Lahden Varaosaexpertin autokorjaamosta jäi vähän kuiva maku. Palvelu oli todella kohteliasta ja olivat myös siirtäneet mun auton turvaan savuvahingoilta kun naapurissa sijainnut Vianorin liike syttyi ilmiliekkeihin.
Eniwei, auto ei mennyt leimasta läpi, koska hiilivetypäästöt olivat liian korkeat, toinen etuiskunvaimennin oli löysä kuin puolen minuutin muna, toisessa etulyhdyssä oli kosketushäiriö, minkä takia se sammui aina välillä sekä jarrua painaessa oikeanpuoleinen takavalo sammui. Ostin liikkeestä etuiskunvaimentimet, joiden hinnan piti olla 67e kappale, mutta tilauksen saavuttua hinnaksi ilmenikin 167e kipaleelta!
Kävi sitten ilmi, että iskareiden kiinnitys olikin hiukan monimutkaisempi operaatio, joten vein auton saman liikkeen korjaamoon hoidettavaksi. Sanoin, että iskarit pitää vaihtaa, päästöt säätää kohdilleen ja valot korjata. Kerroin vielä, että tällä hetkelle elellään varusmiesbudjetilla ja kyselin paljonko koko hommalle kertyy hintaa ja kauanko menee kun työ on valmis. Vastaus oli, että urakkaan menee enintään viikko ja koko homma tulee maksamaan noin 200-250e päästöongelmien vakavuudesta riippuen.
2 Viikkoa meni ja menin hakemaan autoa pois vain saadakseni kuulla, että että hommaan meneekin vielä viikko. Hintakin oli yhtäkkiä kohonnut 350 euroon varoittamatta! Ajattelin, että ei auta itku mäessä ja noin puolentoista viikon päästä tuvassa istuskellessani puhelin soikin:
Mä: 'Loo
LVE: No täältä Lahden Varaosaexpertiltä päivää, sulhan oli se Cadillac jossa piti vaihtaa iskarit ja sen sellasta?
Mä: Joo!
LVE: No se ois nyt valmis.
Mä: Hyvä! Tuun hakee sen perjantaina ku pääsen lomille, paljos se lopullinen hinta nyt sitten onkaan?
LVE: Katsotaas... (naputtelee konetta)... 616 euoa ja 60 senttiä.
Mä: :curs::curs::curs::wall:
Että hinta-arvio olikin sitten varoittamatta kolminkertaistunut!! Kävin kuitenkin hakemassa auton ja vein sen leimalle. Leimahan sieltä tuli, mutta kahdella huomautuksella: Etu- ja takavalo epäkunnossa! :curs: Ne valot oli niinku niille ei oltais mitää oltu tehtykään, ihan samat viat tallella! Kävin sanomassa asiasta ja mulle varattiin aika maksuttomaan uusintakorjaukseen. Siinä noin tunnin verran korjailivat ja sitten oli valmista. Kerkesin ajamaan kaupan pihaan, ku kaupan ikkunan heijastuksesta näin, ettei toinen etuvalo VIELÄKÄÄN palanut! Myöskin takavalojen vika oli edelleen tallella...
Oishan tosta voinut varmaan mennä vielä sanomaan, mutta ei yksinkertaisesti jaksa. Korjautan valot sitten joskus paremmalla ajalla.. ja paremmalla korjaamolla.