Moottoripyörä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tein pienen kierroksen ja ylivoimaisena voittajana istuvuuden puolesta Dainesen 2-osainen Aspide. Täytynee käydä huomenna hakemassa pois kuleksimasta, kunhan on yön yli miettinyt.
ASPIDE NEW DIV. - Dainese

Jostain kumman syystä mullekin noi Daineset istuu pirun hyvin vaikka moni väittää niiden vaan hoikille sopivan. Plussaa tietenkin siitä, että ne vaan on parhaita :D Onneksi nyt ei ole pakko päivittää mitään, uusi erillistakki vähän himottas toki. Pykälän vielä sporttisempaan vois vetästä nykysestä takista mutta ilman kyttyrää.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse ostin suzuki bandit 1200. Joitain päivityksiä pitäisi tuohonkin tehdä. Leveämpi ohjaustanko ainakin himoittas laittaa (vakio tanko tällä hetkellä). Ehkä peileihin kanssa päivitystä. Ajokengät ja hanskat pitäisi kans ostaa. Kevättä odotellesa...
 
Itse ostin suzuki bandit 1200. Joitain päivityksiä pitäisi tuohonkin tehdä. Leveämpi ohjaustanko ainakin himoittas laittaa (vakio tanko tällä hetkellä). Ehkä peileihin kanssa päivitystä. Ajokengät ja hanskat pitäisi kans ostaa. Kevättä odotellesa...

Kannattaa miettiä ainakin äänenvaimentimen vaihtamista, painaa aivan helvetisti se alkuperäinen ja on aika suurikokoinen + ruma. Ajelin tuollaisella 1250 banditilla vielä suomessa asuessani ja kivasti toi tuo modifikaatio nautintoa ajamiseen hienoisen keventymisen (~3-5kg) ja äänien muodossa.
 
Kannattaa miettiä ainakin äänenvaimentimen vaihtamista, painaa aivan helvetisti se alkuperäinen ja on aika suurikokoinen + ruma. Ajelin tuollaisella 1250 banditilla vielä suomessa asuessani ja kivasti toi tuo modifikaatio nautintoa ajamiseen hienoisen keventymisen (~3-5kg) ja äänien muodossa.

Kiitos vinkistä. Yoshimuran pönttö siihen on vaihdettu :)
 
Kiitos vinkistä. Yoshimuran pönttö siihen on vaihdettu :)

Joo aika tavallista että toimenpide on Bandittiin tehty :)
Vaikka eihän se nyt reilusti yli 200kilon pyörässä juurikaan ajo-ominaisuuksiin vaikuta, mutta ainakin näyttää ja kuulostaa paremmalta!
Oli ihan helvetin mukava pyörä Suomessa ajella ja voisin kuvitella ostavani joskus vielä talliin. Vähä pappasen näköinen mutta jos ei itseä haittaa niin ei haittaa :)

Mulla olis k8 gikseri, täysin alkuperäiskuntoisena vajaa 7tkm ajettuna, huvittais kans vaihdella vähän osaa, mutta toisaalta aion pitää tuon aina niin kiehtoo ajatus pitääkin se alkuperäiskuntoisena. Voihan sitä toki ruuvata osaa kiinni ja irti..
 
Jostain kumman syystä mullekin noi Daineset istuu pirun hyvin vaikka moni väittää niiden vaan hoikille sopivan. Plussaa tietenkin siitä, että ne vaan on parhaita :D Onneksi nyt ei ole pakko päivittää mitään, uusi erillistakki vähän himottas toki. Pykälän vielä sporttisempaan vois vetästä nykysestä takista mutta ilman kyttyrää.
No siis mun kokemuksien daineseissa ei oo vatsalle tilaa eli sopii siis "hoikalle". Järjestään tuntuu että muissa merkeissä tulee teltta tuohon takin ala-osaan. Itsellä 1-osainen ratapuku, 2-osaiset nahat ja 2-osaiset tekstiilit, kaikissa dainesen malli on ollut soppelein.

Tein taas pienen filkan ku kävin kesän ratavideoita fiilistelemässä:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pari kertaa tallissa kokeillut, vähä polttelisi jo lumien lähtö...

1653863_10153050943105909_4207252975679726049_n.webp
 
Loppukesästä vois vaihtaa isomman kortin myötä pyöränkin (honda 600f hornet) isompaan, rahaa ilmestynyt sen verran paljon tilille, että vaihtoehtoina n.2005 1000RR Fireblade, samaa ikäluokkaa R1 tai GSXR1000. Honda on kokemuksesta luotettava ja tonnisen firebladen ulkonäkö miellyttää silmää niin se vois hyvinkin olla the valinta. Isompi kortti tulee tosiaan vasta loppukesästä, sitä ennen on selvittävä tolla pienellä rajotetulla. Toivottavasti ehtis vaan saamaan kilometrejä pikkusen viimekesää enemmän kasaan.

Ja koska kuumotus on jo alkanut, niin jaetaan kivaa materiaalia:

[video=vimeo;113645916]https://vimeo.com/113645916[/video]
 
Kyllä noilla kaikilla ylinopeussakot on mahdollista saada!
Koeajoa, koeajoa ja sitte omille mitoille sopivin.. Itsehän ostaisin Suzukin ;)

Tuollainen tonninen on kyllä Suomessa hyvin käyttökelpoinen, jos ei radalla käy :D
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Honda jää ainakin R1:lle, jos rinnakkain viivalle laittaa.

Täältä ääni siis R1:lle :rock:

Eikai specseillä ei o mittä väliä noilla vehkeil. Rinnakkain viivalla se häviää jossa huonoin kuski. Se onko 0-100 3.2s vai 3.3s niin esson baarissa selviää valehtelemalla:)

Mutta ääni R1! Ajelin moisella (2006) about 35tkm. Hienoimman näkönen. Sikke helppo ajaa. Ja kahvaa vääntämällä ei lopu jännitys koskaan. Ainoa vika oli, että etuvalojen liitin hapettu ja valot alkoi präkäämään. Muutamalla eurolla selvisi siitä.
 
Kyllä se R1 vaan kavereiden piireissä on antanut kovemmat vauhdit kun RR. ;)

Itse tykkään myös R1:n ulkonäöstä sekä äänistä.
 
Äänistä vielä sen verran, että mulla oli ostaessa LeonVincen torvet ja oli kyllä vitullinen ääni. Itseasias niin iso, että revin putket vittuun pistin orkkikset tilalle niin oli mukavampi ajella. Ulkonäkö? En mä perseen alle kattele ja orkkikset ihan sirot ja nätit. Itselle ajonautinto tärkein.

Myöhemmin Kotarissa tuli kyllä pidettyä akran putkia ilman killeriä ihan vaan äänen ja paukkeen takia:D
 
Loppukesästä vois vaihtaa isomman kortin myötä pyöränkin (honda 600f hornet) isompaan, rahaa ilmestynyt sen verran paljon tilille, että vaihtoehtoina n.2005 1000RR Fireblade, samaa ikäluokkaa R1 tai GSXR1000. Honda on kokemuksesta luotettava ja tonnisen firebladen ulkonäkö miellyttää silmää niin se vois hyvinkin olla the valinta. Isompi kortti tulee tosiaan vasta loppukesästä, sitä ennen on selvittävä tolla pienellä rajotetulla. Toivottavasti ehtis vaan saamaan kilometrejä pikkusen viimekesää enemmän kasaan.[/video]
Tommonen 04-05 tai päivitetty 06-07 blade on ihan pätevä kioski. Tuollaisella 06:lla 35000km joskus tuli ajettua, varmaan kiltein 1000cc kyykky mitä on tehty, niin käytöksen ku luotettavuuden puolesta. Nykyään ajan rataa kikserillä mielummin kyllä.

07-08 R1 ei oikein kisko kunnolla vasta kuin 10000kierroksen päällä, hondassa vetää koko alueen läpi ja jää muutaman hepan punarajalla. 07-08 Kikserissä lähtee tuolta 7000 jälkeen veto, vanhemmissa vähän enemmän alempana vääntöä. Jarrut törkeesti paremmat yamahassa kuin muissa, mutta sen huomaa vasta radalla.

Noi keskiväännöt on musta kadulle se juttu mikä pitää olla kunnossa. Kaikki vääntökuopat on ärsyttäviä, parhaimmillaan niitä on huononnettu säätämättömillä slipariasennuksilla. Mutta joo, radalle noita pitää viedä, kadulle ihan turha ostaa kyykkyä, sillä mitään tee siellä. Toki mielummin 1000cc ku 600cc kyykky kadulle. Radalle melkein toisinpäin. Nakulla itse kadulla ajan sit.
 
Kyllä noissa kaikissa koneessa löylyä piisaa kaikilla kierroksilla ihan tarpeeksi, eli itse painottaisin vähän muitakin ominaisuuksia. Honda on vissiin vähän raskaampi ja rauhallisempi kuin noi kaksi muuta. Itsellä on 04 zx-10r mikä on sitten taas vähän ketterämpi/vaikeempi kuin nuo r1 ja gsxr.

Jos et aja rataa niin harkitsisin tuota pyörän tyyppiä vielä on meinaan helvetin tylsä tai vaarallinen tuollainen kilokyykky katuajossa :D Jos ajaa jonkin verran rataa ja katua niin kilokyykky on hyvä kompromissi, kuussatanen on vähän nuhanen kadulla varsinkin jos on erehtynyt tonniseen tottumaan.
 
Voin yli 20v kokemuksella +1000cc kyykyistä (n. kaikki gixerimallit eri vuosilta + muutama muu on tallissa käyny) sanoa, että pitää olla lehmän hermot jos sillä ajelu kadulla ei käy kortin päälle. Sillä kun ei mun mielestä oo fiilispuolella mitään muuta annettavaa kuin se kiihtyvyys. Kaikilla muilla osa-alueilla ne on tylsiä pyöriä :D
 
Mä alan olla moottoripyörien suhteen kohta siinä tilanteessa että kuhan edes joku. Mistä vaan sais ne vakuutus rahatkin on pulma. Jos PK-seudulla asuisi, voisi melkeinpä luopua autosta, jotta voisi pitää pyörää. Toisaalta ei nytkään auto olisi pakollinen ellen nukkuisi niin useasti pommiin.

- - - Updated - - -

Ja kun tonnisista kyykeistä oli puhe : perus katuajoon ottasin hondan, koska tasasen väännön vuoksi helpompi kaupungeissa liikkuessa. Joskin customit sopivat kaupunkiajoonkin ehkä paremmin. En vaan ole vielä niiden ajoasentoon tutustunut, joten en voi arvioida.
 
Radalla ei tuu käytyä, kaupunki''räppäilyä'' ja matka-ajoa. Yksi syy, miksi seuraavaksi täyskatettu kyykky, on se että naku hornet kerää tuulta aivan saatanasti ja matkanteko (motarilla) on hiukan perseestä. Ja tonninen tietty siksi, koska pakkohan ekan isomman mopon jälkeen on saada vielä isompi alle ja no, voihan sitä perustella vaikka sit sillä, että tonninen kulkee motarillakin kivammin, jos joku kaipaa syitä miksei 600 riitä :rolleyes: Kaverin 636 ninjaa ajellut ja tykkäsin kyllä enemmän kyykyn ajo-ominaisuuksista (pl. kova penkki) motariajossa, kuin nakusta, koska tuuli ei napannut oikeestaan yhtään. Tehokäyrillä ei mulle ole kovin paljoa painoarvoa pyörän valinnassa, taivun hondaan ihan vaan sen luotettavuuden + osien hintojen puolesta. Se on kyllä tiedossa, että se 1000cc saattaa olla kaupunkiajossa hankala, mutta sitä tulee tehtyä hiukan vähemmän ja siihenkin kyllä luulis tottuvan.
 
Kyykyllä mutkateitä ajaessa on vaan se vikana että mikään ei tunnu enää miltään, vauhtia pitäis aina olla nopeusrajoitus x2, sen takia munkin ajot on nykyään 95% radalla ja sinne siirrytään peräkärryn kanssa... Mites joku tonninen pienellä katteella, esim. Z1000 sillä isommalla pleksillä (Ei kuitenkaan siis sx-malli)? Sellaisella on kiva tykitellä mutkateitä, vauhti tuntuu vauhdilta ajon ollessa kuitenkin helppoa ja nopeaa. Tuollainen on myös kiva pyörittää kaupungissa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom