Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minkälaisia kengillä ajatte? Pitäisi hommata uudet monot, mutta en oikein tiedä millaset. Supermotolla tosiaan köröttelen kadulla ja on mulla siihen endurovanteetkin jotka ajattelin ruuvata syksyllä alle. Varmaan jotkut supermoto saappaat olis tyyliin sopivat, mutta toisaalta mun ajolla en tosiaan tartte mitään vaihdettavia kulutuspaloja kengänpohjissa :D Lisäksi taitavat olla melko kalliita. Jotkut ratasaappaat ois varmaan ihan jees kadulla, mutta sit jos lähtee metsään niin tuskin niillä siellä mitään tekee. Mites jotkut crossisaappaat sit toimis katuajossa?

Varmaan aika vaikee löytää mitään kompromissikenkää näillä kriteereillä...

Edit. Jäi mainitsematta, että nahkatakissa ja -housuissa ajelen kadulla. Metsään en noilla kyllä lähde.

Itellä on Yoko YB1 saappaat http://www.allright.eu/index.php?page=prod&toim=MP&tuote=11615559938

Reilun 6tkm kokemuksella oon tyytyväinen, pitää vettä ja ei pahemmin hiosta ainakaan omia jalkoja. Kuitenkaan kylmästäkään en ole kärsinyt vaikka välillä ollut vaan muutama aste plussaa. Tiedä sitten suojaako nuo yhtään mitään mutta paras varuste ostos mitä mä oon tehny, puoleen hintaan vielä sai kun kokeillessa jalkaan lähti vetoketjusta nahkainen 'veto' osa irti :D Myyjäkin kyllä näki etten väkivaltaa käyttäny ja mulle kelpas 144 euron alennus :)

enduropopot ei toimi jokapäiväsessä ajossa, mut suojaavuus on kyllä huippuluokkaa. Noidenkaa joutuu tekee kompromisseja. Kahdet kengät melkein pitää olla. mulla on enduropopot ja sit kevyet nahkalenkkarityyliset katukengät. Endurokengillä käveleminen vähän ku laskettusaappailla, et ei noilla paljoo kauppaan mennä mopon kanssa. Se o sit puhdas ajopäivä ku ne vedetään jalkaan. mut terästä pohjassa ja sääressä ni ehkä pysyy jalka sille kuuluvalla paikalla paremmin. Et ehdottomasti 2 kengät mun suositus. jos jostain syystä yhdet ni endurokengät ei oo se ykkönen, mut katuuskottavuus on niin huipussa, et jopa hävettää vähän ajaa niillä.

Tarkennettakoon vielä, että mulla on alpinestarsin touring saappaat, aika samantyyppiset kuin nuo JS88:n kengät. Pitävät vettä ja ovat mukavat jalassa, mutta en haluaisi kaatua nuo jalassa siten, että jalka jää mopon ja asvaltin väliin.

Eli hyvin suojaavat kengät ovat hakusessa ja katu-uskottavuus on tietysti aina plussaa :D

Tarkennettakoon vielä, että mulla on alpinestarsin touring saappaat, aika samantyyppiset kuin nuo JS88:n kengät. Pitävät vettä ja ovat mukavat jalassa, mutta en haluaisi kaatua nuo jalassa siten, että jalka jää mopon ja asvaltin väliin.

Eli hyvin suojaavat kengät ovat hakusessa ja katu-uskottavuus on tietysti aina plussaa :D

TCX:n kengillä oon ajanut ihan kilpaakin ja ne kyllä tarjoaa hyvän tuntuman ja suojan. Ihan kuten mitkä tahansa muidenkin valmistajien kisamonot. Nyt eläkkeellä kisatouhuista niin motoilen noilla samoilla kengillä ihan kadullakin. Ei noilla silti ihan kauppaan viitti mennä kun nitiseevät sen verran paljon. Osta jonkun kisakuskin käytetyt saappaat niin saat katu-uskottavuuden kaupan päälle :)

Mulla olis myynnissä Alpinestarsin semi kisamonot, joissa myös katu-uskottavuutta löytyy kuluneiden varvaspalojen muodossa. Kantapäässäkin on joku jälki kun otti ketjuihin kiinni. Koko taitaa olla 44. Oli mulla varakenkinä.

alpine_smxr_silver_lrg.gif

Lappeenranta-Savitaipale-Tuohikotti-Verla-Jaala-Kausala-Artjärvi-Myrskylä-Askola-Porvoo-Espoo...Siinäpä tämän päivän reittikarttaa. Myrskylästä Porvooseen päin oli reitin parasta mutkapätkää. Tuohikotista ostetusta Suomen tiekartasta oli apua, kun ajeli kolme- ja nelinumeroisia teitä pitkin Espoota kohti. Mukava päivä, mutta samalla aika väsyttövää puuhaa. Ylihuomenna pitäis ajaa Espoosta Iisalmeen. Saattaa joutua ajamaan yksi- ja kaksinumeroisia teitäkin ellei halua viettää matkalla puolta vuorokautta :)

Dodiin. Olihan kivaa Gotland ringillä, tuli uus nahkapukukin testattua radalla, https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/177849_10150936989918918_1174005192_o.jpg

Homma lähti sen verran lapasesta että seuraavalle ratakeikalle pitää varmaan hommata uudet polvipalat ja pehmeämmät renkaat.. Ostin rengaslämppäritkin, noi battlax BT016 vaan sulaa alle jo meikän vauhdeissa ilman lämppäreitäki.. Kuski ja pyörä menis kovempaa mutta rupes taas tulee sellasta lipsumista ja sladeja että huhhuh.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/323108_10150925468948918_1228581701_o.jpg

Vinkkejä uusista renkaista? Jotkut kuviolliset ratakäyttöön tarkotetut, että voi ajaa snagarille pari kertaa kesässä myös. Mitkäs on Dunlopin vastineet Pirellin Supercorsalle? Vittuko noista renkaista ei oo mitään sellasta hienoa koostettua taulukkoa.. Vai onko?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai prkl... oliko millanen tilanne? Itsellä koko ajan poliisinpelko perseessä eikä uskalla availla kaasua kuin jossain metsien keskellä lyhyillä suorilla pikkuteillä.

Dodiin. Olihan kivaa Gotland ringillä, tuli uus nahkapukukin testattua radalla, https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/177849_10150936989918918_1174005192_o.jpg

Homma lähti sen verran lapasesta että seuraavalle ratakeikalle pitää varmaan hommata uudet polvipalat ja pehmeämmät renkaat.. Ostin rengaslämppäritkin, noi battlax BT016 vaan sulaa alle jo meikän vauhdeissa ilman lämppäreitäki.. Kuski ja pyörä menis kovempaa mutta rupes taas tulee sellasta lipsumista ja sladeja että huhhuh.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/323108_10150925468948918_1228581701_o.jpg

Vinkkejä uusista renkaista? Jotkut kuviolliset ratakäyttöön tarkotetut, että voi ajaa snagarille pari kertaa kesässä myös. Mitkäs on Dunlopin vastineet Pirellin Supercorsalle? Vittuko noista renkaista ei oo mitään sellasta hienoa koostettua taulukkoa.. Vai onko?

Mikäs Supercorsissa on vikana? Paljon porukka niitä käyttää, ihan reippaita aikoja ajavatkin. Meidän kusiaisessa toimi myös takana ihan jees, tosin kului hieman aalloille ja repesi aavistuksen. Contin RaceAttackit taas kuluvat tosi nätisti, mutta loppuun ajettuna ovat ehkä mutuna hieman liukkaammat kuin corsat.

Mikäs Supercorsissa on vikana? Paljon porukka niitä käyttää, ihan reippaita aikoja ajavatkin. Meidän kusiaisessa toimi myös takana ihan jees, tosin kului hieman aalloille ja repesi aavistuksen. Contin RaceAttackit taas kuluvat tosi nätisti, mutta loppuun ajettuna ovat ehkä mutuna hieman liukkaammat kuin corsat.

Ei kai niissä vikaa ole, en oo niillä ajanut.. Budjetti on vaan jossain määrin rajattu, niin pitää kartoittaa muitakin merkkejä ja katsoa mitä käsiinsä saa järkihinnalla. :)

Ai prkl... oliko millanen tilanne? Itsellä koko ajan poliisinpelko perseessä eikä uskalla availla kaasua kuin jossain metsien keskellä lyhyillä suorilla pikkuteillä.
Motarilla otin liikaa vauhtia ja jostain ne poliisit putkahti perään.. Se on sitä ku luulee olevansa koskematon.

Pakko se on kai joku enskan räppänä ostaa kun kahvakuume pääsi yllättämään. Talvellakin on mukava ajella joten eiköhän joku 2t-japski ole aika varma valinta? Helppohuoltoisuus ja osien saatavuus etusijalla. Uskaltaakohan europyöriin sekaantua?

Ei kai niissä vikaa ole, en oo niillä ajanut.. Budjetti on vaan jossain määrin rajattu, niin pitää kartoittaa muitakin merkkejä ja katsoa mitä käsiinsä saa järkihinnalla. :)

Itelläni oli myös etsinnässä kuviolliset ratarenkaat, joita voi paistaa lämmittimillä ja ajaa silloin tällöin kadullakin. Pidin pientä katugallupia Kemoralla juhannuksena, ja ihan ylivoimaisena suosikkina nousi monelta rataketulta nämä Pirellin Supercorsat. En ole siis vielä päässyt itse testaamaan, mutta sen verran vakuutuin kyseisten renkaiden ominaisuuksista, että tilasin ne viime viikolla Rengas-Onlinen kautta, seokset taakse SC2 ja eteen SC1 (suositeltu yhdistelmä). Hintaa koko setille tuli 425€, sis. toimituksen Suomeen kotiovelle. Hinta Suomessa/liikkeessa olisi ollut noin pari hunttia kovempi, joten mielestäni ihan kelpodiili.
Tilaus lähti siis maanantai-iltana, tiistaina tuli sähköpostilla vahvistus, että ovat laittaneet paketin liikkeelle ja torstaina DPD:ltä jo soiteltiin, olenko perjantaina kotona ottamassa tuotteet vastaan. Nyt vain renkaanvaihtoon ja ehkä jo lauantaina pääsee testaamaan uusia kummeja Alastarolla.. :-)

Itelläni oli myös etsinnässä kuviolliset ratarenkaat, joita voi paistaa lämmittimillä ja ajaa silloin tällöin kadullakin. Pidin pientä katugallupia Kemoralla juhannuksena, ja ihan ylivoimaisena suosikkina nousi monelta rataketulta nämä Pirellin Supercorsat. En ole siis vielä päässyt itse testaamaan, mutta sen verran vakuutuin kyseisten renkaiden ominaisuuksista, että tilasin ne viime viikolla Rengas-Onlinen kautta, seokset taakse SC2 ja eteen SC1 (suositeltu yhdistelmä). Hintaa koko setille tuli 425€, sis. toimituksen Suomeen kotiovelle. Hinta Suomessa/liikkeessa olisi ollut noin pari hunttia kovempi, joten mielestäni ihan kelpodiili.
Tilaus lähti siis maanantai-iltana, tiistaina tuli sähköpostilla vahvistus, että ovat laittaneet paketin liikkeelle ja torstaina DPD:ltä jo soiteltiin, olenko perjantaina kotona ottamassa tuotteet vastaan. Nyt vain renkaanvaihtoon ja ehkä jo lauantaina pääsee testaamaan uusia kummeja Alastarolla.. :-)

Tylsänä ihmisenä kehotan yhä varsinkin aloittelijoita varovaisuuteen ratarenkailla kadulla leikkiessä. Contin RaceAttack'eillä riitti pieni kostea läikkä radalla kivaan pikku highsideriin. Ennen kuin kuski edes avasi kunnolla, mentiin jo plexistä läpi :D

Eiköhän ne oo supercorsat sitten, pitäköön Dunlop seosnumerohelvettinsä ;). Jos jollain on settiä uutena tai hyväkuntoisena, saa ilmoitella. Tai jos on bongannut sattumoisin jostain nettikaupasta, tällä hetkellä mynetmotosta halvimmalla nähnyt 190/55 SC2 + 120/70 SC1 = 359e+postit. 200/55 takanen käy myös..

Suositut

Back
Ylös Bottom