Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo on varmana rankkaa puuhaa, varsinkin jos yhtään alkaa enemmän leikkiin eikä pelkkää kurvia ajele.

Veikkaanpa, että itse ei tuu tänätalvena ajettua metriäkään jäällä, kun alkaa plussakeliä pukkaan jo siihen malliin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilen Lavangolla, ihan kuivalla radalla. Onhan se siistiä, kun ei tartte palella ja tauot voi ottaa arskaa Caddyn lavalla maaten.

Tuloksena tosin riklinäinen takalinkuston pull rod ja vääntynyt akseli. Vähän ikävä pds:iä. Halpa harrastus.
 
Tuli korjattua RM:stä takajarru ja otettua pyörät irti kesäkumien vaihtoa varten. Ensi viikonloppuna ilmanputsarin öljyäminen ja pyörien takaisin alle laitto, niin pyörä on taas tulilla. Ostakaa pois, löytyy nettimotosta. Hinnankin pitäisi olla kohdallaan :puntti:
 
Onko porukalla kokemuksia tällaisista kuljetustelineistä? Auton osto alkaa olla ajankohtainen enkä viitsisi pakettiautoa ostaa kun pitää ajella kaupungissa niin paljon. Peräkärryn kanssa sitten tulee säilytysongelmia, joten sekään ei ole oikein ratkaisu.

Image.ashx


Helppo ja kätevä tapa kuljettaa pyörää. Täydellinen, jos et halua sijoittaa peräkärryyn, tai haluat ajaa pidempiä matkoja nopeammin kuin 80km/h.

MP teline Motocross ja Enduro pyörille. Kestävä ja vahva rakenne. Teline asennetaan suoraan vetokoukuun ja sopii useimpiin autoihin jossa on normaalin kokoinen vetokoukku. Moottoripyörä asetetaan alumiiniselle kiskolle joka lukitaan satulasta.

Sopii isoille- ja pienille pyörille. Teline kestää kaikki Motocross ja Enduropyörät koosta riippumatta.
Sopii siis 50-640cc. Katso koukun max paino.
Koko teline painaa noin. 20kg.

Voiko tollaisen lyödä ihan vaan vaikka Golf/Bora-kokoluokan henkilöauton vetokoukkuun kii, vai tartteeko olla joku jäätävän kokoinen SUV :confused:
 
Voiko tollaisen lyödä ihan vaan vaikka Golf/Bora-kokoluokan henkilöauton vetokoukkuun kii, vai tartteeko olla joku jäätävän kokoinen SUV :confused:

Ei oo kokemusta, mutta ootko mitannut minkä levyinen se golf/bora on? Ja ootko mitannut minkä pituinen pyörä on? (About 230-235) Tulee aika hemmetisti kyljistä yli ja saa sillä aika jännittävän puntin taka-akselin taakse pieneen etuvetoiseen.
Tarvitsee myös telineeseen kilven, valot....ja varmaan vähintään jotkut heijastimet eteenpäin kun setti on leveempi kuin auto.
 
Onko porukalla kokemuksia tällaisista kuljetustelineistä? Auton osto alkaa olla ajankohtainen enkä viitsisi pakettiautoa ostaa kun pitää ajella kaupungissa niin paljon. Peräkärryn kanssa sitten tulee säilytysongelmia, joten sekään ei ole oikein ratkaisu.

Image.ashx




Voiko tollaisen lyödä ihan vaan vaikka Golf/Bora-kokoluokan henkilöauton vetokoukkuun kii, vai tartteeko olla joku jäätävän kokoinen SUV :confused:

Vastasin jo -mp-topicissa, mutta laitetaan selvyyden vuoksi tännekin, että autosi aisapaino ei riitä tohon.
 
RM meni vihdoin kaupaksi, olisi tänään ollut neljä ostajaa :D Huomenna käyn katsomassa uutta pyörää, saa nähdä vaihdanko oranssiin leiriin :puntti: KTM 200EXC olisi kiikarissa, 244h ajettu -07.
 
Oikee väri ! Onnet siitä ;)

Kiitokset. Tunnin olen vasta ehtinyt ajamaan (ja ajotkin on makkaranpaistoenduroa), mutta tuntuu kyllä parhaalta pyörältä mitä olen omistanut. Seuraavaksi sitten paperisotaa ja olisi tarkoitus kilvittää.
 
Kyllähän se meinaa vituttaa kun olis jo kova kuumotus päästä radalle ajamaan mutta eipä ole kun 100 kilsan päässä lähin ajokunnossa oleva rata. Kyllähän ne tännekkin radan rakensivat mutta tietenkin tutun kaavan mukaan nämä paikalliset kukkahattutädit siitäkin valittivat. Rata on ollut 2 vuotta ajokiellossa vaikka ympäristöluvatkin jo kunnossa.:face: Tuli viime syksynäkin uus pyörä hankittua ja omissa metsissäki tullu ajettua mutta omaassa mielessä olis enemmän noi motocross hommat:hyvä:
 
Siellä se nyt kurkkii, uus lätty. En vaan saa mottia kasaan, kun jätin momenttiavaimen töihin :face:

Mäntä.jpg

Eikä muuten ollut helppo saada tuota c-clipsiä paikalleen. Tunnin nysväsin kunnes tänään vasta keksin keinon, niin meni noin minuutti.
Kylki.jpg
 
Nyt olis sitten vuoden ensimmäiset ajot radalla vedetty. Löydettiin monttu jossa oli ihan mukava rata rakennettu, eikä ollu ku pienen ajomatkan päässä. Olihan siellä pientä spooria jo mutta silti ajettavassa kunnossa. Kyllä kuume laski jo kovasti mutta jäi vielä paljon hampaankoloon. :P
 
Oma Ktm sx-f250 laitettu myyntiin, sitten vaan speksailemaan uutta. Vaihtamisen riemua, luonnollisesti ilman mitään hyvää syytä =D
 
Oma Ktm sx-f250 laitettu myyntiin, sitten vaan speksailemaan uutta. Vaihtamisen riemua, luonnollisesti ilman mitään hyvää syytä =D

En ajatellut olevani niitä, jotka vaihtelee leluja jatkuvasti, mutta näinhän tässä kävi.

Maanantaina noutoon vuoden 2013 KTM SX-f 450, ajettu 53h, juuri vaihdettu mäntä ja tehty alusta.

Onko kukaan tuullut Stickymx:n tarroista kokemusia? Kiinnostaisi tilata Kotarin factory-tarrat tuohon. Huutaisi satkun verran omalla numerolla ja nimellä.
 
En ajatellut olevani niitä, jotka vaihtelee leluja jatkuvasti, mutta näinhän tässä kävi.

Maanantaina noutoon vuoden 2013 KTM SX-f 450, ajettu 53h, juuri vaihdettu mäntä ja tehty alusta.

Onko kukaan tuullut Stickymx:n tarroista kokemusia? Kiinnostaisi tilata Kotarin factory-tarrat tuohon. Huutaisi satkun verran omalla numerolla ja nimellä.
Onko ollut kisakäytöllä, kun noin aikaseen vaihdettu mäntä?

Omaan 530 vaihdoin vasta juuri ja mittarissa n 230 h muistaakseni. Tosin, ei oo kisakäytössä vaan hidasta enskaa ja välillä mennään crossiradalla hana. Tiellä myös ei niin mallikaasti menevää ajoo tulee.

Muuten vaan hinkkasin vanhan männän karhunkielellä puhtaaks. Ja aivan näpäkässä kunnossa vielä. Teflonit helmoissa sisälsi muutaman naarmun. Takas ois ihan hyvin voinut vielä laittaa, ellei ois peloteltu männän halkeamisella.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom