Mun treeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Tos on mun treeniohjelma onko parannusehdotuksia?????

Olen treenannu 2-2,5 vuotta ja tälle ohjelmalla 2 viikkoo kehitystä tullu todella hyvin....mutta jos ehdotuksia on kaikki on tervetullutta

Treeniohjelma

Maanantai: Rinta- ja vatsalihakset

Liike Toistot
1. Kuntopyörä 6 Minuuttia
2. Penkkipunnerrus tangolla 3x 6-10
3. Vinopenkki Smith- koneessa 3x 6-10
4. Ristikkäistaljatyöntö 3x 8-12
5. Peck- deck 3x 8-12
6. Penkkipunnerruskone 3x 8-12
7. Vajaa penkkipunnerrus 3x 8-12
8. Penkkipunnerrus käsipainoilla 3x 8-12
9. Päänyliveto tangolla 3x 8-12
10. Rutistukset 1x 20- 50
11. Jalkojennostot 1x 20- 50
12. Kuntopyörä 6 Minuuttia

Tiistai: Selkä ja vinot vatsalihakset

Liike Toistot
2. Ylätaljaveto taakse 3x 8-12
3. Kulmasoutu tangolla 3x 8-12
4. Alataljaveto 3x 8-12
5. Ylätaljaveto eteen 3x 8-12
6. Ylätaljaveto V- kahvalla 3x 8-12
7. Maastaveto 3x 6-10
8. Jalkojennostot sivuttain 2x 20- 50
9. Sivutaivutus käsipainoilla 2x 20- 50
10. Hyvää Huomenta liike tangolla 2x 10- 20
11. Selkä/hauis laite 3x 10-20

Keskiviikko: Laihdutuspäivä

Liike Toistot
1. Kuntopyörä 60 Minuuttia
2. Rutistukset 1x 20- 50
3. Jalkojennostot 1x 20- 50

Torstai: Hauis- ja vatsalihakset

Liike Toistot

2. Hauis seisten tangolla 3x 6-10
3. Hauiskääntö istuen
käsipainoilla 3x 6-10
4. Hauiskääntö vasaraotteella
käsipainoilla 3x 6-10
5. Hauiskääntö seisten tangolla
myötäotteella 3x 6-10
6. Keskitetty hauiskääntö
istuen käsipainolla 3x 6-10
7. Yhden käden hauiskääntö
alataljassa seisten 3x 6-10
8. Hauiskääntö seisten ylätaljassa 3x 6-10
9. Kahdenkäden hauiskääntö seisten
alataljassa 3x 8-12
9. Rutistukset 1x 20- 50
10. Jalkojennostot 1x 20- 50
11. Kuntopyörä 6 Minuuttia

Perjantai: Hartia- ja vatsalihakset

Liike Toistot

2. Niskan takaa punnerrus
Smith-koneessa 3x 6-10
3. Vipunosto sivuille käsipainoilla 3x 8-12
4. Pystysoutu tangolla 3x 8-12
5. Olkapäiden nosto tangolla 3x 6-10
6. Etuvipunosto käsipainoilla 3x 8-12
7. Vipunosto sivuille laitteessa 3x 8-12
8. Etuvipunosto tangolla 3x 8-12
9. Pystypunnerrus
Smith- koneessa 3x 6-10

Lauantai: Ojentaja- ja vatsalihakset

Liike Toistot

2. Kapeapenkkipunnerrus
tangolla 3x 6-10
3. Ranskalainen punnerrus
maaten tangolla 3x 8-12
4. Yhdenkäden ojentajapunnerrus
käsipainolla 3x 8-12
5. Ojentajapunnerrus ylätaljassa 3x 8-12
6. Ojentajapunnerrus ylätaljassa
vastaotteella 3x 8-12
7. Yhdenkäden ojentajapunnerrus
ylätaljassa vastaotteella 3x 8-12
8. Ojentajapunnerrus istuen
kulmatangolla 3x 8-12
9. Kahdenkäden ojentajapunnerrus
käsipainolla 3x 10- 20

Sunnuntai: Jalka- ja vatsalihakset

Liike Toistot

1. Takakyykky Smith-koneessa 3x 6-10
2. Etukyykky Smith- koneessa 3x 6-10
3. Polven koukistus seisten
laitteessa 3x 8-12
4. Polven ojennus istuen
laitteessa 3x 8-12
5. Pohjeprässi Smith- koneessa 3x 8-12
6. Reiden loitonnus laitteessa 3x 10- 20
7. Reiden lähennys laitteessa 3x 10- 20
8. Rutistukset 1x 20- 50
9. Jalkojennostot 1x 20- 50

Kiitos kaikille vastanneille.....:evil:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by wbb
Montako tuntia noi treenit kestää?
Joo, mietin just samaa, että taitaa pari tuntia käydä aika vähiin, jos oikeasti nuo kaikki liikkeet tekee joka kerralla. Suoraan sanottuna tuo on yksi järjettömimmistä ohjelmista, mitä olen ikinä Pakkotoistolla nähnyt.

ehkä alottelijan silmin mun mielest 1-1,5 treenin pitää kestääkkin ......muut ajat on ajan hukkaa....:evil:

ne ketkä oikeesti treenaa tosissaan ymmärtää mun kannan

Re: vastaus

Originally posted by Möykky86
kestää noin 1,5 tuntia per treeni

Oho.. olisin veikannu vähintään 2 tuntia. No kun kerran mielipiteitä kysyit, niin itse pudottaisin vähintään puolet pois sarjoista. Jako on myös hiukan omituinen, jalat ja hauis saavat molemmat saman verran huomiota? Mutta eipä kai siinä mitään, jos tommosella ohjelmalla saat kehitystä aikaan. Jatka vaan samaan malliin ja muista syödä niin perkeleesti.

selityshän tuohon hulluun bodaukseen on se että joudun lopettamaan ju-jutsun huonojen polvien takia....
joten jotain piti saada tilalle niin ajattelin siirtää bodauksen aivan uudelle tasolle......ja aika lailla tuolta kaikkien tosi ammattilaisten ohjelmat näyttää:evil:

voitte sanoa minua hulluksi ehkä olenkin sitä:evil:

Paljon liikkeitä pois. Ei se liikkeiden määrä vaan laatu ja intensiteetti liikeisiin. Epäilen että ylikunto kolkuttaisi ainakin minulle aika pian.

kun nyt reenin kestosta tuli puhe. Niin onko näin että kunnon treeniin salilla riittää potkua noin 45 min. siis kyse oli jostain tasoista mitkä laskee ton jälkeen jolloin ei tulos kärsii...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä meinasi :itku: tulla katsellessa ohjelmaasi. Eihän tuossa mitään järkeä ole. Eihän noihin 5 viimeseen liikkeeseen saa enää mitään puhtia.

Kysymys: Kuka huippubodari reenaa esimerkiksi 7 liikettä rinnalle ja saman verran olkapäille, hauiksia 8 liikettä ja jokaista liikettä 3 sarjaa?

Originally posted by Möykky86
ne ketkä oikeesti treenaa tosissaan ymmärtää mun kannan

En itse väitä treenaavani tosissaan, mutta täällä on kyllä todella paljon väkeä, jotka ihan oikeasti treenaa tosissaan ja kunnolla. Heidän treeninsä kestää tuosta 20min>. Tuossa ei tosin ole lämmittelyjä mukana.

IMHO vähennä niitä sarjoja vaan ja treenille max. kesto 1h +lämmittely. Itsellä menee nelijakosella ohjelmalla 30-45min reeniin.

Mielenkiintoista, että pyydät vinkkejä ohjelmaan ja sitten ammut vinkit alas:rolleyes:

Edit. sä siis treenaat kuusi kertaa viikossa. Huhhuh, kyllä käy turhan raskaaksi.

Zone-sarja -42%
höhöö. Rupesin itekki naureskelemaan ku katoin tota:)

Eli liikkeitä/sarjoja pois.

Tottakai jos uskot enemmän omia ajatuksiasi niin anna mennä vaan!:thumbs: (mutta älä odota kehitystä:down: )

Mitä ihmeen järkeä on treenata etu-, takareidet ja pohkeet samassa treenissä, mutta hauis ja ojentaja yksin. Hauiksen ja ojentajan voi laittaa ihan hyvin samaan treeniin. Yli tuntia ei todellakaan kannata treenata, se ei todellakaan ole kovaa treeniä. :down: :0:

Keskiviikko: Laihdutuspäivä

Öö korjaa, jos oon väärässä, mut tosta saa sen vaikutelman että liittäisit jotenkin vatsalihaksien harjoittamisen vatsaläskin katoamiseen. Eli vaikka kohdistat treeniä yksittäiselle lihasalueelle, ei se tarkota, että se läski palais siltä kohtaa - se palaa tasasesti kaikkialta kehosta.

Ja vatsat 6 kertaa viikko? Pikkuruisen tietoisuuteni pohjin
kannattaisi tehdä vatsat vaikka 2-3krt viikossa paremmin ? Ylikuntokin tossa saattaa yllättää ?

Originally posted by Dat Dude
kun nyt reenin kestosta tuli puhe. Niin onko näin että kunnon treeniin salilla riittää potkua noin 45 min. siis kyse oli jostain tasoista mitkä laskee ton jälkeen jolloin ei tulos kärsii...

Muistaakseni tunti+lämmittelyt on se ideaalinen treenin kesto. Sen pidemmäks jos menee ni alkaa jotkut arvot laskee, en kyl muista mitkä :thumbs:

Originally posted by pek
Muistaakseni tunti+lämmittelyt on se ideaalinen treenin kesto. Sen pidemmäks jos menee ni alkaa jotkut arvot laskee, en kyl muista mitkä :thumbs:

Muistan lukeneeni täältä, että testotasot laskee yli tunnin treeneissä.

Toi ohjelma näyttää aivan järjettömältä. Esim. hauiksille sekä ojentajille 24 sarjaa/harjoitus :eek:. Samoin selkäpäivänä pelkää ylätaljaa 9 sarjaa + muut liikkeet päälle.

Ja minkä takia vatsoja pitää treenata 6 kertaa viikossa ja joka kerta toistot 20-50. Vatsalihakset on samanlainen lihasryhmä kuin muutkin, joten 1-2 kertaa viikossa normaaleilla toistomäärillä (6-20) riittää ihan tarpeeksi hyvin.

Niin siis tuollaisen tunnin treenin jälkeen testotasot alkavat laskemaan ja kortisolitasot nousee. Kortisolihan on katabolinen hormoni, joka siis tuhoaa lihasmassaa.

Täytyy sanoa samoin kuten muutkin: Tuossa ohjelmassa ei ole mitääm järkeä!

Rinnalle vaatimattomat 21 sarjaa, nyt taisi tulla uusi ennätys tällä saralla! :D

Treenistä

Turha alkaa pilkkua viilaamaan ja puhumaan jostain testotasojen laskusta, jos treeni on liian pitkä. Pilipalihommaa sanon minä.

Tärkeintä on väsyttää lihas. Todellakin tuo ohjelma on REILUSTI liian "hurja". Varmasti saisi lyhyemmillä sarjoilla ja puolella noista liikkeistä paremman tuloksen.

selityshän tuohon hulluun bodaukseen on se että joudun lopettamaan ju-jutsun huonojen polvien takia.... joten jotain piti saada tilalle niin ajattelin siirtää bodauksen aivan uudelle tasolle......ja aika lailla tuolta kaikkien tosi ammattilaisten ohjelmat näyttää

Ja sinä sitten 2 vuoden treenikokemuksen jälkeen ajattelit alkaa pitämään itseäsi "tosi ammattilaisena"? Tässä on juuri se virhe, minkä aloittelijat tekevät niin usein. Luetaan vuoden -89 bodaus lehteä, jossa Paul Dillet kertoo treeneistään: "Treenasin maanantaina reiteni täysin loppuun saakka. Hädin tuskin pystyin kävelemään ulos salilta. Tiistaina oli vuorossa olkapäät, ja motivoinkin olkalihakseni siihen, että illalla treenataan kovaa. Salille päästyäni aloinkin treenaamaan uudelleen JALKOJANI!!! Olin koko päivän hämännyt reisilihaksiani uskottelemalla, että nyt on olkapäiden vuoro! Voitte vain kuvitella millaista TUSKAA sain aikaan jaloilleni!" ..no varmasti oli tuskaa juu...

Voi tziisus! Sitten joku 17-vuotias lukee tohkeissaan näitä juttuja, ja nielee kaiken mitä joku ammattilainen kertoo.
Ottakaa aloittelijat ja muutkin, joilla ei kokemusta vielä niin paljoa ole, hihasta kiinni jotain kokeneempaa ja kysykää reilusti apua ohjelman tekoon. Säästätte aikaa ja särkylääkkeitä, kun on oikeat eväät treenaamiseen heti alussa.

Ei tarvitse niin paljoa :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom