Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No en oo vielä pitkää sarjaa tehnyt oikeastaan lainkaan kevään aikana joten siihen nähden onihan kunto niin että kyllä ne testit läpi menee. Valmentaja ehdoitteli vielä pientä kevätkiristelyä että leuoista tulisi täydet, mutta käytännössä se meinais n. 16 treenileukaa (syö aika hyvin leukoja se penkki), eli en näe sitä realistisena.

Kyykystä tulee täydet 0,25, penkistä 0 tai 0,125, leuoista 0,125 ja lonkankoukistajista 0 - 0,125.

Pisteillä ei sikäli ole mitään väliä kun saan kuitenkin senverran hyvän todistuksen nyt että pääsen kyllä heittämällä pääsykokeisiin kunhan vaan testi on tehty.

Eniten jännittää lääkärintarkastus ja spirometri.. Siinä saatan jopa failata kun se on kamalan vaikeeta se puhaltaminen eikä sitä pääse kotioloissa treenaa :D

lainaa terveyskeskuksesta. aikalailla treenijuttu, että osaa sen puhalluksen/yskäyksen tykittää oikein.

Enhän mä voinutkaan jättää leikkiä kesken, kun leikkiin on ryhdytty, eli täällä ollaan 13.6 tosipaikan edessä! 0.25p. lähden hakemaan, 0 kelpaa, hylätty testi on vähän harmistus, mutta ompahan sitten ainakin yrittetty sitä, mitä varten on treenattu! :) Pääsykokeisiin pääsen, mikäli testit menee läpi.

Tsemppiä Taratin, sulla ei oo mitään ongelmaa noiden testien kanssa! Ja tsemppiä minä. Minulla niitä ongelmia voi olla :D

jto: eikai ne sitä koko laitetta sieltä lainaa? Voinhän mie täällä kotona puhallella vaikka mihin tuubeihi mut ei ne sitä graafia piirrä ;) Mut jospa siitä selviis hyvillä selityksillä. Ei sitä vissiin kukaan oikein hyvin osaa...

Hienoa flyte!!! Tsemppiä testiin, oishan se siistii jos päästäs vaikka pääsykokeisiin samaan ryhmään :D Mihin meet testiin? Sait kuitenkin jo ihan varman ajan. Mun mielestä on ihan perseestä toi testauspaikkojen touhu että eivät muka tiedä vielä koska testaavat vaikka aika ikkuna on ollut "auki" jo 2kk...

Joo, se on ihan varma aika. Helsingissä testit aloitetaan vasta elokuussa(!!), että Tampereelle joutuu suhaamaan. Ja oli kyllä sellaista pientä ?? ilmassa, kun noihin soitteli. Jos ne sattuu menemään läpi, niin haluan kutienkin vähän pidemmän tauon niiden ja Cooperin väliin kuin kaksi kuukautta.

Ja joo, olishan se huippua päästä juoksemaan yhdessä, mutta tässä on vielä muutama mutka matkassa. Kesäkuun puolivälissä ollaankin sitten jo viisaampia :D

sehän on semmonen muovihärpäke, jossa on mekaaninen virtausmittari. en usko, että on kauheen iso kynnys saada lainaan. käy vaikka lekurilla tms. astmaepäilyn takia ja saat semmosen muutaman viikon testailuun. kyl se kantsii opetella. mä puhallan täydet nykyään joka kerta ja alkuun oli hankalaa saada yli 650.

Ai niitä on semmosia "antiikkisiakin"? Itsee oon puhallellu sellaseen mikä on suoraan yhteydessä tietokoneeseen joka sitten piirtää ja analysoi käppyrää. Pitää koittaa saada terkkarilta tai lekurilta tommonen härpäke sitten lainaan. Tai Ventolinee :)

joo antiikki rules. muuten joku ois jo laittanu autoihinki soikeet renkaat.

Niin, kai sitä uloshengityksen huippuvirtausta voi tolla muovisella PEF-mittarillakin reenailla, mutta spirometriakokeessa lääkärintarkastuksessa katsovat kyllä käsittääkseni laajemminkin hengityselimistön toimintaa siitä käyrästä mitä tietokone piirtää.
Mutta jos sulla on keuhkot kunnossa niin aivan varmasti pääset tosta läpi. Keuhkot täyteen - mahdollisimman voimakas puhallus - pinnistät keuhkoja tyhjäksi loppuun asti kunnes lääkäri toteaa että riittää.. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa siellä pitää johonkin tollaseen juttuunkin puhaltaa. Hyvä tietää! :D Mitä kaikkea siinä lääkärintarkastuksessa siis tutkitaan?

Entä (kun olen saanut sitä sun tätä tietoa) tietääkö kukaan, että missä järjestyksessä nuo liikkeet pitää suorittaa. Mulle olisi tärkeää päästä aloittamaan leuanvedolla ja penkki vasta sen jälkeen, mutta voiko sitä itse edes valita? Vai meneekö se penkki, leuat, kyykky, vatsat?

Kunnon Paikassa tammikuussa käyneenä suoritusjärjestys oli penkki,vatsat,leuat ja kyykyt. Spirometriassa puhalleltiin koneeseen useaan otteeseen ja sai harjoitella.Periaatteessa puhallettiin niin udeasti että puhallus onnistui rajojen sisälle. Ennen testejä otetaan ekg ja verenpaine mitataan ja lääkäri tarkastaa sen ekg:n ennen testien suorittamista.Testien jälkeen on ihan normaali lääkärintarkastus.

Jos intoa riittää niin sellaisen spirometriatestin muovisen suukappaleen luultavasti saanet "harjoituskäyttöön", lukemiahan se ei anna mutta saa vähän tuntumaa ettei kieli ole siellä putkessa jne. Ne on minusta kertakäyttökamaa kun testeissä käy. En tosin usko että se koe ongelmia tuottaa kylmiltäänkään jos(kun) kunnossa olet :)

Olisiko jotain vinkkiä muuten tuohon leuanvetoon. Se on jo vuoden jumittanut 4 puhtaassa toistossa ja viides tulee ehkä rimpuillen. Painoa on tietenkin koko jan tullut lisää, eli kehitystä, mutta silti! Ei voi olla noin vaikeaa! Olen tehnyt välillä monta parin toiston sarjaa, välillä pitkää sarjaa ylätaljassa, välillä vetänyt kotona leukoja pitkin päivää 1 tai 2 ja ei... Pari viikkoa sitten aloin diettaamaan ja aion sitä kautta saada 6 leukaa, jos ei muuten onnistu.

Ja kannattaisiko pitää ennen testejä viikon täyslepo vai tehdä joku kevyt hermotustreeni muutama päivä ennen testejä?

Mites vanhat kunnon negatiiviset? Hyppää/kiipeää ylös ja laskee mahdollisimman paljon hidastaen alas? En tiedä tosin riittääkö aikaikkuna testejäsi varten enää mutta ainakin pitkällä tähtäimellä.

tossa ajassa se ei enää kauheesti parane ja se kova dieetti voi vaikuttaa penkkiin aikalailla. negat voi viedä ylikuntoon. 3-4 päivän välein muutama sarja suht tiukkoja saattaa tuoda hieman kehitystä, mutta jos se vuoden on jumitellut, ne treenisysteemien muuttelut olis kyl pitänyt tehdä aiemmin. viikon täyslepoo aika harvoin suosittelen kellekään ja missään tilanteessa.

Ei oo kova dieetti, vaan tosi maltillinen. En ole ehtinyt vieläkään plösähtämään, joten ajattelin ihan muutaman turhan kilon karistella 8vkon aikana. Olen siis yrittänyt sitä sun tätä niiden leukojen kanssa, niin kuin yritin kertoa, mutta se on vain jumittanut.

Mulla homma toimii aina parhaiten kevyen viikon tai lepoviikon jälkeen.

sitä sun tätä ei aina oo se ratkasu. jos esim. se pitkin päivää -puuhailu menee eteenpäin, kyl kehitystä väkisin tulee. noilla sun maksimitoistomäärillä varsinkin. yleensä se kriittisin alue tuppaa olemaan 12-16 alue, joka on semmonen transitio kestovoimaan. eli jos vetelet 2-3 toiston helpohkoja sarjoja joka toinen päivä ja testiviikko iisimmin, pitäs kyl tulla enkat. se kuitenki vaatii sen progressiivisuuden. sarjoja lisää, treenipäiviä lisää, toistojakin, jos tuntuu et menee helpolla...

Kiitos vinkistä jto, olen noudattanut ohjettasi leuanvedon suhteen ja ainakin nuo kolmen sarjat tuntuvat helpoilta (tähän voi vaikuttaa myös -4kg :D ). Myös muut testiliikkeet vaikuttaa ihan lupaavilta, mutta varmaksi uskallan luvata vain kyykyt ja vatsat. Loput on sitten joko onnistumisen tai epäonnistumisen varassa.

Taratin, lueskelin blogiasi ja huomasin siellä lauseen, ettei boostereita voi käyttää testeissä. Siis et halua käyttää, vai onko niiden käyttö täysin kielletty? Sinällään asialla ei ole merkitystä, kun on sitä turkinpippureiden voimallakin hyvin selvitty, mutta tarkoitus oli Crazea kyllä napata testipäivänä. Jätänkö siis ottamati?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom