Muukalaislegioonaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Tomppa85 sanoi:
Henk. koht. en usko, että pääsisit pällitesteissä pitkällekään tuolla asenteella. Ei mikään armeija halua masentunutta yksilöä, joka etsii turvaa rääkkäämällä itseään.
Niin no, pällihän se masennuksensa heti pläjäyttäisi infona tulemaan. Ero masennuksen ja vitutuksen välillä on aika hieno, eikä mua yksikään kallonkutistaja saisi masennuksesta "nalkkiin", ei ole niin kroonista laatua. Vittuuntuneita jätkiä sinne kyllä varmaan muitakin pyrkii, joten sen suhteen soveltuisin varmasti porukkaan. Mensaan en kelvannut kun vedonlyönnin takia kävin testeissä, mutta sijoituin silti tuloksellani parhaan 4% joukkoon joten palikkatestit tuskin tekee tiukkaa.
Tomppa85 sanoi:
Millä perusteella kuvittelet, että siellä olosi olisi parempi?
Kuka tässä mistään hyvästä olosta on puhunut? Legioonaan? Hyvää oloa hakemaan? Ei tsiisus sentään. Tässä tulee taas tää länsimainen asenne, kaiken mitä elämässään tekee pitäisi perustua hyvään oloon ja mukavuuteen. Mua ei kuule joku Stresslessin uusin sohva paljoa jaksa kiinnostaa, sen verran on masokistiverta ja adrenaliinikoukkua tässä miehessä. Vittu näitä käännyttäjiä riittää... menkää tsiisustelemaan jollekin muulle, mä en mitään nettipalstapsykiatreja kaipaa. Jelppiähän te yritätte, mutta huomaamattanne tyrkytätte samalla omaa erinomaisuuttanne. Tässä puhuu mies joka on valmis jättämään lähes neljän tonnin kuukausitulot tehtaan pelleduunista ja lähteä ulos maistamaan elämää, valmis heittämään "hukkaan" vuosien opinnot. Pakertakaa te vaan koulun penkillä että pääsette töihin tienaamaan isompaa ja isompaa telkkaria, mä oon sen jo tehny eikä oo mun juttu. Olkoon sitten kolmenkympin kriisi tai mitä tahansa mielestänne (tai mielenvikaisuus), siitä huolimatta tää jätkä lähtee tästä ohjatusta nukketeatterista vetelemään itse omia narujaan. Jos jollain repeää siitä hyvästä pelihousut niin kyllä tässä "hyvinvointiyhteiskunnassa" kauppoja löytyy mistä saa uudet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jännä homma, kun jos puhutaan sivariksi menemisestä, niin niin suu vaahdossa hölötetään miten tosimies menee armeijaan blaa blaa blaa. Sitten kun joku haluaa mennä "oikeasti kovaan mestaan", niin sitten touhotetaan että no ei missään nimessä kannata.

Äkkiseltään luulisi, että ratkaisun "älyllisesti" on yhtä tyhmää mennä armeijaan, kuin muukalaislegioonaan, jälkimmäisessä vaan on kovemmat oltavat.

Bodypena sanoi:
Kyl saa olla aika saatanan sairas jos haluaa lähteä johonkin legioonaan tai USA:n armeijaan vain tappaakseen ihmisiä :david:
Saako siitä sitten sisältöä elämään, vaikkei pääsiskään sotatilanteisiin ?
:lol2: :lol2: :lol2:
"Bodypena"?! :lol2: Anteeksi että takerrun yksityiskohtiin, olen tänään hieman väsynyt. ;)

Bodypena sanoi:
Jos sit oot niin helvetin viisas niin mikset ole jo lähtenyt ???
Kuten jo aiemmin totesin, mummo huonossa vedossa... sen jälkeen mua ei pidättele täällä enää mikään. Penakin nyt vaan salille, mars mars! :lol2:

Sumppari sanoi:
Äkkiseltään luulisi, että ratkaisun "älyllisesti" on yhtä tyhmää mennä armeijaan, kuin muukalaislegioonaan, jälkimmäisessä vaan on kovemmat oltavat.
Minä menin armeijaan, jotta voin tilanteen niin vaatiessa puolustaa isänmaatani. Tämä vie nykyään minimissään 6kk. Muukalaislegioonaan lähdetään puolustuksen lisäksi hyökkäämään vieraan valtion puolesta ja minimiaika on 5 vuotta. Eläköön se pieni ero.

*hohhoijaa*. Nonni, nyt on kaiken maailman terapeutit taas päässeet tyrkyttämään oman elämäntapansa erinomaisuutta, joten asia alkaa olemaan osaltani loppuun käsitelty. Joku tyhmempi aivopesty peruspelle saattaisi jäädä tänne ponnekkaammin puolustamaan omaa valintaansa, mutta mua kun ei hiirulaisten kitinät oo ennenkään hetkauttanut. Kiitoksia vaan myötätunnosta, tää niinku lähtis nyt. Soommoro.

Joo, kyl tästä salille kohta mennää. Tuntuu vaan tuo legioona-ajatus aika hurjalta, ehkä sen takia että en ole siihen vielä juurikaan tutustunut.

ratrace sanoi:
Hieman on vanha keskustelu, mutta kaivan nyt kuitenkin esiin kun on ajankohtaista omassa elämässäni...

Kyllä on monenlaista kommenttia aiheesta, ja kielteiset vastaukset kulkee yleensä rataa "Särkänniemeen vaan jos seikkailua kaipaat". Varmaan suurin osa legioonasta "haaveileva" onkin liikaa leffoja nähnyt wannabe-rambo, mutta on meitä ehkä hieman vakavamminkin otettavia.

Itse olen nyt reilu kolmekymppinen mies, työelämässä olen raatanut viisitoistavuotaasta saakka. Olen akateemisesti koulutettu ja hyvässä duunissa, toimihenkilönä suuressa tehtaassa ja alaisia vajaa sata. Palkka ihan kohdallaan eikä muutenkaan pitäisi olla valittamista, mutta... elämä on täysin tyhjää ja vailla päämäärää. En tiedä sairastanko masennusta vai missä viiraa, mutta elämästä on kadonnut kaikki mausteet. Olen menettänyt läheisiä ihmisiä enemmän kuin laki sallii, ja kolmen läheisen itsemurhat eivät ole omiaan kohentamaan mielialaa. Joskus unelmoin perusasioista kuten vaimo, koira, 2½ lasta, omakotitalo ja farmarivolvo... tota perusbullshittiä mitä kaikki pitää elämän tarkoituksena. Miksi ihmeessä tämä maailma kaipaisi lisää pentuja, ruoka kun ei riitä enää jo syntyneillekään? Miks ihmeessä mun pitäis lisääntyä ja perustaa pesä? Sukulaisten painostuksesta? Siksikö että "niin muutkin tekee"? Pah.

Ensimmäisen siirtoni tein viime vuonna, muutin uuteen, outoon kaupunkiin ja otin avioeron. Nyt olen aloittamassa "uutta elämää" tyhjältä pöydältä, mutta ne "perushaaveet" ei kiinnosta enää pätkääkään. Duunipaikka on hyvä, mutta siihen se jääkin. Olen jopa heikkoina hetkinä hautonut itsemurhaa mutta niin raukkamaista tekoa en ole valmis tekemään, mä kun en anna koskaan periksi. Olisin täysin valmis myymään kaiken, heittämään repun selkään ja lähtemään kohti tuntematonta. Jääköön "unelmaduuni" joka on todellisuudessa elinvoiman tuhoava pohjaton kaivo, ahneessa maailmassa jossa ihmisarvo on unohtunut. Olemme pelkkiä korvattavia osia suuressa rahasammossa. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Legioona saattaisi hyvinkin hyötyä kaltaisestani ihmisestä joka on jättänyt kaiken maallisen taakseen eikä aio taakseen vilkuilla. Mies joka jättää huippuduunin ja hyvän liksan... ja rakastavan vaimon... mies joka ei pelkää kuolemaa. Naurakaa vain, ei voisi vähempää kiinnostaa mitä ajattelette.
En naura, jos olet menossa ,niin mene. Värväytymiseen tarvittavat tiedot löydät kyllä netistä kuten osoitteet jne.. En kehota värväytymään ,mutta toivotan onnea.

ratrace sanoi:
..sijoituin silti tuloksellani parhaan 4% joukkoon joten palikkatestit tuskin tekee tiukkaa.

..Tässä puhuu mies joka on valmis jättämään lähes neljän tonnin kuukausitulot tehtaan pelleduunista ja lähteä ulos maistamaan elämää, valmis heittämään "hukkaan" vuosien opinnot. Pakertakaa te vaan koulun penkillä että pääsette töihin tienaamaan isompaa ja isompaa telkkaria, mä oon sen jo tehny eikä oo mun juttu. Olkoon sitten kolmenkympin kriisi tai mitä tahansa mielestänne (tai mielenvikaisuus), siitä huolimatta tää jätkä lähtee tästä ohjatusta nukketeatterista vetelemään itse omia narujaan.

Mukava että työpäivän päälle saa hymyn huulille näitä juttuja lukemalla.

Suunnilleen samanikäiseksi akateemisesti koulutetuksi kaveriksi tarina on sellaista tajunnanvirtaa ja henkselinpaukuttelua että en liiempää menestystä povaisi.

Minä en ole missään vaiheessa yrittänyt estää lähtemästä legioonaan, mutta vähänkään fiksumpi kaveri kiipeilee siellä seinille jonkin ajan kuluttua.

Jos Koko Muu Maailma on todella nähty niin siitä vaan. Valinta tuntuu vaan niin mielikuvituksettomalta että epäilen miten laajalti sitä on palloa kierretty.
Keksisin kyllä muutamaksi vuodeksi avartavampia/rankempia kokemuksia.

Takakäsi sanoi:
En naura, jos olet menossa ,niin mene. Värväytymiseen tarvittavat tiedot löydät kyllä netistä kuten osoitteet jne.. En kehota värväytymään ,mutta toivotan onnea.

Totta, asiat jotka tuntuvat omilta ja tärkeältä on syytä suorittaa. Kuten heppu ilmoittikin, tulee takasin jos ei homma pelaa. Asenne on ainakin hyvä, mutta edelleen olen sitä mieltä jos haluaa niitä äärirajojaan, henkisesti ja fyysisesti tiukkaa paikkaa kokeilla ei nyky legioona sitä tarjoa siinä mittakaavassa mitä ymmärsin ratracen haluavan. Mutta erilaista elämäntapaa ...kyllä...

ratrace sanoi:
Kuten jo aiemmin totesin, mummo huonossa vedossa... sen jälkeen mua ei pidättele täällä enää mikään.

ratrace sanoi:
Kiitoksia vaan myötätunnosta, tää niinku lähtis nyt. Soommoro.

Nyt pelottaa. Se taisi kylmätä mummonsa viestien välillä. Kuka soittaa viranomaisille?

Eh, suurin osa näistäkin jotka tänne kommentoi tyyliin "ihan tyhmää, älä nyt sinne lähde. Onko pakko muka päästä tappamaan" ei ole varmaan armeijaa nähnytkään. Tai jos on niin on oltu spadena jossain Vekarajärvellä. Tämä on sitä samaa ainesta joka ei pysty kokoamaan puhelimia Nokialla kun on niin paska homma.

Suurin osa ei tiedä asiasta mitään ja silti kertoo kuinka paska homma se on. Ilmeisesti kukaan ei sovi sinne? Pitää olla siis hullu, mutta viisas tai akateemisesti koulutettu ei käy. Miksi joku voi sitten olla siellä yli parikymmentä vuotta töissä, jos kukaan ei voi siitä pitää? Miksei se vaan ole jonkun "kutsumus".

Jokin kiehtoo itseänikin tuossa paikassa, johtuuko sitten siitä ettei tuo armeija ollutkaan ihan sitä "itseään", vaan pelkkä pykäläviidakko.

ratrace sanoi:
tää jätkä lähtee tästä ohjatusta nukketeatterista vetelemään itse omia narujaan.
WTF, jos sä haluat itse vedellä omia narujasi, niin armeija on kyllä 100% väärä paikka.

ratrace sanoi:
Niin no, pällihän se masennuksensa heti pläjäyttäisi infona tulemaan. Ero masennuksen ja vitutuksen välillä on aika hieno, eikä mua yksikään kallonkutistaja saisi masennuksesta "nalkkiin", ei ole niin kroonista laatua. Vittuuntuneita jätkiä sinne kyllä varmaan muitakin pyrkii, joten sen suhteen soveltuisin varmasti porukkaan. Mensaan en kelvannut kun vedonlyönnin takia kävin testeissä, mutta sijoituin silti tuloksellani parhaan 4% joukkoon joten palikkatestit tuskin tekee tiukkaa.

"Itse olen nyt reilu kolmekymppinen mies, työelämässä olen raatanut viisitoistavuotaasta saakka. Olen akateemisesti koulutettu ja hyvässä duunissa, toimihenkilönä suuressa tehtaassa ja alaisia vajaa sata. Palkka ihan kohdallaan eikä muutenkaan pitäisi olla valittamista, mutta... elämä on täysin tyhjää ja vailla päämäärää. En tiedä sairastanko masennusta vai missä viiraa, mutta elämästä on kadonnut kaikki mausteet. Olen menettänyt läheisiä ihmisiä enemmän kuin laki sallii, ja kolmen läheisen itsemurhat eivät ole omiaan kohentamaan mielialaa. Joskus unelmoin perusasioista kuten vaimo, koira, 2½ lasta, omakotitalo ja farmarivolvo... tota perusbullshittiä mitä kaikki pitää elämän tarkoituksena. Miksi ihmeessä tämä maailma kaipaisi lisää pentuja, ruoka kun ei riitä enää jo syntyneillekään? Miks ihmeessä mun pitäis lisääntyä ja perustaa pesä? Sukulaisten painostuksesta? Siksikö että "niin muutkin tekee"? Pah."

"Legioona saattaisi hyvinkin hyötyä kaltaisestani ihmisestä joka on jättänyt kaiken maallisen taakseen eikä aio taakseen vilkuilla. Mies joka jättää huippuduunin ja hyvän liksan... ja rakastavan vaimon... mies joka ei pelkää kuolemaa."

Mikäli et puhunut paskaa, niin tuo ylittää melkolailla perusvitutuksen tason. Kuulostaa pikemminkin 30 kriisiltä ja ihka oikealta masennukselta. Mitä edes haet täältä foorumilta, kun puhut sitä ja tätä että on kovin ikävää, eikä mikään nappaa, ja aiot lähteä Muukalaislegioonaan...? Hanki psykiatri. Hän laittaa elämän hymyilemään vaikka nappien avulla.

ratrace sanoi:
Kuka tässä mistään hyvästä olosta on puhunut? Legioonaan? Hyvää oloa hakemaan? Ei tsiisus sentään. Tässä tulee taas tää länsimainen asenne, kaiken mitä elämässään tekee pitäisi perustua hyvään oloon ja mukavuuteen. Mua ei kuule joku Stresslessin uusin sohva paljoa jaksa kiinnostaa, sen verran on masokistiverta ja adrenaliinikoukkua tässä miehessä. Vittu näitä käännyttäjiä riittää... menkää tsiisustelemaan jollekin muulle, mä en mitään nettipalstapsykiatreja kaipaa. Jelppiähän te yritätte, mutta huomaamattanne tyrkytätte samalla omaa erinomaisuuttanne. Tässä puhuu mies joka on valmis jättämään lähes neljän tonnin kuukausitulot tehtaan pelleduunista ja lähteä ulos maistamaan elämää, valmis heittämään "hukkaan" vuosien opinnot. Pakertakaa te vaan koulun penkillä että pääsette töihin tienaamaan isompaa ja isompaa telkkaria, mä oon sen jo tehny eikä oo mun juttu. Olkoon sitten kolmenkympin kriisi tai mitä tahansa mielestänne (tai mielenvikaisuus), siitä huolimatta tää jätkä lähtee tästä ohjatusta nukketeatterista vetelemään itse omia narujaan. Jos jollain repeää siitä hyvästä pelihousut niin kyllä tässä "hyvinvointiyhteiskunnassa" kauppoja löytyy mistä saa uudet.

Osaatko kertoa, mitä eroa "paremmalla ololla" ja "mukavalla ololla" on? Minä osaan.

Masokistiveri? Adrenaliinikoukku? Hanki moottoripyörä. Siinä kun posotat 1000 km jonkun kyykkärin pastilli-istuimella, niin johan tulee äiteä ikävä. Adrenaliinikoukkua lääkitään radalla.

Minua ei liiemmin kiinnosta se, minne menet tai mitä aiot tehdä. Senkus lähdet Ranskaan. Monet muutkin ovat niin tehneet. Kuitenkin teksteistäsi paistaa läpi jonkinasteinen naiivius, romantiikan ja itserankaisun tuoman turvan tarve. Huonoja eväitä ovat moisiin "seikkailuihin." Mitä kaikki armeijat ovat? Rutiinia, rutiinia, rutiinia, rutiinia. Ei siellä pelasteta maailmaa, palata kaljalle illalla lauleskelemaan lauluja kavereitten kanssa tms. Kärsimyksestäkin tulee rutiinia. Ihmisen keholla kun on ikävä taipumus TOTTUA asioiden vallitsevaan laitaan.

"Ohjattu nukketeatteri?" Kelaas vähän, mitä itsekin puhut. Kuulostaa siltä, että sinussa on annos rehellistä angstia ja maailmantuskaa. Tässä ei tietenkään ole mitään väärää, sillä jokainen terve ihminen tuntee ajoittain olevansa ulkopuolinen ja vieraantunut. Tälle on ihan oikeita selityksiä kehitetty jo vuosituhansia. Lue filosofiaa, tutki suurien ajattelijoiden teoksia, luo oma maailmankatsomuksesi. Sairaaksi angstin tekee ainoastaan se, että sitä tarkastellaan omasta vajavaisesta näkökulmasta; Muista ihmisistä tuleekin "käsinukkeja" ja "heitä ohjaillaan ylhäältä." Ja sitten unohdetaan täysin, miten monimuotoista elämä on ja miten yllättävän läheltä voi löytyä ratkaisuja pulmiin - myös elämänkatsomuksellisiin. Jos odotat, että joku siellä armeijassa sinulle kertoo, mikä on elämäsi tarkoitus, niin mietipä uudelleen.

Kaikkein tärkeintä on pysyä rehellisenä itselleen. Sinun tilanteesi on ainutlaatuinen, mutta sen ainutlaatuisuutta ei luo mikään olosuhde missä olet, tai edes pahoinvointi, vaan sinä itse. Kun masentaa tai on ahdistusta, voi joutua itse rakentamaansa loukkuun. Oletkin "ainoa ja ihan yksin. Kellään muulla ei ole aavistustakaan, miltä sinusta tuntuu. Elämällä ei ole merkitystä. Muut eivät vain ole huomanneet sitä. Vain sinä huomaat, kuinka tuskallisen järjestelmällistä ja silti järjetöntä ihmisten arki on." Hei herää. Et ole ainoa. Vastaavasta ovat ihmiset kärsineet maailman sivu. Lue vaikka sosiologiaa, niin alkaa hahmottumaan arjen rakenteet paremmin.

Sen verran utelias olin että vielä palasin hihittelemään vastauksillenne. Taistolle tiedoksi että tarkoitin lähtöä tältä palstalta, en vielä lähtöä Legioonaan. Tällainen nettipalsta onkin ainoa paikka jossa voit turvallisesti heittää moisen tsoukin mummostani, silmästä silmään kun olisi nahkaasi kirvellyt muutaman viikon tästä hetkestä eteenpäin ja äitiä olisi tullut ikävä.

Tomppa85: Arvostan kyllä esittämiäsi hyviä ajatuksia, mutta yhdessä asiassa menet metsään. Kuvittelet asenteeni johtuvan tietämättömyydestä, ja omassa erinomaisuudessasi neuvot minua tutkimaan vaikka mitä riimukirjoituksia muuttuakseni kaltaiseksesi. Mistä sinä tiedät mitä minä olen lukenut ja elämästä oppinut? Ehkä tämä asenteeni on juuri se jonka olen kaikesta saanut irti... pitkän mietinnän tulos Kuka tahansa voi jeesustella otsa rypyssä kaiken maailman hömppäskeidaa, mutta minun kohdallani moinen vuodatus menee harakoille.

Ei tää maailma ole ihan sitä mitä te ylipainoiset hyvinvointivaltion pennut luulette, nämä Suomen olosuhteet on aika kaukana todellisuudesta jos tätä palloa katselee hieman avarammin. Tuolla rajojen ulkopuolella tapahtuu sellaista shittiä että ei ihan Läsäkosken Pertti kantaräkälässään bensiksellä oikein moista snaijaakaan vaikka kovasti neroileekin. Jos tässä yksi korkean elintason kasvatti vittuuntuu tähän pystymahojen lässymeininkiin niin antakaa mennä vaan, on tuolla maailmalla vissiin muutama surkeampikin ihmiskohtalo.

Nyt lopulta häippäsen, ja Taistolle taas tiedoksi että en vielä Legioonaan, mummo on vielä hengissä. Vielä yks saatanan tsoukki mun mummosta ja mä tuun piuhoja pitkin ja tungen Taiston runkkuPC:n poikittain herran perseestä sisään pöytää ja talouspaperirullaa myöten.

ratrace sanoi:
Ehkä tämä asenteeni on juuri se jonka olen kaikesta saanut irti... pitkän mietinnän tulos Kuka tahansa voi jeesustella otsa rypyssä kaiken maailman hömppäskeidaa, mutta minun kohdallani moinen vuodatus menee harakoille.

Ei tää maailma ole ihan sitä mitä te ylipainoiset hyvinvointivaltion pennut luulette, nämä Suomen olosuhteet on aika kaukana todellisuudesta jos tätä palloa katselee hieman avarammin. Tuolla rajojen ulkopuolella tapahtuu sellaista shittiä että ei ihan Läsäkosken Pertti kantaräkälässään bensiksellä oikein moista snaijaakaan vaikka kovasti neroileekin. Jos tässä yksi korkean elintason kasvatti vittuuntuu tähän pystymahojen lässymeininkiin niin antakaa mennä vaan, on tuolla maailmalla vissiin muutama surkeampikin ihmiskohtalo.

Nyt lopulta häippäsen, ja Taistolle taas tiedoksi että en vielä Legioonaan, mummo on vielä hengissä. Vielä yks saatanan tsoukki mun mummosta ja mä tuun piuhoja pitkin ja tungen Taiston runkkuPC:n poikittain herran perseestä sisään pöytää ja talouspaperirullaa myöten.

Viimeistään tämä kertoo että jamppa on todellisuudessa aika pelle. Minulle ihan sama jos joku latvalaho kokeilee päästä legioonaan, siellä on monta muuta samanlaista.

Valitettavasti ei ole tuolla kaverilla kovin laajaa otantaa maailmalta että ymmärtäisi isompaa kuvaa. Siitä vaan lattioita moppaamaan kun ei muuhun rahkeet riitä!

ratrace sanoi:
Tomppa85: Arvostan kyllä esittämiäsi hyviä ajatuksia, mutta yhdessä asiassa menet metsään. Kuvittelet asenteeni johtuvan tietämättömyydestä, ja omassa erinomaisuudessasi neuvot minua tutkimaan vaikka mitä riimukirjoituksia muuttuakseni kaltaiseksesi. Mistä sinä tiedät mitä minä olen lukenut ja elämästä oppinut? Ehkä tämä asenteeni on juuri se jonka olen kaikesta saanut irti... pitkän mietinnän tulos Kuka tahansa voi jeesustella otsa rypyssä kaiken maailman hömppäskeidaa, mutta minun kohdallani moinen vuodatus menee harakoille.

Noilla "riimukirjoituksilla" on erittäin tärkeä rooli myös nykyihmiselle. Jos ei muuten, niin ainakin siksi, että se osoittaa, että emme ole yksin ongelminemme. Jos olet tarpeeksi paljon pohtinut asioita, myös sinä tiedät tämän.

Jos mainitsemaani sosiologiaa tarkoitat, niin ihan aikuisten oikeasti haukut väärää puuta; Kysymys ei ole mistään hömppätieteestä tai uskonnosta. Lueppa Zygmunt Bauman - Sosiologinen Ajattelu. Avasi ainakin minulle aivan uuden näkökulman asioihin, joita olin aiemmin pitänyt "järjettöminä" ja turhina. Toisaalta näkökulman avartaminen vaatii paljon energiaa ja saattaa tuntua turvallisemmalta pysyä siinä vanhassa asenteessa, että kaikki on paskaa.

ratrace sanoi:

Sinä puhut, kuin olisit ensimmäinen ihminen, joka huomaa, että maailma jakaa lahjojaan varsin epäoikeudenmukaisesti. On hyvä, että tiedostat maailman epäkohdat, mutta apatiaan vaipuminen ja pyrkimys sen (apatian) oikeuttamiseen on huono ratkaisu monien ratkaisujen maailmassa. Ja kyllä, joskus näennäisen radikaalitkin toimenpiteet ovat pelkkää todellisuuspakoa; sen todellisuuden pakoa, jossa joudut elämään.

Ei ole mitään sen rankempaa ja vaikeampaa, kuin katsoa omaa elämäänsä ja omia vaihtoehtojaan, ja todeta, että on valtavan paljon asioita, joille ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään. Toisaalta on monia asioita, joihin voi ja pitää vaikuttaa. Itse pyrin keskittymään lähinnä niihin realistisiin mahdollisuuksiin, jotka ovat ympärilläni. Muista, että vaikka lähdet kauas pois, niin sielläkin ne ongelmat jakautuvat kahtia: On ongelmia, johin voit vaikuttaa ja sellaisia joihin et voi. Millä tavalla tämä eroaa nykytilanteestasi?

torni2002 sanoi:
Viimeistään tämä kertoo että jamppa on todellisuudessa aika pelle. Minulle ihan sama jos joku latvalaho kokeilee päästä legioonaan, siellä on monta muuta samanlaista.

Valitettavasti ei ole tuolla kaverilla kovin laajaa otantaa maailmalta että ymmärtäisi isompaa kuvaa. Siitä vaan lattioita moppaamaan kun ei muuhun rahkeet riitä!

Minä en lähtisi tuolle vihamieliselle linjalle. Ihan hyvä, että näistä asioista keskustellaan, mutta toisten dissaaminen johtaa vain asenteelliseen linnoittautumiseen.

Voin rehellisesti sanoa, että olen miettinyt aivan samoja asioita, kuin ratracekin. Olen kuitenkin ollut siinä mielessä onnellinen, että olen vastaukset onnistunut löytämään läheltä kotoa. Itseasiassa kaikkien maailman vastauksien löytämiseen tarvitsee vain pari asiaa: Kysymykset ja taidon vastaanottaa informaatiota. Kirjastokortti ja internetyhteys auttavat asiaa myös paljon.

Ja keskustelu tällaisilla foorumeillahan on juuri sitä tiedon jakamista ja vastaanottamista; Verrataan omia kokemuksia ja näkemyksiä muiden omiin. Tässä ei pitäisi olla mitään väärää, eihän?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom