Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tykänny SuperCorsasta, jollasen eteen hankin. Ei tuu leikittyä kadulla... Yhtä ekan kierroksen lipsumista lukuunottamatta (ei lämpöä) ollu keula hyvin luotettavan olonen, kivasti nostanu luottoa, jota näin alottelijalla muuten hiukan niukasti. Varmaan taaksekin seuraavaks moisen hankkimassa, jos nyt takasella niin merkitystä ole, kun ei rajusti koskaa mutkista availe.
 
En googlettamalla varmaa tietoa löytänyt, joten osaisiko joku auttaa. Eli tarkoitus hommata loppukesästä projektipyörä jota laittaa talven yli ja ottaa käyttöön vasta ensi kesäksi. Moottoripyöräähän ei "seisontaan" voi laittaa ja vakuutus pitää maksaa koko vuodelta. Niin joudunko siis maksamaan tästä kesästä eteenpäin vuoden vakuutuksen, ellen vie kilpiä takaisin katsastuskonttorille ja katkaise kaikkia vakuutuksia?

Ja jos palautan kilvet, minkälainen homma tulee pyörän uudelleen kilpiin laittamisessa? Ja vaikuttaako jos customoin vanhasta pyörästä nakupyörän, puran suurimman osan katteista pois, asennan uudet ajovalot ja mittarit ym. sen takaisin kilpiin saamiseen?
 
tämmönenkin threadi nousi. Noh, sain kortin tuossa pari viikkoa sitten ja mielessä välkkyy pyörän osto. Ajelin tuossa kaverin CBR:llä ja kyykky tuntuu tällähetkellä kaikkein parhaalta vaihtoehdolta. Heittäkääs kokeneet jotain ehdotuksia millainen pyörä kannattaisi hankkia, hakusessa siis kyykkypyörä hintaluokasta max 4000€, ei tarvitse olla mikään kumiluoti mutta mukavahan sillä on "keretä" =) Ihan peruspyöräilyä ja työmatkoja meininki ajella, ei ole bomber verta ja ikääkin jo yli 30v.
 
Oikeastaan mikä tahansa tämän vuosituhannen kusianen menee noihin kriteereihin. Käy koeistumassa/ajolla ja katso mikä tuntuu parhaalta.
 
En googlettamalla varmaa tietoa löytänyt, joten osaisiko joku auttaa. Eli tarkoitus hommata loppukesästä projektipyörä jota laittaa talven yli ja ottaa käyttöön vasta ensi kesäksi. Moottoripyöräähän ei "seisontaan" voi laittaa ja vakuutus pitää maksaa koko vuodelta. Niin joudunko siis maksamaan tästä kesästä eteenpäin vuoden vakuutuksen, ellen vie kilpiä takaisin katsastuskonttorille ja katkaise kaikkia vakuutuksia?

Ja jos palautan kilvet, minkälainen homma tulee pyörän uudelleen kilpiin laittamisessa? Ja vaikuttaako jos customoin vanhasta pyörästä nakupyörän, puran suurimman osan katteista pois, asennan uudet ajovalot ja mittarit ym. sen takaisin kilpiin saamiseen?

Kyllä sen pyörän saat seisontaankin laitettua, mutta et kaikissa vakuutusyhtiöissä. Ympärivuotisen vakuutuksen järkevyys riippuu siitä millaista pyörää olet ajatellut laittaa. Omaani esim. Aktia tarjosi vakuutusta, joka kustantaisi 112€/ajokuukausi. Muilta kuukausilta se ei maksaisi mitään. Pohjolassa taas ympärivuotinen maksaa n. 650€. Eli omassa tapauksessa eroa ei juurikaan vuositasolla tule.

Noista muutoksista kannattaa lueskella mmaf.fi sivulta.
 
tämmönenkin threadi nousi. Noh, sain kortin tuossa pari viikkoa sitten ja mielessä välkkyy pyörän osto. Ajelin tuossa kaverin CBR:llä ja kyykky tuntuu tällähetkellä kaikkein parhaalta vaihtoehdolta. Heittäkääs kokeneet jotain ehdotuksia millainen pyörä kannattaisi hankkia, hakusessa siis kyykkypyörä hintaluokasta max 4000€, ei tarvitse olla mikään kumiluoti mutta mukavahan sillä on "keretä" =) Ihan peruspyöräilyä ja työmatkoja meininki ajella, ei ole bomber verta ja ikääkin jo yli 30v.

Ninjaa on suositeltu monissa testeissä kadulle. r6 et taida saada uudempaa versiota tohon budjettiin ja vanhaa en suosittele. Cebarihan on pomminvarma laitos. Vanhemmista kiksereistä en osaa sanoa oikeestaan mitään. Mutta tolla budjetilla alkaisin ite kattelemaan ninjaa tai cebaria. Tämä siis jos nyt tarkotit 600cc luokan mopoja.
 
Tuli sitten itsekin kaivettua nahkapuku naftaliinista ja käytyä mopoilemassa 500km. Pari kesää mennyt muilla mailla, joten ajeluun ei oikein ole ollut aikaa. Jossain määrin jäi polttelemaan kun pääsi Panigalea paiskaamaan maaseututeiden mutkiin. On se vaan kevyt. Pitäisiköhän sitten taas ensi kesäksi kaksipyöräinen hankkia...
 
tämmönenkin threadi nousi. Noh, sain kortin tuossa pari viikkoa sitten ja mielessä välkkyy pyörän osto. Ajelin tuossa kaverin CBR:llä ja kyykky tuntuu tällähetkellä kaikkein parhaalta vaihtoehdolta. Heittäkääs kokeneet jotain ehdotuksia millainen pyörä kannattaisi hankkia, hakusessa siis kyykkypyörä hintaluokasta max 4000€, ei tarvitse olla mikään kumiluoti mutta mukavahan sillä on "keretä" =) Ihan peruspyöräilyä ja työmatkoja meininki ajella, ei ole bomber verta ja ikääkin jo yli 30v.

Tuolla rahalla kun ei tahdo saada oikein mitään mielenkiintoista, ainakaan omilla kriteereilläni. Mutta laitappa nettimotoon max hinta esim. 5.000 EUR, joku vuosimalli- ja kilometrirajaus ja katso mitä tuolla rahalla saa. Itse päädyin pienellä budjetilla Triumph Daytona 955i:hin. 5.500 EUR sain 2005vm, 17.500km ajetun aika lailla virheettömän ja naarmuttoman pyörän. Sen verran katsoin, että ainakin yksi 2004vm, 24.000km ajettu Daytona on myynnissä nettimotossa pyyntiin 4.500 EUR, jos lennät Tornioon ja ajat pyörän kotiin. Jos taas bujetti on niin tiukalla ettei tonnia ole varaa laittaa pyörään lisää niin unohda koko juttu tältä kesältä. Tähän hintaluokkaan pääset hyvin todennäköisesti tekemään jo samana kesänä jonkun 500 EUR huollon, hankkimaan mahd. myös ajovarusteet, huolto- ja pesutarvikkeita ja lisäksi ensimmäinen vakuutusmaksu oli pyörän osalta melkein 700 EUR omalla kohdallani kun if sössi vakuutuskauden laskutuksen jne.

Daytonasta taas, 150hv riittää ensimmäiseen pyörään ja itse tykkään äänistä Triumphin kisaputkella ja vääntöä mukavasti käytössä kaupunkiajossakin jo vajaasta 4.000 kierroksesta lähtien. 1 ja 2 -vaihteilla oltava tosin aika tarkka kaasukäden kanssa alle 50km/h nopeuksissa, koska pyörä pyrkii hermoilemaan. Silloin kun pääsee ajamaan ja käskemään pyörää ruuhkien ulkopuolella niin toimii hienosti. Commanderilla pääsee tosin luultavasti eroon noista alakierrostenkin ongelmista, mutta ei ainakaan tätä pyörää silti ole kaupunkiajoon tehty.

Parit ajovarusteet, vakuutukset, iso huolto, huoltopukki, tarvikkeita ja pyörän hinta 5.500 EUR kun lasketaan yhteen niin oma tämän kesän saldo huitelee jossain 9.500 EUR:ssa ilman polttoaineita, ketjurasvoja, pesuaineita ym. Kortin hinta tuohon pitää tietenkin laskea päälle, joten ollaan yli kymppitonnin itseasiassa.
 
Nyt olisi pyörä myynnissä. Myyn ajanpuutteen vuoksi. Kawasaki Z1000 vuosimallia 2010 eli uudempi malli. 6tkm ajettu ja juuri huollettu. Kiinnostuneita? :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt olisi pyörä myynnissä. Myyn ajanpuutteen vuoksi. Kawasaki Z1000 vuosimallia 2010 eli uudempi malli. 6tkm ajettu ja juuri huollettu. Kiinnostuneita? :)
Paljon pyydät?
 
Nyt olisi pyörä myynnissä. Myyn ajanpuutteen vuoksi. Kawasaki Z1000 vuosimallia 2010 eli uudempi malli. 6tkm ajettu ja juuri huollettu. Kiinnostuneita? :)

Millasta hintaa? Onko kausi "ohi" kun alkaa pyöriä olla myynnissä näin sankoin joukoin? :D
 
Alkaahan se elokuu olla jo kohta käsillä että korkia aika laittaa kortti hyllylle talviteloille.
 
Tuoretta kuvaa

WP_000167.jpg


Ei se välttämättä olekaan niin huonossa kunnossa kun arvelin. Mutta sen näkee sitten kun saa uuden akun iskettyä kiinni ja öljyt vaihdettua ja kaasarin säädettyä ja ja ja...

Tämän tyylistä olisi siis tulossa. Kakspaikkanen siitä pitää sittenkin tehdä.

moto-mucci-cx500.jpg

Lähti käymään perkele! Kaks kuukautta siinä meni, vielä on säätämistä jäljellä mutta toimiipahan ainakin!

Näyttäis olevan perse pääosassa mutta jotain pärinääkin kuuluu.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ompa kulunut aikaa kun viimeksi tänne pakkotoiston moottoripyöräpuolelle pyörähdin :) Pitää laittaa kuvaa hetken päästä. Wanhaa kawaa nyt erittäin hillitysti tunailtu ja on kyllä heti paljon komiampi kun nakkasi tangonpääpeilit ja perästä vähän karsi tavaraa sekä madalsi iskareita =) Penkki kanssa verhoiltu uusiksi. Tänä kesänä on vaihtelun vuoksi tullut kyllä enemmän ajettua kun rämpättyä pyörää :) Talvella sitten tarkoitus maalata koko vehje

PS: Slotten projektia ollut erittäin mukava seurata ja onnea ekan käynnistymisen johdosta! Se on mahtava tunne kun alkaa jo usko loppua ja turhauttaa kunnes vihdoin saa sen projektipyörän pärähtämään käyntiin ja into herää taas aivan uudella tavalla :) nyt ekaa ajokertaa odotellessa
 
Tuli sitten pannutettua kotarilla lauantaina. . .

Ei pitäis noita lyhyitä matkojakaan näemmä ajaa ilman ajokamoja. Parkkihallin ajoluiska oli hitusen liukas, ni lähti perä alta kuin jäällä. Kyynerpäällä otin tietenkin vastaan ja sehän osu ja uppos vissiin johonkin ajoluiskan metalliverkon kiinnikepulttiin. No eipähän ainakaan murtunu mitään...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom