[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä tulee tähän kinasteluun 'asiakaspalvelijakin on vain ihminen', niin itse täytyy todeta että vaikka olen ollut asiakaspalvelutyössä niin kyllä lähtökohtaisesti asenne on että asiakas on aina oikeassa, ja vaikka itseäni vituttaisi niin keskustelen asiakkaiden kanssa ystävällisesti ja nielen ärtymykseni, ja vaikka sitten tilanteen jälkeen olen mennyt takahuoneeseen/veskiin tekemään irvistyksiä peilille tai näyttänyt keskisormea seinälle ja narskuttanut hampaitani :D

Kun vaarini kuoli ja äitini soitti siitä minulle töihin, keskeytin työt ja lähdin kotiin. Kaikissa töissäni joissa on ollut asiakaspalveluhommia niin tätä tyyliä on suositeltu, sillä paska päivä ei saa näkyä ulospäin. Se että yksi asiakas saa huonoa kohtelua ei yleensä nimittäin jää sen yhden ihmisen omaksi tiedoksi, ja negatiiviset asiat kantautuvat aina pidemmälle. Tosiaan jos se feikkaaminen ja palvelu ei onnistu niin silloin mielestäni on väärä ammattivalinta.

Nyt en muista itse kuin yhden paskan palvelun ja se oli tämä:

Mentiin Megamasan kanssa etsimään HP:n monitoimikoneeseen mustepatruunoita. Muistin että jossain olin nähnyt alennusmainoksen, mutta en sitä että missä. Näinpä lähdettiin kiertämään tämän kaupungin muutamia liikkeitä. Erääseen kodinkoneliikkeeseen mennessä myyjiä sai huhuilla, ja kun yksi sitten vaivautui palvelemaan [kaikki kolme olivat vapaana] hän käveli kokoajan toisen hyllyn välissä poispäin niin että me jouduimme seuraamaan häntä ja selittämään tätä asiaa hänen perässään koska muuten ei olisi kuullut... [en tiennyt että yrittikö paeta vai mitä :D]. Naamalla oli erittäin vittumainen ilme jo ennen kuin kerroimme asiamme mitä ollaan etsimässä, ja kun sitten kerrottiin niin hänellä oli ihan HÄH-ilme, WTF, siis häh? Mitäs ne tulostimen väripatruunat on...? Siis äijä oli ihan pihalla :lol2: Sitten se huuteli jollekin toiselle ja oli todellakin tyyliin 'EVVK, vittu ootte ostamassa vain 40e kamaa ettekä vähintään 500e kodinkonetta, ette te mitään palvelua tarvi...'

Eka kerta kun hermostuin niin paljon että sanoin kovaan ääneen 'Heipä heeeeiiiii...! Kiitoksia vaan ooooooikeeeeeeiiiin paljon! Lähdemmekin tästä toiseen liikkeeseen!' ja kävelin samalla ovea kohti.

Tässä vähän vaikea tilannetta kuvailla, ei ehkä kuullosta niin pahalta kuin oli mutta äijällä siis oli todella kyrpä asenne vaikka me tultiin sinne liikkeeseen ihan normaalein hymyilevin kasvoin :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huppe kuuluu tiettyyn asiakasryhmään jotka on myyjillä oma lukunsa. Ihme ruikuttaja olet, en voi muuta sanoa.

Onko niin pienet kuviot että kaikki mistä saat huonoa palvelua pitää raportoida nettiin.

Joten tuntuu että oma duunisi ei ole ybersosiaalinen vaan väännät koodia tms neliön kopissa.

Huppe kuuluu tiettyyn asiakasryhmään jotka on myyjillä oma lukunsa. Ihme ruikuttaja olet, en voi muuta sanoa.

Onko niin pienet kuviot että kaikki mistä saat huonoa palvelua pitää raportoida nettiin.

Joten tuntuu että oma duunisi ei ole ybersosiaalinen vaan väännät koodia tms neliön kopissa.

Ei nyt lynkata Huppea hyvästä ketjusta ;) Mä en jostain syystä tulkitse muutenkaan Huppea laisinkaan noin, mun mielestä Huppe vaan käyttää tosi paljon erilaisia palveluja [sitä mukaan mitä enemmän niitä käyttää tulee varmaan negatiivisiakin asioita vastaan], ja on asiakkaana aika tietoinen siitä mitä haluaa, tarvitsee, ja millaista kohtelua ansaitsee.

Kyllä mun mielestä voi ihan reippaasti sitä negaa tänne naputtaa jos semmoiseen aihetta on, ei ole väärin vaatia hyvää palvelua, koska siitä kuitenkin maksaa. Ja onhan Huppe kehunutkin palveluja, joten en ihan näkisi asiaa noin että on turhanpäiväinen ruikuttaja :)

Toki mäkin olen saanut huonoa palvelua, monestikin. Mutta en vain ole katsonu tarpeelliseksi kirjoittaa siitä kaikkialle.

Esim kirjoitetaan jokin esimerkki tänne. Huonoa palvelua siellä, ainakin kauppiaan pitäisi saada kirjoittaa oma vastineensa jotta voitaisiin sanoa kun kumpaakin osapuolta on kuultu... Mä käytän myös tod paljon erilaisia palveluita ja olen ollut monenlaisessa palveluammatissa itsekin. Huono palaute aina suoraan asiakkaalta on hyvä koska silloin tiedän että voin parantaa. Erikseen sitten sellainen jos kuulisi kautta rantain paskapuhetta joka on nimenomaan paskapuhetta. Johtuen ihan muusta, hinnasta, sopimuksen laadusta jne.

En lynkkaa Huppea vaan Hupen tavan toimia joka vain sattuu mun mielestä olemaan vähän raukkamainen. Ei pahalla mutta tulee vain mieleen sellainen kaikesta itkevä kaveri joka on tietävinään kaikesta kaiken.

Ja toi Rosso tuli monella esiin, en kauhean monesti ole käynyt mutta muutaman kerran muistan ja aina olen saanut hyvää palvelua. Joku ehkä taas ei, mutta nämäkin on aina miten asian näkee. Vaikka syö paljon ravintolassa ei se tee ammattilaiseksi. Joku sanoi että 40 min odottanut ruokaa, aika on pitkä mutta ei mikään mahdoton listalta ottaessa jos on kiire aika. Silloin pitää mennä reiskan snägärille josta saa varmasti kynttilänkin pöytään pyytäessä (toivottavasti ei tule väärän värinen).

Mikä tässä nyt sinua risoo niin paljon, että turvaudut ala-arvoisiin henkilökohtaisuuksiin?

edit ja lisäys

TheSami sanoi:
Toki mäkin olen saanut huonoa palvelua, monestikin. Mutta en vain ole katsonu tarpeelliseksi kirjoittaa siitä kaikkialle.

No voisitko sitten ystävällisesti pitäytyä postaamasta tähän threadiin? Aikuisena ihmisenä varmasti ymmärrät, ettei sinun ole pakko tätä lukea saatikka sitten kommentoida jos asia ei kiinnosta.

Mikä tässä nyt sinua risoo niin paljon, että turvaudut ala-arvoisiin henkilökohtaisuuksiin?

edit ja lisäys

No voisitko sitten ystävällisesti pitäytyä postaamasta tähän threadiin? Aikuisena ihmisenä varmasti ymmärrät, ettei sinun ole pakko tätä lukea saatikka sitten kommentoida jos asia ei kiinnosta.

Mikä tässä on ala-arvoista? Tästä nyt ei tod tarvi vetää hernettä sieraimiin.

En voi, mä koulutan teidät asioimaan oikein ihmisten ilmoilla :D

Totanoin.. se on ihmiskohtaista, jotkut ruikuttaa aivan törkeästi pikkuasioista, ja en kyl jaksa ymmärtää erään tuntemani henkilön eräälle yritykselle kirjoittamaa 2 sivun valituskirjelmää siitä että työntekijä ei sanonut kiitos kun sai maksun vastaan. hän, siis tuttuni oli myös töissä ko. yrityksessä.

Mä en valita mistään ellei ole oikeasti aivan todella törkeä juttu. En mä ole mikään ruotsin kuningas että mua tarvitsisi kohdella kuin jeesusta, vaan jos kohdellaan huonommin, niin so what, ihmisiä hekin on ja mun naama ei kaikkia miellytä. KENENKÄÄN naama ei kaikkia miellytä. Olen itse tehnyt asiakaspalvelutyötä, osa ihmisistä on ollut hyvinkin kuspäisiä, mutta kuten kai tällänen kynnysmatto-luonteelta voidaan odottaa, en ole mieltä siitä pahoittanut, eihän se minun vika ole jos heillä on edustamani yrityksen kanssa tai sitten omia henkilökohtaisia ongelmia. En minä sille minkään mahda jos joku ei pidä tavastani työskennellä, ja todellakin sain joskus kauheita haukkuja mutta sehän on mulle ihan oikein, opin joka kerralta miten asiakkaita kohdellaan paremmin, ja sitäpaitsi jos nykymaailmassa haluaa töitä tehdä voi joutua ottamaan asiakaspalvelutyötä vastaan.. ei se minua haittaa.. työ kun työ.. mutta ymmärrän heitä jotka sitä tekevät ja viimiseen saakka yritän olla sopuisa ja olla aiheuttamatta heille vaikeuksia. en koskaan ole valittanut vielä mistään.. enkä ihan äkkiä valita, työntekijäraukan pomo vaan vetäisi pultit.. mitä se hyödyttää mua?

Jossain kohtaa threadia alkoi pointti ehkä joiltain hukkua? Tarkoitus oli arvostella yrityksiä, ei niissä töissä olevia ihmisiä. Huonoja päiviä on jokaisella. Rosson palvelun hitaus on kyllä fakta, mutta se lienee Rosson eikä työntekijöiden vika.

Lentoyhtiöt ovat tässä kyllä ihan oma lukunsa. Aika paljon lentäneenä huonoja kokemuksia riittää kirjan verran. Toiseen kirjaan voisi laittaa lentokentillä saadut huonot palvelut. Vähän tuntuu, että lentoyhtiöille ihmiset on logistiikkaa, ei asiakkaita.

ps. niitä bonuslentoja on joka yhtiöltä mahdotonta saada sellaisille lennoille, jotka tulisivat muutenkin täyteen. Kun tähtää vähemmän suosittuun päivään tai kellonaikaan, niin tilaa löytyy paremmin.

Ok, nyt kun luin uudestaan niin huomasin että ehkä vähän karkeasti asian Hupen kohdalla esitin. Mutta, tarkoitan sittä että väitän sulla olevan duuni jossa et saa palautetta asiakkailta. Palautetta ehkä mutta asiakaspalvelussa et ole itse duunissa. Olenko hakoteillä ?

Omalla mustalla listalla on hiljaista, mutta sielläkin yksi on ylitse muiden. Tampereen American Diner. Lauantai-iltapäivällä, melkein tyhjässä ravintolassa meidät ohjattiin pöytään ihan OK, sen jälkeen meni 20 minuuttia ennenkuin tultiin juomia/tilausta kysymään. Ruoat tulivat ihan OK, mutta ruokailun aikana tarjoilijaa ei näkynyt kun juomia oltaisiin lisää tilailtu. Astiat tulivat korjaamaan pois melko hyvässä ajassa, mutta sitten vierähtikin 45 minuuttia ennenkuin laskua toivat.

Annoin toki palautetta paikanpäälläkin, tarjoilija ei reagoinut siihen mitenkään. Tokkopa edes kuunteli. Juu, oishan sitä voinut ruveta huuteleen, kävellä tiskille, jne. onneksi oli hyvää seuraa että aika kului, ja jos on ns. istumaravintola jossa on pöytiin tarjoilu, on mielestäni tarjoilijoiden asia hoitaa työnsä eikä asiakkaan metsästää heitä.

Lentoyhtiöt ovat sitten oma lukunsa toki, Finnairilla ei ole mitään käsitystä mitä tarkoitetaan asiakaspalvelulla, Lufthansa on hieman parempi, AA, United, Singapore loistavat kirkkaina verrattuna eurooppalaisiin yhtiöihin. Finskillä tulee lennettyä NY-Hki väliä noin 3-5 kertaa vuodessa, ja aina sama meininki... lisäleipää ruoan kanssa tulee noin 30-45 minuuttia ruoan tarjoilun jälkeen, kahvitarjoilu noin 60-90 minuuttia ruoan jälkeen. Ja se "aamupala"... nooh. Lentokone-, varuskunta- ja sairaalaruoka lienevät kaikki samalla linjalla Suomessa.

Finskin esitteessäkin on kivasti mainittu että pitäisi 2dl juoda tunnissa ja tuon 8h lennon aikana yleensä mammat tarjoavat lisäjuotavaa kerran tai joskus jopa kaksi, lasillisen kerrallaan. Mutta eipä tuota matkaa muuten kuin lentäen pääse, niin asiakaspalautteen lisäksi noista tulee lähinnä sitten whinetettyä random paikoissa. Huonoin ilmotus mitä finskiltä olen kuullut oli pari vuotta sitten... "Siirsimme vanhempia ja kokeneempia NY reitille, koska asiakkaamme ovat myöskin vanhempaa väkeä". Olisivat ennemmin siirtäneet "kokeneempia ja asiakaspalveluhenkisempiä".

Ok, nyt kun luin uudestaan niin huomasin että ehkä vähän karkeasti asian Hupen kohdalla esitin. Mutta, tarkoitan sittä että väitän sulla olevan duuni jossa et saa palautetta asiakkailta. Palautetta ehkä mutta asiakaspalvelussa et ole itse duunissa. Olenko hakoteillä ?

Et esittänyt asiaa karkeasti...

Uskon että mulkut asiakkaat vaan saa huonompaa palvelua ;)

Hmh, hulluilla päivillä kuulemma liian kiire kääriä paketteja, kun selän takana kassaan nojaa kaksikin työntekijää... On se nojaaminen varmaan raskasta. :/

kela, sossu, työkkäri, pompottelijoita, en haluaisi koskaan mennä asioimaan niihin. eivät anna kunnon palvelua, ei asiakasystävällinenilmapiiri.

kela, sossu, työkkäri, pompottelijoita, en haluaisi koskaan mennä asioimaan niihin. eivät anna kunnon palvelua, ei asiakasystävällinenilmapiiri.

Näihinhän nyt ei mennäkään ostoksille vaan kerjäämään. Nämä virkailijat saavat varmasti aivan erilaisen koulutuksen kuin normaalissa asiakaspalveluammatissa. Ideana on antaa mahdollisimman vähän.

Näihinhän nyt ei mennäkään ostoksille vaan kerjäämään. Nämä virkailijat saavat varmasti aivan erilaisen koulutuksen kuin normaalissa asiakaspalveluammatissa. Ideana on antaa mahdollisimman vähän.

no eikös nyt kaupoissakin pyritä antamaan mahdollisimman vähän esim 10e vastaan.
kerjäämään... ja sä et kerjää kaupassa, tinkaa, anna vielä tollanen johto ...

no eikös nyt kaupoissakin pyritä antamaan mahdollisimman vähän esim 10e vastaan.
kerjäämään... ja sä et kerjää kaupassa, tinkaa, anna vielä tollanen johto ...

ei ne kaupassa sitä johtoa anna, jos se menee tappion puolelle. Sossut ja nämä eivät saa mitään vastiketta antamalleen rahalle. Ei noita voi mitenkään voittoa tekeviin yrityksiin verrata, edes asiakaspalvelultaan. Jos sossun täti olisi sitä mieltä että asiakas on aina oikeassa niin ei kauaa sillä luukulla olisi.

Mun mielestä huonosta palvelusta pitäis aina mainita ja antaa suoraa asiallista palautetta. Mua ärsyttää perus Moilasissa se, et kaikki paska niellään ja itketään anonyyminä jossai nettipalstoilla. Ite oon ottanu periaatteen, että huomautan heti jos joku tökkii. Näin kyseinen henkilö voi miettiä omaa käytöstään ja asia voi olla seuraavalla kerralla toisin.

Luulen, että suurin osa asiakaspalvelutehtävissä olevista ottaa palautteen vittuiluna ja näinhän asian ei todellakaan tarvitse olla.. Ottaisivat sen kehitysideana vastaan. Mikään ei ikinä muutu, jos asioille ei tee jotain!

blaa
blaa
epärelevantteja esimerkkejä
blaa
blaa

Kommentoidaan tässä vaiheessa asiaa näin:
Olen itse ollut useammassa palveluammatissa ja olen pitänyt pahan päivän itselläni jos sellainen on ollut. Minun paha päiväni ja huono elämäni eivät ole asiakkaan ongelmia. Asiakas tulee minun työpaikalleni ja odottaa saavansa palvelua rahojaan vastaan joten sitä hänelle on myös annettava.

Kovin kauan ei työnantaja palkkaa maksa jos minä vuodatan kaiken paskani asiakkaan niskoille. Se on katsos niin että harva asiakas vaivautuu uudelleen asioimaan samaan kioskiin jos henkilökunta on yhtä kokovartalokyrpää. Ja jos niitä asiakkaita ei ole, niin mistä työnantaja ne palkkarahat repii?

Itse ainakin äänestän jalkojeni ja lompakkoni voimalla jos palvelu on paskaa.

edit: Ja jotta nillittämiselle jäisi vähemmän aihetta, niin mainittakoon että olen antanut niin hyvästä kuin huonosta palvelusta palautetta paikan päällä jos olen kokenut sen tarpeelliseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom