Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kommentoin noista naisten hormonien vaikutuksesta lihomiseen, koska sattuneista syistä niitä on tullut pähkäiltyä. Normaalilla naisella, jolla hormonitoiminta on tasapainossa, rasva pakkaa kertyä reisiin ja lantiolle. Käsittääkseni myös e-pillerit voi tätä taipumusta lisätä. Sen sijaan jos hormonitoiminta ei ole tasapainossa vaan on vajetta keltarauhashormonista, läski kertyy vatsaan, joka liittyy myös polykystisiin munasarjoihin, jotka taas liittyy insuliiniherkkyyden huononemiseen ja lapsettomuuteen. Jos on tuota ongelmaa, yleensä on myös testosteronia liikaa. Tästä tullaan sitten siihen kysymykseen, joka itseäni kiinnostaa että kai sitä nyt sitten edes saa paremmin lihasta kasvatettua jos on tuollaiseksi hormoniepätasapainotapaukseksi syntynyt?! Kellään tietoa?
Lähinnä ajattelin, että saan itseäni haukkua hormoniepätasapainotapaukseksi, jos haluun ;)
Mietin vaan että ottaen huomioon mitä olen lehdistä lukenut naisten lihaksen kasvusta, olen saanut tulosta enemmän kuin odotin. En ole siis mitenkään yrittämällä yrittänyt ja lihasta on silti tullut, joten kävi mielessä, onko tällä hormoniepätasapainolla hyviäkin vaikutuksia... :D
Nuo kalorihommat nostin vaan muistutuksena, että moni jotuu oravanpyörään kamppaillessaan painonsa kanssa. Aineenvaihdunta hidastuu ja hidastuu ja sitä kompensoidaan aina vähentämällä kaloreita ja lopulta ollaan ihan umpikujassa lähes "pysähtyneen" aineenvaihdunnan kanssa. Muistutin vain kun en tarkkaan tiennyt sinun taustaasi että jos sinulla on takana tällainen oravanpyörä jossa olet ollut jatkuvasti matalilla kaloreilla niin kannattaa ehdottomasti kokeilla jotakin muutakin. Sain vain sellaisen käsityksen kun puhuit tuosta että jos menet yli 2000kcal niin heti kaikki tarttuu rasvana kroppaan, siksipä vain tarinoin noista kalorivaihteiluista mutta sinähän siis jo syklittelet jollakin tavalla joten se oli turha kommentti tähän ketjuun.
Ja takaisin asiaan :piis: :D
Takaisin asiaan vai pysynkö asiassa, en tiedä, mutta tuonpa esiin sellaisenkin seikan että kun keski-ikä iskee päälle, olet nainen ja olet ollut lapsena lihava, aikuisena normaali, sittemmin muuttuu laihaläskiksi (löysää, ei lihasta nimeksikään mutta näytäy makkaroinesi läskiltä) vaikka kuinka treenaat niin siinä pääsee itkut moneen kertaan ja huomaat plaraavasi plastiikkakirurgien nettisivuja :(
Kaikkee on kokeiltu aineenvaihdunnan vilkastuttamiseksi. Paastosin viikon mittaiset totaalipaastotkin peräkkäisinä vuosina että elimistö puhdistuisi mutta tuhosin vissiin sappeni ja se poistettiin.
Söin chilejä, ekaks laimeita, lopulta niin isoilla scoovillelukemilla olevia että ne piti upottaa turkkilaiseen jugurttiin että pysty syömään mutta vaikka nekin tekee kropasta nk. läpipaskon, niin ei auttanut.
Ruuansulatuselimistö toimii hienosti, siinä ei mitään mutta ympärysmitta kasvaa koko ajan, hikee ei meinaa saada, nyt nivelet ei meinaa kestää treenaamista eikä aerobistakaan kun paino nousee (14 kg >3 v), kilpirauhanen tutkittu, naishormonit tutkittu, sokerit tutkittu eikä minussa kuulemma ole mitään s**tanan vikaa!
Kalorit nyt n. 1200 ja voin hitsin huonosti.
Olen tullut siihen tulokseen että minulle taisi sittenkin sopia tupakointi, jonka lopetin kesällä 2005. Olin polttanut 13 v alkaen ja tupakointivuosina olin normaalivartaloinen ja kykenin jopa urheilemaan.
Pitäiskö mun hankkia nikotiinivalmisteita, who knows?
luulisi kulutuksen olevan PALJON tupakoivalla hieman tupakoimatonta kovempi
Eimutta tosiaan kyllähän tuon aineenvaihdunnassa huomaa ihan kongreettisestikin, kun aamulla otat kahvikupin mukaan terassille ja heität tupakin palamaan, niin puolessa välissä röökiä on jo paska tulossa housuun..
Niin no niin, oiskohan tuossa enempi kyseessä mahan sekasin meno ja aamupala tai aikaisempi suolen sisältö vaan lentää tästä syystä kunnolla imeytymättä ulos Mutta sovitaan Vilu niin että tää ilmiö johtuu juurikin aineenvaihdunnan salamannopeasta paranemisesta niin ei tuu paha mieli meille nikotiinin käyttäjille..... ;)
Näin mä nään asian. Se tupakka korvataan napostelulla, joka tietysti nostaa painoa
Se tupakka korvataan napostelulla, joka tietysti nostaa painoa.
Voin suositella lämpimästi geenitestiä, avaa mukavasti ovia kunhan suhtautuu tuloksiin varovaisesti, etenkin mikäli taustatutkimuksia ei vielä ole useita.
Francis S. Collins describes his experience with personal DNA testing. He submitted samples to all three of the major labs (23andMe, Navigenics, and deCODE) to see if their results would agree. Each lab tested for a different panel of gene variants although there was a lot of overlap. To assess prostate cancer risk the different companies tested for 5, 13, and 9 variants respectively, but no company tested for all 16 variants known to be related to increased risk. One company told Collins his risk of prostate cancer was average; another told him his risk was 40% higher than average. Even when testing the same variants, their interpretations varied. Variants associated with sensitivity to the drug Coumadin were rated by one company as indicating average sensitivity and by another as showing usually high sensitivity. One result highlighted the unreliability of these tests: Collins' genes predicted that his eyes were brown. They are blue.
Collins' book tells of an African American man who wanted to learn what part of Africa his ancestors came from. His DNA showed that he was 57% Indo-European, 39% Native American, 4% East Asian and o% African!