Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei kyllä käsittääkseni ole mitenkään kielletty. Laillista tavaraahan se on. Eikä siellä kukaan ala kyttämään mitä juomapullon sisällä on.

Taratin, lueskelin blogiasi ja huomasin siellä lauseen, ettei boostereita voi käyttää testeissä. Siis et halua käyttää, vai onko niiden käyttö täysin kielletty? Sinällään asialla ei ole merkitystä, kun on sitä turkinpippureiden voimallakin hyvin selvitty, mutta tarkoitus oli Crazea kyllä napata testipäivänä. Jätänkö siis ottamati?

Ei ole boosterit mitenkään kiellettyjä. Mutta... ennen testiä on lääkärintarkastus, joten jos siinä vaiheessa on sykkeet/paineet ihan mitä sattuu niin voinee tulla siitä sanomista? Siksi siis kiinnostaa testata etukäteen miten tuo näkyy verenpaineessa tai pulssissa. Normi FireFit testeissä on kyllä kahvinjuontikin kielletty pari tuntia ennen testiä, mutta noissa tuskin on niin tarkkaa...

Craze tuo kyllä minulla helpostikin pari toistoa lisää sarjoihin, että mielelläänhän sitä ottais. Placeboa tai ei.

Ehtii sitä nyt huitasemaan crazet ennen testiä naamariin varmaankin. Siinä kuitenkin lääkäri tsekkailee muuten kroppaa ja kyselee muistaakseni sen jälkeen kun on tehty testit missä katsotaan sykkeet jne. Vähän pitää ajoittaa että ottaa sitten vaan sopivassa välissä. Toisaalta jos lääkärintesti kestää 30 min niin jos just ennen sitä juo niin tuskin ehtii paljon muutoksia vielä tapahtua, eiköhän niistä tarkastuksista terve pääse läpi vaikka kuinka ois crazea vetänyt, ei se nyt mitään dynamiittia ole.

Mulla on silkasta jännityksestä sykkeet ja paineet ihan varmasti mitä sattuu, olinpa ottanut jotain boosteria tai en. Ekg:ssäkin voi tulla sanomista, sillä sydämeni rytmi ei ole tasainen, vaan mulla on todennäköisesti joku johtumishäiriö. Sen ei pitäisi estää pelastajaksi pääsyä, mutta mistäpä sitä tietää mitä sieltä löytyy!

Tänään kävin alisuoriutumassa salilla, tasan 1kk testeihin ja vähän nyt kyllä sellainen fiilis, että pitikin lähteä :D

Toi on kyllä ihan totta. Taidan ihan surutta vaan huitasta boosterit nassuun ennen lääkärintarkastusta enkä pohtii sitä sen enempää.

Mikä sulla on flyte tilanne noiden testiliikkeiden kanssa tällä hetkellä? Itse en oo hetkeen kokeillut niin en tiedä, mutta uskoisin että ihan hyvällä mallilla on kunto kun se murheen kryyni penkkikin on nyt sujunut suhta mallikkaasti viime aikoina. Onhan vajaa kuukausikin ihan hyvää aikaa sitä sarjakestävyyttä kaivaa jos pohja vaan on kunnossa. Minullakin vasta nyt vaihtui voimatreeni enempi kestävyyteen enkä yhtään epäile etteikö se kunto löytyisi sieltä. Ainut riski oikeastaan on se että sairastuu tai hajoo joku paikka, kumpikin on tietysti ihan mahdollista ja mun tapauksessa jopa todennäköistä...

Mä oon jo muutaman viikon sekä penkissä että kyykyssä lähelle testirajoja nostellut melkein jokaisessa kovemmassa treenissä. Tai no kyykystä kyllä testirajat on menneet rikkikin, mutta penkissä se on 20 toiston pintaan. Tuo penkki on jostain syystä tosi vaikea penkata ja kaikilla muilla penkeillä toistot on aina huomattavasti suuremmat kuin mitä tuossa. Joskus aikoinaan 8 toistoa tuossa oli 15 toistoa toisaalla, että olin huolissani vain noista leuoista. No, nyt ne leuat sitten menee, mutta oon kuukaudessa pudottanut 5 kg ja se ryhtyy nyt näkymään toistomäärissä. Eli kovasti tässä on vielä syömisen kanssa säädettävää, jotta saadaan sekä penkki että leuat kohdilleen. Todennäköisesti dieettaan vielä viikon, pari, riippuu siitä oliko tänään vain huono päivä vai onko dieetti vieny voimat. Ja varmaan muutama päivä ennen testejä pitää tankata.. Hirveetä säätöö, oikein akkain meininkiä :D

Joo, ihan samaa täällä :D Ehdin jo dieetata pari kolme viikkoa kunnes päätin että en ehdi kuitenkaan tiputtaa niin paljoo että saisin leuoista täysiä. Nyt taas jo kaduttaa etten vaan jatkanut dieettiä (kuten JTO:kin kehoitti...) sillä nyt kyllä penkki sujuu mutta oon niin paksu että leuoissa saa olla huippu päivä jois meinaisin sen 10 tehdä. Nyt sitten taas on jo ihan myöhästä enää alkaa kiristelemään :D Aina sama juttu jos itekseni koitan tehdä jotain päätöksiä. Mulle pitää vaan lätkästä ohjelmat ja numerot käteen ja sanoo että tee näin. piste. Niin sillon homma toimii :D

Toivottavasti se sun penkkikunto sieltä vielä löytyy. Ja jos vaikka käviskin niin hullusti ettei testi menis ekalla kertaa läpi niin ainahan on elokuuhun asti aikaa käydä se uusimassa. Itsellä kyllä ois parempi mennä heti tai tulee toooosi kiire sen cooperin kanssa. Juoksukunto on tällähetkellä ihan susipaska, eikä tämä elopaino auta asiaa yhtään.

Siis saako sen uusia? Eikö se tulos ole 6kk voimassa?

Mä oon kaiken ihan mutuillut ja täältä kysynyt tarvittaessa neuvoa ja sen kyllä huomaa :D Tosin jos joku olis minua valmentanut ja antanut mielestäni vääriä ohjeita( tätä olis varmasti tapahtunut usein), niin enhän mä olis niitä noudattanut.

Kyllä sen varmasti voi uusia. Se 6kk tarkoittaa ymmärtääkseni vain sitä minkä aikaikkunan sisällä se pitää suorittaa. Tuskin ne automaattisesti edes sieltä testipaikoista lähettävät opistolle niitä tuloksia? Tai en minä tiedä, ainakin siinä kuvitelmassa olen ollut. Voihan tota kysäistä vaikka sieltä opistolta.

Ketuttaaaa!!!

Nyt on pakko tulla avautuman.

Hitto mitä toimintaa noiden testauspaikkojen kanssa on! Mullahan oli alustavasti varattuna ensikuun alkuun testiaikaa, mutta tänään sieltä soitettiin että ei tule onnistumaan ja aikoja saa joskus heinä-elokuussa sitten (ehkä). Soitin sitten samantien seuraavaan paikkaan (josta siis jo alunperin joskus maaliskuussa kyselin. Sielläkään ei aikoja osattu antaa ja kyseltiin tyyliin "Onko se hakupäivä jo varmistunut?" - siis mitä HELVETTIÄ! No, lupasivat ilmoittaa tämän kuun aikana koska pääsisin testiin. Hienoo.

Minähän kyselin jo alkukeväästä Pelastusopistolta tuota kun silloin testauspaikat oli niin pihalla. Sieltä sain vastauksen että tiedot on lähetetty kaikille testipaikoille. Lisäksi testissä olisi saanut käydä jo helmikuussa... niin ihan vähän tässä hajoaa pää tuon touhun kanssa...

Muutenhan ei olis mitään väliä, mutta haluan pitkän tauon lihaskuntotestin ja cooperin välille koska meinaan tiputtaa läskiä ja lihaksia cooperia varten...

Vituttaa!

Pahoittelen sekavaa viestiä, pakko vaan purkautua kun touhu on tommost.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onpa perseestä! Toivottavasti saat testiajan mahdollisimman pian. Muakin yllätti, kun Helsingissä aloittavat testaamisen vasta elokuussa. Eli siis helmikuu-elokuu ajanjaksolla suoritettavat testit ALOITETAAN elokuussa. :kakka:

Itsehän olen laihduttanut jo 7kg, eli todentotta "muutaman ylimääräisen nestekilon". Ja voimat on tottakai palaneet ihran mukana. Nyt olis sitten tarkoitus yrittää ottaa pari kiloa takaisin ja ylläpitää saavutettu leuanvetokunto. Että ihan hyvin nämä testipaikat ovat testattavaan verrattuna asiansa hoitaneet...

Onpa perseestä! Toivottavasti saat testiajan mahdollisimman pian. Muakin yllätti, kun Helsingissä aloittavat testaamisen vasta elokuussa. Eli siis helmikuu-elokuu ajanjaksolla suoritettavat testit ALOITETAAN elokuussa. :kakka:

Itsehän olen laihduttanut jo 7kg, eli todentotta "muutaman ylimääräisen nestekilon". Ja voimat on tottakai palaneet ihran mukana. Nyt olis sitten tarkoitus yrittää ottaa pari kiloa takaisin ja ylläpitää saavutettu leuanvetokunto. Että ihan hyvin nämä testipaikat ovat testattavaan verrattuna asiansa hoitaneet...

Ei sinun kannata nostamalla nostaa sitä painoa, ei siitä niin paljon hyötyä ole kun ei sitä lihasta kuitenkaan parissa viikossa tule. Mutta syö normaalisti ja riittävästi, niin että ainakin energiansaanti on kohdallaan.

Soitin vielä Tampereelle ja nehän ottaa mut testeihin oikein mielellään jo kesäkuussa! Matkaa toki tulee mutta pääasia että pääsee testeihin. Testipäivä on siis minulla nyt 17.6. Jippii!!

Ei lihasta tietenkään ehdi tulla, mutta jos vähän nestepöhöä...

Mullahan ne on tosiaan samassa paikassa ja erityisen hyvän onnen päivänä vielä!( 13pv.) :thumbs:
Noo, se jää sun harteille sitten pitää Pakkiksen pelastajaksi haluavien naisten lippuja korkealla.

Mä luin Taratin taas sun blogia ja kun en osaa/voi sinne kommentoida niin kommentoin tässä :)

Usko ittees, nainen! Hei sä saat 21 x 50kg, sä TODELLAKIN saat sen 25 x 45kg, vaikka sulla olis tosi huono päivä ja vituttais ja väsyttäis ja unohit ottaa buusterin ja vettä sataa ulkona ja koiralla oli yöllä ripuli... :D Jos sä epäilet, että sä et saa sitä, niin silloin ei ihan oikeasti voi tietää. Mä luotan ja uskon suhun! Ja mä luotan ja uskon jopa itteeni, vaikka en edelleenkään kertaakaan ole tuota 25x yrittänyt, enkä aio yrittää. Koska mulla ei ole varaa antaa yhtäkään sellaista ajatusta etteikö se menis. Minähän pidän jopa 30 toistoa mahdollisena, vaikka totuuden nimissä sanottakoon, että se olisi kyllä huippusuoritus minulta. Mutta tottakai sinne pitää mennä sellaisella asenteella, että oksat pois omenapiirakasta. Ei sinne lähdetä yrittämään, vaan tekemään niitä huippusuorituksia! :)

Mä oon nyt viikon ajan ollut plussilla ja voimat palanneet. Itse asiassa eilen tehtailin ennätyksiä :P Ihan perus 3 x 8-12 treeniä teen tällähetkellä testiliikkeillä ja suoraa tästä siirryn viikon herkistelyyn pelkällä tangolla.

Kiitos, tuleehan kommentit perille hyvin tätäkin kautta ;)

On kyllä ihan totta että tällähetkellä minun heikoin osa-alue on nimenomaan tuo korvien väli. Kyllä mä luulen ja uskon että tuon testin pitäisi mennä, mutta silti vaan epävarmuus piinaa ja kelaan että mitä jos. Lisäksi mua ärsyttää suunnattomasti kun koitin pitää tämän hakuasian salassa omassa palokunnassa, ihan vaan siksi etten aseta itselleni turhia paineita. Niin nyt kuitenkin erinäisten sattumusten seurauksena lähes kaikki tietää. Ei siinä, minusta on ihan jees jutella aiheesta poikien kanssa, mutta aiheuttaahan sekin nyt vähän paineita. En haluis että tää on sellasta "mun pitää näyttää että pystyn siihen!!". En haluis mitenkään korostaa sitä että kovin moni mimmi ei ole opistoon päässyt. Mutta onhan se nyt myönnettävä että ei tää mikään ihan läpihuutojuttu ole, ei vaikka lihaskunnosta selviäisikin taas seuraavaan vaiheeseen. Mutta joo, koitan saada päänupin kuntoon. Ehkä se on vaan tämä 5 viikkoa kestänyt kahvilakko joka saa minut hermoilemaan :D

Hienoa että voimat palautui ja enkkojakin vielä paukkuu! Sinulla alkaa testi olla jo senverran lähellä että varmaan on tosiaan jo syytä kevennellä että olet sitten parhaassa tikissä testissä. Jäännään sun puolesta täällä, ja uskon kyllä että sinun asenteella sieltä ne tarvittavat toistot tiristät vaikka mikä olisi! Kerrohan sitten kaikki mahdollinen tieto sieltä testististä/lekurista heti!

Jännä lähestymistapa tuo että ei kokeile testitilannetta ennenkuin menee sinne testiin. Mä kävin tuossa vasta ne pelastusopiston cooperin testit ja kyllä itsellä siellä oli cooper toooosi tiukassa ja kokoajan painoi takaraivossa että pitää pysähtyä ja luovuttaa mutta auttoi vähän kun tiesin että pari viikkoa ennen testiä sain sen vaaditun juostua niin kyllä se nytkin on mahdollista. Ja menihän se ja 3 metriä yli ;)

Janne, mutta ajattelepa jos mä nyt kokeilisin sitä ja en jostain syystä saisikaan! Mulla on vielä sekin tilanne, että jostain syystä tuolla penkillä on erityisen raskasta penkata. Eikä tämä ole mikään mun omakeksimä juttu, vaan monet on sanoneet, että niiden maksimit on 5-10kg huonommat kuin normaalisti tuolla penkillä. Eli en halua kokeilla sillä sitä testiä, koska jos en saisikaan, niin en sitten pään sisäisistä jutuista johtuen saisi sitä testitilanteessakaan. Olen kovemmassa kunnossa kuin koskaan ja jos heikompana tuolla penkillä penkkailin monta viikkoa 18-20 toistoa jatkuvasti, niin kyllä se tästä. Kyllä! :)

Mä taas on kertoillut kaikille, että testit on edessä ja oikein korostanut sitä miten naisen on vaikea päästä sinne. Kukaan ei sitten (toivottavasti) ajattele mua ihan hirveenä luuserina, vaikka jotenkin mokaisinkin. Yritän kuitenkin ajatella, että MINÄ tässä olen hakemassa ja MINÄ näihin testeihin menen. En aio ottaa ulkopuolisten odotuksista mitään paineita.

Tänään salille kävellessäni sain extemporeajatuksen tehdä testisimulaation (jota mun ei siis missään nimessä pitänyt tehdä). Ottaen huomioon sen, että mulla on pari päivää sitten tehdyt raskaat ennätystreenit taustalla ja aikaa valmistautua henkisesti 10 min, niin ihan hyvin ne meni.

Tulokset (suoritusjärjestyksessä)

Penkki 22 toistoa/ n. 50 sekuntia
Kyykky 23 toistoa/50 sekuntia
Leuat 6 toistoa
Vatsat 48 toistoa/55 sekuntia

Penkki jäi, kuten arvelinkin, vähän vajaaksi, mutta en ollut parhaassa iskussa kovien treenien takia+tuo penkki. Olen tosi tyytyväinen tulokseen, niin kuin aiemmin sanoin, olen saanut 8 toistoa tuolla penkillä ja 15 toisella, eli vaikka testipaikan penkki olisi myös tosi vaikea niin paremmalla valmistautumisella ja levänneellä kropalla tuo 25 toistoa menee. Ainakin. Samoin leuoissa pari toistoa jäi alhaalta vähän vajaaksi ja viimeisessä toistossa lantio vähän liikkui. Riippuu varmaan testaajasta, mutta uskon, että ihan tuollaisetkin leuat olisi saatettu hyväksyä. Tietenkin tilanteessa, jossa en ole tehnyt niitä jo yhtä sarjaa kotona aamulla (kuten tänään) nekin menee paremmin :D Kyykyt todella syviä, vatsat puhtaita, niistä ei varmasti tule sanomista, eikä 30 toiston kyykky ole mahdottomuus. Reidet kramppasi hetken tän suorituksen jälkeen, mutta muuten palauduin mielestäni aika nopeasti ja kävelin salilta pois ihan hyvävoimaisena :)

Tietääkö kukaan, että saako testeissä käyttää rannetukia/siteitä penkatessa? Nyt en käyttänyt, mutta niistäkin saattaisijoku minimaalinen hyöty olla ja kaikki luvalliset hyödyt pitää käyttää :D Kyykätessä on kyykkykengät ja vyö, niiden ainakin pitäis olla sallittu.

Suositut

Back
Ylös Bottom