Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Youtubessa on noita kaasunhirttämis-videoita. Monessa videossa käsi osaa hakea etujarrulle, mutta harva tajuaa painaa kytkintä. Ihme homma sinänsä. Mutta siinä vaiheessa on varmaan hieman muutakin mietittävää, niin ei ihan järki juokse.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Apua kaivataan. Pyöränä -93 Ktm Mx 250. Oli pikkuveljellä napsahtanut kytkinvaijeri poikki, millainen homma vaihtaa?? Muistaakseni menee magneeton puolelta suorana alaspäin lohkoon, löytyykö magneetonkopan alta vai joutuuko purkamaan enemmänkin??
 
Apua kaivataan. Pyöränä -93 Ktm Mx 250. Oli pikkuveljellä napsahtanut kytkinvaijeri poikki, millainen homma vaihtaa?? Muistaakseni menee magneeton puolelta suorana alaspäin lohkoon, löytyykö magneetonkopan alta vai joutuuko purkamaan enemmänkin??

Mikäli Kotari ei poikkea jotenkin dramaattisesti Suzukista ja Apriliasta, niin ei ole homma eikä mikään. Magneetonkoppa pois ja siinä se.
 
Youtubessa on noita kaasunhirttämis-videoita. Monessa videossa käsi osaa hakea etujarrulle, mutta harva tajuaa painaa kytkintä. Ihme homma sinänsä. Mutta siinä vaiheessa on varmaan hieman muutakin mietittävää, niin ei ihan järki juokse.

Olikohan se täällä vai B-foorumilla kun oli ihan kuvakin, kun mistälie krossista vai speedwaypyörästä oli irronnut nappula takakumista ja lentänyt ilmanputsarin läpi luistin väliin.
 
Tunti ajoa ja kolme korjaamista taitaa kyllä ylittyä meikäläisen kohdalla. Takajarrun pääsylinterin tiiviste rikki. Huoh.
 
Kyllä nyt koetellaan. Pieni kontakti puun kanssa, syylärin vasemman puolen kiinnikkeet vääntyi ja mursi yhden jäähdytysrivan mennessään. Nyt vaan toivotaan Nikkasen saavan parsittuakokoon, ettei joudu kiireessä hakemaan uutta osaa. Purkuosiakin koitin selailla, muttei löytynyt CR 1997 125cc..
 
Kyllä nyt koetellaan. Pieni kontakti puun kanssa, syylärin vasemman puolen kiinnikkeet vääntyi ja mursi yhden jäähdytysrivan mennessään. Nyt vaan toivotaan Nikkasen saavan parsittuakokoon, ettei joudu kiireessä hakemaan uutta osaa. Purkuosiakin koitin selailla, muttei löytynyt CR 1997 125cc..

Teknoweldillä mä parsin kotarin syylärin kiinni, kun paisuntasäiliön kiinnike irtos ja nesteet kusi ulos syylärin kyljestä. Kesti se varmaan ainakin 1000km, kunnes vaihdoin sitten pyörää.

Techno-Weld alumiinin hitsaus

Motonet - Techno-weld alumiininhitsauspuikot 10kpl
 
24mx:stä taas väärää osaa. Onneksi kerkesin jo hätäsenä hakemaan kivijalkakaupasta jarrun vivun, ettei ajoja mee noitten kädettömyyden takia ohi.
 
On tuo enduro melkosta menoa tuolla puitten seassa! Itse en uskalla ajaa edes puolta tuosta vauhdista radalla. :D Kesällä itsekin ostin viimein pyörän ja aloitin harrastuksen. :)
 
Helvetin kova on kyllä vauhti ja selvästi tuttu rata. Ei se meno nyt ihan noin älyttömän rajulta viime kesän Heinolan kisassa näyttänyt. Ois kiva päästä näkemään millainen olisi noiden pro -jätkien vauhti vaikka Hansiksen kivikoissa, toi hiekkatieajelu on kuitenkin aika eri laji.
 
Oma harrastaminen edennyt siihen pisteeseen, että tulee tulevaisuudessakin ajoa. Nykyinen pyörä saa lähteä myyntiin ja keväällä sitten uudempaa tilalle.

Mikä on järkevä hetki ostaa käytetty crossi? Missä vaiheessa tulee suurin dippi hinnassa? Katsellut jotain 06-08 vaiheilla olevia.
 
Viikonloppuna julkaistaan loput -14 malliset KTM Husqvarnat. Saa nähdä ovatko loputkin yhtä Husaberg klooneja kuin jo julkistettu TC 300.
 
Mikä on järkevä hetki ostaa käytetty crossi? Missä vaiheessa tulee suurin dippi hinnassa? Katsellut jotain 06-08 vaiheilla olevia.
Näihin aikoihin ja pikkasen vielä eteenpäin ne hinnat alkaa olla pohjilla. Vuoden vaihteen jälkeen alkaa taas aurinko pilkisteleen ja pyörän rassaus tuntuu houkuttelevalta. Eli hinnat alkaa nousemaan.
 
Edelleen pohdin uuden pyörän ostamista, ei vaan saa millään eroa, että siirtyykä 250/2t vai 250/4t.

Tänä kesänä pääsin ajamaan KTM:n Exc 250/4t, 450/4t, KTM SX250/2t ja Hondan CRF 450/4t. Parhaat fiilikset jäi ehdottomasti tosta 250/2t sx:stä ja 250/4t exc:stä. Keskustelupalstoja lukeneena 4t ois helpompi pitää, mutta viat isoja ja korjaukset vaikeampia. 2t:ssä enemmän pikkusta näpräiltävää. 250/2t varmaan vetää varmaan alhaalta ihan tarpeeksi tälläiselle noviisikuskille. Jostain luin, että enduro-putkella saisi lisävääntöä alas ja tehoja ylhäältä pois?

Mitä 250/2t kannattaisi katsella? Onko tuo SX250 ainoa järkevä vaihtoehto, jos tärkein kriteeri on toimintavarmuus? Muut ominaisuudet ovat varmasti tarpeeksi hyviä minulle. Hintaluokka ~3k€.

Ps. 2-crossipyörän kuskaamiseen tarkoitettua pieniä kärryjä saa myös ehdotella / tarjoilla.

[edit] Se SX250 siis tuntui kivoimmalta ajaa keveytensä ja näppäryytensä puolesta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom