Muukalaislegioonaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Mielenkiintoinen aihe...

Puolustan nyt hieman rauhanturvaajan näkökulmasta asioita. Aina kuulee jonkun sanovan "tehän vaan otatte aurinkoa siellä". Suomalaisen miehen tuntien, en itsekään kertonut tutuilleni asioista kuin sen mukavan puolen. Sellainen mies joka ei ole eläissään käynyt kuin armeijan tykkimies-linjan ja ollut töissä paperitehtaassa. Voi minun puolesta todellakin hakea vauhtia rauhanturva operaatioista.
Kerron lyhennetysti mitä itse tein "työkseni" Kosovossa.
-Aluevartiointi ( campin turvallisuus )
-tornivartio ( campin turvallisuus )
-Aluepartiointi ( jalan, pyörällä, autolla, pasilla )
-VCP-operaatiot ( ajoneuvo/henkilö tarkastuspisteet )
-Etsintä-operaatiot ( ajoneuvot, talot, maa-alueet )
-Joukkojenhallintaa ( Mellakka yms. )

Negatiivisia asioita listaan omasta ja faitterikavereiden näkökulmasta.

-Olosuhdeiden muuttuminen ( ympäristö, kaverit, sosiaalinen elämä yms. )
-Ikävä ( vanhemmat, sisarukset, kaverit, puolisot )
-Eroaminen puolisosta ( minulle kävi näin )
-Työkaverin kuolema ( minulle kävi näin )
-Tiedostamaton paine ( postraumaattisia stressireagtioita, minulle kävi näin )
-Ainainen holhoaminen

Positiivisia asioita on varmaan kaikki kuulleet... Minulle työ oli se joka oli mielekästä ja piti pääni kasassa. Tunnen olevani vahva ihminen, mutta kuinkas kävikään.
Jos minulta kysytään mielipidettä rauhanturvaajaksi lähtemisestä. Sanon ensimäiseksi älä lähde. Toiseksi sanon, se on mahtava elämän kokemus ja kolmanneksi, mieti vielä kerran.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kahlaajalintu sanoi:
Ranskan muukalaislegioonaa käytetään sitä paitsi paljolti rauhanturvaamistehtävissä ja jos en nyt ihan väärässä ole niin eipä se Ranskakaan ole viime aikoina sotinut joten eipä sekään ole kovin todennäköinen uhka. Ne kuvat siitä kuinka jatkuvasti soditaan, väistellään luoteja ja tetsataan pitkin viidakkoja on jokseenki paskaa tänä päivänä.
Jep. Koskas legioona on ollut viimeksi sotatoimissa mukana? 30 vuotta sitten? Ei siinä, onhan se varmasti kova koulu monin puolin, mutta jos inistään rauhanturvaajista niin ei tuo legioona varmasti sen 'kovempi' tai 'vaarallisempi' paikka ole..

Hei Ratrace. Olen tasan samaa mieltä tästä länsimaisen elämänmuodon turhuudesta ja ymmärrän noita sun fiiliksiä.

Mun mielestä ratkaisu tähän sun ongelmiin ei ole muukalaislegioona, koska fiksuna miehenä huomaisit varsin nopeasti, että sekin on aika turhaa touhua. Jos jotain voisin ehdottaa, niin ehdottaisin, että otat töistä vapaata ja muutat vaikka Intiaan tai johonkin muuhun täysin vieraaseen kulttuuriin vaikka puoleksi vuodeksi. Saisit hieman perspektiiviä asioihin kun katsoisit tätä touhua vähän etäämmältä välillä. Luulisin, että jo puolen vuoden jälkeen tietäisit paremmin mitä oikeasti haluat.

gid sanoi:
Jep. Koskas legioona on ollut viimeksi sotatoimissa mukana? 30 vuotta sitten? Ei siinä, onhan se varmasti kova koulu monin puolin, mutta jos inistään rauhanturvaajista niin ei tuo legioona varmasti sen 'kovempi' tai 'vaarallisempi' paikka ole..

No ei siitä ensimmäisestä persianlahden sodasta taida vielä olla kolmeakymmentä vuotta... Ja vaikuttaa toi legioona heiluvan vuosittain varsinkin tuolla Afrikan suunnalla (kuten Ruandassa). Että voi siellä kyllä tositoimiinkin ihan helposti päästä, jos moisesta sattuu olemaan kiinnostunut. Tai sitten pääsee vahtimaan Ranskan Guyanaan esan avaruuskeskusta ja varmaan ihan mukavasti siinä sivussa siivoamaan ;)

lukekaa tuolta jotain faktojakin keskustelun tueksi ranskan lähetystö

Kukin tekee niin kuin parhaaski näkee...mutta ei tossa saatana ole järkee mennä mihinkään muukalaisleioonaan. Tunnen vain pari tyyppiä jotaka ovat tuolla olleet, molemmat on mukavia heppuja. mUtta toinen o ihan sekasin ja toinenkin on aika...kumpikaan ei puhu paljoo mitä siellä on tapahtunu...molemmat ovat karanneet,.

VIttu haluutko elää 5 vuotta sun elämästä jossain leirillä...siis periaatteesa voisit olla vankilassa ton ajan. Siellä on kaikkie sekopäitä, ohan täälläkin mutta silti.....

No liksat on ainakin äijillä ihan vitun paskat. Rivimiehellä jotain 950€/kk. :rolleyes:

Tiedz sanoi:
No liksat on ainakin äijillä ihan vitun paskat. Rivimiehellä jotain 950€/kk. :rolleyes:

Joo mutta mitä teet noilla rahoilla kun on ruokaa ja katto pään päällä? :rolleyes:
Huoriin noi rahat yleensä legioonassa laitetaan! :rock:

Ratrace, käy vaikka niissä Legioonan pääsykokeissa, niin saat jotain käsitystä hommasta ja jos ei muuta niin yhden kokemuksen enemmän.

Henk. koht. en usko, että pääsisit pällitesteissä pitkällekään tuolla asenteella. Ei mikään armeija halua masentunutta yksilöä, joka etsii turvaa rääkkäämällä itseään. Ei, ne haluavat motivoitunutta ja ammattitaitoista ongelmatonta väkeä, niinkuin mikä tahansa muu työpaikka.

Armeija on muutenkin vähän paska paikka lähtä hoitamaan omaa pahaa oloaan. Millä perusteella kuvittelet, että siellä olosi olisi parempi? Jos etsit turvaa ja tarkoitusta elämääsi, sitä löytyy lähempääkin. Jos taas etsit itsetuhoa, niin sekin onnistuu helposti ihan täällä kotonakin.

Etkä varmasti ole ainoa 30 kriisissä oleva masentunut henkilökohtaisista tragedioista selviävä yhteiskunnallisin mittapuin menestynyt henkilö. Sosiaalinen asema ja raha eivät takaa onnea. Mikä yllätys! Eikä lääke elämäntarkoituksen etsimiseen löydy mistään toiseen ääripäähän heittäytymisestä. Et ole angstinen teini, kuten minä. Ajattele siis kuten rationaalinen ihminen. Jos murrosikäisenä ei napannut miettiä elämän tarkoitusta ja elämänkatsomusta, niin nyt voisi olla sen aika.

Kuulostaa tylyltä, mutta en usko, että mistään hyssyttelystä ja pään silittämisestä olisi hyötyä.

andor sanoi:
linkki
http://www.koalitio.com/host/luizi78/

Nämä sivut siis hakusessa, onko nämä vielä netissä vai poistettu? Mulla ei ainakaan tuo linkki toimi enää...

Poistettu on. Se äijä siellä legioonassa sai putkaa noista sivuista. Mutta toi koalitio on silti hyvä sivu jos esim legioona tms kiinnostaa :thumbs:

Armas sanoi:
Sellaisella harrastesivustolla kuin http://www.rakka.net kirjoitteli joskus pari vuotta sitten nikki Goran Klak. Juttujen todenperäisyys varmaankin niin ja näin ja heppu ilmeisen sekaisin. Mutta ehkä kaveri oli legioonassa tai ainakin ollut, koska paljon tuntui aiheesta tietävän, näin maallikon silmään ainakin. Verbaalisesti viihdyttävä kirjoittaja. Löytynee palstalta vieläkin.

Goranin tarinat on :anssi: Goran Klak kirjotteli myös koalitoon mutta ei enää...... siinä vasta wannabe-rambo :lol2:

Goranin tarinat on Goran Klak kirjotteli myös koalitoon mutta ei enää...... siinä vasta wannabe-rambo

Mistäs tiedät? Seurasin sitä keskustelua joskus (en muista saittia) ja kukaan ei pystyny varmuudella sanomaan oliko ne paskaa vai ei. Hyvin se osas perustella juttunsa. En silti sano, että ite uskosin sen aitouteen, sanon vaan sen että varma ei voi olla.

Juu, legioonaan vaan ja pääsee viidakkoon vahtii arianne avaruusrakettia... huippu duuni, kuumaa, kosteaa, itikoita... heh heh

nojoo, aisaan :-) kyllähän siel legioonassa on erilaisia joukko-osastoja, pillipiipareista ja asentajista laskuvarjojääkäreihin (väheksymättä kuitenkaan muusikoita tai asentajia..).

Mut kaikki jutut mitä oo lukenut lgioonasta, on keskittynyt siivoamiseen, puunaamiseen ja taas siivotaan ja punnataan.. ja se saattaa monen seikkailijan jo ajaa pakosalle. Mut jos esim laskuvarjojoukkoihin pääsee, niin kyllä sit varmaan tetsata ja marssia saa...

maneater sanoi:
Mistäs tiedät? Seurasin sitä keskustelua joskus (en muista saittia) ja kukaan ei pystyny varmuudella sanomaan oliko ne paskaa vai ei. Hyvin se osas perustella juttunsa. En silti sano, että ite uskosin sen aitouteen, sanon vaan sen että varma ei voi olla.
Klakin jutut tuolla em. foorumilla ovat/olivat hyvinkin asiantuntevia/hyviä, mutta sitten se varsinainen tarina oli kyllä aikamoinen pettymys.. Mutta en kyllä tyypin aitoudesta osaa sanoa.

Mulle tulee ratracen kirjoitustyylistä selvästi mieleen tämä Goran Klak. Ettei vaan kuitenkin olis niin, että sama nettiviihdekirjailija on lähtenyt laatimaan hahmolleen uusia seikkailuja: Goran Klakin varhaisvuodet ja elämä meluisan tehtaan oravanpyörässä.

maneater sanoi:

http://www.koalitio.com

Tuolla on sellasia ukkeleita jotka on oikeasti palvellut samaan aikaan legioonassa kun Klak väitti palvelleensa (1995-2000) ja ovat todenneet ettei siellä semmosta heppua ole ollutkaan. Ja moni asia jota görnai on legioonasta kertonut ei pidä paikkaansa vaikka vaikuttaisikin siltä että hän tietäisi legioonasta paljon. Joten ainakin legioonan osalta on puhunut paskaa. Ja ne sen muut jutut on myös aika......

gid sanoi:
Jep. Koskas legioona on ollut viimeksi sotatoimissa mukana? 30 vuotta sitten?

Pari vuotta sitten Kongossa(tarkkaa vuosilukua en kyllä muista, mutta ei siitä kauan ole), sekä persianlahdella 90-luvulla. Joten ei nyt ihan 30 vuotta sitten. :rolleyes:

Tomppa 85 kirjoitti paljon asiaa, moni jos ei silloin teininä niin vähän vanhempana haaveili tuollaisista jutuista ja harva toteutti, muutamat olisi ehkä toteuttaneet mutta saivat perheet ja kokivat ne sitten tärkeämpinä kuin oman henk.koht. seikkailun. Loppupeleissä mun kavereista ei siellä ollut kuin yks ja sekin tuli maitojunalla kotiin ja lyhyesti kerrottuna syy paluuseen oli että osaa siivota ilman että joku komentaa korvan juuressa.

Oma käsitys on että pääosin se on nykyään kuin mikä tahansa firma asioita hoidetaan ja homma pyörii mutta samalla tavalla siellä olet duunari kuin tehtaan varjossa tietokone heppuna, erilainen duuni vaan.

Jos on pakko saada vaihtelua, minimalistista elämäntapaa ja pää on oikeasti kunnossa on maailmassa paljon tehokkaampiakin tapoja sitä saada, palkkasotilaana on yksi keino. Ilmoittaudut oikeaan sotaan tässäkin moneen kertaan mainitussa afrikassa sitä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista koko ajan ja sissi liikkeet ottavat mielellään jo armeija koulutusta omaavan puolelleen. Rahaakin siitä voi saada joissain paremmin joissain huonommin riippuu vähän puolesta millä olet, tehtävät on haastavia ja itseäsi joudut kehittämään koko ajan. Netistä löytyy kyllä paikkoja mihin mennä.

Tosin en usko että sopii sulle kun lueskelin tota sun maratooni juttua, jos tarkoituksena on saada koko ajan itselleen enemmän ja enemmän tuskaa ja kipua voi luotien kerääminen haluttuun paikkaan vihollisen toimesta olla hiukka hankalaa ne kun tuppaa osumaan mihin sattuu... Jos pää pelaa niin eiku sotimaan, rambot pärjää aika huonosti mutta henkilö joka osaa ajatella ja pitää maltin voi saada oikeasti sellaisen elämäntyön mikä tuntuu itsestä haastavalta oikealta.

Kenellekkään en suosittele lähtemään vain kokeilemaan miltä tuntuu sotia kun se on sitten vaan se yks laukaus ja sen jälkeen ei voi mennä kotiin ja todeta että ei sovi mulle...

Tosimiehelle ei sovi kuin Törnin jalanjälkien seuraaminen -> jenkkeihin mars hekoa lentämään.

jambo sanoi:
LOL!! Ja ikää oli? 15 vai 16 vuotta? Voih vittu mää kualen nauruun!
Saman ikäinen olen kuin sinäkin, Jämsän koomikko, mutta päätä pitempi ja reilut 20 kiloa painavampi. On se kiva että hymyilyttää, toivottavasti ei elämä potki päähän yhtä pahasti kun mulla, ei nimittäin hymyilytä enää. Toivottavasti et kuallu sentään. Taas hyvä esimerkki siitä miten pitäis olla ja elää kuten standardi määrää, tai nää aivopesun uhrit tulee tyrkyttämään omaa erinomaisuuttaan. Ei, näin herkkänahkainen en ole, mutta vastaan toki jos kysytään. ;)

maneater sanoi:
Hei Ratrace. Olen tasan samaa mieltä tästä länsimaisen elämänmuodon turhuudesta ja ymmärrän noita sun fiiliksiä.

Mun mielestä ratkaisu tähän sun ongelmiin ei ole muukalaislegioona, koska fiksuna miehenä huomaisit varsin nopeasti, että sekin on aika turhaa touhua. Jos jotain voisin ehdottaa, niin ehdottaisin, että otat töistä vapaata ja muutat vaikka Intiaan tai johonkin muuhun täysin vieraaseen kulttuuriin vaikka puoleksi vuodeksi. Saisit hieman perspektiiviä asioihin kun katsoisit tätä touhua vähän etäämmältä välillä. Luulisin, että jo puolen vuoden jälkeen tietäisit paremmin mitä oikeasti haluat.
Voi olla että huomaan turhaksi touhuksi, ja silloin otetaan hatkat. Ihan vaan kotosuomessa en ole elämääni möllöttänyt, maailmaa on tullut nähtyä sen verran monesta perspektiivistä että horisontti on ihan suorassa nyt. Kuvittelette mun olevan joku epäkypsä peräkamaripoika joka unelmoi seikkailusta kaukaisessa maassa, mutta elämänkokemusta löytyy täältä enemmän kuin arvaattekaan. Jos ei olis elämä potkinut mun perspektiiviä kuntoon kulkisin yhä sokeana kanasena muun harmaan massan mukana. Kiitoksia kuitenkin ystävällisestä ehdotuksestasi. Kuten jo aiemmin totesin, en ole täällä kyselemässä mitään vinkkejä, totesin vain mitä olen tekemässä... ja aika fakiiri on se joka saa tähän daijuun taottua "järkeä" jonkun nettipalstan kautta. Saa toki yrittää.

Kyl saa olla aika saatanan sairas jos haluaa lähteä johonkin legioonaan tai USA:n armeijaan vain tappaakseen ihmisiä :david:
Saako siitä sitten sisältöä elämään, vaikkei pääsiskään sotatilanteisiin ?
:lol2: :lol2: :lol2:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom