Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ai hitto kun on hienoo kun mulla on niin viilee mutsi. Vaimo oli kuulemma miettinyt jos ilmottais mut mopokouluun, siis hankkimaan moottoripyöräkortin. Ihan siis synttärilahjaksi, kun tulee tasaluku mittariin. Se oli ehdottanut meidän porukoille, että jos ne vähän osallistuu myös siihen. Isäukko oli tietysti mukana, kun on itsekin vannoutunut mopoilija ja HD-mies. Äiti sen sijaan oli niin vastaan kun olla voi, koska ne moottoripyörät on sellaisia tappovehkeitä. Sama laulu kuin 15 vuotta sitten, kun halusin mopon. No ei siinä mitään, kyllä isäukko mulle mopon hankki ja äidin oli pakko tyytyä tilanteeseen. Sama tässä nyt tulee tapahtumaan, eli kortin tulen joka tapauksessa ajamaan jossain vaiheessa, oli äiti mitä mieltä hyvänsä. Ihme vaan kun täytyy aina olla vastaan ja tietää varmaan ettei se edes mitään auta ja täytyy sen takia sitten olla osallistumatta.

Jos sais nyt sen kortin ajettua, niin vois sen pärränkin joskus saada. Oli kyllä hieno ajatus emännältä ja melkein liikutuin kun se kertoi sellaista ajatelleensa. Paras lahjaidea vähään aikaan, enkä uskonut että se sellaista keksisi, varsinkin kun olen kortista ja pyörästä puhunut aika harvakseltaan. Harmi vaan kun se yllätys nyt pilattiin yhden vastarannan kiiskin takia.

Ootko jo miettinyt että millasta pyörää lähet katteleen, kun sen aika tulee?


Ostakaa mun kotari!
Pakkislaisille 5700e!
http://www.nettimoto.com/ktm/530/1359052
 
slotte hommasitko mistä nuo CX:n uudet takaiskarit? Onko varmaan jäykemmät kuin vanhat, mutta kuinka paljon (sillee pers tuntumalla) :)
Oma cx kaipaa uusia ja olen tässä katellut juuri tuolla värityksellä.

En osaa antaa vastausta perstuntumasta verrattuna vanhoihin kun ne oli ihan tööt. Hiekkaa täynnä ja öljyt valunu toisesta pois. Mutta kauppa oli www.wemoto.com , sieltä syötät mallin ja vuosimallin niin sieltä löytyy jostain välistä iskarit, ite tilasin ne ~80e maksavat. Vakiopituus taitaa olla jotain 13" mitä myös noi on, ja tärkeetä että iskari on mallia eye-to-eye minkä varmaan tiesitkin :)
Hyvä kauppa ja nopea toimitus.
 
Ootko jo miettinyt että millasta pyörää lähet katteleen, kun sen aika tulee?


Ostakaa mun kotari!
Pakkislaisille 5700e!
http://www.nettimoto.com/ktm/530/1359052

Miks oot myymässä? Ite kans jo hetken mietin myymistä, mutta kävin sit Husabergillä puskemassa mutkapätkää parin fighterin kanssa ja ei ollu kyllä pojilla paljonkaan jakoja, että olisivat perässä pysyneet :) No ei tainneet mitään hc vetomiehiä olla, mutta tuollasen 120kg:n moton viskaaminen mutkaan on jotain käsittämättömän kevyttä. Muistan joskus kun vaihdoin Suzukiin magnesium vanteet vakioiden tilalle niin mähän meinasin kaataa sen ekassa mutkassa kun oli niin kevyt viskellä. Toki on tässä tullut mietittyä, josko olis kiva välillä ajaa pidempäänkin yhdellä kertaa. Siinä tapaukses joku tuollainen lyhyemmillä välityksillä oleva fighter tai kyykky vois olla ihan jees. Kävin kaverin Z750:stä testaamassa ja 220kg painava tehoton pitkillä välityksillä oleva naku ei juurikaan sytyttänyt...
 
Miks oot myymässä? Ite kans jo hetken mietin myymistä, mutta kävin sit Husabergillä puskemassa mutkapätkää parin fighterin kanssa ja ei ollu kyllä pojilla paljonkaan jakoja, että olisivat perässä pysyneet :) No ei tainneet mitään hc vetomiehiä olla, mutta tuollasen 120kg:n moton viskaaminen mutkaan on jotain käsittämättömän kevyttä. Muistan joskus kun vaihdoin Suzukiin magnesium vanteet vakioiden tilalle niin mähän meinasin kaataa sen ekassa mutkassa kun oli niin kevyt viskellä. Toki on tässä tullut mietittyä, josko olis kiva välillä ajaa pidempäänkin yhdellä kertaa. Siinä tapaukses joku tuollainen lyhyemmillä välityksillä oleva fighter tai kyykky vois olla ihan jees. Kävin kaverin Z750:stä testaamassa ja 220kg painava tehoton pitkillä välityksillä oleva naku ei juurikaan sytyttänyt...

Oon aika kahden vaiheilla myynkö. Tollanen sdr kotari, tai 1100 monsteri kiinnostais, tai rc8.... Mutta pitää eka käydä koeajamassa.

Jos pidän nyt ton, ni pitää kyllä päivittää shifteriä ja luistokytkintä moottorin ohella.
 
Oon aika kahden vaiheilla myynkö. Tollanen sdr kotari, tai 1100 monsteri kiinnostais, tai rc8.... Mutta pitää eka käydä koeajamassa.

Jos pidän nyt ton, ni pitää kyllä päivittää shifteriä ja luistokytkintä moottorin ohella.

Ducatin 1100 Hypermotard oli muuten hauska peli! Pieni tankki vaan siinäkin. Luistokytkin on kyllä jees, mutta mihin shifteriä tarttee? Nuo lootat kestää raakana potkimista hyvin.
 
Ducatin 1100 Hypermotard oli muuten hauska peli! Pieni tankki vaan siinäkin. Luistokytkin on kyllä jees, mutta mihin shifteriä tarttee? Nuo lootat kestää raakana potkimista hyvin.

Kestäähän ne, mutta on nopeempaa shifterillä. Aika paljon tulee ilman kytkintä vaihdettuakin.... Ettei se vaan kulu...
 
Ootko jo miettinyt että millasta pyörää lähet katteleen, kun sen aika tulee?
Kyllä joku räyhäkkään näköinen smoto olis kiva, mutta ei taida tällaisella 165 cm tapilla ylttyä jalat maahan. Ja täytyisi löytää hieno rakennettu peli jostain. Yksikään vakio minkä olen nähnyt, ei ole tarpeeksi "racing" mun makuun.

Joten sellaista järjen ja tunteen liittoa kun olen miettinyt, niin joku Kawan Z750 vois olla aika bueno. Tehoa tarpeeksi noviisille, pieni ja mun silmään hyvän näköinen ja käytetyt ei paljoa maksa.

E: Niin ja MV Agusta Brutale on ollut jo "pikkupojasta" asti yksi suosikeista, mutta alkaa jotenkin ikä jo painaa sitä muotoilua, vaikka on sitä uudistettukin. Lisäksi taitaa siinäkin olla istuinkorkeus vähän siinä ja siinä.
 
Kyllä joku räyhäkkään näköinen smoto olis kiva, mutta ei taida tällaisella 165 cm tapilla ylttyä jalat maahan. Ja täytyisi löytää hieno rakennettu peli jostain. Yksikään vakio minkä olen nähnyt, ei ole tarpeeksi "racing" mun makuun.

Joten sellaista järjen ja tunteen liittoa kun olen miettinyt, niin joku Kawan Z750 vois olla aika bueno. Tehoa tarpeeksi noviisille, pieni ja mun silmään hyvän näköinen ja käytetyt ei paljoa maksa.

Eqqulla on just tollanen Z750 myynnissä. Painaa muuten enemmän kuin z1000 ;)
 
Kyllä joku räyhäkkään näköinen smoto olis kiva, mutta ei taida tällaisella 165 cm tapilla ylttyä jalat maahan. Ja täytyisi löytää hieno rakennettu peli jostain. Yksikään vakio minkä olen nähnyt, ei ole tarpeeksi "racing" mun makuun.

Joten sellaista järjen ja tunteen liittoa kun olen miettinyt, niin joku Kawan Z750 vois olla aika bueno. Tehoa tarpeeksi noviisille, pieni ja mun silmään hyvän näköinen ja käytetyt ei paljoa maksa.

E: Niin ja MV Agusta Brutale on ollut jo "pikkupojasta" asti yksi suosikeista, mutta alkaa jotenkin ikä jo painaa sitä muotoilua, vaikka on sitä uudistettukin. Lisäksi taitaa siinäkin olla istuinkorkeus vähän siinä ja siinä.

No multa se sellainen vimpan päälle rakennettu racing smoto sitten kyllä löytyy, jos ja kun sulle tarvis tulee :D
 
Onkos se keltainen Husaberggi jonkun tutun, mikä Nettimotossa koreillut, 6.5k:n hintaan. Se vasta oli makea!

1000 Zeta on kyllä ollut kaikista miellyttävin ISO pyörä itselläni. 750 on niin etana, ettei viitsi edes ajatella, kuin korkeintaan joillain päättömillä väleillä, vaikka itseäni ei tuo teho enään niin houkuta, niin kyllä jossain se raja vielä kulkee, että jotain pitää kuitenkin tapahtua kun kaasua kääntää.

Kotka on kyllä niin makia heitellä mutkiin. Ja kadulla niin leppoinen, vielä kun kortti taskussa on! Välillä tulee ihmeteltyä, että mihin ne tutut jäi isoilla leluillaan, kun tuolla pörriäisellä menee vaikka kuinka ahtaasta ja tiukastakin paikkaa. Huomenna pitäisi mennä mikroautoradalle kokeilemaan, olisko siitä sopivan kokoiseksi baanaksi smotolle.

Ja tästä vähä fiilistelyä:
http://vimeo.com/44371405

En tiedä pitäiskö sitä ostaa oikein kilvetön smoto talliin crossin rinnalle. Kädet kun ei kestä crossia kisamielessä, niin tekisi Hermuset :-O
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vai on z750 etana.. :D Mun CX:ssä oli uutena vuonna '78 50 heppaa tehoa ja 240kg painoa. Mitäköhän on tänä päivänä. Mä ajelen vissiin sitten vaan fiiliksellä :D
 
Huonompi teho/paino suhde ku meikäläisen NSr:ssä :rock: Taitaa käytännössä olla "pikkasen" kireempi kyllä. Ja sehän on Honda, ne mihinkään kulu jos et oo puolta miljoonaa ajanut ;)

Mites muuten, isompaa vehettä kattelin jo tuossa, jos en mykoplasman takia pääse armeijaan kohtapuoliin, menen töihin 8 kuukautta ja saisin sieltä rahat isomman vehkeen ostoon. Kumpi teidän mielestä olisi parempi vaihtoehto kun pyörä luultavasti tullaan riisumaan, rakentamaan Cafe Racerihtavaksi, laitetaan kaatumaraudat, svingin jatkoa ja muutenkin tarkoitus olisi ajella normiajoa ja harjoitella vauhdissa suttaamista paremmin.

Eli kumpi pyörä tohon, CBR 600 RR vai F ?Kumpikin ruiskumallina ja noin 5 tonnia hintaa, kilsat tossa 40tkm kohalla.
 
Ite näkisin että suurin miinus äffässä verrattuna rr:ään on ulkonäkö. Joten jos meinaat riisua kuitenkin niin osta äffä, saat samalla rahaa paremman.
 
Jep, äffä on ruma kun taas rääräässä on niin nätit katteet että taidan ajaa sellasenaan vähän aikaa jos ostan. Toi yksilön kunto ei niin ole justiinsa, eli ei ole niin väliä kumpi on parempikuntoinen.

Eniten kiinnostaisi ajoasento, tiedän että äffässä on pystympi ja mukavampi asento, mutta miten nämä vaikuttavat burnikseen. Ja meneekö räärään asento oudoksi jos laittaa siihen rossitangon? Koneet noissa kummassakin kestää kuulemma 100 tonnia kevyeen ilman aukomista, toki äffä on se luotettavampi matalan viriasteen takia, mutta mites toi koneen luonteen ero vaikuttaa toho renkaan pidon irroittamiseen?

Pyörästä tulisi se ensimmäinen "iso" pyöräja vähän sellainen harjoitteluaihio, luultavasti tullaan kaatamaan useasti pidon rajoja etsiessä, raudat onneksi pelastavat kummasti. Ajovarusteetkin tulevat tota myöten sitten. Aikaisempaa kokemusta ei ole kuin joskus kokeillut 636 kasawikaa ihan normi ajossa ja revittänytkin jonkun verran ja ihan hyvältä tuntuu tehojenkin puolesta. Tottakai oli aivan älyttömän tehokkaan tuntuinen kun itse piikillä ajanut.

Tällä hetkellä olen samaa mieltä että äffä olisi se järkipeli, tulee jokasuhteessa vähän halvemmaksi ja aloittelijalle helpompi, sitten vaihtaa jossakin vaiheessa kun kummiskin tekee mieli.
 
No multa se sellainen vimpan päälle rakennettu racing smoto sitten kyllä löytyy, jos ja kun sulle tarvis tulee :D
Istuinkorkeutta sais sit mielellään olla vähän vähemmän kuin kuskilla pituutta. Ja se vasta miellyttävää olisi, jos olisi vain kisalook, mutta kone ei olisi se kaikista kirein ja vielä piristetty malli. Ei muuten väliä, mutta en jaksaisi vaihtaa mäntää ja kytkintä ihan joka kauppareissun jälkeen.

1000 Zeta on kyllä ollut kaikista miellyttävin ISO pyörä itselläni. 750 on niin etana, ettei viitsi edes ajatella, kuin korkeintaan joillain päättömillä väleillä, vaikka itseäni ei tuo teho enään niin houkuta, niin kyllä jossain se raja vielä kulkee, että jotain pitää kuitenkin tapahtua kun kaasua kääntää.
Se on aloittelijoilla vaan monesti sellainen juttu, että sitä vähän jännittää liian isoa pyörää aluksi ja siksi meikäläinenkin haluaisi ekaksi pyöräksi mielummin sen 750:n. Ja usko tai älä, niin minä kun siitä ekaa kertaa väännän tupin nurin, niin etana ei liene ensimmäinen sana mikä mulle tulee mieleen. Kaikkeen tietysti tottuu ja joskus varmaan haluan tehokkaamman, mutta aloitellaan nyt kompaktin kokoisella ja tehoisella. Ainut vähänkään isompi pyörä mistä olen koskaan vääntänyt kaasun pohjaan on isäukon vanha Suzuki GSX 1400, jossa on tehoa saman verran kuin tossa Z750:ssä ja painoa muutama kilo enemmän. Sekin tuntui jo lähtevän sen verran liukkaasti, että sai kiinni pidellä. Tuntui muuten sekin tottumattomalle ihan järkyttävän raskaalta taittaa mutkaan, vaikka ei tultu edes lujaa, mutta kun kokemusta on crossipyöristä, niin onhan siinä "hiukan" tota painoeroakin. Kokemuksen tuoma uskallus on se toinen juttu ja se kun puuttuu, niin eihän sitä isoa pyörää uskalla taittaa, vaikka sillä crossilla on vedetty kilometrin loikkia sadan metrin korkeudessa ja tultu hiekkamutkaan kolmea miljoonaa.

Mutta en mäkään mitään ole lukkoon vielä lyönyt, enkä tiedä minkä sitten lopulta hankin. Kyllä Z1000 olis myös ihan mukavan näköinen vehje, jos joku vain olisi siihen putket mennyt vaihtamaan. Siinä on vuosimallista riippumatta niin vitun oksettavan rumat pakoputket, että tekisi mieli pistää rälläkkä laulamaan ja ajaa sitten vaikka ilman vaimentimia. No eihän siihen slipareita montaa minuuttia kiinnitä, mutta on siinäkin taas ylimääräistä rahanmenoa. Helpompi ja halvempi hankkia valmis.
 
Istuinkorkeutta sais sit mielellään olla vähän vähemmän kuin kuskilla pituutta. Ja se vasta miellyttävää olisi, jos olisi vain kisalook, mutta kone ei olisi se kaikista kirein ja vielä piristetty malli. Ei muuten väliä, mutta en jaksaisi vaihtaa mäntää ja kytkintä ihan joka kauppareissun jälkeen.


Se on aloittelijoilla vaan monesti sellainen juttu, että sitä vähän jännittää liian isoa pyörää aluksi ja siksi meikäläinenkin haluaisi ekaksi pyöräksi mielummin sen 750:n. Ja usko tai älä, niin minä kun siitä ekaa kertaa väännän tupin nurin, niin etana ei liene ensimmäinen sana mikä mulle tulee mieleen. Kaikkeen tietysti tottuu ja joskus varmaan haluan tehokkaamman, mutta aloitellaan nyt kompaktin kokoisella ja tehoisella. Ainut vähänkään isompi pyörä mistä olen koskaan vääntänyt kaasun pohjaan on isäukon vanha Suzuki GSX 1400, jossa on tehoa saman verran kuin tossa Z750:ssä ja painoa muutama kilo enemmän. Sekin tuntui jo lähtevän sen verran liukkaasti, että sai kiinni pidellä. Tuntui muuten sekin tottumattomalle ihan järkyttävän raskaalta taittaa mutkaan, vaikka ei tultu edes lujaa, mutta kun kokemusta on crossipyöristä, niin onhan siinä "hiukan" tota painoeroakin. Kokemuksen tuoma uskallus on se toinen juttu ja se kun puuttuu, niin eihän sitä isoa pyörää uskalla taittaa, vaikka sillä crossilla on vedetty kilometrin loikkia sadan metrin korkeudessa ja tultu hiekkamutkaan kolmea miljoonaa.

Mutta en mäkään mitään ole lukkoon vielä lyönyt, enkä tiedä minkä sitten lopulta hankin. Kyllä Z1000 olis myös ihan mukavan näköinen vehje, jos joku vain olisi siihen putket mennyt vaihtamaan. Siinä on vuosimallista riippumatta niin vitun oksettavan rumat pakoputket, että tekisi mieli pistää rälläkkä laulamaan ja ajaa sitten vaikka ilman vaimentimia. No eihän siihen slipareita montaa minuuttia kiinnitä, mutta on siinäkin taas ylimääräistä rahanmenoa. Helpompi ja halvempi hankkia valmis.

Hehe, ei niihin nyt mäntää ja kytkintä sentään jokaisen kauppareissun välein tartte vaihtaa :) Toki sitä pientä tekemistä on vähän normaalia enempi, sitä ei käy kieltäminen. Kallion Vesku taitaa olla abaut 150cm ja sekin pärjää RC8 kotarin kans ihan mallikkaasti ;) Tosin taisin kerran nähdä kun varikolla tuotiin jakkara viereen, että pääsee pyörän päältä pois...

Kyllähän se Z750 varmasti tuntuu ihan tehokkaalta alkuun eikä mun mielestä se teho ole suurin issue näissä motohommissa. Mun eka pyörä oli LC4 kotari, n.50hp takarenkaalta ja n. 150kg. Sekin tuntui silloin, että kyydistä tippuu, mutta oli älyttömän kevyt hallita. Mun mielestä tuo paino on isompi juttu ja nimenomaan keveys tekee siitä myös aloittelijalle helpomman hallittavan. Oli sitä tehoo 100 tai 200hp.
 
Powerhousu...

ei uudessa Z1000 ole livenä pahat nuo pöntöt. Itsekkin aluksi mietin vaihtaa ne joihinkin akroihin tms, mutta olen tykännyt sittenkin noista vakio pöntöistä. Myös kaverit on pönttöjä kehunut, kun on livenä nähnyt. Takaa päin kaikista parhaat, neljästä reijästä kun tulee pölyt pihalle :)
Ja mulla tämä Z1000 (vm.2010) on ensimmäinen pyörä ja en ollut ennen ajanut millään. Voin sanoa, että äärettömän helppo ajaa, ei ongelmia kokemattomallekaan ja tarvittaessa löytyy hiukan tehoakin verrattuna lussuun z750.

Olis muuten myynnissä, eiks kukaan osta?? :)
 
Omien kokemuksien mukaan oma F4 CBR (1999) on ajoasennoltaan paljon "kyykympi" kuin esimerkiksi koeajamani R6:t ja ZX-6R:t. Jälkimmäisissä ajoasento tällaisella tapilla on paljon pystympi kuin tuossa omassa, tuntuu jo päälle istuessa että kädet on polvissa.
 
ei uudessa Z1000 ole livenä pahat nuo pöntöt. Itsekkin aluksi mietin vaihtaa ne joihinkin akroihin tms, mutta olen tykännyt sittenkin noista vakio pöntöistä. Myös kaverit on pönttöjä kehunut, kun on livenä nähnyt.
Jaa, livenä en ole nähnyt, tai kiinnittänyt huomiota, niin paha sanoa, mutta kuvia kun olen katsonut, niin samanlaiset karmeat tötteröt ne on kuin edellisessä mallissa. Ja ne ensimmäisen mallin päällekkäiset ohuet putket vasta kamalat on. Kaikista hirveimmät.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom