Muhammad-pilapiirtäjä palasi Ruotsiin

RidAH sanoi:
Juurikin näin. Joku asiantuntija tiivisti asian joskus hyvin: muslimeilla kun on about 1000 vuotta nuorempi uskonto, kuin kristityillä (tai monella muullakaan varmaan...) niin nehän elää omaa keskiaikaansa.

Joka nyt vaan natsaa ihan vitun huonosti 2000-luvulle.

1k nuorempi ku kristinusko? kristinusko kehitty joskus 0-300-luvulla, eli muslimien uskonto siinä 1300-luvulla?
Islami tuli siinä 600 luvulla.

Kuitenkin samasta Jumalasta on kyse. Muslimien jumala on vain Abrahamin Jumala; pelkää Jumalaa tai kuole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vois olla muutenkin kova paikka... ;)

Mut enivei.. Mä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että toivottavasti joku onnistuu tuon palkkion lunastamaan.

Miksi?

Koska jokainen vähänkään järkevästi ajatteleva ihminen, millainen esim. päätoimittajan pitäisi olla, jättää tuollaiset teokset julkaisematta/tekemättä. Minäkin tajuan, ettei ampiaispesää kannata mennä sorkkimaan kepillä, pistintä tulee ihan varmasti.
Minun mielestä tuo piirtäjä on ihan vitun tyhmä, ja ansaitsee kärsiä tekonsa seurauksen. Mutta minä en aio kärsiä hänen takiaan. Mut niinhän siinä taas käy, syyttömät asiaan millään tavalla liittymättömät ihmiset joutuvat tulilinjalle, kun ei viime kerrasta otettu opiksi. Jos nyt joku onnistuu, LUULEN että tuollaiset piirtelyt jää aavistuksen vähemmälle jatkossa.

Jos haluaa arvostella Muhamedia, niin sen voi tehdä diplomaattisemminkin. On ne sen verran tulisieluista sakkia.. Mutta kun niiden kanssa pitää elää, niin mieluummin itse hiukan joustaen (ei tietenkään loputtomiin) ja kaikki on suh tyytyväisiä.

Ja tuntien Ruotsalaista yhteiskuntaa, en epäilis hetkeäkään etteikö joku jo suunnittele mitä tekee tuolla 100 000 $ jahka työt on tehty.

Tämä on vain minun mielipiteeni.

Et ole tosissasi ? ,siis länsimaassa pitäisi luopua sananvapaudesta koska joku saattaa suuttua ?

Kyllä muslimit on aiheuttanut tässä maailmassa kaikkee paskaa mutta kun kattoo historiaan niin me valkoihoiset ollaan oltu just niitä pahiksia. Turha väittää mitään "no se on historiaa" koska kaikki muslimien ja varhaiskristittyjen iskut ovat historiaa ja niitä todellakin voi verrata keskenään. Muslimit varmaan haluavat kostoa, en tiedä mutta tuskin ne ainakaan ilman syytä rupeaa sotimaan.

Muslimiviha on nykyään muodissa, sanon minä. Puolet suomalaisista alkaa olla sydänmeltään skinnareita, menee hyvin?

Se että niputat kaikki kristyt länsimaalaisiksi tai valkoihoisiksi on aika törkeää. Sama kuin mä niputtaisin kaikki muslimit terroristeiksi.

Historiasta löytyy esimerkkinä assasiinit, jotka voidaan periaatteessa luokitella maailman ensimmäiseksi terroristijärjestöksi. Yllättävää, että ne olivat muslimeja:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hashshashin

"They had a militant basis which was employed in various political or religious purposes."

"This mystic secret society was known to specialize in terrorizing the Crusaders with fearlessly executed, politically motivated assassinations.However, Bernard Lewis states that, unlike the popular belief, their efforts were not primarily directed at Crusaders but against Muslim rulers whom they saw as impious usurpers."

Eipä kai tuossa islamissa muuten niin outoja juttuja ole, ettei sitä voisi jotkut harjoittaa oman kotinsa rauhassa pimeissä nurkkauksissa, mutta se on aika helvetin kummallista, että siinä käytetään fyysistä väkivaltaa uskonnon nimissä. Sharia-laki ei oikein kuulu 2000-luvulle.

Et ole tosissasi ? ,siis länsimaassa pitäisi luopua sananvapaudesta koska joku saattaa suuttua ?

Jos lukee kriittisesti mun postin, saa varmaan tuon käsityksen, mutta ei, ei pidä luopua sananvapaudesta. Asioita vaan voi ilmaista diplomaattisemminkin. Ja olen tosissani.

löytyyhän sitä ääriainesta kristityistäkin, mutta he eivät huuda jesseä katkoessaan vääräuskoisten kauloja, kivitä uskon"rikollisia" kuoliaaksi, polje naisten arvoja tai lentele airbussilla pilvenpiirtäjiä päin. He eristäytyvät omaan laumaansa muiden samanmielisten kanssa ja harjottavat sitä uskoaan sielä ihan hissukseen.

Jos lukee kriittisesti mun postin, saa varmaan tuon käsityksen, mutta ei, ei pidä luopua sananvapaudesta. Asioita vaan voi ilmaista diplomaattisemminkin. Ja olen tosissani.
No mä taas olen eri mieltä tässä. Liika on liikaa ja se raja on mielestäni jo ylittynyt. Sanominen ei ole eikä tule ääriainekseen tehoamaan. Sillon pitää ottaa pakotteet ja voimakeinot käyttöön.

1k nuorempi ku kristinusko? kristinusko kehitty joskus 0-300-luvulla, eli muslimien uskonto siinä 1300-luvulla?
Islami tuli siinä 600 luvulla.

Kuitenkin samasta Jumalasta on kyse. Muslimien jumala on vain Abrahamin Jumala; pelkää Jumalaa tai kuole.

No okei, jos pointti meni noin pahasti ohi niin tarkennetaan: Äijät keneen ko. uskonnot perustuu synty about 600 vuotta toisistaan erillään.

Eli pointti (joka ei siis ole oma näkemykseni) säilyy edelleen, että islam uskontona on siinä vaiheessa missä kristinusko oli viime vuosituhannen puolessavälissä.

Historiasta löytyy esimerkkinä assasiinit, jotka voidaan periaatteessa luokitella maailman ensimmäiseksi terroristijärjestöksi. Yllättävää, että ne olivat muslimeja

Tämä oli kyllä ketjun paras veto. Eli terroristeja olivat myös Ranskan vastarintaliikkeen jäsenet. Yllättävää, että ne oli ranskalaisia. Näitä tulee kun otetaan asioita pois kontekstistaan, assassiinien aikana oli käynnissä myös yksi kristikunnan pahimmista sikailuista eli ristiretket, vittu mitä sikoja ne muslimit kun hanttiin laittoivat.

Tämä oli kyllä ketjun paras veto. Eli terroristeja olivat myös Ranskan vastarintaliikkeen jäsenet. Yllättävää, että ne oli ranskalaisia. Näitä tulee kun otetaan asioita pois kontekstistaan, assassiinien aikana oli käynnissä myös yksi kristikunnan pahimmista sikailuista eli ristiretket, vittu mitä sikoja ne muslimit kun hanttiin laittoivat.

Vittu silmä käteen ja lue. Tein vastaavan yleistyksen kuin mitä quottaamani kirjoittaja.

Vittu silmä käteen ja lue. Tein vastaavan yleistyksen kuin mitä quottaamani kirjoittaja.

Pahoittelut, tosin luin viestisi nyt useampaankin otteeseen ja oli se pointti aika hämärästi siellä nähtävissä. Noh, tämä ketju on muutenkin täynnä pelkkää puusilmäistä yleistystä ja rasismia, joten paree varmaan jättää se kokonaan omaan arvoonsa.

Jos ne alqaidalaiset joskus saa kuin saakin nirrin siltä pilapiirtäjältä, olisi mielenkiintoista nähdä miten Ruotsi tai muut länsimaat vastaisivat :rolleyes:. JOS edes tekisivät muuta kuin lähettäisivät pari-kolme rauhanturvaajaa Irakin kaduille talsimaan.

Jos ne alqaidalaiset joskus saa kuin saakin nirrin siltä pilapiirtäjältä, olisi mielenkiintoista nähdä miten Ruotsi tai muut länsimaat vastaisivat :rolleyes:. JOS edes tekisivät muuta kuin lähettäisivät pari-kolme rauhanturvaajaa Irakin kaduille talsimaan.

Onhan näistä jo kokemusta.

Maahanmuuttokriittiset puolueet ainakin saavat ääniä seuraavissa vaaleissa. Saa ihmiset ajattelemaan minne ollaan menossa. Ja minne ei ole hyvä päätyä.

Onhan näistä jo kokemusta.

Maahanmuuttokriittiset puolueet ainakin saavat ääniä seuraavissa vaaleissa. Saa ihmiset ajattelemaan minne ollaan menossa. Ja minne ei ole hyvä päätyä.

Niinpä, tähän ongelmaan paras ratkaisu on se, että populistiset puolueet saavat valtaa:dance:

Sananvapaus, toi tämän ajan itseisarvo!! Niinhän se pitää olla, ei kenenkään sananvapautta pidä rajoittaa, mutta jos on oikeus, on myös vastuu?

Miten tämä ruotsalainen lehti on täyttänyt vastuunsa? Pilapiiroksella? Vai kertomalla tosiasioita islamin uskonnosta, sen eri suunnista? Kumpi olisi ollut oikean teidon kertomista?

Jos tuollaisia kuvia julkaisee, niin on se itsetarkoituksellista rienaamista. Ennakkoluulot ja viha vain kasvaa.

Tämän jälkeen jeesustellaan sillä että al qaida, siis kaikkein ääri-islamilaisin terrorijärjestö, lupaa tapporahaa.. Hei haloo!!

Islam on kaikkein voimaikkaimin kasvava uskonto, siihen kuuluu useita eri suuntauksia, eikä kaikki tosiaankaan oli al qaidoja. Nyt olisi hyvän sään aika alkaa ymmärtämään toisiaan ja oppia hyväksymään toiset, niin kristittyjen kuin islamistienkin.

Noinkohan edistäisi kenenkään asiaa sotkeentua Lähi-Idän koflikteihin entistä enemmän.
Jos ne terroristit nytkin jo uhittelevat sieltä käsin, niin sitten ne vasta sitä tekevätkin kahtakauheammin, jos sinne niiden keskelle lähtee sompailemaan. Tuollaiset konfliktit niitä terroristeja ruokkivat ja heidän asiaansa edistävät. Terroristeille ei mikään sopisi paremmin kuin uusi maailmansota.
Paras tapa voittaa terroristit on ylläpitää rauha omassa maassa, olla sotkeentumatta muiden asioihin ja olla tarjoamatta terroristeille irtopinnoja jokaisen banaanivaltion kylähullun mehmetin tapporahoista vauhkoamalla ja niitä mainostamalla medioissa.

Suomi on tähänmennessä pysynyt esimerkillisesti terroristiperseilyn ulkopuolella juuri pitämällä huolen omista asioistaan. Menevät mieluummin muihin maihin hihhuloimaan, kun ei olla sotkeennuttu toisten ihmisten sotiin tai haasteta riitaa kenenkään kanssa.

Niinpä, tähän ongelmaan paras ratkaisu on se, että populistiset puolueet saavat valtaa:dance:

Sananvapaus, toi tämän ajan itseisarvo!! Niinhän se pitää olla, ei kenenkään sananvapautta pidä rajoittaa, mutta jos on oikeus, on myös vastuu?

Miten tämä ruotsalainen lehti on täyttänyt vastuunsa? Pilapiiroksella? Vai kertomalla tosiasioita islamin uskonnosta, sen eri suunnista? Kumpi olisi ollut oikean teidon kertomista?

Jos tuollaisia kuvia julkaisee, niin on se itsetarkoituksellista rienaamista. Ennakkoluulot ja viha vain kasvaa.

Tämän jälkeen jeesustellaan sillä että al qaida, siis kaikkein ääri-islamilaisin terrorijärjestö, lupaa tapporahaa.. Hei haloo!!

Islam on kaikkein voimaikkaimin kasvava uskonto, siihen kuuluu useita eri suuntauksia, eikä kaikki tosiaankaan oli al qaidoja. Nyt olisi hyvän sään aika alkaa ymmärtämään toisiaan ja oppia hyväksymään toiset, niin kristittyjen kuin islamistienkin.

Kuules pahvi, se ei satu vaan toimimaan kuin toiseen suuntaan. Rättipäiden uskonto kun ei satu hyväksymään vääräuskoisia vaan ne pitää tappaa, lahdata, teloittaa. Ja siihen vielä kannustetaan ja se on heidän mielestään yhtä jees juttu kun kristittyjen mielestä mummon auttaminen tien yli, hyvä teko.

Ja tuohon pilapiirrokseen.. joskos olikin niin että sillä saatiin juurikin aikaan se mitä oli tarkoitus?

Mutta siis olet sitä mieltä että kuolema on ihan ok rangaistus piirtämisestä?

edit: Heavy-rock, entä Iranin valtion ylläpitämä fatwa Salman Rushdien kuolemantuomiosta kun kirjoitti Saatanalliset Säkeet?

Niin siis, mielestäsi ei pidä luopua sanavapaudesta, mutta jos sanoo väärin, niin toivot että tapetaan. Sinun käsitykseesi sananvapaudesta kuuluu se, että pistooli ohimolla voi sanoa mitä vain vaikka väärästä sanasta tulee kuula kalloon. Kertoisitko esimerkin, että mikä ei ole sananvapautta.

Eiköhän me kaikki olla sitä mieltä, että asioita voi ilmaista diplomaattisemmin, mutta useimmat meistä lienevät sitä mieltä, että minkäänlainen väkivallalla uhkailu ei sanojen takia ei ole oikein. Käytätkö muuten päättelyäsi muissakin asioissa? Jos koulukiusaaja ei tykkää rilleistä, niin rillien päässä pitäminen on kuin kaivaisi verta nenästään. Etkö ymmärrä, että olet jo tuolla kannallasi luovuttanut vallan uhkailijoille?

Suositut

Back
Ylös Bottom