Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Onko ollut kisakäytöllä, kun noin aikaseen vaihdettu mäntä?

Omaan 530 vaihdoin vasta juuri ja mittarissa n 230 h muistaakseni. Tosin, ei oo kisakäytössä vaan hidasta enskaa ja välillä mennään crossiradalla hana. Tiellä myös ei niin mallikaasti menevää ajoo tulee.


Harkkapyöränä ollut. Fiilaan "ammattikäytössä" olleita, kun niitä on huollettu yleensä liikaa. KTM-diileriltä ostin ja siellä olivat varmuuden vuoksi vaihtaneet vähänkin kuluneet osat uusiin. Mähän nyt saan kanssa ainakin ton 200h ajaa tolla männällä =D Tosiaan mäntä tehty, alusta huollettu ja palautettu orkkikseks, renkaat, palat, tupit yms uutta. Tosi tyytyväinen kyllä, tosi halvalla kun sain =D Tulis jo vkl!

7aza4eqy.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valkokilpinen hussen te510 tuli taloon! Onkohan nuo rengaslukot pakolliset, kun ei raskasta metässä möyrimistä tule harrastettua juurikaan, ja rengaspaineetkin on aika isot. Hutkuttaa ikävästi kovemmissa nopeuksissa.
 
Valkokilpinen hussen te510 tuli taloon! Onkohan nuo rengaslukot pakolliset, kun ei raskasta metässä möyrimistä tule harrastettua juurikaan, ja rengaspaineetkin on aika isot. Hutkuttaa ikävästi kovemmissa nopeuksissa.
Onnea! Kannattaa se rengaslukko siellä pitää. Väntöö kuitenkin piisaa, eikä tarvi sitten polun tai tien poskessa kirota, kun venttiili on leikkautunut irti. Joko tasapainotat sen niin että rengas vaan akselin kanssa kahden penkin väliin tai ostat biltsusta siihen tarkotetun pukin. Maksaa noin 30 e.

Mutta nopein tapa on vaan kattoo keittiövaa'alla paljon rengaslukko painaa ja laittaa vastapuolelle liimapainoja saman moinen määrä. Mää oon laittanut vielä liimapainojen kylkeen täpän jotain liimamassaa, niin pysyy paremmin paikallaan.
 
Asia harvinaisen selvä! Täytyy noita liimapainoja hakea jostain, ja tasapainotella. Hullu vehjehän tuo on, vajaasta satasesta saa keulan vielä ylös kytkimeen koskematta! Sunnuntaina pääsee montulle möyrimään parin kaverin kanssa :)
 
Ja pikkuhiljaa kun lähtee möyriin enskapolkuja, niin käy aivan urheilusta. Viimetalvena alko rintaan pistään, kun ei meinannut happi riittää. Käy vähän työstä nostaa noita vehkeitä pystyyn puolen min välein, kun mies muutenkin jo tohjona.

Mutta hauskaa puuhaa! Varusteisin kannattaa panostaa. Niin uskaltaa koittaa kiivetä mäkiä tai muuta pöhköö, jossa vaihtoehtona on mäki ylös tai sit ollaan kumossa. Muovit on niin halpoja, että kaatumisia kannata pelätä ;)
 
Kausi alkaa kohta olla lopuillaan, mites jengillä mennyt?

Itse tuntuu, että kehittynyt ihan sairaan hyvin. Varmasti osaksi siitä, että on jaksanut katsoa tekniikkaopetusvideoita ja funtsia omaa ajamista, sekä hinkannut radalla niitä paikkoja erityisesti, mitä ei osaa ajaa. Ens kaudeksi sit VMK:n jäsenyys ja tiistailähtöjä ajamaan =)
 
Ajettua on tullut liian vähän. Kun ei oo vaan ollut aikaa. Mutta tuli tänään käytyä heittään kaverin kans 3 h lenkki mettäpolkuja ja välillä hiekkatietä. Flekti huusi hoosiannaa kun vaihtelin varusteita pois. Vielä 5 min jälkeenkin pyöri, joten taitaa olla termari rikki. Pysähty vasta, kun otin piuhan termarilta irti. Pitää mittailla kun saa aikaseks.

Ei kai kausi kuinkaan lopuillaan oo? Ite on tullut ajeltua talvetkin 5 mm ulkonemalla olevilla nastoilla. Piikit tekis mieli hommata jäälle oikein. Xenonikin nokalla valasee niin komeesti, että ei oo ikävä kotarin vakio lyhtyä :thumbs:
 
Pidetääs ketjua hengissä..Miten on porukalla harrastaminen sujunut? Itellä tuli vaihdettua pyörää, 250-nelari vaihtui 300 exc-kotariin. Vasta pari ajokertaa takana, tuntuu hullun kevyeltä verrattuna edelliseen! Viimeksi tosin kaksitahtinen ollut mopoikäisenä..Crossiradallakin kävin muutaman kierroksen vetämässä, rankkaa puuhaa. Kädet ihan puuta parin kierroksen jälkeen ja sormiin koski, tulee vissiin puristettua tuppeja huomaamatta. Onkos pakkiksen kuramiehet päivitellyt kalustoa/ onko suunnitelmissa hommata uusia leluja? Itellä oli kiikarissa hommata 200 exc, mutta osui kohdalle sopivasti tuo kolmesatku vähänajettuna, niin tuli sitten siihen päädyttyä. Paukkua on kyllä vähintäänkin tarpeeksi tämmöselle sunnuntaikuskille, mutta hyvältä on kyllä pyörä kaikinpuolin tuntunut, harmi kun talven työkuvioiden takia ei ennätä oikein ajamaan enää ennen kevättä. Pitääpä harkita josko valkokilvittäisi pyörän keväällä.
 
Kysellään täältä vinkkiä! Mitä suosittelisitte nautittavan vähän pidemmässä kisassa? Kyseessä reilu tunnin mittainen kierros pelkkää metsää, kierroksia ajetaan useampia ja kierrosten välissä lyhyet tauot.

Hiilaritankkausta paripäivää ennen kisoja, kisojen aikana menee jotain hartsport tyyppistä juomaa, suolatabletteja ja energialimapusseja.

Olisko jostain laturista hyötyä jolla vois ehkäistä maitohappoja esim?
 
Beta-alaniinia ostat erikseen ja syöt 10g/pv parissa osassa, niin pitäisi helpottaa hapottamista. Se nostaa lihasten karnosiinipitoisuutta. Heitä sinne hartsporttiin vähän aminoja (vaikka eaa) tai edes heraa. Jos en väärin muista niin tutkimusten mukaan amino-hiilari -juoma imeytyy ~60% paremmin kuin pelkkä hiilarilitku. En tuosta prosenttimäärästä ihan varma ole, mutta selkeä ero siinä oli.

E. Syö tuota beta-alaniinia jatkuvasti. Jos vain kisapäivänä, niin karnosiinitasot ei ehdi nousemaan.
 
Ajaako porukka täällä talvisin? Mistähän löytyis suhteellisen edullisia piikkirenkaita koossa 18/21. 300e luokkaan oli halvimmat mitä löysin mutta käytetyt kävis paremmin kun ei nyt kuitenkaan niin paljoa kilometrejä tule.
 
Ajaako porukka täällä talvisin? Mistähän löytyis suhteellisen edullisia piikkirenkaita koossa 18/21. 300e luokkaan oli halvimmat mitä löysin mutta käytetyt kävis paremmin kun ei nyt kuitenkaan niin paljoa kilometrejä tule.

Todellakin ajaa!

Käy Fb:ssä huutelee ryhmässä "motocross-kirppis". Hyvin on löytynyt sieltä Nimenomaan ton kokosia. Halvimmat kaupasta taitaa olla 24MX:n AC-10:t.
 
Satasen pintaan taitaa saada 18/21 tai 19/21 piikkirengassettejä vähän käytettynä ja nimenomaan tuolta motocross-kirppikseltä.
 
Onko porukka päässyt ajamaan aavikolla?? Kaverin kanssa oltiin viikko Dubaissa ja tuli sitten sunnuntaina ajettua 2 tunnin sessio. Aivan huikeaa puuhaa.

Todella hyvä opas joka osasi asiansa, nosti reitin vaikeustasoa kokoajan. Kalusto todella hyvää, pyörinä oli -15 vuoden 300 EXC ja 450 EXC. Meillä oli isot nelarit. Kyllä taas huomasi että ennemmin loppuu kuskilta usko kuin pyörästä tehot tai muut ominaisuudet.

20141207_133322.jpg

20141207_133542.jpg

Jos tulee tuollapäin vielä käytyä niin joku 2 päivän sessio olisi huikea, ja kypäräkamera ehdoton :thumbs:
 
Mitä maksoi parin tunnin setti? Voisi joskus harkita tuollaista, jos tulee matkusteltua paikkaan jossa tuo on mahdollista.
 
Joku 170€ kalustovakuutuksen kanssa. Kysyin vetäjältä kilpailijoista niin sanoi että 1 kilpaileva yritys löytyy, en tiedä siitä sen enempää. Jos pääsis jonkun paikallisen siivellä niin voisi päästä helvemmalla, nämä myy palvelua jossa oma pyörä pidetään näiden tiloissa ja hoidetaan huollot yms.

Tässä kuvassa on kaikki ykstyisten omia pyöriä jotka on tuolla säilytyksessä.

20141207_133605.jpg
 
Kohtahan se ama Supercross alkaa siellä Anaheimista. Onko kenelläkään muulla suunnitelmissa kattoa? :D Harmi vaan että ei RV:ä tai AC:a siellä nähdä.
 
Onkos täällä kellään kokemusta Kotarin 690 Enduro r:rästä? Em. laite alkanut kuumottelemaan, tällä hetkellä tallissa 800 gs ja 300 2-t kotka. Lähinnä mietityttää että miten tuollainen soveltuisi reissukäyttöön kun lähitienoiden sorateiden ja monttujen lisäksi kiinnostaisi ajaa reissua, suuntana lappi/norja? Liekö miten murhaa ajaa pitkää reissua 8gs:sän jälkeen tuollaisella? Bemu on ollut mukava reissaamisessa mutta mieli on alkanut tehdä kevyempää laitetta, loppuu ukosta jerkku aika äkkiä kun tuon kasisatkun upottaa/kaataa nimimerkillä kokemusta on..Testeissä kehuttu kotari kiinnostaisi, mutta tosiaan mietityttää miten kermaperse jaksaa kotarin ergonomiaa useampien satojen päivämatkoilla. Saisihan sitä tietty tarvikepenkkiä ja jotain pikku pleksintynkää hommattua..talvella tulee aina näitä "kuningasideoita"..:)
 
Terveisiä Kaliforniasta!

Tännekin kannattaa ehdottomasti lähteä ajamaan, jos vaan joskus tarjoutuu mahdollisuus. Melkosia ratoja ja näin talvella ihan optimaaliset ajolämpötilat.

Huippuhetki tais kyllä olla samaan aikaan ajot Glen Helenissä RV2:sen kanssa..
 
Jaahas, nostellaas kevään kunniaksi taas ketjua. Onkos pakkiksen enska-ja krossikuskit jo heräilly talviunilta? Itse kävin tällä viikolla kotarin käyttämässä tallilla lämpimäksi ja pari rinkiä parkkiksella naapureiden iloksi..aijai kun alko mieli tehdä metsään. Kyselin vuoden alussa onko porukalla kokemuksia kotarin 690 enduro ärrästä, hiljaista oli silloin, pistäkääs kokemuksia jos löytyy. Taas keväinen pyöränvaihtokuume nostaa päätään..Onkos muilla kalustonvaihtohaaveita/ kuravehkeiden hommaamista edessä tälle kaudelle?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom