Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Älä saatana!

:D:D Jos kulutusosat on kunnossa eikä kone kilise&kolise ja vedot on tallella, niin miksi ei? Tarkoituksena siis hommata halpa enduro ja unohtaa mahdollisesti hetkeksi kokonaan kilvelliset. Hakusessa ois nimenomaan 2T helpomman ylläpidon ja edullisempien huoltokustannusten vuoksi.
 
:D:D Jos kulutusosat on kunnossa eikä kone kilise&kolise ja vedot on tallella, niin miksi ei? Tarkoituksena siis hommata halpa enduro ja unohtaa mahdollisesti hetkeksi kokonaan kilvelliset. Hakusessa ois nimenomaan 2T helpomman ylläpidon ja edullisempien huoltokustannusten vuoksi.

Halvemmasta en kyllä tiedä, kun noi männät maksaa aina sen satasen. Nelareissa tarkistelee venttiilit nopeasti ja suodattimet öljyineen vaihtaa 5minuutissa(yammussa 10min!).
 
Halvemmasta en kyllä tiedä, kun noi männät maksaa aina sen satasen. Nelareissa tarkistelee venttiilit nopeasti ja suodattimet öljyineen vaihtaa 5minuutissa(yammussa 10min!).

Mutta taas noissa halvemmissa ei ikinä voi tietää huoltohistoriasta ja tunneista, joten mahdollinen skenaariotäystuho tulee maksamaan nelarissa reippaasti enemmän kuin 2T-peleissä. Ja tosiaan ajatuksena olisi hankkia halpa 1000-1500e enduro ja siihen kylkeen mahdollisesti joku ritsa kadulle ( tyyliin http://www.nettimoto.com/suzuki/sv/1501274 ) paikasta A paikkaan B -siirtymiseen. 2T huollot ei nyt hirveästi välttämättä tulisi maksamaan, jos kerran kesässä mäntä+yläpään tiivisteet ja jokusen kerran öljyt lootaan. Kiertokankisettiä nyt ei joka kesä tarvitse olla vaihtamassa.
 
Katupyörä ollut hetken aikaa myynnissä ja tuossa on eräänlainen vaihtoskenaario meneillään. Tekisi mieli enduroa ja tuon http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1502612 kanssa ollaan kauppoja alustavasti hierottu. Mitä mieltä, iskenkö käteni paskaan?

Kuinkahan paljon tohon joutuu tekemään remonttia iskareihin että saa riittävän löysäksi metsään... Ja meinaatko ajaa jossain missä pitää äänet olla sallituissa rajoissa?
 
Katupyörä ollut hetken aikaa myynnissä ja tuossa on eräänlainen vaihtoskenaario meneillään. Tekisi mieli enduroa ja tuon http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1502612 kanssa ollaan kauppoja alustavasti hierottu. Mitä mieltä, iskenkö käteni paskaan?

Mulla on samanmoinen -89 ja luotettava peli on. Osta pois jos on kunnossa, edullista noita kaksareita on huoltaa. Itellä ollu kyllä vähällä käytöllä mutta ei oo 6 vuoden aikana ollu mittää ongelmia ku tehny huollot vaan hyvin. Mutta ajanki tyyliin muutaman kerran kesässä että ei oo kovallä käytölläkään :D
 
Kuinkahan paljon tohon joutuu tekemään remonttia iskareihin että saa riittävän löysäksi metsään... Ja meinaatko ajaa jossain missä pitää äänet olla sallituissa rajoissa?

Ajo olisi höntsäenduroa / satunnaista hiekkakuopalla vinguttamista, ei ole tarkoitus mennä radalle eikä äänillä ole merkitystä. Eli tuskin tarvitsisi hirveästi stressata siitä onko alusta just simmitetty mun painoiselle kuskille?
 
Ajo olisi höntsäenduroa / satunnaista hiekkakuopalla vinguttamista, ei ole tarkoitus mennä radalle eikä äänillä ole merkitystä. Eli tuskin tarvitsisi hirveästi stressata siitä onko alusta just simmitetty mun painoiselle kuskille?

Jos enskaradalle ei oo menossa, niin ei äänillä oo merkitystä joo. Ja alusta on tietty itsestä ja ajomaastosta kiinni, voi olla crossikireellä vähän paikat hellänä jos kivikkoa painaa urakalla menemään. Omat haasteensa tietysti edes pysyä reitillä kun oikein pogoillee.
 
Välityksiä saat varmaan kans hieman tihentää jos yhtään vaikeampaan maastoon meinaat. Muista katella kans iskarit ettei vuoda öljyä ja takaiskarin linkun laakeristo. Runkoa silmäile jokapuolelta ettei ole pahasti murtumia tai ihan älyttömästi parsittu. Ei sillä että nuo mitään tyyppivikoja olis mutta yleensäkki kandee tsekata näistä vehkeistä. Jos on jossain remontin paikkaa niin tinkaat hinnasta tai jatkat pyörän etsiskelyä.
 
Heiluttelemalla jokasuuntaan kiukulla, myös takarengas ilmassa. Kaverin pyörästä joskus löyty pieni välys joka tuntu vaan takarengas ilmassa, pikkuhiljaa sieltä irtoneulat ja laakerikehät ropisi lattialle ko alettiin aukomaan :)
 
No niin endurohermannit! Kusiainen kyykky meni kaupaksi ja pitäisi katsella kurapyörää tilalle. Käyttötarkoituksena mökki/höntsäenduro, metsäteiden koluaminen ja satunnainen hiekkamonttuvingutus.

Kriteerit:

-2T 125-250cc helpon huollon ja edullisen ylläpidon vuoksi
-Budjetti varsinaiselle pyörälle 1000-1500e

Iällä ei ole minulle itsessään kovinkaan paljon seksuaalista merkitystä, kunhan on fiksusti huollettu ja toimintavarma peli. Ehdotuksia? Uskaltaako 90-luvun vehkeitä ostaa?
 
Hyvä että sait myytyä. Seurailin parillakin foorumilla vierestä sun tuskastumista. :D

Itseäkin himottais joku metsäruoska. Sanoisin että joku Honda CR tai Yamaha YZ voisi olla varma valinta, olis ainakin taatusti laadukasta insinöörityötä, löytyy salettiin osia ja on helppo huoltaa jos jotakin sattuu.
 
No eipä kyllä paljon maksa tuollaiset 250:t crossit. Ei voi kyllä sanoo että harrastus maksaa paljon, jos noin pienellä summalla pääsee jo pyörään kiinni. Toki varusteet nielee aika summan, jos haluaa vähän istuvampaa vaatetta. Käytettyjäkin luultavasti netti pullollaan.
 
No eipä kyllä paljon maksa tuollaiset 250:t crossit. Ei voi kyllä sanoo että harrastus maksaa paljon, jos noin pienellä summalla pääsee jo pyörään kiinni. Toki varusteet nielee aika summan, jos haluaa vähän istuvampaa vaatetta. Käytettyjäkin luultavasti netti pullollaan.

Saappaat jo hetken mielijohteesta tilasin (Diadora mx4 69e ja shiftin hartiasuoja 29e, poistosta molemmat). Kypärä löytyy, vielä pitää hommata lasit, housut, paita ja hanskat. Lasit ostan uutena, loput saan kaverilta melkein ilmaiseksi (hanskat, housut ja paita 40e) mikäli koon puolesta natsaavat.

Mutta iskenkö käteni paskaan esimerkiksi tuon RM:än kanssa? Omasta mielestä hinta ei vaikuta kovinkaan pahalta, mikäli tuosta saa vielä tingattua. Kuitenkin 4-kierrosta kumeja, ajotunneista pidetty kirjaa -09 asti ja rempattukin ilmoituksen mukaan suht ahkeraan. Kuvissakin näyttää siistiltä.

Entä tuo kawasaki? Kuvissa näyttää hieman rähjäiseltä, mutta paikan päällähän se vasta selviää mikä on todellinen kunto. Voihan olla, että puunaamisen ja pesun jäljiltä tuostakin saisi ulkoisesti siistikuntoisen. Ilmoituksen ja sähköpostittelun perusteella tekniikkakin pitäisi olla huoltojen puolesta ok.

On tämä vaikeaa, kun foorumeilla haukutaan kaikki <2010 laitteet vanhoiksi romuiksi joita joutuu satavarmasti huoltamaan tuhansilla euroilla :D
 
Saappaat jo hetken mielijohteesta tilasin (Diadora mx4 69e ja shiftin hartiasuoja 29e, poistosta molemmat). Kypärä löytyy, vielä pitää hommata lasit, housut, paita ja hanskat. Lasit ostan uutena, loput saan kaverilta melkein ilmaiseksi (hanskat, housut ja paita 40e) mikäli koon puolesta natsaavat.

Mutta iskenkö käteni paskaan esimerkiksi tuon RM:än kanssa? Omasta mielestä hinta ei vaikuta kovinkaan pahalta, mikäli tuosta saa vielä tingattua. Kuitenkin 4-kierrosta kumeja, ajotunneista pidetty kirjaa -09 asti ja rempattukin ilmoituksen mukaan suht ahkeraan. Kuvissakin näyttää siistiltä.

Entä tuo kawasaki? Kuvissa näyttää hieman rähjäiseltä, mutta paikan päällähän se vasta selviää mikä on todellinen kunto. Voihan olla, että puunaamisen ja pesun jäljiltä tuostakin saisi ulkoisesti siistikuntoisen. Ilmoituksen ja sähköpostittelun perusteella tekniikkakin pitäisi olla huoltojen puolesta ok.

On tämä vaikeaa, kun foorumeilla haukutaan kaikki <2010 laitteet vanhoiksi romuiksi joita joutuu satavarmasti huoltamaan tuhansilla euroilla :D

Polvarit ja kyynärit? Niskatuki? Selkäpanssari?

Noita piilokustannuksia mitä voi tulla vastaan...
Ilmanputsarit? Pesulitkut ja öljyt niille?
Pukki?
Iskareiden simmitys ja jouset vie rahaa jos ei ole siellä päinkään mitä oma paino, ajovauhti ja maasto tarvitsee.
Käsisuojat?
Noista mukana tulevista renkaista ei pysty sanomaan mitään. Saattavat olla enskaan täysin virattomia, hiekkakuopalla nyt sudittelee millä vaan.
Kyljetus- ja säilytyskalusto pyörälle? Ramppi? Taljat?
Työkalut?
Rengaspainemittari pienille paineille?

- - - Updated - - -

Saappaat jo hetken mielijohteesta tilasin (Diadora mx4 69e ja shiftin hartiasuoja 29e, poistosta molemmat). Kypärä löytyy, vielä pitää hommata lasit, housut, paita ja hanskat. Lasit ostan uutena, loput saan kaverilta melkein ilmaiseksi (hanskat, housut ja paita 40e) mikäli koon puolesta natsaavat.

Mutta iskenkö käteni paskaan esimerkiksi tuon RM:än kanssa? Omasta mielestä hinta ei vaikuta kovinkaan pahalta, mikäli tuosta saa vielä tingattua. Kuitenkin 4-kierrosta kumeja, ajotunneista pidetty kirjaa -09 asti ja rempattukin ilmoituksen mukaan suht ahkeraan. Kuvissakin näyttää siistiltä.

Entä tuo kawasaki? Kuvissa näyttää hieman rähjäiseltä, mutta paikan päällähän se vasta selviää mikä on todellinen kunto. Voihan olla, että puunaamisen ja pesun jäljiltä tuostakin saisi ulkoisesti siistikuntoisen. Ilmoituksen ja sähköpostittelun perusteella tekniikkakin pitäisi olla huoltojen puolesta ok.

On tämä vaikeaa, kun foorumeilla haukutaan kaikki <2010 laitteet vanhoiksi romuiksi joita joutuu satavarmasti huoltamaan tuhansilla euroilla :D

Polvarit ja kyynärit? Niskatuki? Selkäpanssari?

Noita piilokustannuksia mitä voi tulla vastaan...
Ilmanputsarit? Pesulitkut ja öljyt niille?
Pukki?
Iskareiden simmitys ja jouset vie rahaa jos ei ole siellä päinkään mitä oma paino, ajovauhti ja maasto tarvitsee.
Käsisuojat?
Noista mukana tulevista renkaista ei pysty sanomaan mitään. Saattavat olla enskaan täysin virattomia, hiekkakuopalla nyt sudittelee millä vaan.
Kyljetus- ja säilytyskalusto pyörälle? Ramppi? Taljat?
Työkalut?
Rengaspainemittari pienille paineille?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom