Mutkatanko

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuinka paljon painaa tommonen perusmutkatanko, jolla tehdään esim hauiskääntöä scott-penkissä? Olisi vaan kiva tietää , et mitä merkkaa haukkaripäivänä treenikirjaan painoiksi, kun treenaa mutkatangolla. Itse olen arvioinnut sen olevan jotain 7,5 kg. Alakanttiin? Yläkanttiin? Vai bingo?

Sanottakoon sekin nyt vielä tässä, että tarkoitan toiselta nimeltään tunnettua S-tankoa, en siis esim. Z-tankoa (se taitaa olla painavampi?).

Pelastakaa Ränämannin päivä! :kippis1:

Originally posted by Ränämanni
Kuinka paljon painaa tommonen perusmutkatanko, jolla tehdään esim hauiskääntöä scott-penkissä? Olisi vaan kiva tietää , et mitä merkkaa haukkaripäivänä treenikirjaan painoiksi, kun treenaa mutkatangolla. Itse olen arvioinnut sen olevan jotain 7,5 kg. Alakanttiin? Yläkanttiin? Vai bingo?

Sanottakoon sekin nyt vielä tässä, että tarkoitan toiselta nimeltään tunnettua S-tankoa, en siis esim. Z-tankoa (se taitaa olla painavampi?).

Pelastakaa Ränämannin päivä! :kippis1:

Yleensä 10kg

Kiitoksia poijaat nopeasta vastauksesta! Juhuu, meiksihän on tehnyt sit mutkatangolla uusia enkkoja haukkariteeneissä, viddu mä oon hyvä :D

mitsubishi lancer: mutkatanko, jolla nyt treenaan, on kyl ihan samanlainen, mitä oon nähnyt muillakin saleilla, eli vois kuvitella, et se on semmonen standarditanko. Ei juma, miten 2,5 kiloo voi jonkun saadakkii näin hyvälle tuulelle? Voi pökäle!

Kai teijän salilla vaaka on?? laita siihen...;) Mä oon ainakin punninnu meijän salin scott-tangon ja vaaka näytti 8kg noin. Siis se on ihan perus scotti-mutkatanko, et sanoisin sen olevan lukkojen kanssa 10kg. Mut yleensä ku vertaillaan kavereiden kanssa painoo tai jotain niin lasketaan ihan sen perusteella et paljonko päissä kamaa. eli jos siis yleensä treenaan laittamalla päihin 17,5kg + lukot niin kai se sit on yhteensä 45kg koko homma... mene ja tiedä. pääasia että treenaa.:kippis1:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mun kotijumppatanko painaa 4,5kg ilman lukkoja. Mut tosiaan sen verran mietin, että jos teet joka kerta samalla tangolla, niin mikset merkkaa esim 25kg+tanko+lukot? Tai jos esim lukot on sen perus 2,5kg, niin voi merkata 30kg+tanko? Ite teen joskus noin ja joskus merkkaan sen 10kg, se on ihan sama kun lopulta teen samalla mutkatangolla salilla joka ikinen kerta, jos sali vaihtuu niin en ekana kuitenkaan mee mittaan sitä tangon painoo vaan teen sillä kuten ennenkin ja jos tuntuu kevyeltä niin sitten lyö lisää rautaa.

Tietysti jos kyseessä on joku taulukko jonne voi pistää vaan lukuja, niin sitten arpoo ton pyöreen 10kg sinne ja pitää sen aina samana, silleen on yhtä helppo seurata kehitystä. Eri paikoissa reenatessa teen omat reenipainot eri paikoille, jos esim taljat on eri valmistajien tai erilaisia yms. Joten sillon jos on eroo mutkatangossa niin se vaan näkyy käytetyissä levyissä.

Mutta kysymykseen sen verran että 25mm päillä varustetut painaa varmaan 4-5kg ja 50mm joku 7-10kg. toi on ihan lonkalta kyllä, mut oon nähny 8kg painavan (oli merkitty lapulle tankojen läheisyyteen salilla) ja sit toi koti tanko on mulla 4,5kg.

Meiän salilla oon kuullu et se painais 8kg mut sitte joku sano että 10kg niin lasken sen sitten 9kg:ksi :D

Tein pientä tutkimustyötä netissä eri valmistajien ja nettikauppojen sivuilla ja tuo 50mm W-tankojen painojen kirjo näkyi olevan 8-10kg vajaan kymmenen kappaleen otannan perusteella. Ainoa tapa selvittää mitä se omalla salilla painaa on siis punnita, kun mitään yleistä standardia ei näy olevan...

Tein pientä tutkimustyötä netissä eri valmistajien ja nettikauppojen sivuilla ja tuo 50mm W-tankojen painojen kirjo näkyi olevan 8-10kg vajaan kymmenen kappaleen otannan perusteella. Ainoa tapa selvittää mitä se omalla salilla painaa on siis punnita, kun mitään yleistä standardia ei näy olevan...

Tästä herääkin kysymys, että ketä oikeesti kiinnostaa paljonko rautaa siinä hauberiväännössä liikkuu... (paitsi bodaajaa ;) kunhan vaan osaa kattoa minkälaisia levyjä siihen ripustaa ja laskee sen mukaan sarjapainot niin pystyy ihan hyvin pitämään yllä progressiota.

Suositut

Back
Ylös Bottom