[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Miten tämä musta lista nyt vittu liittyy sun mummos delaamiseen? :david:

Jos ruetaan väittämään sitä että asiakaspalvelijalla ei saa olla huonoja päiviä niin tuossapa oli omakohtainen esimerkki siitä että miksi vaikka myös sillä asiakaspalvelijalla voi olla huono päivä eikä aina jaksa kaikenmaailman ikuisia itkijöitä kuunnella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helvetin hyvää palvelua olen itse saanut Finnairilla joka kerta, 10 kertaa olen lennellyt. Air France sen puoleen on varmasti paskin lentoyhtiö palvelunsa suhteen..

Lennetiin Atlantin yli Air Francella ja voi j*malauta! Ensinnäkin koneessa oli kait laatikko olutta, saatiin frendin kanssa 3 purkkia ja sitten loppuivat, kohta loppui limpparit ja lentoemot jakeli kusikuppeihin haaleaa vettä, nami.

Leffat: koneessa tuli mm. Double Jepardy jne jenkki-viihdeleffoja, mutta EI englanniksi! Siis dubbaus löytyi tietenkin ranskaksi, sitten italiaksi & espanjaksi, mutta ei alkuperäiskielellä, eli englanniksi. Se niistä leffoista.

--> ajattelin sitten lukea kirjaa. Eipä onnistunut, kun koneesta sammutettiin valot ja laitettiin ikkunaluukut kiinni. Yritin sitten avata tuota ylös vedettävää ikkunasärmiä, niin lentoemo syöksui paikalle ja sanoi "nou, nou". Syynä tähän oli, että lentoemännät yrittävät nukkua. Siis mitä vi**ua?! Häh?! Eiks ne lutkat oo siellä duunissa?

Muutenkin koko matka oli yhtä h*lvettiä ja k*sipäisempiä lentoemäntiä en oo ikinä tavannut. Ei siis oltu reissussa mitenkään ärsyttäviä, kännissä tai muuten häiriöksi..
Kyllä oli ihanaa päästä Pariisi-Hki -lento jollakin Irkku-lentoyhtiöllä: sai kaffee ja limuu ja kaltsuu ja hymyjä.

Tehtiin tuosta reklamaatio ja korvaus 60€

Air France - Haist vi**u jookosta.

Lennetiin Atlantin yli Air Francella ja voi j*malauta! Ensinnäkin koneessa oli kait laatikko olutta, saatiin frendin kanssa 3 purkkia ja sitten loppuivat, kohta loppui limpparit ja lentoemot jakeli kusikuppeihin haaleaa vettä, nami.

Leffat: koneessa tuli mm. Double Jepardy jne jenkki-viihdeleffoja, mutta EI englanniksi! Siis dubbaus löytyi tietenkin ranskaksi, sitten italiaksi & espanjaksi, mutta ei alkuperäiskielellä, eli englanniksi. Se niistä leffoista.

--> ajattelin sitten lukea kirjaa. Eipä onnistunut, kun koneesta sammutettiin valot ja laitettiin ikkunaluukut kiinni. Yritin sitten avata tuota ylös vedettävää ikkunasärmiä, niin lentoemo syöksui paikalle ja sanoi "nou, nou". Syynä tähän oli, että lentoemännät yrittävät nukkua. Siis mitä vi**ua?! Häh?! Eiks ne lutkat oo siellä duunissa?

Muutenkin koko matka oli yhtä h*lvettiä ja k*sipäisempiä lentoemäntiä en oo ikinä tavannut. Ei siis oltu reissussa mitenkään ärsyttäviä, kännissä tai muuten häiriöksi..
Kyllä oli ihanaa päästä Pariisi-Hki -lento jollakin Irkku-lentoyhtiöllä: sai kaffee ja limuu ja kaltsuu ja hymyjä.

Tehtiin tuosta reklamaatio ja korvaus 60€

Air France - Haist vi**u jookosta.

OMG! Olitko samassa koneessa mun kanssa vuonna 2003? Boeing 747 400 tjsp :lol2:

. Jos joku saa vittuilua autokaupassa tai epäkuranttia kamaa sohvakaupassa, liian pienen kebab annoksen tai myyjät pelaavat vain pasianssia kun tahtoisit palvelua niin siitä on syytä mainita jossain julkisesti. Vai kuulutko sinä juuri tuohon ryhmään ja nyt kolahti omaan nilkkaan kun monella on huonoja kokemuksia eri firmoista? Oletko kenties Rossossa töissä?

Metsä vastaa kuten sinne huudetaan. Eli jossakin aina myyjälläkin se raja saattaa mennä joten jos vittuilet niin joku varmasti uskaltaa sanoa takaisin.
Jos saat epäkuranttia tavaraa kaupasta niin sen asian voi esittää asiallisestikin eikä vittuilulla. Ja varsinkin jos menet henkilökohtaisuuksiin. Useimmiten esim sohvakaupassa sen sohvan virheet ei varmsti ole sen myyjän tekemiä ja voi olla että sitä sohvaa ei ole edes myyjä nähnyt vaan tilannut sen tehtaalta ja se tulee suoraan kotiisi. No jurpiiko sitten myyjää jos menet sinne ylimieliseen tyyliisi pätemään ja vittuilemaan.

Kuten täällä joskus joku mainitsi että myyjä on toisaalta huora joka antaa sielunsa ja kaikkensa töissä ,mutta vapaa-ajalla saa olla oma itsensä ja saa myös tuoda julki omiaan mielipiteitään. Tuo kuvaa aika hyvin minua... eli töissä kestäisin niin Hupen laiset kuin muutkin itkijät mutta vapaalla kuten juuri nyt olen niin kerron vaan omani näkemykset...
muuten aika monta tuttua asiakasta kuin sukulaistakin ovat ihmetelleet että kuinka paljon sitä paskaa jaksan rahan edestä ottaa niskaan...

Ei prkl. Mä olen aina yrittänyt esittää asiani asiallisesti alussa jos on reklamaation aihetta. Totta kai se rupeaa vituttamaan siinä vaiheessa kun 'asiakas onkin väärässä' tai se onkin 'asiakkaan vika' eikä homma toimi niinkuin pitäisi. Kyllä mulla menee nopeasti hermot jos tulee selväksi ettei huvita palvella vaan ollaan ylimielinen tai jos asiakaspalvelija ei osaa vastata yhtä asiallisesti takaisin.
Ja en kai minäkään sano että sori, että saakkaan tänään paperikoneeseen massaa viiralle vaikka asiakas haukkuu vieressä ja oma mummo kuoli eilen. Sitten pitää hakea saikkua jos ei surultaan pysty duunejaan hoitaa niinkuin pitäisi. Vaikka tuo esimerkkinä mainittu läheisen ihmisen kuolema on aina todella surullinen ja ikävä juttu niin ei siitä syntyvää huonoa oloa saa purkaa sivullisiin vaikka miten vituttaa.

Metsä vastaa kuten sinne huudetaan. Eli jossakin aina myyjälläkin se raja saattaa mennä joten jos vittuilet niin joku varmasti uskaltaa sanoa takaisin.
Jos saat epäkuranttia tavaraa kaupasta niin sen asian voi esittää asiallisestikin eikä vittuilulla. Ja varsinkin jos menet henkilökohtaisuuksiin. Useimmiten esim sohvakaupassa sen sohvan virheet ei varmsti ole sen myyjän tekemiä ja voi olla että sitä sohvaa ei ole edes myyjä nähnyt vaan tilannut sen tehtaalta ja se tulee suoraan kotiisi. No jurpiiko sitten myyjää jos menet sinne ylimieliseen tyyliisi pätemään ja vittuilemaan.

Kuten täällä joskus joku mainitsi että myyjä on toisaalta huora joka antaa sielunsa ja kaikkensa töissä ,mutta vapaa-ajalla saa olla oma itsensä ja saa myös tuoda julki omiaan mielipiteitään. Tuo kuvaa aika hyvin minua... eli töissä kestäisin niin Hupen laiset kuin muutkin itkijät mutta vapaalla kuten juuri nyt olen niin kerron vaan omani näkemykset...
muuten aika monta tuttua asiakasta kuin sukulaistakin ovat ihmetelleet että kuinka paljon sitä paskaa jaksan rahan edestä ottaa niskaan...
Ihme vitun asennevamma, taidat todellakin olla jossain Rossossa duunissa :jahas: Just sun kaltastes "asiakas on aina väärässä/mulkku" -asenteella työskentelevien pitäis mennä jonnekin vitun pullovarastoon töihin pullokoneen ylläpitäjäks.
Liikkeitä joissa olen itse käynyt ensimmäisen ja viimeisen kerran on lueteltu useita, myös palveluita, lentoyhtiöitä jne. Miten helvetissä se metsä nyt vastaa miten sinne huutaa jos jo ensimmäisellä kerralla USEA ihminen on saanut vaikkapa Rossossa paskaa palvelua? Onko kukaan itseasiassa saanut Rossossa hyvää palvelua, en ole kuullut moisesta.

Miten helvetissä se metsä nyt vastaa miten sinne huutaa jos jo ensimmäisellä kerralla USEA ihminen on saanut vaikkapa Rossossa paskaa palvelua? Onko kukaan itseasiassa saanut Rossossa hyvää palvelua, en ole kuullut moisesta.

En tiedä onko tämä Rosson toitotus ainoastaan vitsi, mutta itse olen ainakin aina saanut Rossossa melko hyvää palvelua. Tosin sivusta olen seurannut tilannetta, jossa pannupizzoja asiakkaat joutuivat odottelemaan helvetillisen kauan. Ne kun piti sulattaa ne pohjat ensin. Seuraavalle asiakkaalle sitten sanottiin, että pohjat on loppu. Saattoihan ne toki ollakin.

SAS on perseestä, todella perseestä. Finskillä ihanat safkat, onko SASilla nyt joku maksullinen kylmä, köyhä ja kuiva sämpylä. En edes tiedä, montako jatkolentoa olen missannut SASin kanssa. En nyt osaa sanoa olenko monellekaan ehtinyt. Jos joka vitun kerta matkustajat myöhästyvät jatkolennolta yhdessä samassa kohtaa vuosia vuosien perään, luulisi tulevan halvemmaksi fiksailla vähän aikoja, jos moinen on mahdollista. SAS on möhlinyt lähes kaiken minkä ikinä voi möhliä (koneet sentään pysyneet ilmassa), mikään ei toimi, enkä ymmärrä miten niillä on varaa koko aika korvata kaikkia niiden mokia. Paskaakin paskempi lentoyhtiö. Onneksi ne pisteet on nyt käytetty, ei tarvitse enää koskea pitkällä kepilläkään. E: ja sama, reittilentoja ainoastaan lennellyt, en tiedä muista lennoista.

Aamen, SAS:ta saman kokemukset
ongelmia tuli myös noiden pisteiden käyttämisessä, tod. hankala saada pistepaikkoja lennoilta vaikka olin hyvissä ajoin liikkeelllä, tämä ongelma kyllä voi olla muillakin lentoyhtiöillä yhtälailla?

En tiedä onko tämä Rosson toitotus ainoastaan vitsi, mutta itse olen ainakin aina saanut Rossossa melko hyvää palvelua. Tosin sivusta olen seurannut tilannetta, jossa pannupizzoja asiakkaat joutuivat odottelemaan helvetillisen kauan. Ne kun piti sulattaa ne pohjat ensin. Seuraavalle asiakkaalle sitten sanottiin, että pohjat on loppu. Saattoihan ne toki ollakin.

Ei se ole vitsi. Mä kävin ensimmäistä ja viimeistä kertaa kauniaisten rossossa viikonloppuna. Palvelu oli surkeaa, annoksessa liha oli ensin raakaa ja sitten asiallisen valituksen jälkeen kuivaksi paistettua, minkäänlaista pahoittelua en kuullut.

Aivan liian usein asiakaspalvelija-tyylisessä hommassa porukka on aivan väärällä asenteella, esim tuo Japa. Yleensä noilla vittupäilläkin asenne muuttuu kun on saanut asiansa sanottua ja vielä vähän pahoitellen nöyristelee että anteeksi kun nyt vaivaan herraa mutta kun tämä teiltä ostamani päristin ei toimi. Tai että ostin tuolta myymälän puolelta parin tonnin telkkarin että olisiko mitenkään mahdolilista saada se täältä teidän varastostanne itselleni, tässä kuitti herra. Nykyään en usein vaan jaksa. Jos jotain epäasiallista töksäytellään niin huudan kyllä niin että koko kauppa raikaa ja kaikki ympärillä pyörivät asiakkaat vaihtaa naapuriliikkeen puolelle. Toimii se homma näinkin.

Joskus harvoin saa niin loistavaa palvelua että itseäkin ihmetyttää. Esimerkkinä voisin kiittää nyt julkisesti Tampereen Askon varastomiestä (sellainen partakaveri) asiallisesta meiningistä.

Ihme vitun asennevamma, taidat todellakin olla jossain Rossossa duunissa :jahas: Just sun kaltastes "asiakas on aina väärässä/mulkku" -asenteella työskentelevien pitäis mennä jonnekin vitun pullovarastoon töihin pullokoneen ylläpitäjäks.
Liikkeitä joissa olen itse käynyt ensimmäisen ja viimeisen kerran on lueteltu useita, myös palveluita, lentoyhtiöitä jne. Miten helvetissä se metsä nyt vastaa miten sinne huutaa jos jo ensimmäisellä kerralla USEA ihminen on saanut vaikkapa Rossossa paskaa palvelua? Onko kukaan itseasiassa saanut Rossossa hyvää palvelua, en ole kuullut moisesta.

Ja sun pitäs läheä pätemään jonnekin thaimaahan. Vaikka kuinka kehut sieltä saatua palvelua niin samoin ne aattelee sinusta kuin täälläkin...

Mietitääs nyt tarkemmin tuota esimerkkiä Rosso: Jos sieltä todella kaikki ihmiset saa huonoa palvelua niin olisiko koko ketjua enää pystyssä? Itse olen odottanut pitsaa rossossa lähes tunnin ja sittenkin sain väärillä täytteillä. Niin en alkanut hattuilemaan vaan ymmärsin tilanteen ja asia korjattiin asiallisesti ja hyvin. Paikka oli ihan tupaten täynnä ja henkilökuntaa liian vähän. Se ei ole niiden tarjoilijoiden syy joten miksi heille vittuilemaan kun he tekevät sen minkä pystyvät niissä puitteissa mitä heille on luotu.

Sitten se että jos jossakin on toistuvasti huonoa palvelua on eriasia kuin alkaa yleistämään yhden käyntikerran jälkeen sitä. Ja sitä juuri painotan että yksi kerta ei viellä sano yhtään mitään siitä koska aina voi olla montakin erinäistä syytä siitä että miksi näin käy.

Joskus muuten saattaa tulla aivan uskomattomia ohjeita myös myyjille sieltä johdon portaalta että näin ja näin että saa tehdä jos asiakas pyytää ja siinnäkin saattaa olla todella pahasti pielessä asiat.

Minulla ei ole asennevammaa vaan juuri pyrin tekemään ihan kaikkeni siitä että asiakas on tyytyväinen ja tiedän että olen erittäin hyvä asiakaspalvelija, mutta tässä tuon juuri sitä toista näkökantaa asioille ja asiakkaista että kuinka ylimielisiä ja aina oikeassa asenteella osa on liikkeellä ja se näkyy kolahtavan varsin hyvin.

Inska: se saikun ottaminen kun ei aina onnistu vaikka silloin kun itse on ainut työntekijä tai firma jo käy -3 henkilön vajauksella ja on viellä ainut johtoasemassa oleva. Eli ei vaan voi jättää muita yksin esim. luottamuksellisista syistä jne. Silloin vaan on vaan kestettävä ja nieltävä. Se oli vaan esimerkki siitä että kukaan asiakas ei tiedä että kuinka todella vaikeaa voi olla jollakin asiakaspalvelijalla ja jos siihen sitten viellä alkaa hattuilemaan niin mihin asti se johtaa.
Tiedän useankin tapauksen jossa myyjässä ei mitään vikaa mutta esim. ovat alkaneet pelätä tiettyjäa asiakkaita kun niin paljon yrittävät kyykyttää aina samaa myyjää ja on sitä nähty vuosien varrella kuinka esim. naiset itkevät takahuoneessa kun asiakas käy henkilökohtaisuuksiin jne.

D.Yates Aivan liian usein asiakaspalvelija-tyylisessä hommassa porukka on aivan väärällä asenteella, esim tuo Japa.

18 vuotta töissä ja kertaakaan ei ongelmia! Kuten tuossa jo edellä mainitsin että tässä vain tuon erilaista näkökulmaa siihen että syitä on monenlaisia.

Tässä threadissa jo nähdään kuinka osalle nousee se "kaikki myyjät ovat asennevammaisia" asenne kun tunnustaudun olemaan asiakaspalvelija ja tuon esille erilaista näkökulmaa. Ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Itse kuten tuossa jo edellä sanoin niin on aivan kaksi eri minää niin vapaa-ajan minä kuin työ minäkin. Ja niitä herrat edellä jo sekoittavat ne ja menevät henkilökohtaisuuksiin sen takia.

Äijä ei oo testannu Tampesterissa Lapintiellä olevaa pizza- ja kebumestaa. En muista nimeä mutta siinä suurinpiirtein vastapäätä sitä teatteria kun tullaan Tampellan alueelta pois.

Hyi sattana kun tilaat kebun niin se ukko lataa lautaselle eiliset riisit, jäisiä kebulastuja pakkasesta ja pistää mikroon! :D Jos MINULTA jää kebunsyönti kesken niin sillon sen on oltava todella karmeeta shittiä!

Edit: Lisättäköön vielä se, että toisaalta tuo paikka on testaamisen arvoinen, sillä sen jälkeen mikään kebanossi ei maistu enää paskalta! :D

Minä olen saanut tuosta puljusta ihan ok pizzoja ja kebuja.. Tosin ei ole Roseannen voittanutta. :)

SAS on perseestä, todella perseestä.
Heh. En voi uskoa, että unohdin kokonaan SASin.

Työn puolesta on melkein pakko lentää SASilla (valtionhallinnon hintasäännöt) ja melkein aina on mennyt jotain vikaan.

Vittumaisin juttu oli eräs jatkoyhteys Kastrupista Tampereelle, kun SAS piti meitä boarding-kopissa portilla n. 5 tunnin ajan kun Malmöstä (enintään 60 min matka) haettiin jotain varaosaa. Ilman mitään tarjoilua tietenkin ja kopista ei saanut poistua luopumatta boarding passistaan. Pari suomalaista tyyppiä siinä ensin riiteli sen virkailijan kanssa ja sitten luopuivat lipustaan ja menivät ostamaan Finnairin lennon.

Onneksi on oppinut välttämään osan noista sudenkuopista. Esimerkiksi ylibuukkaustilanteilta välttyy, kun hoitaa itse check-inin verkossa (palvelu aukeaa n. 24 tuntia ennen lennon lähtöä). Saa myös sellaisen paikan kuin haluaa. Toisaalta sitten se elektroninen boarding pass ei kelpaa joka kentällä, kuten esimerkiksi Arlandassa.

BLAA BLAA BLAA
Joo, no kyllä se nyt selvisi että asiakas on väärässä oleva mulkku. Juuri tuollaiset tekopyhät mielistelijät ovat se toinen ryhmä mikä alkaa vituttamaan, nuollaan asiakkaan persettä viimeiseen asti ja toitotetaan että kuinka olet herra jne. Sitten avaudutaan jossain baarissa kolleegoiden kanssa (tai foorumilla!) miten oli taas vittumainen työpäivä ja kusipäisiä asaiakkaita. Alanvaihtoa vaan. Pyydän ensi kerralla anteeksi jos odotan pitsaa yli tunnin, pyydän myyjiltä myös anteeksi jos heillä on kiirempää istua pelaamassa pasianssia kun tahtoisin ostaa 2000e television. Anteeksi etukäteen vittu kaikkea sitä mitä vastaan tulee kun olen saamassa paskaa palvelua jostain.

BTW, odottaako joku tosiaan pitsaa tunnin ja kun saa väärän pitsan niin siitä vielä ystävällisesti mainitsee? Ehkä Ned Flanders, eivät muut.

Joo, no kyllä se nyt selvisi että asiakas on väärässä oleva mulkku. Juuri tuollaiset tekopyhät mielistelijät ovat se toinen ryhmä mikä alkaa vituttamaan, nuollaan asiakkaan persettä viimeiseen asti ja toitotetaan että kuinka olet herra jne. Sitten avaudutaan jossain baarissa kolleegoiden kanssa (tai foorumilla!) miten oli taas vittumainen työpäivä ja kusipäisiä asaiakkaita. Alanvaihtoa vaan. Pyydän ensi kerralla anteeksi jos odotan pitsaa yli tunnin, pyydän myyjiltä myös anteeksi jos heillä on kiirempää istua pelaamassa pasianssia kun tahtoisin ostaa 2000e television. Anteeksi etukäteen vittu kaikkea sitä mitä vastaan tulee kun olen saamassa paskaa palvelua jostain.
BTW, odottaako joku tosiaan pitsaa tunnin ja kun saa väärän pitsan niin siitä vielä ystävällisesti mainitsee? Ehkä Ned Flanders, eivät muut.

Huppe lue ystävällisesti nuo Japan tekstit AJATUKSELLA. Tuntuu että noi sun vastaukset tulee ihan liukuhihnalta perehtymättä edes Japan teksteihin.

Mulla ei ole myöskään rossosta mitään pahaa sanottavaa, kymmeniä kertoja on tullut käytyä muutamissa eri rossoissa, ja aina on saanut hyvää palvelua, ja nopeasti on tullut tilaukset, myös ruuhka-aikaan.

komppailen vapaudenpatsasta. japalla on hyvinkin paljon asiaa teksteissään, eikä mun korvaan ainakaan ylimielisesti niitä olla esille tuotu. se nyt vaan on myös niin, että asiakaspalvelussa näkee jos jonkinlaista viheltäjää, joista vois kirjoittaa kirjan jos toisenkin. ei se huppekaan ole näkemässä sitä tilannetta, kun japa/joku toinen asiakaspalvelija selittää ystävällisesti räyhäävälle asiakkaalle jotain asiaa - vaikka mieli tekisi sanoa asia aivan toisin. ei mulle japan teksteistä tullut ainakaan sellaista kuvaa, että japa asettaisi itseään asiakaspalvelijana asiakkaan yläpuolelle, kunhan nyt kertoi kolikon toisesta puolesta.

varsinkin sellaisessa asiakaspalvelussa, missä alkoholi kuuluu mukaan asiakkaiden osalta, saa se asiakaspalvelija melko useinkin kuulla aivan syyttä todella törkeää kielenkäyttöä asiakkaan puolelta - joka usein menee aivan henkilökohtaisuuksiin. en ihmettele yhtään, että joku neitokainen saattaa sellaisesta järkyttyäkin niin, että takahuoneessa on sitten pieni itsensäkeräämisen paikka. asiakaspalvelijan pitää toki palvella asiakkaita, ja olla ystävällinen - mutta työtä sekin on muiden joukossa. koiraksi ei todellakaan tarvitse alkaa.

Päästäkseen essolle töihin pitää suorittaa joku "ole ylimielinen mulkku" -tutkinto?
Pukinmäen, mikkolan, tikkurilan ja järvenperän essot kaikista niin huonoa palvelua ja ylimielistä asennetta että en ole hetkeen essolla enää käynytkään. Kumma juttu että muille huoltiksille riittää asiakasystävällisempää porukkaa. Enkä edes ole vittuillut esson ihmisille, yrittänyt vuokrata auton tai tankkauksen jälkeen yrittänyt _samalla_ kerralla ostaa öljyä joka ei siis liene suositeltavaa.

Mulla ei ole myöskään rossosta mitään pahaa sanottavaa, kymmeniä kertoja on tullut käytyä muutamissa eri rossoissa, ja aina on saanut hyvää palvelua, ja nopeasti on tullut tilaukset, myös ruuhka-aikaan.

Mä olen samaa mieltä. Mä olen Rossojen vakioasiakas (lähes aina syödään Rossossa sillon, kun käydään ulkona syömässä) ja ei ole mtn valittamista. Yx kaveri taas ei koskaan käy Rossossa, kun valittaa, että saa niistä saa aina huonoa palvelua. Mistä lie johtuu.. :rolleyes:

Anteeksi, jos hieman :offtopic:

JKL:n Sokoksen kosmetiikkaosasto on boikotissa. Siellä kerran menin kysymään (huom! kumpparit jalassa :D) neuvoa yhdeltä myyjältä, niin tää tokas, että "me haetaan nyt tän rouvan kanssa yhtä tuoksua, että en kyllä kerkee". Ja rouvalla oli tietty turkki päällä.. ;)
Pyydän jo atukäteen anteeksi jos ymmärsin väärin, mutta olisiko myyjän siis mielestäsi pitänyt hylätä asiakas jota hän oli palvelemassa, ja siirtyä neuvomaan sinua? Eli jos ymmärsin oikein, niin myyjällä oli jo asiakas, jonka kanssa hänellä oli palvelutapahtuma kesken. Eihän siitä silloin voida lähteä poukkoilemaan muualle, jos joku muu asiakas tulee keskeyttämään...

Itsekin aiemmin myyjän työtä tehneenä tiedän, että vaikka asiakas tulisi keskeyttämään "mulla ois vaan yksi nopea kysymys" niin se yleensä ei ole niin nopea. Ja sen takia juuri sanoin aina niille väliin tuppautujille, että anteeksi mutta meillä on tässä toisen asiakkaan kanssa homma kesken, odottaisitko pikkuisen. Eli mielestäni on suotavaa, että asiakkaat palvellaan järjestyksessä - sillä, onko asiakkaalla turkki vai kumpparit ei ole vaikutusta, vaan sillä kumpi ehti ensin.

Kaikki ei tuota osaa/tee, ja viime kerralla intersportissa joku varakkaamman näköinen asiakas "ryösti" minua palvelleen myyjän kesken lenkkareiden sovituksen. Minusta myyjän asia olisi ollut sanoa tuolle toiselle asiakkaalle, että hän palvelee minut ensin loppuun. Jäinpä siinä sitten sovitustuolille istumaan, ja piti lähteä tyhjin käsin pois kun en yksinkään osaa oikeanlaisia juoksukenkiä valita...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom