[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Ja tosiaan itse jouduin viemään ja hakemaan kännykän huollosta :david: :david: :david: :david: :david: :david: :david: :david: :david: :david: :david: :david:
Mielenkiinnosta kysyn: moniko liike hakee esmes. 100€:n puhelimen asiakkaan kotoa ja vielä palauttaakin huollon jälkeen? Tuskin kovinkaan moni. Varmaankin postitus on mahdollista, mutta sekin luultavasti maksaa hieman.

Tarjoaako nykyinen sinun suosikkiliike näin kattavaa huoltopakettia suht pienien ja halpojen tuotteitten osalta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Välissä oli yksi ehkä vähän henkilökohtaisempi kommentti firmaa koskien, mutta sekään ei koskenut yrityksen asiakas suhteita/palvelua laisinkaan.

No tässähän tämä jo tulikin. Törkeä kunnianloukkaus ei voi kohdistua firmaan, vaan henkilöön. Miten firmasta voi sanoa "vähän henkilökohtaisempia" kommentteja? Ei mitenkään, henkilöstä voi.

Jos minä sanon että Firma X on paska kauppa joka kusettaa kuluttajaa, se ei ole kunnianloukkaus, vaikka kohdistuisi asiakassuhteeseen tai saamaani palveluun. Jos sanon että Firma X:n toimitusjohtaja Y on paska jätkä, joka on kusettanut minua tekemissäni kaupoissa, ruvetaan menemään niihin "vähän henkilökohtaisempiin" kommentteihin ja kunnianloukkauksiin. Tietysti jos Firma X on yhden miehen/naisen yritys, voidaan tietysti katsoa että "T:mi Pirkko Nöppölä väärentää kuitteja" kohdistuu jo aika vahvasti Pirkon persoonaan.

Tuossa kyseisessä tapauksessa tämä kaveri oli mm. sanonut, että "Ja ehkä se onkin sen takia niin huonossa jamassa, että omistaja on pannu liiviin vähän liikaa." Tässähän ei ole puhe firman toiminnasta, vaan omistajan, joka on henkilö. Kyseisen puodin kohdalla kysymyksessä on ilmeisesti niin pieni lafka, että oikeus on katsonut tuon "omistajan" yksilöityvän tarpeeksi johonkin henkilöön, eli siten, että käytännössä tuon "omistaja"n tilalle voisi vaihtaa tämän kaverin nimen. Ison firman kohdallahan tuo ei toimisi, koska väitettä "Nokian omistaja kääntää kahvikassasta rahaa" on hiukan hankala kohdistaa kehenkään tiettyyn ihmiseen.

Itse tapauksesta en sen kummemmin tiedä, tämä siis ihan kommenttina tuohon "törkeä kunnianloukkaus firmaa koskien" -juttuun.

E: Jahas, kävin lukemassa tuon itse tapausta koskevan ketjun, ja siellähän tämä sama olikin jo moneen kertaan todettu. Olenpas nopea.

Mielenkiinnosta kysyn: moniko liike hakee esmes. 100€:n puhelimen asiakkaan kotoa ja vielä palauttaakin huollon jälkeen? Tuskin kovinkaan moni. Varmaankin postitus on mahdollista, mutta sekin luultavasti maksaa hieman.

Tarjoaako nykyinen sinun suosikkiliike näin kattavaa huoltopakettia suht pienien ja halpojen tuotteitten osalta?

Eikös tuo takuukorjaus/vaihto pidä hoitua ilman, että asiakkaalle koituu kustannuksia? Siis ihan lakipykälien mukaan. Se on sitten eri juttu paljon firmat tuota mainostaa. Kyllä 100€ on jo niin paljon, että tuotteet vaihtaminen/korjaaminen pitää hoitua ilman laskua.

mainostetaan varmaan firmojen puolesta yhtä paljon kuin tuotteelle annettua takuuta. Valmistaja voi luvata läppärille vuoden takuun, mutta jos se nyt heti vuoden jälkeen hajoaa niin tuote pitää korjata, koska tuotteen on oletettu kestämään kauemmin.. Se takuu on vaan extra juttu jonka valmistaja lupaa, kuluttajansuoja on sitten toinen seikka.

Nää siis suht mutulla, mutta jostain muistan lukeneeni.

edit. ääh, perkeleellisessä kiireessä kirjoitettu. Ei päätä eikä häntää. Koittakaa pärjätä

Eikös tuo takuukorjaus/vaihto pidä hoitua ilman, että asiakkaalle koituu kustannuksia? Siis ihan lakipykälien mukaan.
Joo, kylläpä se niin on

"Ostajalle on korvattava korjauksen tai vaihdon aiheuttamat kustannukset. Jos ostaja on esimerkiksi omalla kustannuksellaan toimittanut virheellisen tavaran myyjälle, myyjän pitää korvata ostajalle aiheutuneet kulut."
Kuinkahan moni liike tuota mukisematta noudattaa?

Itse en ole ikinä tajunnut vaatia mitään haku-&tuontipalvelua, tai vaatinut korvauksia matkakustannuksista.

Tampereella Hämeenkadun Jalopeno on meikällä pannassa. Viimeksi tilasin salaattikebabin ja sain salaatin, kaksi siivua kebabbia ja kasan epämääräisiä kananriekaleita...:urjo:Syömättä jäi, ja minä syön melkein mitä vain.

Pari kertaa käynyt ja pakko sanoa että surkeimpia kebabbeja mitä olen löytäny. Ei enää ikinä!

Eikös tuo takuukorjaus/vaihto pidä hoitua ilman, että asiakkaalle koituu kustannuksia?

Toistaiseksi kaikki sujunut ongelmitta kun vain jättää sen turhan välikäden välistä pois, eli myyjäliikkeen. Olen aina kantanut kännykän (G-kaupasta ostetun) lähimpään huoltopisteeseen ja yleensä ongelmat on hoitunu odottaessa (tosin mitään major vikoja ei ole ollutkaan). Kertaalleen taisin joutua sompailemaan lainapuhelimen kanssa pari tuntia.

Mutta joo G-kauppa on vähän kyseenalainen, jos tarvii asiakaspalvelua, mutta tavaratalomeiningillä toimii ihan ok. "Mä tahdon ton, enkä sun mielipidettä asiasta."

edit: ei just sulle Jakob, vaan yleisesti kun kännykän huolloista puhuttiin..

Itsellä ei muistaakseni oo kokemuksia, mutta tuttavapiirissä kyllä kuullut jos jonkinlaista. Oli se kännykän vika mikä vaan ja takuu voimassa, niin vastaus on a) ei takuu tätä korjaa b) ite oot aiheuttanut. Pitääköön puhelimensa :D
Oon aika paljon näitä vierestä seurannu (ja ollut seuraamassa tähän liittyviä koulutuksia jne.) ja joitain tuommosia tapauksia toki on, esim. suunnitteluvirheen takia johtuvia kulumia ei takuu korjaa.

Eli niin, että puhelinta asiaankuuluvasti käytettäessä näyttöön tulee kulumajälkiä -> kyseessä läppäpuhelin jossa läpän sulkeminen aiheuttaa sen kuluman vaikka kuinka hellästi sen kiinni laittais. Takuu sanoo: voivoi, normaalia kulumista. Kyseessä on sillon paska tuote, ei viallinen, eikö?

Silti lähes kaikissa tapauksista missä takuu ei vikaa korjaa, on asiakas kyllä "syyllinen"...

TJJ:n kommenttiin, noita omia loppukäyttäjille tarkoitettuja huoltopisteitä ei kaikille merkeille edes ole ja niiden määrää on karsittu todella raskaalla kädellä viime vuosina niiden merkkien (tai sen merkin) jolla on.

Mul on taas boikotissa espoon suomenojan Biltema, saatana sinne en enää koskaan astu jaloillani, tai millään muuallakaan.

Kävin siis siellä pari vuotta takaperin kysymässä asiakaspalvelussa olleelta kaiffarilta et olisiko hänellä tietoa kesätyö / iltatöistä.

Myyjä katto mua vähän aikaa varpaista päähän, jauhaten purkkaa ja sanoi mulkkumaisesti " eiköhän ne mestat oo jo täytetty " <---- Äänensävy oli niin alentava ja vittumainen... Tais olla helmikuu silloin, eikös sillon juuri kannata kysyä kesätöitä ?

Vuotta myöhemmin etsin sieltä tietynlaisia klipsejä ja menin kysymään myyjältä apua, haistapaska-asenteelta sieltäkin suunnalta vastattiin :lol2:

Toi on kyllä niin v*tun yleistä, että kaikille kesäduunia yms. kysyjille ollaan v*ttumaisia. Kai yllä olevan "asiakaspalvelijan" piti vaan päästä pätemään, siinä tiskin takana ei niitä tilaisuuksia varmaan hirveemmin tule.

Luulis, että kaikki tajuaapi että se kesäduunin kyselijä on hänkin potentiaalinen asiakas...

:confused: Siis tottakai niiden mielestäni kuuluisi postittaa maksoi mitä maksoi, mutta kun ollaan niin pihejä, niin ei viitsitä. En tietääkseni maininnut mitään että liike tekisi huollon osalta kotiinkuljetuksia. Postitushan on melko päivänselvä asia.

Nyt sä olet käsittänyt asian yhtä sujuvasti kuin :david: konsanaan :thumbs: (se oli vitsi, no hard feelings)

Nyt tuli tänään haettua upouusi Nokian kännykkä kuukauden kestäneestä huollosta (kännykän ostin eräästä matkapuhelimia myyvästä liikkeestä, ja puhelin oli jo valmiiksi viallinen), ja se on edelleen viallinen (näytössä, enimmäkseen kamera-tilassa on jatkuvasti ongelmia). Takuuhuoltolapussa luki "näytön liittimet putsattu"...jumalauta ihan uus puhelin, niin miten voi olla muka jotain likaa jossain osissa???

Olisko mitään vinkkejä? Huomenna uudelleen liikkeeseen, ja kivasti tätä aikaa ja kuluja menee jälleen.

Lukeeko siinä onko ne päivittäny softaa? Miten se näyttö bugaa?

Mikä luuri?

No on itsellänikin hemmetin hyviä kokemuksia parin viime viikon sisällä DHL:stä. Paketti lähti Saksasta 19.1 eli 1,5 viikkoa sitten perjantaina, sen piti olla täällä 3-5 työpäivän kuluessa eli viimeistään viime perjantaina. Tänään kun soittelin asian perään niin ei meinaa pakettia löytyä mistään piru vie. Hienoa kun 300 euron lähetys on ties missä...

Tjoo. Tosiaan eilen piti saada hakea varastolta. Ne oli tullut tänne lentokoneella mutta samantien lastattu takaisin Tampereen rekkaan ja kuskattu sinne toistamiseen (!?). Siellä on edelleen. Luvattiin taas huomiseksi. Pyysin ystävällisesti korvausta turhaan ajetuista kilometreistä, odotuttamisesta ja viivyttelystä niin asiakaspalvelija totesi ettei voi niitä antaa. Sanoin tekeväni reklamaation ja ottavani yhteyttä kuluttaja-asiamieheen niin hän totesi ylimielisesti että senkun, et sinä kuitenkaan mitään korvausta saa.

Lukeeko siinä onko ne päivittäny softaa? Miten se näyttö bugaa?

Mikä luuri?

Juu, on myös päivitetty...malli Nokia 6131 (simpukka).

Ongelma on se että vähän väliä kamera ei toimi (ei ota kuvia, valittaa väärästä tiedostomuodosta, toiminto epäonnistui yms. paskaa. Välillä jäädyttää niin saatanasti, ja näyttö väreilee pikkasen, tai pimenee hetkeksi.

Ennen ensimmäistä "huoltoa" näyttö temppuili jopa soittaessa, eli en luota koko perkeleen puhelimeen, vaikka nyt on vielä ainoastaan kamerassa vikaa (tai ei oo vielä ainakaan muuta ilmenny).

Juu, on myös päivitetty...malli Nokia 6131 (simpukka).

Ongelma on se että vähän väliä kamera ei toimi (ei ota kuvia, valittaa väärästä tiedostomuodosta, toiminto epäonnistui yms. paskaa. Välillä jäädyttää niin saatanasti, ja näyttö väreilee pikkasen, tai pimenee hetkeksi.

Ennen ensimmäistä "huoltoa" näyttö temppuili jopa soittaessa, eli en luota koko perkeleen puhelimeen, vaikka nyt on vielä ainoastaan kamerassa vikaa (tai ei oo vielä ainakaan muuta ilmenny).
Tod.näk. on maanantai-kappale sitte (ei pitäs olla yleisiä ko. ongelmat/malli).

Muista valittaa samoista ongelmista aina kun viet sen huoltoon...

Mun mentaliteetti on että asiakas on herra ja asiakaspalvelija on juoksupoika. Mua ei auteta liikkeissä vaan mua palvellaan liikkeissä.

HAhahah. Just, just. Sitten ihmettelet miks sua palvellaan vittumaisesti kun "herra" saapuu kauppapaikalle vaatimaan, että "koirat" palvelee. Eiköhän se homma nyt kuitenkin mene niin, että kohtelet toisia niin kuin haluat itseäsikin kohdeltavan. Ihan varmasti saat hyvää palvelua kun menet ystävällisesti ja normaalisti asioimaan sinne liikkeeseen. Tolla sun "mentaliteetilla" et saa kun homman kusemaan pahasti.

miki sanoi:
No on itsellänikin hemmetin hyviä kokemuksia parin viime viikon sisällä DHL:stä. Paketti lähti Saksasta 19.1 eli 1,5 viikkoa sitten perjantaina, sen piti olla täällä 3-5 työpäivän kuluessa eli viimeistään viime perjantaina.

Jeh, quoteaampa itse itseäni. Noh paketti saapui onnellisesti perille pari päivää myöhässä ilmeisesti vastaanottaja sekoilun takia ja siksi ei myöskään näkynyt DHL:n järjestelmässä. Noh palvelu sentään oli DHL osalta kokoajan asiallista ja asia hoitui vaikka vähän kestikin.

HAhahah. Just, just. Sitten ihmettelet miks sua palvellaan vittumaisesti kun "herra" saapuu kauppapaikalle vaatimaan, että "koirat" palvelee. Eiköhän se homma nyt kuitenkin mene niin, että kohtelet toisia niin kuin haluat itseäkin kohdeltavan. Ihan varmasti saat hyvää palvelua kun menet ystävällisesti ja normaalisti asioimaan sinne liikkeeseen. Tolla sun "mentaliteetilla" et saa kun homman kusemaan pahasti.

Kyllä se palvelu näyttää pelaavan. En sit tiä oonko niitä mukavimpia asiakkaita, mutta se että homma pelaa ni sillä vaan on merkitystä :kippis1:

Kyllä se palvelu näyttää pelaavan.

Sitten tämä "Originally Posted by Akkeli
Mun mentaliteetti on että asiakas on herra ja asiakaspalvelija on juoksupoika. "
on täysin :anssi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom