä että miksi erikseen pitäis alkaa hankkimaan naisia alalle. Näkisin asian niin että ne joita asia kiinnostaa kyllä hakevat alalle. Jos tie nousi pystyyn kuntokokeissa niin ei sitten oikeastaan kiinnostanut ehkä niin paljon sittenkään? Onhan ne testit naisille vaikeita mutta eiköhän jokainen terve nainen ne pysty läpi vetämään kun reenaa, ei toki millään parin kuukauden panostuksella.

Suositut

Back
Ylös Bottom