Muukalaislegioonaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Ei helvetti Muukalaislegioonaan. Lähde mieluummin rauhanturvaajaksi, teet jotain hyödyllistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rauhanturvaajaksi? Makoilemaan jonnekin missä ei tapahdu enää mitään, ja pakkaamaan kamat häntä koipien välissä jos alkaa tapahtumaan? Ei helvetti... rauhanturvahommat on pelkkää kulissia, jonka avulla moni isi pääsee kehuskelemaan pennuilleen olleensa "kovassa paikassa", saattaahan siellä tulla vaikka hiki jos helteitä riittää. Anteeksi vaan kaikille rauhanturvaajille, teette toki arvokasta työtä... ei vain ole mun juttu.

ratrace sanoi:
En edes oleta että joku ymmärtäisi, sen verran monta kertaa olen tässä elämässä joutunut toteamaan olevani täysin erilainen kuin lähes kaikki muut. Joko olen täysin sokea ja muut tajuaa missä mennään, tai sitten olen todella avannut silmäni ja muut on sokeita.

Ulkopuolisten reaktio on varmasti aika yhtenäinen: "Älä hyvä mies!"

Sulla on näkökulma ja mittasuhteet vähän hukassa. Ehkä. Mitenhän moni niistä persaukisista slaaveista siellä legioonassa vaikka leikkais oikean kätensä irti voidakseen vaihtaa sun kanssa paikkaa? Käytkö salilla? Voithan salillakin repiä itestäs irti 105 % ilman että tarvitsee väistellä luoteja. :evil:
Hommaa itelles kunnon treenimotivaatio kattelemalla vaikka Ronnien treenivideoita ja sitte vaan annat palaa.

Noi itsemurhajutut kuulostaa siltä, että vois olla hyvä idea käydä tosiaan lääkärin juttusilla. Katotte sitten, että missä mennään "kliinisesti".

Eipä se legioona eroa Suomen armeijasta juurikaan. Onhan sielläkin spadejaa ja sitten on laskuvarjojääkäreitä ja kaikkea sitten siitä välistä.
Eli kyse on ihan siitä mihin hakeudut siellä/pääset alokas ajan jälkeen.
Ero on yhtä huima kuin suomessakin.

Ranskan muukalaislegioonaa käytetään sitä paitsi paljolti rauhanturvaamistehtävissä ja jos en nyt ihan väärässä ole niin eipä se Ranskakaan ole viime aikoina sotinut joten eipä sekään ole kovin todennäköinen uhka. Ne kuvat siitä kuinka jatkuvasti soditaan, väistellään luoteja ja tetsataan pitkin viidakkoja on jokseenki paskaa tänä päivänä.

Palvelusaika tosin on pitkä, mutta saahan siitä rahaakin eri tavalla kuin suomen armeijan päivärahat.

Aika moista myyttiä ja legendaa se tuntuu olevan nykyään vaan se legioonankin maine.

Muukalaislegoona, minulla on siitä kolmannenkädentietoa eli täyttä legendaa...
Meidän kylän lähellä on peni taajama, jossa on avohoitopotilaiden kuntoutuskoti. Siellä asuu mies, jota kutsutaan "sotahulluksi", koska hän on joutunut mielisairaalakierteeseen oltuaan muukalaislegioonassa. Hän on siskoni kertoman mukaan itkenyt, että "Kaikki piti tappaa, naiset ja lapsetkin". Hän oli yrittänyt paeta ja jäänyt kiinni. Kiinni jäätyään häntä oli kidutettu rankasti. Sisko on nähnyt hänet ilman paitaa ja arvet olivat kuulemma melkoiset.
Tietysti skitsofreenikot voivat kehitellä hyvinkin uskottavia tarinoita mutta ainakin hänellä on jostain syntyneet arvet.
En tiedä milloin hän on legionassa ollut. Enkä usko Ranskalaisen imperialismin enää olevan noin räikeää.
Helpoiten kuitenkin pääsee tappamaan liittymällä Yhdysvaltojen armeijaan. Tänään luin jostain, ettei tarvitse olla maan kansalainen päästäkseen Irakiin sotimaan.

läski77 sanoi:
Helpoiten kuitenkin pääsee tappamaan liittymällä Yhdysvaltojen armeijaan. Tänään luin jostain, ettei tarvitse olla maan kansalainen päästäkseen Irakiin sotimaan.

Ei tarvitse olla usan kansalainen, mutta voimassa oleva työlypöa/oleskelulupa täytyy olla. Ja sitä ei ihan helposti saa, ellei ole sukulaisia jenkeissä. :)

Jos siltä tuntuu, niin sinne sitten vaan. Turha sitä on täältä kysellä. Viisi vuotta on kumminkin aika lyhyt aika.

ratrace sanoi:
Rauhanturvaajaksi? Makoilemaan jonnekin missä ei tapahdu enää mitään, ja pakkaamaan kamat häntä koipien välissä jos alkaa tapahtumaan? Ei helvetti... rauhanturvahommat on pelkkää kulissia, jonka avulla moni isi pääsee kehuskelemaan pennuilleen olleensa "kovassa paikassa", saattaahan siellä tulla vaikka hiki jos helteitä riittää. Anteeksi vaan kaikille rauhanturvaajille, teette toki arvokasta työtä... ei vain ole mun juttu.

Mitä olen legioonasta lukenut ja kuullut (vain yksi tuttu ollut siellä), aikalailla samaa touhua se sielläkin on. Tulee siivouspalvelu ja sisäkuri tutuksi, mutta ne tosipaikat on edelleen ainoastaan innokkaiden poikien märissä unissa.

ratrace sanoi:
Masentunut, kyllä. Mutta syy on tässä kiireisessä ja ahdistavassa ahneessa länsimaisessa elämäntyylissä, ja sitä on hieman vaikea lähteä muuttamaan. En ajattele lähtöä pakona, vaan mahdollisuutena.

Joillekin muukalaislegioona on se oikea paikka. Mitä sä vielä siellä ruudun ääressä persettä kulutat maha pystyssä? Kamat kantoon ja menoks! Viva La France!

Ratrace, käy legioonan testeissä haistelemassa ilmaa, aina sieltä siinä vaiheessa kotiin pääsee ja silti on mahdollista yrittää vielä toisenkin kerran.

Eiköhän ne karsi noin vakavasti masentuneet kaverit pois testeissään. Kannattaisi ensimmäisenä käydä kallonkutistajalla näin ihan kotimaassa, jos vaikka saisi sen pääkopan kuntoon ja säästyisi syöksykierteeltä.

ratrace sanoi:

Jaa, ei suomalaiset jäähdyttelytehtävät kelpaa. Hommaa ittes Kongoon rauhanturvaajaks, viime aikoina ollut ihan tarpeeks levotonta meininkiä. Ymmärrän kyllä periaatteessa ton fiiliksen "mikään ei tunnu miltään". Mikset hae upeita kokemuksia vaikka laskuvarjohyppäämisestä, pipesurfingista (ei tosin Suomessa... :D tai no, mee laudan kanssa kolera-altaaseen talvipakkasilla, onhan sekin Xtremeä... ), tai vastaavasta. Omasta mielestä harrastukset joista saa helvetillisiä adrenaliiniryöppyjä on kaikkein parhaita, jos ei tunne olevansa elossa. Muukalaislegioona kuulostaa jotenkin oudolta vaihtoehdolta... ehdoin tahdoin jonkun vieraan valtion edustajan komenneltavaksi? Vai haluatko vaan jonnekin jossa voi oikeasti joutua sen luodin tielle?

Kaapeli sanoi:
Eiköhän ne karsi noin vakavasti masentuneet kaverit pois testeissään. Kannattaisi ensimmäisenä käydä kallonkutistajalla näin ihan kotimaassa, jos vaikka saisi sen pääkopan kuntoon ja säästyisi syöksykierteeltä.

Minusta ratracella on just oikea asenne ja kaikki edellytykset jotta pääsisi legioonaan. Jos juokset maratonia ja olet muutenkin kova jätkä joka ei vähästä kitise ja omaat kovan fyysisen kunnon niin pääset melkovarmasti 2REP:iin eli legioonan laskuvarjojääkäreihin (joka on suosituin paikka).

Minä ainaki lähtisin. Onnea matkaan :kippis1:

Tervejärkisyys ei välttämättä sanan yleisessä mielessä ole välttämättömyys legioonassa. Kyllä se vaatii omanlaisensa ihmistyypin jos lähdetään ilman ideologiaa sotimaan rahasta. Mikäli katsot että sinusta on siihen ja että pystyt elämään asian kanssa niin sign the contract big boy!

luin itse joskus alibista..kun haastateltiin vanhaa suomalaista miestä joka ollu koko elämän legioonas, että loppuvaihees ne tavallaan liittysrauhanturvaajiin ja kaikki into meni..ettei oo enää samanlaista meininkiä...

ratrace sanoi:
Olisin täysin valmis myymään kaiken, heittämään repun selkään ja lähtemään kohti tuntematonta.
Just do it! Jos on yhtään hynää kertynyt taskun pohjalle, niin lähde vaikka jenkkeihin, osta avoauto ja aja manner läpi. Tai reppureissaajaksi Intiaan. Ei mun pää ainakaan kestäisi enää lähteä mortiksi armeijaan, oli se sitten mikä merijalkaväki tahansa.

hohhoijaa... onko threadin aloittaja sattumoisin pelannut liikaa tietokonepelejä? Intissä löytyi ihan tarpeeksi teidänlaisia "Vittu olis vähän siistii päästä sotii, vähän niinkun counter strike!!11! Hypitään helikoptereista ja räiskitään singoilla!!!".

Yksi meidän komppaniassa oli kyllä kovin lähtemässä muukalaislegioonaan. Näin pitkälle hän ei kuitenkaan päässyt sillä hänet passitettiin alokaskauden jälkeen mielisairaalaan...

Mika71 sanoi:
Jos siltä tuntuu, niin sinne sitten vaan. Turha sitä on täältä kysellä. Viisi vuotta on kumminkin aika lyhyt aika.
Kysellä? En mä mitään täällä kysele, kunhan totean vaan. Jos mulla olis motiivit sitä luokkaa että pitäis kysellä jossain nettifoorumissa, voisin saman tien lähteä kauppaan hakemaan pleikkaria ja counter strikea. Mä nyt vaan olen tällainen perushullu itsensä kiduttaja... Saattaisitte yllättyä jos tietäisitte taustani ja koulutukseni, ihan trukkikuskin hommasta en ole lähdössä. Mitä siis odottelen? Mummo heikossa vedossa... pysyn rinnalla niin kauan kun pitää. Sen jälkeen mua ei pidättele täällä enää mikään. Omapahan on mokani jos tuun häntä koipien välissä takas, mutta epäilen moista vahvasti. En siis todellakaan kysele täällä mitään, satuin vain löytämään tän saitin kun jälleen kerran googletin legioonatietoutta. Voitte pitää hulluna ihan vapaasti, oikeassahan olette... ei sinne selväjärkinen lähtisikään. ;) :wall:

Carbon sanoi:
hohhoijaa... onko threadin aloittaja sattumoisin pelannut liikaa tietokonepelejä? Intissä löytyi ihan tarpeeksi teidänlaisia "Vittu olis vähän siistii päästä sotii, vähän niinkun counter strike!!11! Hypitään helikoptereista ja räiskitään singoilla!!!".

Yksi meidän komppaniassa oli kyllä kovin lähtemässä muukalaislegioonaan. Näin pitkälle hän ei kuitenkaan päässyt sillä hänet passitettiin alokaskauden jälkeen mielisairaalaan...

Hohhoijaa ittelles. Pelejä olen kyllä pelannut joskus kovastikin, mutta on mulla sentään vielä sen verran ymmärrystä että erotan pelimaailman tosielämästä.

Ja mulla tosiaan oli joskus aikomuksena lähteä pois täältä katteleen vähän erilaista elämää, mutta elämäntilanteet muuttuvat, enkä ainakaan näillä näkymin ole lähdössä "hyppimään helokoptereista ja räiskimään singoilla" :D

Katos meitä immeisiä on täällä meidän pikku pallolla kumminkin jonkinverran ja kaikilla on omat intressinsä, joten jos joku joskus suunnittelee lähtöä ammattisotilaaksi tai vastaavaksi niin omapa on hommansa. Se taas kertoo mielestäni jostain jos joku toinen alkaa tuomitsemaan sellaisen henkilön intressejä tai ajatuksia, jota ei edes tunne.

Perkele.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom