Motocross-/endurohenkisiä pakkiksella?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fear
  • Aloitettu Aloitettu
Polvarit ja kyynärit? Niskatuki? Selkäpanssari?
Polvisuojat / kyynärit ostan tarpeen mukaan, aluksi ajattelin pärjätä pelkällä hartiasuojalla. Mulla jo suojapaitakin löytyy, mutta hiostaa ja puuduttaa kädet vittumaisesti.

Noita piilokustannuksia mitä voi tulla vastaan...

Ilmanputsarit? Pesulitkut ja öljyt niille?
Ilmanputsarin huoltoon tarkoitetut kamat ei montaa euroa maksa, niitä muistaakseni löytyy jo tallista.

Pukki?
Huoltopukin ostan kaverilta/käytän puupölkkyä siihen saakka kun sellaisen saan hankittua

Iskareiden simmitys ja jouset vie rahaa jos ei ole siellä päinkään mitä oma paino, ajovauhti ja maasto tarvitsee.
Ajo on höntsäenduroa, joten alkuun varmasti pärjään sen hetkisillä simmityksillä, toki jos ne on ihan päin helvettiä omaan painoon nähden niin sitten menee uusiksi. Tällaisiin menoihin yritän varautua jo pyörän ostohinnassa. Budjetti ei ole siksi 1500e, että tilillä on tasan 1500e. Se on siksi noin pieni, että niihin yllättäviin menoihin on sitten tarvittaessa pätäkkää. Suunnitelmissa nyt olisi kuitenkin vuosi-kaksi pärjätä huoltojen, aloituskustannusten (pyörän, varusteiden, työkalujen jne hankinta) ja yllättävien menojen puolesta vaikkapa kolmella kilolla.

Käsisuojat?

Noista mukana tulevista renkaista ei pysty sanomaan mitään. Saattavat olla enskaan täysin virattomia, hiekkakuopalla nyt sudittelee millä vaan.
Kyljetus- ja säilytyskalusto pyörälle? Ramppi? Taljat?
Kuljetuskalustoa en tarvitse, pääsen säilytyspaikoilta suoraan ajamaan. Jos suunnitelmissa on lähteä muualle, kaverilta löytyy pyörä myös & kuljetuskalusto.

Työkalut?
Työkaluja löytyy, niitä hankin tarpeen mukaan/ajan kanssa lisää

Rengaspainemittari pienille paineille?
Muistaakseni löytyy tallista

Siinä nyt jotain. Lähinnä kiinnostaa kommentit ylläolevista pyöristä. Moottorivehkeitä on jonkin verran tallissa ollut, joten nuo sivukulut olen ainakin yrittänyt huomioida. Ajamaan onneksi pääsen suoraan säilytyspaikoilta, joten kuljetuskalustosta ei tarvitse murehtia kuin satunnaisesti. Tosiaan kaverin kanssa yhteisessä tallissa olisi tarkoitus pyöriä säilyttää kun kaverikin hommasi pyörän. Tai sitten muijan porukoilla, varsinkin jälkimmäisestä paikasta löytyy kaikki rengaskoneista lähtien.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siinä nyt jotain. Lähinnä kiinnostaa kommentit ylläolevista pyöristä. Moottorivehkeitä on jonkin verran tallissa ollut, joten nuo sivukulut olen ainakin yrittänyt huomioida. Ajamaan onneksi pääsen suoraan säilytyspaikoilta, joten kuljetuskalustosta ei tarvitse murehtia kuin satunnaisesti. Tosiaan kaverin kanssa yhteisessä tallissa olisi tarkoitus pyöriä säilyttää kun kaverikin hommasi pyörän. Tai sitten muijan porukoilla, varsinkin jälkimmäisestä paikasta löytyy kaikki rengaskoneista lähtien.

Onhan noita vaihtoehtoja. Tolla hinnalla näköjään voi löytää alurunkosen Honda CR:n kin, tai uudemman Yammun YZ. Niitä mä pitäisin aika varmana vaihtoehtona noista. Sitten tuolla on TM:n ja Hussen pelejä kanssa, mitkä voi olla aikamoisia kindermunia tuhansine eri yllätyksineen, mutta niinhän noissa kaikissa noin vanhoissa melkeenpä.

http://www.nettimoto.com/husqvarna/cr/1497943

http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1512867

http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1502612

http://www.nettimoto.com/honda/cr/1310890

http://www.nettimoto.com/husqvarna/cr/1496773

http://www.nettimoto.com/honda/cr/1475983


Pikkufixi:
http://www.nettimoto.com/honda/cr/1493579

http://www.nettimoto.com/husqvarna/wr/1509694

Tässä olis helvetin kova peli jos laittaa noi pari pikkuvikaa kondikseen: http://www.nettimoto.com/ktm/525/1514075 Ostaisin ehdottomasti! Tai sitten panet riskillä: http://www.nettimoto.com/vor/en/1410057
 
Niimpä!


 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse ostin juuri RM250 vm.2007..... sattui hyvä tuuri että tuli vastaan tuo. YZ oli vaihtoehtona myös, ihan pelkän värin takia :)

Noniin! Toimiiko kytkin miten? Mulla menee tuosta varmaan kytkin uusiksi, en ymmärrä mikseivät sitä originaalia voi tehdä kerralla kestäväksi. Viitsisitkö kertoa minkälaiset säädöt sulla on kaasarissa, kun sitä seuraavan kerran pöydälle otat. Perkeleen vittumaista tuo suutinjumppa enkä oikein meinaa saada tuota täydellisiin säätöihin. Kaasarina tuo keihinin PWK jossa tyhjäkäynnin nopeus säädetään ryyppyvipua pyörittämällä.
 
Onko linkun laakerit tiensä päässä, mikäli pyörä on pukilla ja takarenkaasta nostaessa tuntuu pystysuunnassa välys? Tapahtuuko jotain radikaalia, mikäli en niitä heti vaihda, vaan ajan höntsäenduroa/mökkiajoa esim. seuraavaan öljynvaihtoon asti (pari tuntia) ?
 
Onkos pakkikselta kukaan tulossa viikonloppuna Hyvinkäälle MX1-MX2 MM-osakilpailuun?

Jep. Sunnuntaille lippu ostettu. Mukava päästä näkemään kansainvälistä vauhtia livenä.
 
Onpa vaikeeta löytää itselle kelpaavaa ja suht edullista housua ja paitaa. Tilasin jo mx1.co.uk:sta tämän setin 27.10.1002339-001-ShiftBlack-WhiteFactionSuicidalJerseyDROPSHIP--625c4-M.jpg, mutta perään tuli heti viesti, että loppu, eikä uutta tule.

Tahtoisin rennomman näköset, ettei tartte ajaa niin kovaa....=)
 
Noniin! Toimiiko kytkin miten? Mulla menee tuosta varmaan kytkin uusiksi, en ymmärrä mikseivät sitä originaalia voi tehdä kerralla kestäväksi. Viitsisitkö kertoa minkälaiset säädöt sulla on kaasarissa, kun sitä seuraavan kerran pöydälle otat. Perkeleen vittumaista tuo suutinjumppa enkä oikein meinaa saada tuota täydellisiin säätöihin. Kaasarina tuo keihinin PWK jossa tyhjäkäynnin nopeus säädetään ryyppyvipua pyörittämällä.


Moro,
Kytkin mielestäni toimii ihan ok. Mitä nyt sellanen siinä on että jos painan kahvan sarvea vasten niin ei täysin ole kytkettynä ja käyntiin polkaseminen on vaikeaa kun ei ota täysin. Mutta siinä on klappi niin pystyy vetään täysin pohjaan sarven yli :D

Kaasarin säädöistä ei vielä mitään hajua, ruuveista nostin pikkusen tyhjäkäyntiä.

Ostit siis RM:n?
 
Olipa eilen nättiä olla ajamassa, kun kaasu hirttelee kiinni tälläisellä alottelijalla. Varmaankin liian leveä palautusjousi kaasuvaijerissa, ottaa kiinni johonkin.
 
Ja kuulostaa vähän että se kytkinkin tarvii säätöä! :D

Jep, pitää alkuun hommata koko kytkinkahva hässäkkä uusi vaijereineen, sen verran klappi toi nyt. Talvella sitten, nyt opetellaan ajamaan kesällä :P

- - - Updated - - -

Olipa eilen nättiä olla ajamassa, kun kaasu hirttelee kiinni tälläisellä alottelijalla. Varmaankin liian leveä palautusjousi kaasuvaijerissa, ottaa kiinni johonkin.

Tuskin on kokeneelle kuskille yhtään hauskempaa, kun hirttää kaasu kiinni. Ehkä ne pro kuskit vaan osaa ennemmin päästää irti sarvista kun pyörä ryntää taivaalle :D
 
Itsellä oli semmoinen vika että hirtti kaasukahvan sisältä, oli heti nipan juuresta vaijeri vääntynyt ja jumitti. Sen kun käänsi toisinpäin niin ajeli hetken aikaa. Jossain vaiheessa sitten napsahti poikki, oli tosi hauska ajaa "pilkkikaasulla" puolikasta :rolleyes:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom