Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllähän noi superduke-tyyppiset pyörät ovat imo parhautta kadulle.

Motardimaisia ominaisuuksia, mut tarpeen vaatiessa voi kiskaista sen 200+ lasiin ja motarilla pärjäävät ovat siinä missä muutkin nakut. Ja sitten se alhaalta lähtevä vääntö, välittömästi on käytössä se 100+nyyttonia kun kyykyllä saa kiskaista 3 vaihdetta pienempää ensin ennenkuin tapahtuu mitään jännää.
 
Kyllähän noi superduke-tyyppiset pyörät ovat imo parhautta kadulle.

Motardimaisia ominaisuuksia, mut tarpeen vaatiessa voi kiskaista sen 200+ lasiin ja motarilla pärjäävät ovat siinä missä muutkin nakut. Ja sitten se alhaalta lähtevä vääntö, välittömästi on käytössä se 100+nyyttonia kun kyykyllä saa kiskaista 3 vaihdetta pienempää ensin ennenkuin tapahtuu mitään jännää.[/QUOT

Jos löydät jostain samalla penkillä ajetut laput superdukesta ja jostain nelimukisesta niin huomaat, että ei siinä paljoa ole alakierroksillakaan eroa. Tai on siinä mielessä että kotari ei vedä ollenkaan alle 3000rpm kun tärinä on niin hirveä :D Se vaan tuntuu siltä että alhaalla olisi voimaa kun sitä ei ole enään ylempänä tarjolla.
 
Tulipa käytettyä oma Fazeri dynossa talvihuollon yhteydessä. Ihan asiallisesti tuosta sai irti eli 138 hv ja 102 nm takapyörältä.

Jos sitten keväällä saisi dynolapun kanssa paremmin kaupaksi kun alkaa kuitenkin sen customin / cruiserin hankinta polttelee... :rock:
 
Kyllähän noi superduke-tyyppiset pyörät ovat imo parhautta kadulle.

Motardimaisia ominaisuuksia, mut tarpeen vaatiessa voi kiskaista sen 200+ lasiin ja motarilla pärjäävät ovat siinä missä muutkin nakut. Ja sitten se alhaalta lähtevä vääntö, välittömästi on käytössä se 100+nyyttonia kun kyykyllä saa kiskaista 3 vaihdetta pienempää ensin ennenkuin tapahtuu mitään jännää.

Jos löydät jostain samalla penkillä ajetut laput superdukesta ja jostain nelimukisesta niin huomaat, että ei siinä paljoa ole alakierroksillakaan eroa. Tai on siinä mielessä että kotari ei vedä ollenkaan alle 3000rpm kun tärinä on niin hirveä :D Se vaan tuntuu siltä että alhaalla olisi voimaa kun sitä ei ole enään ylempänä tarjolla.
Joo no sen verran pitää ottaa sanoja takas että superdukella ite en oo ajanut, 1gen rc8:lla kylläkin (~130hp) ja oletin että hyvin samantyyppinen mylly kuin siinä, pl välitykset.

Itsellä tuo 1100 hypermotard katukäytössä vakiorattailla ja vähän kutiteltuna ja se kyllä vääntää kutosella jo 60km/h eteenpäin ettei mitään tarvetta ole pienempää tarjota, kierroksia jotain ~2500..?

1000cc Kikserissä -2,2+ alirattaat ja se kyllä sammuu siltikin jos kutosella heiluu 60km/h. Näkisin että kun ei oo tarvetta saada välityksiä piisaamaan lähes 300km/h niin ollaan paremmin alueella katukäytössä. Muistan kun kyykyllä syötti mutkapätkää niin sai kolmosella/nelosella vetää isoa kovaa, mutta kuka semmosta jaksaa. Tokihan ne lähtee ku ohjus sitten ku käskee, mutta ei tuo kadulla kovin pitkäikäinen harrastus ole. Voishan lukee jostain millä kierroksilla se pyörii milläkin nopeudella ja lovella ja katsoa käyrästä vääntöarvot, mut näppituntuma on kyllä selkeesti tämmönen.

En ymmärrä miksi kukaan ostaisi kyykkyä kadulle, jos ei oo tarkotus välillä ajaa niin että ranteet venyy, kypärä meinaa tulla otasta läpi, pelottaa ihan helvetisti, kortti lähtee vuodeksi hyllylle tai henki lähtee pienestäki mokasta. Tai sitten ajaa radalla ja 2 viimeistä skenaariota ainakin poistuu yhtälöstä.
 
En ymmärrä miksi kukaan ostaisi kyykkyä kadulle, jos ei oo tarkotus välillä ajaa niin että ranteet venyy, kypärä meinaa tulla otasta läpi, pelottaa ihan helvetisti, kortti lähtee vuodeksi hyllylle tai henki lähtee pienestäki mokasta. Tai sitten ajaa radalla ja 2 viimeistä skenaariota ainakin poistuu yhtälöstä.

Itse ostin sen takia että:
- Pikkupojasta asti oli ollut GSX-R aina SE prätkä
- Välillä on kiva käydä motarilla ajamassa hana auki
- Ylinopeussakot on pienet, valvontaa vähänlaisesti
- Serpentiinin ajo on tuolla pienirunkoisella seiskapätkällä mukavaa
- Tulevaisuudessa kun ostan seuraavan pyörän niin tuo jää ratakäyttöön

Kaverin 900 Hornetilla kun ajan niin vituttaa:
- Käsillä ja jaloilla joutuu puristamaan niin helvetisti ettei liu'u taaksepäin kiihdytyksissä
- Tuuli, tuuli ja tuuli
- huono kiihtyvyys vaikka lyhyet välitykset. Itsellä kun kiihtyy +100km/h ykkösellä niin sillä on saanut jo melkein kakkosenkin kierrättää loppuun siinä vauhdissa jossain siellä kaukana takana
- kun ei ole ohjausiskaria joutuu olemaan tarkka mitkä renkaat on sallittuja asentaa alle. Monet testeissä pärjänneistä ei käy, joutuu tyytymään johonkin huonompiin. Itse haluan ajaa parhailla mahdollisilla renkailla.

+ köröttelyvauhdissa mukava ajaa.
+korkean ajoasennon takia tuntuu että kallistais mutkiin "reilusti"
 
Kerro nyt toki mikä se perustelu on ettei voisi käyttää? Liittyykö se pitoon, kulutuskestävyyteen vai johtuuko kenties saatavissa olevista renkaan profiileista? Se, että renkaan valmistaja ei suosittele (= haluaa pestä kätensä) ei tarkoita etteikö rengas voisi toimia myös ilman ohjausiskaria.
 
Kerro nyt toki mikä se perustelu on ettei voisi käyttää? Liittyykö se pitoon, kulutuskestävyyteen vai johtuuko kenties saatavissa olevista renkaan profiileista? Se, että renkaan valmistaja ei suosittele (= haluaa pestä kätensä) ei tarkoita etteikö rengas voisi toimia myös ilman ohjausiskaria.

Ja niin pesee myös vakuutusyhtiökin. Tottakai voi toimia ja varmaan toimiikin.

Edit. Lisätään nyt vielä aiheeseen liittyvä linkki, vaikka tuskin se paljon lisäinfoa sulle tuo:
http://www.adac.de/_mmm/pdf/Motorradreifen_Freigaben_683KB_29840.pdf
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko tuo Saksassa voimassa, että pitää olla tietyt renkaat? En ainakaan Suomessa ole koskaan moista kuullutkaan.. Ja turvalleen on muutamat kerrat menty, iskarin ja ilman kanssa. Kai siihen seiskapätkä ärrään saa o-iskarin heittämällä, eikä tuntus olevan kovinkaan kallis?
 
Onko tuo Saksassa voimassa, että pitää olla tietyt renkaat? En ainakaan Suomessa ole koskaan moista kuullutkaan.. Ja turvalleen on muutamat kerrat menty, iskarin ja ilman kanssa. Kai siihen seiskapätkä ärrään saa o-iskarin heittämällä, eikä tuntus olevan kovinkaan kallis?

Juu täällä noita kaikenmaailman sääntöjä on.
Kyllä mulla ohjausiskari on, nakupyörissä, joihin viittasin, vaan ei kovin usein ole (tässä tapauksessa Hornet) ja siksi rengasvalinnatkin vaikeutuu.
 
Erikoista jos ohjausiskarin olemassaolo vaikuttaa millään tavalla rengasvalintoihin edes byrokraatin mielestä. Suora syy onnettomuuteen ohjausiskarin puutteestakin on melkoisen ohut, vaikka joku pyörä onkin varsin vikuri ilman. Sen kyllä vois uskoa että sakumanni vaatii tietyn renkaan tietylle mopolla ja se siitä. Kadulla nyt on ihan sama mitä musta ja pyöree alla on kunhan profiili on oikea eikä kulunut paskaksi, sadepito ainut merkittävä syy jotain valintaa tehdä. Itse ajellut vanhoilla ratakumeilla kadulla vaan, ihan perseestähän ne on mutta ilmaisia, mutta en niillä lähtisi alppeja kiertämään kyllä.

Huvittavaa kyl jonku tonnikikserin ensiasennusrenkaat taitavat olla vieläkin 190/50, joka on ihan kauhea ajaa.

Ei tuommoinen vuosituhannen alun tyttöpyörä oikein kelpaa referenssiksi nakupyörästä :D
 
Jotenkin tää Duacti alkaa taas nostaa päätään pyörävaihtoehdoissa (jos siis iskisi pakottava tarve vaihtaa :P ). Jos tohon rykäsis puolikovat sivulaukut tms. ja pikku-roadster screenin niin voisi olla ihan pätevä pikkasen pitemmilläkin siivuilla ja nakkikiskalla toki ihan ygönen. Ei tohon nykyseen Zetoriin parempi puolisko kuitenkaan näytä kiipeävän pitkäksi aikaa vaikka mitä siihen yrittäisi viritellä (no ehkä jos sen saakelin ruman pitsalaatikon laittas selkäpehmusteella) ja pääasissa ajot tuleekin tehtyä yksin. Kommenttien perusteella tossa paholaisessa istuu kuitenkin ihan siedettävästi takana ainakin jonkin matkaa. Lisäksi kattoo nyt miten kortti pysyy taskussa tänä kesänä = liian hyvät katteet.

Valintoja valintoja...liian vähän rahaa.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaikuttaa taas hyvälle. Milloinkohan sitä on viimeks kuullut jostain esityksestä tai valmisteilla olevasta asiasta, joka ei pistäis vituttamaan..?
 
Ajokausi avattu...
 

Liitteet

  • image.webp
    image.webp
    59,3 KB · Katsottu: 555

Suositut

Back
Ylös Bottom