[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
SAS on perseestä, todella perseestä. Finskillä ihanat safkat, onko SASilla nyt joku maksullinen kylmä, köyhä ja kuiva sämpylä.

Kyllä se Finnairikin osaa niitä kuivia sämpylöitä tarjoilla. Ainakin viimeksi New Yorkin lennolla ruoka oli todella mielikuvituksetonta ja ankeaa. Lisäksi lentoemot olivat aikalailla hukassa, pelkän ruokatarjoilun hoitaminen ajallaan tuntui ylivoimaiselta; istuttiin tarjottimet sylissä ja yritettiin kiirellä ryystää aamukahvia vielä kun kone alkoi laskeutua. Kaiken kaikkiaan lennosta jäi aika venäläinen-fiilis, eikä se johtunut pelkästään matkustajaenemmistön kansalaisuudesta.

Lisäksi Finnair ei yksinkertaisesti pysy aikataulussa. Joka kerralla pitää olla ainakin se pakollinen 20min myöhässä, milloin minkäkin selityksen takia. Viimeksi kapteeni itsekin myönsi lähdettäessä, että ollaan nyt myöhässä, kun kone ei tullut Suomesta ajoissa jonkin ihmeellisen sählingin takia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihme vitun asennevamma, taidat todellakin olla jossain Rossossa duunissa :jahas: Just sun kaltastes "asiakas on aina väärässä/mulkku" -asenteella työskentelevien pitäis mennä jonnekin vitun pullovarastoon töihin pullokoneen ylläpitäjäks.

Jotain mikä meni nyt multa täysin ohi. Jabalta pirun hyvää tekstiä! Itse olen kans tehnyt asiakaspalveluduunia ja kyllä siinä kaikenlaista saa kestää vaikka itse ei olisikaan tehnyt mitään väärää. Ja siis joku rikkoutunut tuote, ei todellakaan ole myyjän vika. Mulla on lyhyt pinna, mutta töissä sitä vaan jotenkin oppi kestämään ja olemaan oikealla asenteella ja jaksoi ottaa ne vittuilut vastaan ilman, että alkoi itse vittuilla takaisin.
Kyllä asiakkaan minusta kannattaisi aina miettiä kaksi kertaa, että kenelle menee avautumaan ja miksi. Ja että kannattaako asia esittää vittuilemalla vai asiallisesti. Itse ainakin jaksoin paljon paremmin palvella ihmisiä, jotka olivat ystävällisiä myös minulle, jos minä olin heille. :)

Ihme vitun asennevamma, taidat todellakin olla jossain Rossossa duunissa :jahas: Just sun kaltastes "asiakas on aina väärässä/mulkku" -asenteella työskentelevien pitäis mennä jonnekin vitun pullovarastoon töihin pullokoneen ylläpitäjäks.

Hienoa että sinä osaat sijoittaa ihmiset oikeisiin paikkoihin työelämässä. Kannattaisi ehkä harkita rekrytointifirman perustamista.

Liikkeitä joissa olen itse käynyt ensimmäisen ja viimeisen kerran on lueteltu useita, myös palveluita, lentoyhtiöitä jne.

Luultavasti ovat olleet onnellisia, jos vain tiedostivat käyntisi olleen samalla viimeinen.

Miten helvetissä se metsä nyt vastaa miten sinne huutaa jos jo ensimmäisellä kerralla USEA ihminen on saanut vaikkapa Rossossa paskaa palvelua? Onko kukaan itseasiassa saanut Rossossa hyvää palvelua, en ole kuullut moisesta.

[mod]Quote korjattu - Sumu[/mod]

Itse olen saanut Turun Hansan Rossossa lähes poikkeuksetta hyvää palvelua. Joskus on kiirekin saattanut olla ja kestää hetken safkan saamisessa, mutta onneksi salaattipöydästä on saanut ottaa asiallista settiä alkunälkään. EIkä se kiire varmasti paikalla olleiden työntekijöiden syytä ole ollut, vaan omistajan tai sen hanun joka jäikin potemaan krapulaansa kotiin(okeiokei voihan sitä ihmiset oikealla saikullakin olla:rolleyes: ).

Varmasti sinä olet useimmiten hyvä asiakas, mutta lukemani perusteella itselleni jäi mielikuva, että menet liikkeisiin sisään asenteella "vähänkö taas varmaan tulee paskaa palvelua ja ku oon niin tärkee asiakas ni mähän en vittu mitään saatana paskaa kattele..ja se on vissi perkele!" Siinä kun sitten myyjä hymyileekin väärin niin tiedät "joo siis tästä ei varmaan tule taas niinku Yhtään mitään ku toikin on tommonen norsunvittunaama ja varmaan haluis lukee vaan lehteään".....nojoo vähän liikaa oletusta multa, mutta tämä olikin vain minun mielikuvani:piis:

Jos olet esim. myyjänä töissä jossain liikkeessä ja äitisi soittaa että hamsterisi on kuollut, niin tottakai se syvästi järkyttää ja asiakaspalvelu ei varmasti ole samantasoista kuin yleensä, siinä tapauksessa voi toimia silleen että ilmoittaa työnantajalle joka MAKSAA sinulle ASIAKASPALVELUSTA, että sori nyt oon niin down ettei pysty palvella. Mutta jos tämän järkytyksen johdosta alat ränkkyillä vaikeille asiakkaille jotka ansaitsevat täysin saman kohtelun kuin mukavemmatkin asiakkaat, niin siinä tapauksessa olet asiakaspalvelijana toiminut täysin itsekkäästi, koska olet välittänyt sitä huonoa oloa asiakkaalle vaikka asiakkaalla ei ole hajuakaan siitä että hamsterisi on kuollut.

Paska homma, mutta semmosta se on ja siitä maksetaan.

Jos ruetaan väittämään sitä että asiakaspalvelijalla ei saa olla huonoja päiviä niin tuossapa oli omakohtainen esimerkki siitä että miksi vaikka myös sillä asiakaspalvelijalla voi olla huono päivä eikä aina jaksa kaikenmaailman ikuisia itkijöitä kuunnella.

Mistäs lähtien se on sitten ollut itkemistä että myyjän ensikontakti asiakkaaseen tulee jo ylimielisessä ja kyrpiintyneessä sävyssä? Itse en tasan varmasti anna aihetta huonoon palveluun, mutta ymmärrän kyllä kadota ja haukkua jonkun liikkeen jos palvelu edellämainitun kaltaista on. Mainittakoon vielä että itse saan pääasiassa hyvää palvelua, lähes liikkeestä kuin liikkeestä.

Ja ei, se ei todellakaan ole mun ongelma jos jonkun myyjän katti tai mummo delaa. Se on JTO ja minä maksan palvelusta tai äänestän jaloillani.

Tämä kirjoitus ei vähättele mummuja, tiedän kyllä että läheisen kuolema on oikeasti ikävä asia.

Nuo kaikki tiedot tosin löytyy sassin/blue 1:n nettisivuilta. Ja ei varmaan kukaan pysty antamaan aikaa, milloin "viimeistään ehtii koneeseen", koska jos turvatarkastuksessa sattuu olemaan ruuhkaa niin täytyy tulla vähän aikasemmin, jos taas ei ole ruuhkaa niin vähän myöhempikin riittää.
Kaikissa tilanteissa ei ole nettiä käytössä ja mun mielestä asiakaspalvelussa täytyy tietää milloin lentokentällä on VÄHINTÄÄN oltava (lentoyhtiöillä on suositusajat jotka vaihtelee sen mukaan onko lento kotimaahan, Eurooppaan vai minne ja onko käsimatkatavaroita), SAS:in sivuilta en tosin tätäkään tietoa löytänyt kun myöhemmin etsin.

Ja ei, se ei todellakaan ole mun ongelma jos jonkun myyjän katti tai mummo delaa. Se on JTO ja minä maksan palvelusta tai äänestän jaloillani.
.

Näinhän se ikävä kyllä on.... ja tässä pari esimerkkkiä lisää:
Olet salilla kaverisi kanssa ja kaveri saa puhelun jossa joku ikävä uutinen. No kuitenkaan kun se ei ole sun ongelma niin vaadit kaveriasi tekemään uuden penkki ja kyykky ennätyksen ja siihen päälle viellä spottaamaan itsellesi myös uudet ennätykset. Jos ei edellä mainitut onnistu niin kaveri lähteköön litomaan ja etsitään uusi kaveri.
Tai seuraavaa esimerkki:
Tulet kotia ja mielesi tekee pirusti seksiä ja kun pääset sisälle niin sieltä löytyy kumppanisi surullisena, mutta mielesi tekee seksiä niin pirusti että kumppanin on vaan suostuttava tai kumppani vaihtoon.

No tiedän tähän jo vastaus postaukset elikkä ei tietenkään kukaan vaadi kaveriltaan tai elämänkumppaniltaan tuollaista. No mikä tekee sitten asiakaspalvelu ammatissa olevan ihmisen arvon vähäpätöisemmäksi että siltä vaaditaan? Se että hän saa siitä palkkaa vai se että häntä ei tunneta? Vai onko se vaan asenne?

ja tässä pari esimerkkkiä lisää:

Aika ontuvat esimerkit.

Asiakaspalvelussa on kumminkin kyse myynnistä jota teet palkkaa vastaan ja myynti on sitä, että asiakas saa hyödykkeen rahaa vastaan ja liikkeen omistaja saa siitä voittoa, tähän tapahtumaan ei pitäisi vaikuttaa mikään henkilökohtainen ongelma tai puute.

Ja jos itse saat tuoton myynnistä itsellesi eli olet kauppias itse, niin siinä kuset omaan pakkiin jos tinttailet ja asiakkaat ei halua sulta ostaa.

No mikä tekee sitten asiakaspalvelu ammatissa olevan ihmisen arvon vähäpätöisemmäksi että siltä vaaditaan? Se että hän saa siitä palkkaa vai se että häntä ei tunneta? Vai onko se vaan asenne?

Ei vittu. Kaveri varmaan lähtee salilta jos mummo kuolee, miksi se asiakaspalvelija jää purkamaan pahaa oloaan syyttömiin? Siksi että se saa siitä palkkaa?

Näinhän se ikävä kyllä on.... ja tässä pari esimerkkkiä lisää:

No juu, ymmärrettävästi tässä haetaan jotain "asiakaspalvelijakin on ihminen" -opetusta, mutta ei nyt sentään puolisoon tai kaveriin rinnasteta. En usko että haluaisin jäädä lohduttamaan hamsterinsa menettänyttä Alepan tätiä, jopa toivon että en siitä saa tietää. Ehkä olen huono ihminen. Ja toisaalta, ehkä voimme viedä vertaukset uusiin sfääreihin ja todeta, että asiakas näissäkin tapauksissa äänestää jaloillaan penkkaus- ja parisuhdepalvelujen suhteen ja siirtyy omaan puotiinsa tarjoilemaan tasokkaita ymmärryshalipalveluita.

Olen itse ollut tiskin toisellakin puolella, enkä muistaakseni olettanut, että ihmisten pitää suhtautua ymmärtäväisesti äksyilyyn huonoina päivinä. Huono palvelu on juuri sitä, huonoa palvelua, oli päivä mikä hyvänsä. Eipä sitä tietysti myrtsille tarjoilijalle tai myyjälle tarvitse avautuakaan, ihminen sekin tosiaan on, mutta en tajua minkä vuoksi huonoa palvelua tarjonneelle paikalle pitäisi antaa toinen mahdollisuus vain siksi, että ehkäpä tänään nyt ei vaan ollut niin kiva päivä.

Pitää varmaan mennä johonkin Rossoon kokeilemaan ketjukonseptiksi muodostunutta palvelua. Oiskohan tässä lähellä missään...

Helsingin Malmin Retki-aitta. Niin epäkiinnostunutta myyjää en ole nähnyt. Vaikka omistaa liikkeen. Ja tavarasta (kengät) ei saanut rahoja takaisin, vaikkei ollut kuin kokeillut paremmin kotona. Sai kyllä vaihtaa huonompaan. Perkele.

Nordea.. mulla oli siellä jollain säästötilillä rahaa ja sieltä sai vain nostaa neljä kertaa vuodessa jos nostomäärä ylittyi niin joutui maksamaan pankille muistaakseni 600 mk. Kun otin tilin päätin jo silloin että kysyn joka kerta että monesko nosto on kyseessä ja pankkineiti ilmoitti että tämän jälkeen saa nostaa viellä kerran ilman ylimääräisiä kuluja. Seuraavan kerran kun menin nostamaan yrittivät tosisaan kusettaa multa sen 600 mk no pyysin pankinjohtajan paikalle kun tää kassaneiti ei uskonu mua ja selitin asian sille sekä lopetin kaikki tilit ko. pankissa enkä maksanut niille penniäkään:D .
Sama pankki laittoi mun tilille 20 000 mk liikaa rahaa kun otin luotollisen shekkitilin, sen takia jouduin muistaakseni ravaamaan pankissa 3 kertaa että ottavat rahat pois mun tililtä.. yrittivät kai saada mua velkavankeuteen :jahas: ei onnistunut:) .

Kyllä se ainakin SAS:lla on käynyt viime vuonna. Onko tilanne muuttunut?

Tjaa, viime reissulla jouduin joka kentällä käymään erikseen check-innissä. Eivät edes laakista löytäneet tietoja vaan ihmettelivät että olenko tosiaan lentänyt kys kentälle ja ramppasivat tietokoneelta toiselle. Tästä lähin vaadin aina paperiliput.

Kyllä se vaan niin on, että ei sitä vitutusta sovi näyttää, jos meinaa bisneksessä pärjätä. Ajatellaan vaikka auton ostoa niin asiakkaalle se on lähes poikkeuksetta iso juttu, oli se sitten myyjälle kuinka rutiinia vaan. kyllähän sitä isommissa kaupoissa mennään aina tekemään sitä hyvää diiliä (ainankin omasta mielestä:D) ja asiakaspalvelu on aika hiton iso osa tätä hyvää diiliä.

Ei sen kassaneidin yrmeilyt mua niin paljoa haittaa, mutta isommissa ostoksissa tulee asiakaspalvelun tasoa vertailtua. Kääntää tai vääntää asiaa miten päin vaan niin asiakas kyllä äänestää jaloillaan, paska palvelu muistetaan varmasti ja seuraavalla kerralla mennään muualle suoraan. Ei asiakasta kiinnosta myyjän kuollut marsu.

Aika ontuvat esimerkit.

Asiakaspalvelussa on kumminkin kyse myynnistä jota teet palkkaa vastaan ja myynti on sitä, että asiakas saa hyödykkeen rahaa vastaan ja liikkeen omistaja saa siitä voittoa, tähän tapahtumaan ei pitäisi vaikuttaa mikään henkilökohtainen ongelma tai puute.
.

Ne oli kärjistetty... siksi että tässä on sitten tunteet pelissä kummallakin ja se muuttaa heti asian kun tuttuja toisille.

Ja tosiaan ei pitäisi vaikuttaa mikään asia työn tekoon vaan ihmisen pitäisi olla tunteeton täydellinen robotti. Mutta onko kukaan? Ja kuka sitä vaatii?

Tätä tässä juuri haen että olenko jotenkin liian herkkä ihminen kun tunnen pahaa mieltä myös muiden ihmisten puolesta niin työkavereiden kuin muiden myyjien jos heillä on paha mieli. Kun kukaan muu ei tunnu kokevan pahaa mieltä toisen puolesta jos kyseessä on työ tai toinen saa rahaa siitä mitä tekee.

Ei vittu. Kaveri varmaan lähtee salilta jos mummo kuolee, miksi se asiakaspalvelija jää purkamaan pahaa oloaan syyttömiin? Siksi että se saa siitä palkkaa?

Niimpä... onko kaikki aina niin yksinkertaista vaikka lähteä pois töistä jos on pahamieli tai ongelmia? Muuttaako se että joku saa palkkaa sen ihmisen sellaiseksi että hänellä ei saa olla paha mieli mistään syystä?
Ja entä kun se asiakaspalvelija ei pura sitä pahaa mieltään asiakkaisiin vaan urheasti jaksaa olla duunissa ja palvelee kaikki hyvin. Niin onko silti niin että kukaan asiakas ei paskan vertaa välitä siitä henkilöstä? Eli silloinhan tässä on juuri se tilannne että eihän sillä ihmisellä ole mitään arvoa?

No juu, ymmärrettävästi tässä haetaan jotain "asiakaspalvelijakin on ihminen" -opetusta, mutta ei nyt sentään puolisoon tai kaveriin rinnasteta. En usko että haluaisin jäädä lohduttamaan hamsterinsa menettänyttä Alepan tätiä, jopa toivon että en siitä saa tietää.
Niin siitähän tässä on ehkä kysymys ja syksyn pimeys saa minut liian tunteeliseksi.

Olen itse ollut tiskin toisellakin puolella, enkä muistaakseni olettanut, että ihmisten pitää suhtautua ymmärtäväisesti äksyilyyn huonoina päivinä. Huono palvelu on juuri sitä, huonoa palvelua, oli päivä mikä hyvänsä. Eipä sitä tietysti myrtsille tarjoilijalle tai myyjälle tarvitse avautuakaan, ihminen sekin tosiaan on, mutta en tajua minkä vuoksi huonoa palvelua tarjonneelle paikalle pitäisi antaa toinen mahdollisuus vain siksi, että ehkäpä tänään nyt ei vaan ollut niin kiva päivä.
No minä tiedän saman että meillä ei saa olla huonoja päiviä mutta olen vaan kiinnostunut tietämään että onko asiat todella niin kuin ihmiset antavat ymmärtää.

Pistetään viellä yksi sellainen esimerkki että miten toimitaan tässä tilanteessa: Ystäväsi on asiakaspalvelija ja joudut valittamaan tuotteesta. Ja ystäväsi ei pysty tekemään asian hyväksi mitään kun hänen kätensä on sidottu johdon määräyksien takia. Onko tilanne erilainen kuin että kyseinen myyjä olisi tuntematon? Veikkaan ja tiedän omasta kokemuksesta kummaltakin puolelta tiskiä että on? Itse olen ollut tilanteessa jossa tutulle ihmiselle jouduin palauttamaan tuotteen ja jo etukäteen tuntui pahalta ja sinne mennessä toivoin että olisipa joku tuntematon myyjä töissä.

Tähän voisi kerätä huonoja palvelukokemuksia eri yrityksistä.

Tämän threadin ensimmäinen lause.

En ole huomannut, että ketään mainituissa yrityksissä työskentelevää henkilöä olisi nimeltä mainittu, joten minkä takia pitäisi alkaa erittelemään, miksi huonoa palvelua on saatu.

Suomessa nyt muutenkin on tapana olla valittamatta suoraan paikan päällä (tyyliin 'istuin tunnin odottamassa pizzaa'), joten kai nyt täällä saa rauhassa nalkuttaa ilman kenenkään tunteiden analysointia.

Tapiolan esportcenterin kassamimmit.. Tuntuu, että kun palkataan uusia tyyppejä töihin, niin et katsota muuta kun naamaa ja persettä (toki itsekkin niitä tulee katseltua:)) Mutta mua on palvellu joku kolme eri mimmiä tossa tiskillä ja jokaine on ollu täysfloppi. Ikinä ei tervehditä/moikata, sitte välillä törmää siihen et ne puhuu toistensa kanssa paskaa vaikka kuinka pitkään ja kolmanneksi ne ei tiiä miten jotkut asiat hoidetaan! Olen laittanu asiasta palautetta Esporttiin, mutta mitää eivät ole sieltä vastaneet. Ihan täysfloppi!

Tampereen Rossossa tuli kyllä niin huonoa palvelua, että boikotissa on nykyään jokainen Rosso. Oltiin neljän hengen porukalla syömässä ja katsottiin ruokalistaa, valittiin ruokia ja tarjoilija suvaitsi viimein tulla kysymään mitä halutaan. No valkattiin ruuat ja täti kysyi että mitä juomaa otetaan, sitten käytiinkin seuraavanlainen dialogi:"vettä vaan koko porukalle" "VETTÄ?! :lol2: jaa ihan oikeesti muka? No SELVÄ sitten!" (tarjoilijan ääni ja olemus niin helvetin nirppanokkainen koko dialogin ajan). Porukka katsoo toisiaan ja eräs kaveri tuumaakin nohevana:"Mitäs helvettiä?! joo ei tartte tuoda kuule yhtään mitään" Noustiin pois ja lähdettiin johonkin toiseen mestaan syömään, missä asiakkaille ei vittuilla päin naamaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom