[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Siis ei vittu, jos ei oo paikkaa niin vois senkin sentään nätimmin koittaa sanoa eikä pistää luuria korvaan :D Alkoi kyllä vituttaan tuo käyttäytyminen, noh uutta paikkaa alle.

Tuosta tulikin mieleen, kun vuosia sitten lehdessä oli ilmoitus osa-aikaisista töistä FilmTownissa. No, minä sitten soittelin sinne niinkuin lehdessä pyydettiin. Aluksi tietysti kysyttiin, kuka olen jne. Aloin sitten tietysti kertomaan että "olen xx-vuotias xxx-opiskelija, ja..." -> henkilö keskeytti minut hyvin töykeästi "Ei me mitään opiskelijoita palkata!" ja suunnilleen luuri korvaan:eek: . Hmm, olisikohan se sitten kannattanut mainita jo ilmoituksessa, ja toisekseen, kuinka moni ei-opiskelija haluaa osa-aikaisen työn videovuokraamossa :jahas: ???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuosta tulikin mieleen, kun vuosia sitten lehdessä oli ilmoitus osa-aikaisista töistä FilmTownissa. No, minä sitten soittelin sinne niinkuin lehdessä pyydettiin. Aluksi tietysti kysyttiin, kuka olen jne. Aloin sitten tietysti kertomaan että "olen xx-vuotias xxx-opiskelija, ja..." -> henkilö keskeytti minut hyvin töykeästi "Ei me mitään opiskelijoita palkata!" ja suunnilleen luuri korvaan:eek: . Hmm, olisikohan se sitten kannattanut mainita jo ilmoituksessa, ja toisekseen, kuinka moni ei-opiskelija haluaa osa-aikaisen työn videovuokraamossa :jahas: ???

Heh. Joskus nämä ei mieti ihan loppuun asti ilmoituksia. Täysin OT mutta kerronpa silti! Hain joskus opiskelun ohelle töitä ja mol.fi ilmoitti vaatemyyjän osa-aikaisesta työstä pienessä butiikissa. Perfect, soitin sinne. Paikan omistaja oli oikein mukava ja sanoi että aiempikin myyjä oli opiskelemassa samaa aihetta kuin minä, ja että paikka on minun! Oli vaan yksi kysymys mikä paikan omistajalla vielä oli - olenhan kokoa 34 tai pienempi. Öööö, en ole, sanoin. Se paikka myi jotain vaatteita hyvin pienikokoisille naisille. Senkin olisi ehkä voinut mainita ilmoituksessa...
Harmitti, oli niin mukavalta tuntuinen ihminen luurin toisessa päässä. No, eipähän tartte katsella lyhyitä laiheliineja päivät pitkät. :P

Jepujee. Itiksen H&M mustalle listalle, enpä taida jaksaa enää ikinä käydä siellä.
Yritän epätoivosesti ettiä jengille yhtenäistä harkka t-paitaa/toppia. No, soittelin sitten Henkkamaukalle, kun kuulin että niiltä on joskus saanut aleja kun tilaa isomman erän. Perjantaina soitin 2 kertaa, myymäläpäällikkö ei ollut paikalla (kerroin asiani, ja sanottiin, että onnistuu, mutta pitää sopia mp:n kanssa). TÄnään sitten taas soittelemaan, ja 5. soittokerrallakaan en mp:tä tavoittanut (kuulemma kiireinen päivä). Sama myyjä, jonka kanssa puhuin pe, kysyi, mitä asia koskee, ja kerroin. Vastaus: Ei meillä onnistu tuollainen.
Siis mitä helvettiä? Perjantaina onnistui ja nyt ei. EI SITTEN VOINUT HETI SANOA vaan piti soitella ja jonotella ja toistaa samaa asia.

Aika hissua on, että menisin tuonne enää. Kiitti ja hei.

Ylipäätään suosittelisin ostamaan hieman laadukkaampia tuotteita kuin mitä kyseinen yritys kykenee tarjoamaan.

Ylipäätään suosittelisin ostamaan hieman laadukkaampia tuotteita kuin mitä kyseinen yritys kykenee tarjoamaan.

Joo no tää on totta kanssa. Tosin mitään hirveen arvokasta ei viitti yhden kauden takia hankkia, kun ensi kaudella taas sama rumba, kun osa joukkueesta aina vaihtuu/tulee uusia.

Oli vaan yksi kysymys mikä paikan omistajalla vielä oli - olenhan kokoa 34 tai pienempi. Öööö, en ole, sanoin. Se paikka myi jotain vaatteita hyvin pienikokoisille naisille. Senkin olisi ehkä voinut mainita ilmoituksessa...

Hmm, ei taida olla laillista ilmoittaa etsivänsä tietyn kokoisia työntekijöitä, sillä ruumiillisten ominaisuuksien mukaan ei saa syrjiä työnhakijoita. Kai? En muista miten kävi sille painonvartijoiden säännölle, jonka mukaan työntekijöiden paino saa olla max "ihannepaino - jotain".. Toisaalta vaikka ei suoraan sanokaan, niin kyllähän tuon voisi kiertoilmaisuin kertoa tyyliin "etsimme asiakaskuntaamme hyvin ymmärtäviä ja pienikokoisten pukeutumisongelmiin omassa elämässään törmääviä..." ;) .

Hmm, ei taida olla laillista ilmoittaa etsivänsä tietyn kokoisia työntekijöitä, sillä ruumiillisten ominaisuuksien mukaan ei saa syrjiä työnhakijoita. Kai? En muista miten kävi sille painonvartijoiden säännölle, jonka mukaan työntekijöiden paino saa olla max "ihannepaino - jotain".. Toisaalta vaikka ei suoraan sanokaan, niin kyllähän tuon voisi kiertoilmaisuin kertoa tyyliin "etsimme asiakaskuntaamme hyvin ymmärtäviä ja pienikokoisten pukeutumisongelmiin omassa elämässään törmääviä..." ;) .

Hmmm totta joo :-D Taitaa se työantaja haluta että vaatemyyjä itse kykenee pitämään myymiänsä vaatteita yllään. Polviini asti ulottuvat pitkien housujen lahkeet eivät ehkä edistäisi myyntiä kauhean kovasti... mutta jotain olisi voinut ilmoituksessa mainita sitten siitä kaupan vaatetarjonnasta josta saisi viitettä että olethan mielellään pygmi :P onneksi töitä tuli äkkiä muualta, harmitti vaan kun se nainen vaikutti niin mukavalta.

Sometimes palvelu totally sucks!

Kävin tai yritin käydä tsekkaamassa Vantaa Gym-salia (rakennettu vanhaan perävaunujen valmistushalliin) ja ensimmäinen kerta oli suorastaa legendaarinen aloitus asiakassuhteelle! :-)
Minut suorastaan heitettiin pihalle ja vieläpä huudettiin "omistajan" toimesta (aulassa ollut pieni lampunvaihtaja kaveri) ettei ole enää mitään asiaa tänne...hassua asiakaspalvelua, kun kämänen sali mainosti vielä avoimia ovia paikallislehdessä. Vantaa Gym kannattaa harkita, jos haluaa huono palvelua ja paskan fiiliksen loppupäiväksi/viikoksi.

Pointti oli se, että tuttavani oli käynyt tutustumassa saliin aikaisemmin ja nyt aulanainen ei päästänyt häntä enää uudestaan, vaikka oli siis ns. avoimet ovet. Kysyin, etteikö heiltä löydy yhtään pelisilmää ja päästäisivät tämän "tokaa kertaa" olevan myös salille. Mamma pyörittelee päätään ja lamppumies herää horroksestaan.
No, meikäläinen päätti mennä tutustumaan saliin, kun salille asti olin mennyt (ei muuten kannata ikinä mennä) ja aulan pieni lampunvaihtaja alkaa avautumaan minulle, joka asiakkaana on ensimmäistä kertaa tutustumassa saliin...kysyn kuka oikein omistaa paikan ja lampunvaihtaja kertoo olevansa omistaja ja samalla henkäisyllä käskee mun alkaa vetää. Eli sain ulosheiton salille, vaikka en ehtinyt edes nähdä ko. salia (parempi näin, sillä sitä saa mitä tilaa).
Yhteenveto: A-I-V-A-N suolesta koko touhu ja jos joku tosiaan haluaa rankaista itseään/kaveriaan jostain syystä, niin menee käymään Vantaa Gym:ssä (=mustalle listalle, parempia löytyy aivan varmasti!).

Itse kävin keskiviikkona tutustumassa Vantaan Gym Clubille ja palvelu oli oikein erinomaista. Sai mennä treenaamaan ja kierrellä paikkoja, sekä asiallisesti hoidettiin paperi asiat kuntoon. :jahas:

Ei muuallakaan anneta treenata koko viikkoa ilmaiseksi...
Ja sitä paitsi siinä lapussa/nettisivuilla lukee ensimmäinen kerta ilmainen!

Pointti oli se, että tuttavani oli käynyt tutustumassa saliin aikaisemmin ja nyt aulanainen ei päästänyt häntä enää uudestaan, vaikka oli siis ns. avoimet ovet. Kysyin, etteikö heiltä löydy yhtään pelisilmää ja päästäisivät tämän "tokaa kertaa" olevan myös salille. Mamma pyörittelee päätään ja lamppumies herää horroksestaan.
No, meikäläinen päätti mennä tutustumaan saliin, kun salille asti olin mennyt (ei muuten kannata ikinä mennä) ja aulan pieni lampunvaihtaja alkaa avautumaan minulle, joka asiakkaana on ensimmäistä kertaa tutustumassa saliin...kysyn kuka oikein omistaa paikan ja lampunvaihtaja kertoo olevansa omistaja ja samalla henkäisyllä käskee mun alkaa vetää. Eli sain ulosheiton salille, vaikka en ehtinyt edes nähdä ko. salia (parempi näin, sillä sitä saa mitä tilaa).
Yhteenveto: A-I-V-A-N suolesta koko touhu ja jos joku tosiaan haluaa rankaista itseään/kaveriaan jostain syystä, niin menee käymään Vantaa Gym:ssä (=mustalle listalle, parempia löytyy aivan varmasti!).

Siis menit kaverin kanssa salille joka oli jo käynyt siellä aikaisemmin tutustumassa? Jäikö kaverisi odottamaan aulaan kun itse marssit sisään?
Mitä tuo avautuminen piti sisällään?

Mitä tuo avautuminen piti sisällään?

No höh :eek: Ettekste tajuu? Sairaan huonoa asiakaspalvelua :curs:
Kyllä ainakin meidän kulmilla kun avattiin Finnbody, niin sinne sai mennä tutustumaan 10 päivän ajan -- ja meninkin ;)
Että kyllä näitä pidempiäkin avajaistarjouksia on olemassa, ja tämä tapahtui vuosi sitten. Sitäpaitsi mitä se nyt olis sitä lampunvaihtajaa ja kuka se toinen henkilö tarinassa olikaan (?) niin haitannut, jos joku tyyppi olisikin käynyt 2 kertaa tutustumassa? Potentiaalinen kanta-asiakas, kun on kiinnostunut tuotteesta ;)

Lisätään listaan Valokuvakehittämö Ifi www.ifi.fi

Toisaalle kirjottamani juttu:

huppe sanoi:
Koneelleni oli asennettu aikapäiviä sitten ifin kuvantilaus-ohjelma, koitin nyt sillä tilata jälleen kuvia mutta ei onnistunut, piti asentaa uusi ja "parempi" ohjelma. No tein työtä käskettyä ja asentelin sen. Tahdoin tilata kiitoskortteja sekä valokuvia, eipä onnistukaan vaan joutuu tilaamaan 2 eri tilausta jossa vaikkapa 10 valokuvaa ja 10 kiitoskorttia, molempiin erikseen 3e postikulut. Asiaa kysyessäni vastaus oli tämä:

Kiitos yhteydenotostanne

Pakkausteknisistä syistä emme valitettavasti voi yhdistää tilauksia.

No soittelin sinne sitten ja kerroin että mitenkäs tämän uuden ohjelman kanssa kun tahdon tilata "panoraama"kuvia mikä onnistui helposti vanhalla sovelluksella, esim. 20x30 -kokoiseen kuvaan jäi ylös ja alas vain valkeat reunat jotka pystyi sitten itse leikkaamaan irti, helppoa.

Nyt ivallisesti todettiin "ettemme me jätä mitään valkeita reunoja kuviin". Koitin asiallisesti selittää tilannetta ja lopulta vastaus oli että tilaa mitä tilaat ja katso mimmonen kuva tulee.

Jos ovat cropanneet kuviani niin takuuvarmasti lähetän jokaikisen takaisin enkä koskaan enää käytä tuon lafkan palveluja. No, odotellaan nyt ne kuvat kuitenkin mutta en usko enää koskaan käyttäväni ifin palveluja, tuhansia kuvia sieltä on aikojen saatossa varmasti tullut kuitenkin tilattua.

Välillä tuntuu että kaupoissa työskentelee nykyisin vain robotteja, niin mcdonaldseissa kuin valokuvakehittämöissäkin...
Asiointini tuossa putiikissa loppui tähän päivään.

Lisätään listaan Valokuvakehittämö Ifi www.ifi.fi

Toisaalle kirjottamani juttu:

Välillä tuntuu että kaupoissa työskentelee nykyisin vain robotteja, niin mcdonaldseissa kuin valokuvakehittämöissäkin...
Asiointini tuossa putiikissa loppui tähän päivään.

Toi panoraama onnistuu niinkin, että Photarilla laitat itse ne valkoiset reunat.

Nahka-Sakke

Myivät mulla nahkaiset vetoremmit hintaan 15 €. Meni ekoissa treeneissä paskaks ja huomasin, että ne remmit eivät olleet mitään nahkaa vaan jotain helv. pahvia. :curs:

Mulla on pelkästään hyvää kokemusta Jokivarren Renkaasta. Vaihdot ja säilytys sujuivat ok hintaan ja suteellisen rivakasti.

Mutta vittumainen ja kuumottava tarina kaikenkaikkiaan.

Blue1

Lento keskieuroopasta takaisin Suomeen maaliskuussa 2006. Matkalla kaksi henkilöä, työkavereita, syövät Blue1 tarjoamat kanaleivät joka on ainoa yhteinen ruoka jonka molemmat syövät päivän aikana. Samana iltana molemmat saavat vatsataudin/ripulin ja heille nousee kuume. Lääkärin diagnoosin mukaan kyseessä on ruokamyrkytys joka mitä ilmeisemmin johtuu Blue1 tarjoamasta ruoasta.

Reklamaatio Blue1 nettisivujen kautta ja parin kuukauden odotus. Ei vastausta. Soitto Blue1:lle "Käsittelemme vielä helmikuun palautteita, palaamma kyllä asiaan". Odotusta. Uusia soittoja, Blue1 pyytää odottamaan.

Yli puoli vuotta myöhemmin soitto taas Blue1:lle ja siellä kerrotaan, että reklamaatioon on vastattu syyskuussa (n. 6kk tapahtuman jälkeen). Valitettavasti vastaus on kuitenkin lähetetty vain toiselle näistä henkilöistä ja hän tällä välin ehtinyt jo vaihtaa työpaikkaa ja muuttaa ulkomaille joten toinen henkilö ei ole saanut Blue1 vastausta. Blue1 kuitenkin luvattiin lähettää vastaus "heti" myös tämän toisen henkilön sähköpostiin (sähköpostiosoite on annettu puhelimitse sekä varmuuden vuoksi vielä sähköpostitse). Nyt tästä Blue1 lupaamasta "heti" hetkestä on kulunut yli 1kk.

Meneeköhän tämän "uuden" reklamaation käsittelyyn nyt toiset puoli vuotta? Soittaminen tai sähköpostin lähettäminen heidän "customer relations" osastolle ei tuo mitään tulosta joten miten tässä kannattaisi toimia? Vai pitäisikö asia vain unohtaa? Mielestäni epäilys ruokamyrkytyksestä on kuitenkin sen verran vakava asia, että jokaisen yrityksen tulisi suhtautua siihen vakavasti. Myös asiakkaiden palautteisiin pitäisi vastata hieman nopeammassa ajassa kuin mitä Blue1 tekee.

Keravan Grilli.

Tää huono kokemus tapahtu oikeestaan mun kaverille, mutta kerronpa kuitenkin kun olin siinä ihan vieressä kyseistä tapahtumaa todistamassa.

Eli lauantai-illan huumassa oltiin menossa baariin, kun iski nälkä. Grillille siis. Tilattiin kamun kanssa samaan aikaan, minä ensin ja kaveri sitten. Samalla myös maksettiin. No, meikän burgeri tuli mutta kaverin ei. Kaveri meni kyselemään että missäs hänen tilaus viipyy, niin myyjän vastaus oli "Et sine ole mitaan tilannut, mene helvetti siita!" Kaveri yritti selittää että olenpas ja muutkin asiakkaat sano samaa, mutta eipä turkinpippuri uskonut. Siinä sai rauhotella jo eräitä, kun alko muutama impulsiivisempi kamu hiiltymään ja kaivamaan tulitikkuja taskuista tyyliin "kohta palaa koko kioski". Lähettiin siitä sitten kuitenkin baariin ilman sen kovempia kostotoimia.

Oon kuullu vastaavia juttuja samasta paikasta muiltakin, eli jätetään tilauksia toimittamatta ja annetaan liian vähän vaihtorahaa tms. Helppoahan se on huijata, kun 90% asiakkaista on vähintään kahden promillen tuubassa. Mutta kyllä sekin saattaa sitten vituttaa kun joku oikeesti tuikkaa sen kiskan tuleen.

Pitääpä laittaa omat kokemukset DHL:stä. Ensin tilasin pixmaniasta tuotteen jonka dhl lupasi toimittaa 24-48h sisällä. Toimitus kesti noin 120 tuntia. Reklamaatioiden jälkeen pixmania/DHL hyvitti lopulta toimituskulut.

Toinen kokemus: 2 viikkoa sitten tilasin 3 näyttöä. Ok, perjantaina kun kyselin perään, näytöt oli lähteneet väärään kaupunkiin. No, soitin ja pyysin vaihtamaan osoitteen oikeaksi ja lähettämään oikeaan kaupunkiin. DHL lupasi että maanantaina toimitetaan. No otin vapaapäivän kun ne ei tiedä mihin aikaan toimitetaan.

Ei alkanut kuulua tänäänkään niin soitin taas sinne. Ei ollut kuulemma osoitteenvaihdos päivittynyt. Tässä vaiheessa puhelu loppuu. Soitan hetken päästä uudelleen, ja paketti onkin oikeassa kaupungissa, mutta ei ehdikään tänään toimittaa. Että huomenna pitäisi tulla.

No se ei onnistu, eli loppuenlopulta mun pitää itse ajaa omalla autolla viereiseen kaupunkiin hakemaan niitä niiden varastolta. KURIIRIFIRMAN varastolta. Pyysin kilometrikorvauksia, ei kuulemma onnistu kun ei ole niiden moka. No kysyin että kenen moka se on että ette pysty toimittamaan luvattuna päivänä tuotteita. Pyysi tekemään reklamaation. Puhelu kesti 50min, siitä 30min sain kuunnella Eros Ramazottia.

Vertailukohtana, jos ei olisi ollut välikätenä kuriirifirmaa, olisin voinut hakea tuotteet perjantaina lähimmästä postista. Vertailukohtana myös että mm. TNT:llä on myös iltakuljetus, eli asiakkaan ei tarvitse odotella 8-16 kotona.

ps. tuotteet ei ole minulla vieläkään, vaan odottelen edelleen soittoa DHL:n varastolta josko ne voisi tulla noutamaan itse.

Suositut

Back
Ylös Bottom