Muukalaislegioonaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
testo sanoi:
Hohhoijaa ittelles. Pelejä olen kyllä pelannut joskus kovastikin, mutta on mulla sentään vielä sen verran ymmärrystä että erotan pelimaailman tosielämästä.

Ja mulla tosiaan oli joskus aikomuksena lähteä pois täältä katteleen vähän erilaista elämää, mutta elämäntilanteet muuttuvat, enkä ainakaan näillä näkymin ole lähdössä "hyppimään helokoptereista ja räiskimään singoilla" :D

Katos meitä immeisiä on täällä meidän pikku pallolla kumminkin jonkinverran ja kaikilla on omat intressinsä, joten jos joku joskus suunnittelee lähtöä ammattisotilaaksi tai vastaavaksi niin omapa on hommansa. Se taas kertoo mielestäni jostain jos joku toinen alkaa tuomitsemaan sellaisen henkilön intressejä tai ajatuksia, jota ei edes tunne.

Perkele.

Nojoo pahoittelen. Kello on paljon ja luen tenttiin :D
Tartuin asiaan vain siksi, koska jotkut haluavat muukalaislegioonaan VAIN sen "siistin" maineen vuoksi, ja luulevat että sotiminen on hauskaa. Noh, en tiedä millaista sotiminen on, mutta ainakin luulen ettei se ole hauskaa. Ymmärrän kuitenkin miksi monet haluavat rauhanturvaajiksi, ja se on omasta mielestäni hyvä juttu.

Noniin mitä tässä enään selittelen, ihmisillä on erilaiset intressit ja käsitykset elämisestä tällä maapallolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"kopterista alas ja ampumaan singolla", heh. Toi sopisi hyvin juuri aiemmin kuvailemani wannabe-Rambon märkiin päiväuniin, mutta itselläni on ihan erilaiset motiivit. Rakkaudesta Ranskaa kohtaan? Ei. Sotahullu? Ei. Tappamishalu? Ei. Itsetuho? Hmm... tavallaan, mutta ei tossakaan vielä koko totuus. Hakisin ennemminkin kokemuksia ja mausteita elämään, ja ajattelen Legioona-aikaa tavallaan piiiitkänä maratonina, suurena haasteena ja mielettömänä kokemuksena. Ei tonne lähdetä jos ei olla valmiina tositoimiin, ja kuten sanoin en juurikaan pelkää kuolemaa, pelkään enemmän hukkaan heitettyä elämää. Kuolen mieluummin nuorena ja paljon kokeneena kuin vanhana ja väsyneenä uraputken näännyttämänä rauniona. Riutuminen huutavien pentujen ja nalkuttavan akan kanssa ei ole mun juttu. Asia vaan on niin että meitä "erilaisia" on, meitä jotka emme tavoittele samoja asioita kuin suuret massat. Ehkä mussa kipinöi esi-isien sotaisan historian tuomat geenit, tai sula hulluus... oli syy kumpi tahansa, niin lopputulos on kuitenkin sama. Onnea vaan tasapainotteluunne seksittömän avioliiton ja työstressin välillä, itse ajattelin laittaa asenteen vapaalle ja suunnata kohti tuntematonta.

(rant)Mietin joskus nuorempana tota muukalaislegioonaa, mutta tajusin sitte, että en pärjäis siellä. Ei se edelleenkään silti huonolta ajatukselta kuulosta ja jos joku tosissaan sinne haluaa ni mä kyllä kannustan yrittään. Jos ihminen (ratrace tässä tapauksessa) haluaa muutosta elämäänsä ni ei siinä kyllä mikään vitun laskuvarjohyppykurssi jossain peräseinäjoen lennokkiseuran perunapeltolentokentällä nappaa. Se on ihan eri asia hakea jotain jännitystä elämään extreme-lajeista ku tietosesti jättää taakseen vanha elämä ja hypätä tuntemattomaan. Jos joku ei tajua, että ihmiset on erilaisia ni voi mun puolesta heivata ittensä hiuksista vittuun. Vituttaa tuo saatanan saarnaaminen.(/rant)
:piis:

Carbon sanoi:
Hypitään helikoptereista..

No mitäs vikaa tuossa sitten on? :jahas:

Noh, ratracelle onnea matkaan, jos olet päätöksesi tehnyt. Välillä on samanlainen fiilis, pakko tunnustaa, mutta kipuakin sietävänä tiedän, että oma paikkani ei joka tapauksessa löydy kivääri kourasta, etenkään Ranskasta. Vaikka ranska kielenä onkin hallussa ja kahvi niin perhanan hyvää.

Kun tuolla threadin alussa mainittiin, että kaikki suomalaiset legioonan kokeneet ja muistelmat niistä vuosista kirjoittaneet henkilöt ovat karkureita, niin saanen muistuttaa pokkarista Legioonalainen Peters, Suomalaisen palkkasoturin muistelmat (Tammi, 2003). Siinä Kyösti Pietiläinen kertoo 28 vuodestaan Legioonassa, 2 REPissä eli laskuvarjojääkäreissä. Lukaisin tuon aivan kiinnostuksesta viime kesänä kun kaupassa tuli vastaan. Kirjaan on lisätty kuva värväytymistodistuksesta ynnä muita potretteja, joten sen suhteen aidolta vaikuttaa. Mutta kuten alias Karl Peters alussakin toteaa, tarinasta 99 prosenttia on totta, 99% valhetta ja 99% hulluutta ja puuttuvasta prosentista ei puhuta, sillä se tietäisi linnaa. Sori, jos joku kirjasta jo mainitsi.

Että pitäkää hauskaa.

ratrace sanoi:
Asia vaan on niin että meitä "erilaisia" on, meitä jotka emme tavoittele samoja asioita kuin suuret massat. Ehkä mussa kipinöi esi-isien sotaisan historian tuomat geenit, tai sula hulluus... oli syy kumpi tahansa, niin lopputulos on kuitenkin sama. Onnea vaan tasapainotteluunne seksittömän avioliiton ja työstressin välillä, itse ajattelin laittaa asenteen vapaalle ja suunnata kohti tuntematonta.
Sähän kuulostat ihan Casagrandelta. Teidän erona vaan on se, että Casagrande teki ensin ja puhui vasta sitten. :jahas:

UCp sanoi:
(rant)Jos ihminen (ratrace tässä tapauksessa) haluaa muutosta elämäänsä ni ei siinä kyllä mikään vitun laskuvarjohyppykurssi jossain peräseinäjoen lennokkiseuran perunapeltolentokentällä nappaa. Se on ihan eri asia hakea jotain jännitystä elämään extreme-lajeista ku tietosesti jättää taakseen vanha elämä ja hypätä tuntemattomaan.
:lol2: Hyvin sanottu, UCp. Ihmisen pitää tehdä joskus isojakin valintoja, eikä taakseen kannata kamalasti katsella. Ei tota legioonahommaa saa miettimällä valmiiksi, sinne on joko lähdettävä tai jäätävä himaan. Sen verran monta vuotta olen asiaa päässäni pyöritellyt että ei tästä tule lasta eikä paskaa, lähdettävä se on. Älkää toivottako onnea ettei mee liian vätystelyksi, kärsimystä ja hikoilua kun olen menossa hakemaan. Saa sattua. :whip:

Joku mainitsi, että legioonassa opetetaan ranskaa. Mä oon käsittäny sen niin, että jos et tajua ni saat turpaan. Eli ranskan alkeet pitäis olla hallussa jos sinne lähtee.

Nii ja legioonallahan on ainaki ollu tukikohta myös jossain päin etelä-amerikkaa, että pienellä tuurilla voi muutaman siivotessa kulutetun vuoden päästä saada mahdollisuuden siivota myös viidakossa! :whip:

Pecman sanoi:
Sähän kuulostat ihan Casagrandelta. Teidän erona vaan on se, että Casagrande teki ensin ja puhui vasta sitten. :jahas:

Mostarin tien liftarit on kyllä semmosta paskaa, ettei paremmasta väliä. Varmaan se Marco on ehtiny sotiakin (bumtsibum-kuvausten välissä), mutta eiköhän suurin osa ajasta menny kirjaidean kehittelyssä. Tosin hyvin se aikansa käytti, koska kirja on mun mielestä tosi hyvä.

UCp sanoi:
Joku mainitsi, että legioonassa opetetaan ranskaa. Mä oon käsittäny sen niin, että jos et tajua ni saat turpaan. Eli ranskan alkeet pitäis olla hallussa jos sinne lähtee.

Nii ja legioonallahan on ainaki ollu tukikohta myös jossain päin etelä-amerikkaa, että pienellä tuurilla voi muutaman siivotessa kulutetun vuoden päästä saada mahdollisuuden siivota myös viidakossa! :whip:

muistaakseni tuossa aiemmin mainitussa "legioonalainen petterson" kirjassa mainittiin jostain ranskan kielen tunneista. Paska kirja kokolailla, mutta onpa tullut luettua. Opetus tosin saattaa hieman erota totutusta :D. Tämä Petterson ei tainnut puhua sanaakaan ranskaa mennessään legioonaan. Hän tosin meni jo 70-luvulla, joten moni asia on varmasti muuttunut tuon jälkeen.

UCp sanoi:
Mostarin tien liftarit on kyllä semmosta paskaa, ettei paremmasta väliä...
koska kirja on mun mielestä tosi hyvä.
Siis oliko se paskaa vai hyvä? Vai kenties ns. hyvää caccaa? :jahas:

Pecman sanoi:
Siis oliko se paskaa vai hyvä? Vai kenties ns. hyvää caccaa? :jahas:

Siis tarkotin, että tykkäsin kirjasta, mutta en usko sen olevan totta. Eli tuo "hyvää caccaa" kuvaa sitä ehkä parhaiten.

Jakob sanoi:
muistaakseni tuossa aiemmin mainitussa "legioonalainen petterson" kirjassa mainittiin jostain ranskan kielen tunneista. Paska kirja kokolailla, mutta onpa tullut luettua. Opetus tosin saattaa hieman erota totutusta :D. Tämä Petterson ei tainnut puhua sanaakaan ranskaa mennessään legioonaan. Hän tosin meni jo 70-luvulla, joten moni asia on varmasti muuttunut tuon jälkeen.

Joo, pettersonin kirja oli kyllä vähän pettymys. Hyvä ku jaksoin loppuun lukea... Onneks en oo lähössä legioonaan ku en oo millään oppinu sanoon sitä ranskan r-äännettä oikein. :david: :)

Carbon sanoi:
Nojoo pahoittelen. Kello on paljon ja luen tenttiin :D
Tartuin asiaan vain siksi, koska jotkut haluavat muukalaislegioonaan VAIN sen "siistin" maineen vuoksi, ja luulevat että sotiminen on hauskaa. Noh, en tiedä millaista sotiminen on, mutta ainakin luulen ettei se ole hauskaa. Ymmärrän kuitenkin miksi monet haluavat rauhanturvaajiksi, ja se on omasta mielestäni hyvä juttu.

Noniin mitä tässä enään selittelen, ihmisillä on erilaiset intressit ja käsitykset elämisestä tällä maapallolla.

Jeps. :piis:

Olen kyllä tätä aihetta jonkinverran tutkinut, eikä tuo legioona tosiaan ole missään nimessä paras mahdollinen paikka lähteä tuulettumaan. Ainakaan niiden kirjojen ja juttujen perusteella mitä olen ihmisiä haastatellut... Jos jollain on paljon paineita kotosuomessa ja yksinkertaisesti on päästävä johonkin ja saatava jännitystä elämään, niin esim. kaiken omaisuuden myyminen ja maailmaa kiertelemään lähteminen voisi olla järkevämpi vaihtoehto kuin tuo legioona.

Ja kyllähän sitä siellä maailmalla reissatessa voi liittyä johonkin palkka- armeijaan tai vastaavaan jos mieli tekee. Itseltä en ole sulkenut mitään mahdollisuutta pois. Kun ei tosiaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan...

Joskus oli netissä suomalainen sivu jota ylläpiti jonkun suomalaisen legioonaan lähteneen jätkän veli. Pikaisella googletuksella en tätä sivua löytänyt ja tässäkin threadissa ollut linkki ei toiminut enää. Onkohan sivu vielä netissä vai onko se poistettu kokonaan? Siellä oli mm. kirjeitä joita veli oli lähettänyt ja kuvia ja paljon muutakin juttua. Ja kysymyksiäkin siellä sai esittää. Tietääkö kukaan sivua?

edit:

Matsku sanoi:
Kaverin veli päivittelee näitä sivuja tämä mies lähti legioonaan
Syyskuussa 2003...

Siellä on edelleen tekemisen meininki mies kuuluu erikoisosastoon ja
on sen parhaita :whip:

linkki
http://www.koalitio.com/host/luizi78/

Nämä sivut siis hakusessa, onko nämä vielä netissä vai poistettu? Mulla ei ainakaan tuo linkki toimi enää...

Sellaisella harrastesivustolla kuin http://www.rakka.net kirjoitteli joskus pari vuotta sitten nikki Goran Klak. Juttujen todenperäisyys varmaankin niin ja näin ja heppu ilmeisen sekaisin. Mutta ehkä kaveri oli legioonassa tai ainakin ollut, koska paljon tuntui aiheesta tietävän, näin maallikon silmään ainakin. Verbaalisesti viihdyttävä kirjoittaja. Löytynee palstalta vieläkin.

ratrace sanoi:
" Blaa blaa blaa... Ehkä mussa kipinöi esi-isien sotaisan historian tuomat geenit, tai sula hulluus... oli syy kumpi tahansa, niin lopputulos on kuitenkin sama. Onnea vaan tasapainotteluunne seksittömän avioliiton ja työstressin välillä, itse ajattelin laittaa asenteen vapaalle ja suunnata kohti tuntematonta.

Jos suuntaaminen kohti tuntematonta merkitsee muukalaislegioonaa, se on enemmänkin merkki maailmankuvan kapeudesta. Ennen elämäänsä kyllästyneet ylioppilaspojat "lähtivät merille" että kai tuo samaan sarjaan kuuluu.

Jos oikeasti on tarve irtautua nykyrutiineista, kannattaisi lähteä reppu selässä vaikka Aasiaa kiertämään ihan oman vapauden rajoittamana eikä jonnekkin sulkeisharjoitukseen. Tosin maailmalla ilman komppanian äidin tukea voi tulla todennäköisemmin nyrkkipuukkoa kylkeen kuin legioonan peruskoulutuksessa.

UCp sanoi:
Siis tarkotin, että tykkäsin kirjasta, mutta en usko sen olevan totta. Eli tuo "hyvää caccaa" kuvaa sitä ehkä parhaiten.
Kyseinen kirjahan onkin fiktiivinen, vaikka perustuu Marcon omiin kokemuksiin. Ymmärtääkseni miehelle olisi saattanut seurata paljonkin vaikeuksia jos olisi mennyt kertomaan tarkalleen tekemisistään...

Takakäsi sanoi:
Itse pärjäsin kyseisessä paikassa 5v vuotta joten en nussi pilkkua vaan korjaan asiavirheitä ,mitä helposti syntyy kun kerrotaan kuulopuheita varmana tietona.

Terve,
luulin ensin tunnistavani vanhan taistelutoverin, mutta, jos profiilisi ikä pitää paikkansa, eli olet 31.v, joten ei natsaa.
Saako udella, missäpäin palvelit ?
//en ole itse ollut ko.paikassa, enkä kaverini tarinoiden perusteella sinne haluaisikaan. Helvetisti siivoamista, tupakavereina itäblokin igoreita, ja pahimmassa tapauksessa palveluspaikka Afrikassa \\

Pecman sanoi:
Kyseinen kirjahan onkin fiktiivinen, vaikka perustuu Marcon omiin kokemuksiin. Ymmärtääkseni miehelle olisi saattanut seurata paljonkin vaikeuksia jos olisi mennyt kertomaan tarkalleen tekemisistään...
Marcosta, samoin kuin muista "vastaavista" (Anttola, Klak) on kyllä erilaisia puheita. Että Anttolakin olisi ollut vaan jonakin keittiömiehenä. Ja että Marco ei olisi käynyt Tomislavgradia lähempänä rähinää. No, tuskinpa kukaan sivullinen edes voi tietää, mikä on totta ja mikä ei, mutta viihdyttäviä kirjoja ovat, varsinkin tuo 'Mostarin tien liftarit'. :thumbs:

Legioonalaisestahan ei kai käytetä termiä "palkkasotilas", vaan "ammattisotilas", vai miten on?

ratrace sanoi:
Kuolen mieluummin nuorena ja paljon kokeneena kuin vanhana ja väsyneenä uraputken näännyttämänä rauniona. Riutuminen huutavien pentujen ja nalkuttavan akan kanssa ei ole mun juttu. Asia vaan on niin että meitä "erilaisia" on, meitä jotka emme tavoittele samoja asioita kuin suuret massat. Ehkä mussa kipinöi esi-isien sotaisan historian tuomat geenit, tai sula hulluus... oli syy kumpi tahansa, niin lopputulos on kuitenkin sama. Onnea vaan tasapainotteluunne seksittömän avioliiton ja työstressin välillä, itse ajattelin laittaa asenteen vapaalle ja suunnata kohti tuntematonta.

LOL!! Ja ikää oli? 15 vai 16 vuotta? Voih vittu mää kualen nauruun!

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom