[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tallinkin Galaxyn seisova pöytä on boikotissa. V***n kallista ja huonoa ruokaa ja juomisesta piti vielä maksaa erikseen. Eestin poika yritti väkisin tyrkätä kallista punaviiniä....hohojaaa!

Express Bus

Kyseisen firman bussi roikkui aggressiivisesti puskurissa kiinni, ja ajoi melkein takakontista sisään kun pysäköin. Luulisi ammattikuskien sentään osaavan ajaa, mutta tämä taitaa olla liikaa vaadittu. Yksi syy lisää olla käyttämättä joukkoliikennettä.

Visa-Auto, Turku

Vaihtoautoani väheksyttiin kyseisessä firmassa niin paljon, ettei siellä suostuttu antamaan ollenkaan koeajoon sitä autoa josta olisin ollut kiinnostunut. "Ei se ajamalla parane", totesi myyjä, kun ehdotin että voisin autoa kuitenkin ajaa, vaikka he eivät pystyisi vanhasta autostani hyvittämään paljoa. Sanomattakin lienee selvää, että sitten kun olin myynyt autoni suoraan yksityiselle ja ottanut autolainan, en enää harkinnutkaan kyseistä puljua.

Pyöräliike Star-Velos, Turku

Koeajoin yhtä pyörää. Kysyin toista (kalliimpaa) pyörää myös koajoon. Henkkarit oli kysytty ja näytetty. "Ei näiden ajettavuudessa mitään eroa ole", kertoi tämä yrittäjä. SELVÄ! Hintaeroa malleissa oli ehkä 100-150 €. Aivan sama kuin viininviljelijä toteaisi viineistä että "Ei näiden maussa mitään eroa ole" ja odottaisi sitten kaupan käyvän. "Kiitos ja näkemiin", olivat seuraavat ja viimeiset sanani siinä liikkeessä.

Ravintola Agricola, Turku

Olin ostamassa lounasta kyseisessä paikassa. Siellä on lounas tarjolla vähän kouluruokala-tyyliin, eli itse otetaan ruuat lautaselle. Kun olin maksamassa, paikan omistaja alkoi mölyämään suoraan minulle jostakin aivan käsittämättömästä syystä. En siis sanonut mitään, en elehtinyt mitenkään, en ylipäänsä tehnyt mitään muuta kuin otin ruuat normaaliin tapaan (ja normaalin määrän), maksoin jne. Omistaja ei suomea osaa kovin hyvin (afrikkalainen), joten en koskaan päässyt oikein selvyyteen mistä oli kysymys. Elinikäiseen boikottiin pääsi tuo ravintola, jossa tuota ennen kävin lähes viikoittain.

Peten kolarikorjaamo, Kuopio
Jarruremontin yhteydessä "unohtivat" laittaa jarrusatulan pultit paikalleen. Muutama kilometrin ajon jälkeen toinen eturengas meni lukkoon ja matka katkesi siihen. Onneksi ei ollut kova vauhti tai liukas keli. Kyydissä koko perhe, joten huonostikin olisi voinut käydä. Firman pomon kannanotto asiaan: "Sattuuhan näitä".

Suomi-Soffa Ideapark
Ostin kesän alussa sängyn ja kauppojen yhteydessä sanottiin että toimitusaika 2-3 viikkoa. 3 viikon päästä ei kuulunut mitään ja kävin kyselemässä, sanottiin että viikon päästä. Noh, viikon päästä uudestaan kyselemään ja ei vieläkään tulosta. Kului vielä viikko ennenkuin soitettiin että sänkyjä on saapunut Lielahden myymälään. no sieltä onneksi viimeinkin kotiinkuljetuksella. Odotusaika siis tuplaantui mutta mitään korvausta ei herunut vaikka jouduin nukkumaan sen 6 viikkoa patjalla ja selkä ihan paskana. Selityksenä oli vaan että juuri siinä sänkymallissa on niin pitkä toimitusaika. Ei voitu sitä rehellisesti sanoa kauppojen teon yhteydessä vaan piti ihan röyhkeästi valehdella!!!! :curs: :( uskomatonta touhua, toivottavasti menee konkurssiin toi paikka!

Tampereen hämeenkadun BUFFA !
Perseestä vedetty ruoka ja ruokaa ilmesty naurettavan hitaasti tarjolle. Limonaadi oli kuin tiskivettä.

Älkää huoliko Ideaparkin vitutuksesta. Se menee koko paska konkurssiin koska ei siellä käy niin paljoo ihmisiä että se tuottais. Muutenkin on jo 5 liikettä AINAKIN lopettanut.

Pika-Pippuri = Pika-Tippuri: Uskomatonta #¤tun #¤%"tusta! Jätkä lämmittelee mikrolla ateriat :hyper: Mikäs sen parempaa kuin mikrossa lämmitetty riisi & kebablastut :kuola: Voiton vei kuitenkin mikrossa lämmitetty kerroshampurilainen :kuola::kuola:

Olen muuten useasti tukussa käydessäni huomannut, kun nuo kebabbiäijät lappaa kärrynsä täyteen sitä jotain "metripizzaa" tms, joka on helvetin halpaa ja lämmitetään mikrossa. Siihen vähän juustoa lisäks ja eikun uuniin ja asiakkaat ostaa onnessaan. :rolleyes:

Hyvät massithan sillä tienaa varmaan, kun ei ite tarvi vääntää niitä...

Olen muuten useasti tukussa käydessäni huomannut...

En yksinkertaisesti voi ymmärtää miten tuo paikka on ylipäänsä pystyssä? Kyllähän sen nyt sokeakin huomaa, että kaveri kokkaa siellä mikrolla ja ellei olis maksattanut ruokia etukäteen niin olisi saanut itse mussuttaa pöperönsä. Eli ilmeisesti jotkut siellä käy vielä toisenkin kerran... ehkä niillä ei ole mikroa kotona?

edit: pystytkö muuten suosittelemaan kebab-mestaa porvoossa? jääppistä pitää nykyään intialaiset heput ja se on todella siisti paikka, siisti keittiö, ystävälliset myyjät ja hyvät pitsat (viimeksi tosin juustoa vähän liikaa). Muita annoksia en ole vielä koettanut listalta. Kebabbia sieltä ei valitettavasti saa.

starfish sanoi:
Suomi-Soffa Ideapark
Myös Kodin Onni Ideaparkissa. Ostettiin sieltä sohva vuodenvaihteessa ja toimitusajaksi luvattiin 8 viikkoa, joka jo sinällään on aika pitkä. Helmikuun vaihtuu maaliskuuksi eikä mitään kuulunut, joten eikun soittelemaan. Juu, "alihankkija sitä ja tätä..." eli jos sohva ei ole maaliskuun loppuun mennessä perillä, saadaan kuljetukset ilmaiseksi :eek: Eipä kuulunut vaan tuli tekstari, että on sohva vähän myöhässä. Lopulta toimitusaika oli 16 viikkoa.

Hassua muuten, että maksuaika on 8 viikkoa ja jos siitä myöhästyy, joutuu maksamaan viivästyskorkoa. Toimittajaa tuo ei näytä koskevan eli eipä paljon lopulta hinta alentunut (ei ainakaan samalla prosentilla laskettuna)...

Sekavaa tekstiä, koettakaa kestää. Ai niin, mähän vaan tuotan tekstiä, eihän mun tarvitse välittää, onko tämä niin justiin, lukijan vastuulla kato, vähän niin kuin sohvan toimitusajan viivästyminen on pois asiakkaan selkänahasta...

Viimeksi muokattu:
Tallinkin Galaxyn seisova pöytä on boikotissa. V***n kallista ja huonoa ruokaa ja juomisesta piti vielä maksaa erikseen. Eestin poika yritti väkisin tyrkätä kallista punaviiniä....hohojaaa!

Sama täällä! Ja muutenkin koko Galaxyn henkilökunta erittäin ylimielisiä ja palvelu!? ala-arvoista.

Ravintola Agricola, Turku

Kun olin maksamassa, paikan omistaja alkoi mölyämään suoraan minulle jostakin aivan käsittämättömästä syystä. Omistaja ei suomea osaa kovin hyvin (afrikkalainen), joten en koskaan päässyt oikein selvyyteen mistä oli kysymys. Elinikäiseen boikottiin pääsi tuo ravintola, jossa tuota ennen kävin lähes viikoittain.

Mitä kummaa? Agricolan Mikehan juttelee aina mukavia kaikille tutuille naamoille. Jos et Miken suomea ymmärtänyt, niin oletko varma ettei Mike vain kommentoinut Brasilian jalkapallojoukkuetta tai esitellyt uutta kahvinkeitintään? Pahinta mitä minä olen Miken suusta kuullut, on se että pankki veloittaa kortilla maksamisesta 50 senttiä (ja sitä sitten paheksutaan molemmin puolin tiskiä)...

Komppaan. Se on jotain ihan käsittämätöntä. Yks tyyppi oli saanut sinne porttikiellon. Kaveri oli käynyt tankkaamassa ja jättänyt auton mittarin viereen ja kävi sisällä maksamassa. Oli sitten laittanut muutaman euron hedelmäpeliin ja toinen asiakas oli joutunut pikkuhetken odottamaan pumpulle pääsyä. Porttari rapsahti samantien.

Tuolla Essolla on seinillä vaikka mitä varoituksia. "Älä pelaa kolikkoautomaatteja jos auto on tankkauspaikalla". "Ei saa käyttää nuuskaa". Kahvin kanssa ei kävellä vaan juodaan pöydässä" jne.

Oli pakko keskeyttää ketjun luku tähän viestiin.

Siis... sä jättäisit auton siihen ja menisit pelaamaan jotain vitun hedelmäpeliä tai juomaan vaikka kahvikupin?

Vittu mä saisin tollasen huomattuani kyllä semmosen kohtauksen että oksat pois...

PIDÄTKÖ SINÄ TANKKAAMISESTA!?!? Jos mulla menis ton takia sekuntikin pidempään siinä vitun rahaa imevässä paskaa suoltavassa työpäivän viimeistään pilaavassa huoltoaseman pihassa, niin vitunvittu!

Rauha... :lol2:

Sama täällä! Ja muutenkin koko Galaxyn henkilökunta erittäin ylimielisiä ja palvelu!? ala-arvoista.

Kun katsoo sitä suomalaisten kännniördäämistä ja ala-arvoista omaa käytöstä viron laivoilla, niin ei liene ihme ettei virolaisia kiinnosta palvelu. Ei sitä pelasta jos yksi kymmenestä suomalaisesta osaa käyttäytyä siellä. Suomalaisista virossa tulee jotenkin mieleen känniset britit etelä-europpan lomakohteissa.

Toukokuun lopussa olin naisen kanssa kahdestaan risteilemässä, ja jos kävelyllä aamiaispöydästä hyttiin näkee esim. kaverin paskat housussa, kuulee n. 5 kertaa "pillua, pillua", "anna pillua" tai "vittu mä oon äijä" lauseet ja itse hytissä joku läski roikkuu ilman paitaa puoliksi sun parvekkeella, joka on täynnä lasinsirpaleita kun porukka on heitellyt yöllä tuoppeja sinne discosta, niin en ihmettele jos palveluhalut on vähäisiä.

German auto Service korjaamo Järvenpäässä: sain 3 viikkoa sit ajan eiliselle ohjauvaihteen vaihtamiseksi ja toissapäivänä vien auton sinne. Eilen se sitten soitti ettei ehdi tai osakkaan tehdä sitä vaihtoa ja että mun pitäs tulla hakee auto pois. saatana!!! :curs:

Mukava odotella 3 viikoa turhaa ja pitäs taas varata uus aika johonki, päätin että korjaan ite sen kyl se saa parissa viikossa ite korjattua...

Pahinta mitä minä olen Miken suusta kuullut, on se että pankki veloittaa kortilla maksamisesta 50 senttiä (ja sitä sitten paheksutaan molemmin puolin tiskiä)...

Aika outoa toimintaa pankilta, maksujen alarajathan poistettiin käytöstä jo aika päiviä sitten ja itse olen maksanut jopa alle tuon 0.50e arvoisen ostoksen pankkikortilla. Tarkoitat/Mike tarkoittaa nyt sitä että esim. minun ostamani tuote myytiin sillä kertaa tappiolla?

Aika outoa toimintaa pankilta, maksujen alarajathan poistettiin käytöstä jo aika päiviä sitten ja itse olen maksanut jopa alle tuon 0.50e arvoisen ostoksen pankkikortilla. Tarkoitat/Mike tarkoittaa nyt sitä että esim. minun ostamani tuote myytiin sillä kertaa tappiolla?

ite oon kanssa kuullut tuon, että jokainen korttimaksu maksaa 50snt. eli joo, alle 50snt tuotteen maksu pankkikortilla maksaa enemmän kaupalle kuin mikä koko tuotteen hinta on, saati sit että kate ois lähellekään tuota. mutta taitavat olla aika yksittäistapauksia tuollaiset ostokset.

e: ja käsittääkseni luottokunta velottaa tuon maksun, ei pankki.

ite oon kanssa kuullut tuon, että jokainen korttimaksu maksaa 50snt. eli joo, alle 50snt tuotteen maksu pankkikortilla maksaa enemmän kaupalle kuin mikä koko tuotteen hinta on, saati sit että kate ois lähellekään tuota. mutta taitavat olla aika yksittäistapauksia tuollaiset ostokset.

e: ja käsittääkseni luottokunta velottaa tuon maksun, ei pankki.

Anteeksi :offtopic: mutta pakko vähän oikoa mutuilua ja kuulopuheita. Pankkikorttimaksun hinta myyjälle vaihtelee pankeittain ja riippuu toki myös siitä millainen palvelusopimus pankin kanssa on tehty. Parin eri pankin toteutuneet maksut kun katsoin niin hinta oli pari-kolme senttiä maksutapahtumaa kohti. Nämä siis veloitetaan yleensä kuukausittain tililtä muiden palvelumaksujen yhteydessä.

Luottokorttiyhtiö taas perii luottokorttiostoista provision, joka Luottokunnan korteilla taitaa olla prosentin luokkaa ja Amexilla ja Dinersilla lähemmäs 4 prosenttia. [rautalanka]Ostat kaupasta satasella tavaraa ja maksat Amexilla. Kauppias saa kaupasta vain ~96 euroa.[/rautalanka]

Ja edes vähän aiheeseen liittyen kun täällä näitä huonekaluliikkeitä on mainittu. Alkukesästä olis voinu tulla rumaa tekstiä jos tää ketju olis ollu etusivulla siinä vaiheessa kun sain huonekaluliikkeestä kolmatta kertaa väärät parveketuolit. No, neljännet tuolit oli oikeat ja nykyään jo naurattaa koko juttu, joten jätetään firman nimi mainitsematta.

Stockmannin kahvila Hansakorttelissa. Paskaa kahvia ylihintaan..Kaikki maksaa muutenkin ihan vitusti siellä. Muuten Stocka on ihan jees paikka (ilman ruottalaisia taskukoiratätejä).

Yritin tilata elektronista laitetta luvatulla alle viikon toimitusajalla. Laitetta ei koskaan tullut, sähköposteihin ei vastattu eikä puhelimiin ei vastannut kukaan - ei myöskään tj:n kännykkään. Kauppa menetti asiakkaan. Mahdolliset takuukorjaukset olisivat saattaneet olla yhtä tuskaa tavoitettavuusongelman vuoksi.

Lahden Varaosaexpertin autokorjaamosta jäi vähän kuiva maku. Palvelu oli todella kohteliasta ja olivat myös siirtäneet mun auton turvaan savuvahingoilta kun naapurissa sijainnut Vianorin liike syttyi ilmiliekkeihin.

Eniwei, auto ei mennyt leimasta läpi, koska hiilivetypäästöt olivat liian korkeat, toinen etuiskunvaimennin oli löysä kuin puolen minuutin muna, toisessa etulyhdyssä oli kosketushäiriö, minkä takia se sammui aina välillä sekä jarrua painaessa oikeanpuoleinen takavalo sammui. Ostin liikkeestä etuiskunvaimentimet, joiden hinnan piti olla 67e kappale, mutta tilauksen saavuttua hinnaksi ilmenikin 167e kipaleelta!
Kävi sitten ilmi, että iskareiden kiinnitys olikin hiukan monimutkaisempi operaatio, joten vein auton saman liikkeen korjaamoon hoidettavaksi. Sanoin, että iskarit pitää vaihtaa, päästöt säätää kohdilleen ja valot korjata. Kerroin vielä, että tällä hetkelle elellään varusmiesbudjetilla ja kyselin paljonko koko hommalle kertyy hintaa ja kauanko menee kun työ on valmis. Vastaus oli, että urakkaan menee enintään viikko ja koko homma tulee maksamaan noin 200-250e päästöongelmien vakavuudesta riippuen.
2 Viikkoa meni ja menin hakemaan autoa pois vain saadakseni kuulla, että että hommaan meneekin vielä viikko. Hintakin oli yhtäkkiä kohonnut 350 euroon varoittamatta! Ajattelin, että ei auta itku mäessä ja noin puolentoista viikon päästä tuvassa istuskellessani puhelin soikin:
Mä: 'Loo
LVE: No täältä Lahden Varaosaexpertiltä päivää, sulhan oli se Cadillac jossa piti vaihtaa iskarit ja sen sellasta?
Mä: Joo!
LVE: No se ois nyt valmis.
Mä: Hyvä! Tuun hakee sen perjantaina ku pääsen lomille, paljos se lopullinen hinta nyt sitten onkaan?
LVE: Katsotaas... (naputtelee konetta)... 616 euoa ja 60 senttiä.
Mä: :curs::curs::curs::wall:
Että hinta-arvio olikin sitten varoittamatta kolminkertaistunut!! Kävin kuitenkin hakemassa auton ja vein sen leimalle. Leimahan sieltä tuli, mutta kahdella huomautuksella: Etu- ja takavalo epäkunnossa! :curs: Ne valot oli niinku niille ei oltais mitää oltu tehtykään, ihan samat viat tallella! Kävin sanomassa asiasta ja mulle varattiin aika maksuttomaan uusintakorjaukseen. Siinä noin tunnin verran korjailivat ja sitten oli valmista. Kerkesin ajamaan kaupan pihaan, ku kaupan ikkunan heijastuksesta näin, ettei toinen etuvalo VIELÄKÄÄN palanut! Myöskin takavalojen vika oli edelleen tallella...

Oishan tosta voinut varmaan mennä vielä sanomaan, mutta ei yksinkertaisesti jaksa. Korjautan valot sitten joskus paremmalla ajalla.. ja paremmalla korjaamolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom