Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Prään..

Melkosta köröttelyä, ekaa kertaa radalla tänä vuonna, eka setti, ehkä kolmas kierros.. Ja viime vuonna viimeisin kierros meni hiekkojen kautta.. (joojoo, hidasta menoa kumminkin)
 
Pitää koittaa saada itsekin kamera kiinni loppukauden ratapäiville, käytettävissä tosin vain 7e kiinankamera... Yks alastaro ja kaks Kemoraa varattu. Pitäs vaan niitä renkaita haalia jostain, joten jos jollain on ylimääräsenä uutta tai hyväkuntosta 190 tai 200 leveetä supercorsa SC2 ja 120 SC1 niin viestiä mulle...
 
Jaa, livenä en ole nähnyt, tai kiinnittänyt huomiota, niin paha sanoa, mutta kuvia kun olen katsonut, niin samanlaiset karmeat tötteröt ne on kuin edellisessä mallissa. Ja ne ensimmäisen mallin päällekkäiset ohuet putket vasta kamalat on. Kaikista hirveimmät.

Kaikki pyörät on kuvissa paskemman näköisiä kun livenä!! Ja kyllä vanhemmassa z1000 on paljon rumemmat tötteröt ku 2010->malleissa.


Prään..

Melkosta köröttelyä, ekaa kertaa radalla tänä vuonna, eka setti, ehkä kolmas kierros.. Ja viime vuonna viimeisin kierros meni hiekkojen kautta.. (joojoo, hidasta menoa kumminkin)

Kävin tuolla kemorassa ajamassa kesäkuun alkupuolella. Tykkäsin kyllä radasta!!! Meillä oli 3 pyörää ja 3 autoa, koko rata omassa käytössä koko päivän. Oli tilaa!!! :) Radalla ajo on parasta, kadulla melko tylsää.
 
Kyllähän nuo Zetan rännit imo ok on! Omassa vm 05 pidettiin orkkis putket, mutta lyhennettiin 15cm ja tyhjättiin kaikki shaisse pois! Omaan silmään erittäin miellyttävät niin äänistä kuin ulkonäöstä!

Eikai Lanen kannata taka-akselia alkaa pidentää, jos siitä kikkailua/stunttipyörä tulee, niin pitää orkkiksena, on sitten mukava suljetulla alueella vähän hyttiä nostaa. Omassa RR:ssä oli 15cm pidennetty taka-aksilaa ja siinä vaiheessa kun keula hyppäs ilmaan, alkoi kuskilla valua kusi pulttuun, sen verta korkealla eturengas halkoo ilmaa!
 
Uuden penkin prototyyppi nr. 1. Pitänee tehdä vähän pidempi kuin mitä tuo ensimmäinen hahmottelupala on.
NOKIA%20Lumia%20800_000584.jpg


Muodoksi ajattelin hieman café-maista kumpua taakse, vähän kuin tässä kuvassa mutta vähän terävämmät kulmat. Niin ja itse yritän tehdä.. huoh :D
Suosittelen vielä harkitsemaan tuota itse tekemistä tässä asiassa :D pari noita cafe projekteja takana ja sanoisin kyllä että se on työstä se osuus jonka kaikista mieluiten passittaa ammattilaiselle :D suht edullista ja se on oikeasti niin helvetin hermojaraastavaa puuhaa ettei ole toista. Mutta jos tähän oikeasti ryhdyt niin onnea matkaan!
 
56107310151054621722590.jpg



Himaan 12,8km...


Onneks sain lopulta kaverin hakemaan.
 

Liitteet

  • 561073_10151054621722590_1530759311_n.webp
    561073_10151054621722590_1530759311_n.webp
    100,9 KB · Katsottu: 246
  • 56107310151054621722590.webp
    56107310151054621722590.webp
    76,8 KB · Katsottu: 170
^Bongasin toisaalta jo mutta naurattaako :D ja eihän menny muuta paskaksi?

Ei onneks menny. Harvemminpa noissa kotareissa tuntuu menevän. Vetäsin yks päivä lipatkin, ni kotarista kärsi kahvan kumi vähän... Itse kärsin vähän enemmän.
 
Eikai Lanen kannata taka-akselia alkaa pidentää, jos siitä kikkailua/stunttipyörä tulee, niin pitää orkkiksena, on sitten mukava suljetulla alueella vähän hyttiä nostaa. Omassa RR:ssä oli 15cm pidennetty taka-aksilaa ja siinä vaiheessa kun keula hyppäs ilmaan, alkoi kuskilla valua kusi pulttuun, sen verta korkealla eturengas halkoo ilmaa!

Mulla on niin pienet kivekset että toi keulan nyppimine ilmaan saa aluksi ainakin jäädä :D Tarkoitus olisi väliaikaisesti ainakin pitää jatkoa svingissä, jotta toi vauhdissa sutiminen olis helpompaa, vähän kuin apupyörät polkupyörässä. Taidon karttuessa ilman jatkojaki pitäs olla ihan jees sutata, ainakin mitä videoita nähnyt ja tekijöiltä juttua kuullut. Itellä ei ole yhtään sellasta peliä vielä ollut jolla ois voinut koittaa leikkiä, köyhällä ei ole varaa mällätä ainutta pyörää :D

Välejä aattelin samantien laittaa lyhyemmiks, jonku tollaset perus -1 eteen ja +3 taakse, pitäs kaikissa näissä nykypyörissä tuoda vähän tota leikkisyyttä. Joku joka tota viivanjättöä harrastaa vois kertoa että kannattaako tuo, helpompiha se on sutia kun pyörien nopeusero on isompi, eli pitkät välit?

Ja noi jatkot lähtis kyllä heti kun opin jättämään ilman raitaa ilman, ei omasta mielestä sovi pyörän ulkonäköön, koska aion luultavasti rahatilanteen salliessa tehdä vähän cafehtavan nakun, ei vaan itestä sovi tyyliin, katteiden kanssa tosi nätit kyllä.

Vielä pitäs miettiä että kannattasko kokeilla vakioklipareilla, kääntää ne vai heittää fättis kiinni, toisaalta ei toi fatbarin kokeilu paljoa maksa, biltemassa raisereineen ei paljoa kustanna.
 
Välejä aattelin samantien laittaa lyhyemmiks, jonku tollaset perus -1 eteen ja +3 taakse, pitäs kaikissa näissä nykypyörissä tuoda vähän tota leikkisyyttä. Joku joka tota viivanjättöä harrastaa vois kertoa että kannattaako tuo, helpompiha se on sutia kun pyörien nopeusero on isompi, eli pitkät välit?.
Itsellä on bussissa vahvistettu vetopakka ja +5 takaratas n.8,5" jatkolle.. Lähtee mukavammin suttaamaan kytkin pommin antaessa. Riippuen tilanteesta himmailen vauhtia etujarrulla tai sitten annan vauhdin kiihtyä. Elä kuitenkaan pumppaa sitä kaasua, kun vehkeet on linkussa. Tulee haisaiderit äkkiä.. Ja mitä enemmän renkaalla pyörimisnopeutta vrt pyörän vauhti -> sitä enemmän savua..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä ainakin sellaiset kokemukset driftailusta ja muusta kumin poltosta, että kyllä se vakio mittaisenakin lähtee piirtämään melkein vauhdista kun vauhdista kunhan osaa kunnolla etujarrulla keventää perää ja siittä sitten pistää palamaan. Sitten kun pitäisi alkaa kunnon sladissa jättämään sitä mustaa tonttiin on jatkoista ja muutenkin rauhallisesta geometriasta kyllä selvä etu. Itse pitäisin cliparit kiinni pyörässä jos on tarkoitus enemmän kumppaa poltella kun keulitella, jää sen verran paremmin painoa etuselle cliparien kanssa. Tietenkin jotkut vähän orggista leveämmät cliparit auttavat saamaan kunnon painiotteen siittä pyörästä :D
 
Tossa vehkeessä on jo sitä rätätätä meininkiä :D

Joo aloitan harjoittelun ihan pohjilta, eli paikaltaan ja hitaista vauhdeista aluksi, ja endoja kuulemma kannattaa tohon harjoitella, että saa etujarrulla tuntuman. Isot pojat kerto että tollane bussi ois helpompi vetää kuin 600cc, koska potkua on niin paljon että ei oikeen voi olla sutimatta kun näpäyttää ja ei lähe keula niin herkästi alta. Kuulemma pahin tilanne on jos mamoilee vähän laiskemmalla pyörällä eikä uskalla oikeasti näpäyttää kytkintä ja vetästä kahvaa pohjaan. Ite ainaki huomannu crossivehkeellä että helposti kyllä lähtee suttaamaan kun potkua löytyy enemmin ja uskaltaa vaan kengittää, alussa ollut vaan munaa tarpeeksi ja meinasi keula lähteä kokoajan alta.

Kiitoksia neuvoista, pitääkin laittaa ylös toi, itellä ei oikeastaan ole yhtään käsitystä miten pyörä käyttäytyy kun takanen on irti ja vauhtia reippaammin.
 
Jykylän b-illassa näin paikan päällä kun Kuusaan jätkät näytti miten kumi palaa vauhdissa, on se vaan komeen näköstä kun piirretään pitkää viivaa ja vehkeet laulaa!
 
Vituttaa kyllä ihan helvetisti, kun ei pääse huomenna kuusaan b-päiville.... Perkeleen työt....
 
Isot pojat kerto että tollane bussi ois helpompi vetää kuin 600cc, koska potkua on niin paljon että ei oikeen voi olla sutimatta kun näpäyttää ja ei lähe keula niin herkästi alta.
On, mutta oli se opetteleminen tuollakin.. Ei se autuaaksi tehnyt alussa, mutta myöhemmin jotenkin onnistunut..

Kuulemma pahin tilanne on jos mamoilee vähän laiskemmalla pyörällä eikä uskalla oikeasti näpäyttää kytkintä ja vetästä kahvaa pohjaan
Kiitoksia neuvoista, pitääkin laittaa ylös toi, itellä ei oikeastaan ole yhtään käsitystä miten pyörä käyttäytyy kun takanen on irti ja vauhtia reippaammin.
Vanhalla pyörällä mentiin välillä pitkän matkaa etunen lukossa, kun kokeile burnista vauhista. Sitten mamoillessa laskin asvalttia päälleen myöhemmässä vaiheessa. Itse kokeilin alussa sitä luistoa märällä asvaltilla ilman etujarrua, ei ollu turvallista mutta ei se vauhti noussu mihinkään..

Ja vähän fiilistelyä..
Mad.jpg
 
Itse en ainakaan ole keksinyt mitään tarvetta sotkea kytkintä tuohon kumin poltteluun. Kun keskittyy siihen jarruttamiseen kunnolla niin sehän on takanen miltein ilmassa jolloin pelkkä nopea kaasun avaus riittää. Saattaa olla tietenkin haasteellisempaa jollain budjetti faitterilla vähän huonolla eturenkaalla mistään satkun vauhdeista kevenellä perää niin tehokkaasti mutta ainakin kilokyykyllä onnistuu ihan hyvin satasen vauhdeistakin.

Palaa se tietenkin pelkällä kytkimelläkin varsinkin jos on vähänkään kylmä rengas mutta itsellä alkaa ainakin ratarenkailla pyörä kiihtymään niin kovaa ettei tuosta enään uskalla siirtyä etujarrulle.
 
Onkos täällä ratakuskeja/harrastelijoita? Itse hiukan hurahtanut kyseiseen hommaan! :)

Virtasalmella pari päivää käyty tänä kesänä ajamassa. Pyöränä KTM SuperDuke ja toistaiseksi paras kierros käsiajalla 1:47 :D

Olis kiva kuulla muiden aikoja ratahommista. Tässä joutuu jo harkitsemaan jotain enemmän rataystävällistä pyörää, mutta kyllä tuntuu tuollakin pärjäävän ihan hyvin! Huippunopeudessa vaan joutuu taipumaan aika paljon..

ja EDIT: On saanut aika paljon uutta oppia myös kadulla ajamiseen! Hommasta tullut paljon varmempaa ja sujuvampaa.
 
Suosittelen vielä harkitsemaan tuota itse tekemistä tässä asiassa :D pari noita cafe projekteja takana ja sanoisin kyllä että se on työstä se osuus jonka kaikista mieluiten passittaa ammattilaiselle :D suht edullista ja se on oikeasti niin helvetin hermojaraastavaa puuhaa ettei ole toista. Mutta jos tähän oikeasti ryhdyt niin onnea matkaan!

Kyllä se siitä. En tee sellaista perinteistä kovaa cafe-kumpua, vaan se kumpu tulee pehmusteesta. Sain halvalla 3mm alumiinilevyä ja tällainen pannu tuli vasaroitua. Seuraavaks liimailen makuualustasta vaahtomuovia päälle kerroksia ja rupeen muotoilemaan fileerausveitsellä ja lopuks sitten vinyyli tai keinonahka päälle. Ompelijoita riittää lähipiirissä joten eiköhän se jotenkin onnistu :)

NOKIA%20Lumia%20800_000595.jpg
 

Suositut

Back
Ylös Bottom