Öljyjen ja suodattimen vaihto onnistuu vaikka olisi kuinka tumpelo. Enemmän vaivaa omassa kyykyssä oli purkaa sivukate tieltä kuin irroittaa suodatin ja öljyproppu.
Jos suodatin on ahtaassa paikassa eikä sulta löydy isoja pihtejä joilla tarttua siihen, kannattaa hankkia samalla suodattimen irroitustyökalu. Maksaa muutaman euron biltemassa/motonetissä. Useimmiten tuo kyllä lähtee ihan käsivoimillakin kiertämällä, ellei ole vanha, tai sitten kuten valitettavan usein joku urpo on vääntänyt sitä sinne vipuvarren kanssa kiinni edellisellä vaihtokerralla. Suodatin kannattaa vaihtaa aina samalla kun öljytkin, sen verran halpa se on ja tosiaan sitten ei jää vanhaa öljyä sisään.
Jos suodatin on ahtaassa paikassa eikä sulta löydy isoja pihtejä joilla tarttua siihen, kannattaa hankkia samalla suodattimen irroitustyökalu. Maksaa muutaman euron biltemassa/motonetissä. Useimmiten tuo kyllä lähtee ihan käsivoimillakin kiertämällä, ellei ole vanha, tai sitten kuten valitettavan usein joku urpo on vääntänyt sitä sinne vipuvarren kanssa kiinni edellisellä vaihtokerralla. Suodatin kannattaa vaihtaa aina samalla kun öljytkin, sen verran halpa se on ja tosiaan sitten ei jää vanhaa öljyä sisään.