Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jos tahtoo varman renkaan katuajoon niin pilot roadit on aina varma valinta, riittää jopa kevyeen ratakurvailuun ihan hyvin. Pilot powereilla pääsee radalla vähän kovempaa ja sporttiseen katuajeluunkin jossain määrin puolusteltavissa urheillulisemman profiilinsa ansiosta. Kestää tosin varmaan alle puolet pilot roadeista.

Itse ostaisin roadit jos en ajaisi radalla ja pilot power 2ct:eet sit jos tarvisi vähän rataakin ajaa. Molemmat ovat sateella loistavia sekä roadit pitävät loistavasti kylmänäkin ja powerit lämpiävät nopeasti. Mihinkään perus mutkapätkä ajeluun noita pilot powereita en ostaisi sattuu oikeen aivoihin kun ihmiset vaihtavat 6tkm välein uusia renkaita edes ikinä kallistamatta sinne reunalle asti missä sitä pitoa olisi enemmän kuin niissä rehellisissä katurenkaissa.

Pilot Road kolmosia on kyllä kehuttu ainakin pidon puolesta. Millaisena noita pirellin diablo rossoja pidetään. Nuo oli alla kun pyörän ostin. Ainakin testeissä pärjännyt.
 
Ite aina pyöräyttänyt alle Pirelli Diablot. Lähes aina ku testeissä ollut mukana on voittanut. Kulutuskestävyys nyt ei sieltä parhaasta päästä ole varmaankaan :D
 
Kysynpäs nyt pakkiksen motoristien mielipidettä tällaiseen asiaan.. Helatorstaina vihdoin viimein pääsen hakemaan ensimmäistä kertaa itselläni talvehtinutta pyörää talviteloilta ja tuumin, että mitäs tuolla nyt tarviis tehä ennen ko lähen pitempiä matkoja ajelemaan. Pyörä on ´03 cbr 600rr ja seissy talven kylmässä, bensaa on tankki täynnä ja säilöntä aineet tietty messissä. Öljyt vaihettu kesän loppupuolella ja niillä ajeltu n.1000km, pitäskö nuo joka tapauksessa vaihtaa nyt keväällä uuteen +suodatin??.. Muuten ei kai muuta kun akku täyteen, pesu, ketjujen tsekkaus ja kiristys, renkaisiin ilmaa ja rataalle vai?
Kiitokset avusta ja neuvoista etukätteen!
 
Kyl mä oon fiilareissa uusista kumeista. Ainakii TJJ tuntuu olevan jo hiukan motoristin arkea nähnyt niin näiltä kavereilta kantsii kysyy neuvot. Tuollaset kommentit, et misukka o ketterämpi kumi ni voi vittu. Rupee melkein vituttaa ku sain vaihtoejan ensviikolle ja vkl pitää kurvailla loppuunajetuilla diabloilla. Katotaan huomaanko mitään eroa noissa renkaissa sit, mut ainakii tuntuu et oikeen valinnan tein. Mua ei kiinnosta toi kulutuskestävyys ku täs mikään ironbutt oo. 10 tonni jos kesäs pystyy ajaa ni noilla kilsoilla tarvii lompakosta ettii pohjaa rengaskulujen muodossa.

Saas nähdä löydänkö eroa noiden kumien välillä tällä kokemuksella.

Seuraavaksi kyssäri: millä porukka pesee takavanteen puhtaaksi? liuotinpesut ei tehoa noihin ketjurasvoihin. Ite oon nyt pyyhkinyt tärpätillä. Lähtee kyl todella hyvin. Mut onks toi liian ärtsyy kamaa ku osuu renkaaseenkii? Muita kotikikkoja? Ei mitään 25 euron puhdistusaineita. Niitä kyl osaa ostaa kaupastakii, mut ku pyörän hinkkailu on myös harrastus ni ei huvita ostella tuollasia ku menis varmaan 2 päivässä aina pullo. Muitakin kotikikkoja millä ketjut saa puhdistettua siististi. Joku putsaa bensalla ja mä käytin tuota tärpättiä, mut toisaalta tuossakin on se ärsytys et se vie kaiken rasvan pois ketjuista ja sitten joutuu lorottaa ihan täyteen ketjut öljyä ja taas ekalla ajolenkillä on takarengas täynnä rasvaa. Eli onko jotain kuivapuhdistusmenetelmää joku keksinyt jolla ajon jälkeen voisi pahimmat kivet poistaa ketjuista ilman että kaikki rasvat häviää samalla?
 
Kysynpäs nyt pakkiksen motoristien mielipidettä tällaiseen asiaan.. Helatorstaina vihdoin viimein pääsen hakemaan ensimmäistä kertaa itselläni talvehtinutta pyörää talviteloilta ja tuumin, että mitäs tuolla nyt tarviis tehä ennen ko lähen pitempiä matkoja ajelemaan. Pyörä on ´03 cbr 600rr ja seissy talven kylmässä, bensaa on tankki täynnä ja säilöntä aineet tietty messissä. Öljyt vaihettu kesän loppupuolella ja niillä ajeltu n.1000km, pitäskö nuo joka tapauksessa vaihtaa nyt keväällä uuteen +suodatin??.. Muuten ei kai muuta kun akku täyteen, pesu, ketjujen tsekkaus ja kiristys, renkaisiin ilmaa ja rataalle vai?
Kiitokset avusta ja neuvoista etukätteen!
Öljyt tulisi vaihtaa, korroosionesto ym ominausuudet kuluvat pyörän seisoessakin. Jos vaihdoit suodattimen kauden lopulla niin sitä ei tarvitse vaihtaa ellet ole konetta paljonkin talven aikana käyttänyt. Jos et ole vaijereita kummemmin suojannut niin suosittelen rasvaamaan ne myös. Ja jos ilmansuodatin on pestävä niin olisi hyvä sekin pesaista.ketjut kunnolla puhtaaksi kertyneestä paskakerroksesta ja kunnon rasvaus. Siinäpäs sellaisia mitä itse ainakin teen.
 
Pieni päivitys mun "metsän peikko" CX500-projektiin, alustavasti sovittu frendin kanssa että haetaan pyörä pakulla 24. päivä vanhempieni talliin jossa pääsee purkamaan atomeiksi :hyper:
 
Seuraavaksi kyssäri: millä porukka pesee takavanteen puhtaaksi? liuotinpesut ei tehoa noihin ketjurasvoihin. Ite oon nyt pyyhkinyt tärpätillä. Lähtee kyl todella hyvin. Mut onks toi liian ärtsyy kamaa ku osuu renkaaseenkii? Muita kotikikkoja? Ei mitään 25 euron puhdistusaineita. Niitä kyl osaa ostaa kaupastakii, mut ku pyörän hinkkailu on myös harrastus ni ei huvita ostella tuollasia ku menis varmaan 2 päivässä aina pullo. Muitakin kotikikkoja millä ketjut saa puhdistettua siististi. Joku putsaa bensalla ja mä käytin tuota tärpättiä, mut toisaalta tuossakin on se ärsytys et se vie kaiken rasvan pois ketjuista ja sitten joutuu lorottaa ihan täyteen ketjut öljyä ja taas ekalla ajolenkillä on takarengas täynnä rasvaa. Eli onko jotain kuivapuhdistusmenetelmää joku keksinyt jolla ajon jälkeen voisi pahimmat kivet poistaa ketjuista ilman että kaikki rasvat häviää samalla?

Molempiin: Motul/Motorex Chain Clean. Tuolla lähtee sitkopaskaksikin muuttunut ketjurasva melko kyselemättä + tuotetietojen mukaan ei tee pahaa ketjun O/X-renkaille.

Tuo ei maksa 25€ pullo, itsellä on riittänyt pullo per kesä. 12.90€ Motonetissä.

Jos ei halua maksaa 12.90€ per pullo käyttökohteeseen tarkoitetusta puhdistusaineesta, valopetroli on luultavasti ystävällisempi noille kumiosille kuin bensiini. Jos haluat, että ketjut pysyvät puhtaana eikä ketjurasva sotke takavannetta, laita joku automaattivoitelulaite. Nuo pitävät ketjun kunnossa sen verran pienillä öljymäärillä ettei lika tartu eikä ylimääräöljy roisku.
 
Sääditkö daytona675 trumpan ECU:a, kun otit liittimen irti?
 
Tänään säädettiin z1000sen alusta. Ai että kun tuli hyväksi. Oli varmaan tehdas säädöissä, ennen säätöä mulle. Melko "lötkö" oli ennen säätöä, varsinkin perä tuntui siltä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään säädettiin z1000sen alusta. Ai että kun tuli hyväksi. Oli varmaan tehdas säädöissä, ennen säätöä mulle. Melko "lötkö" oli ennen säätöä, varsinkin perä tuntui siltä.

Miulla on Speed3:n alusta säädetty niin kovaks ku mahdollista. Onhan se hermostunu ja pintakova isolla tiellä, mut siellä mihin se on tehty, eli mutkalla se tuntuu ihan täydelliseltä.
 
Ei se takavanne mitään erikoislitkuja tarvi. Ihan normivahalla lähtee ilman hinkkausta. Siihen ketjurasvan päälle vaan ja pyyhit samantien pois vahan ja rasvan - avot!
 
Miulla on Speed3:n alusta säädetty niin kovaks ku mahdollista. Onhan se hermostunu ja pintakova isolla tiellä, mut siellä mihin se on tehty, eli mutkalla se tuntuu ihan täydelliseltä.

Hermostunut, pintakova? Termit tässä yhteydessä mulle vielä hakusessa. Kuvailetko tarkemmin miten käyttäytyy isolla tiellä? Tänään en päässyt kelien takia testaileen kun muutama kymmenen kilometriä. Sunnuntaiksi luvattu kelejä, niin pääsen kunnolla testailemaan. Tuntui itsellä kyllä jo pienellä testillä melko erilaiselle eli hyvälle.
 
Sadepäivät tulee kalliiksi. Just lähti Ebaystä tilaukseen iridium-visiiriä. Vielä pitäis saappaat jostain hommata. Oon katellut Alpinestarssin S-MX 5 sekä Sidiltä Vertigoa ja B-2 malleja. Vedenpitävillä Gore-tex yms kalvoilla hinta pompsahtaa reilusti. Kannattaako niistä maksaa kun tarkoituksena ei ole muutenkaan sateessa ajella?
 
Sadepäivät tulee kalliiksi. Just lähti Ebaystä tilaukseen iridium-visiiriä. Vielä pitäis saappaat jostain hommata. Oon katellut Alpinestarssin S-MX 5 sekä Sidiltä Vertigoa ja B-2 malleja. Vedenpitävillä Gore-tex yms kalvoilla hinta pompsahtaa reilusti. Kannattaako niistä maksaa kun tarkoituksena ei ole muutenkaan sateessa ajella?

Mulla on nuo astarsin s-mx 5 waterproofeina, oon tykännyt!!!
 
Sadepäivät tulee kalliiksi. Just lähti Ebaystä tilaukseen iridium-visiiriä. Vielä pitäis saappaat jostain hommata. Oon katellut Alpinestarssin S-MX 5 sekä Sidiltä Vertigoa ja B-2 malleja. Vedenpitävillä Gore-tex yms kalvoilla hinta pompsahtaa reilusti. Kannattaako niistä maksaa kun tarkoituksena ei ole muutenkaan sateessa ajella?

Aina se sateenjumala esteri ei suunnitelmia huomioi. Useammin kuin kerran gorekalvo kengissä on ollut hyödyllinen, kun koko päivän ajoreissulla on sade yllättäen vastaan tullut.

Itsellä kaikki ajokengät siis gorea tai muuta vettäpitävää.
 
Onko kenelläkään kokemuksia Protectint pinlock -sisävisiiristä (http://www.pinlock.nl/en/products-2/pinlock-protectint/?) Itseä houkuttaisi ajatus aurinkolasien käytöstä luopumisesta, eikä tuollainen vaikuta kovin kalliiltakaan (alle 50 euroa oli jossakin kotimaisessa nettikaupassa). Miten noita mahtaa olla myynnissä suurempien kaupunkien liikkeissä? Stormin nettisivuilta en ainakaan onnistunut löytämään.

EDIT: Tavalliseen Pinlock-visiiriin olen ollut varsin tyytyväinen huurtumiseneston suhteen.

Tuli tuossa puolivahingossa otettua tuollainen tummeneva pinlock mukaan kaupasta. Tosin vasta yhtenä pilvisenä päivänä tullut ajettua. Tummuu se, ainakin tuossa lyhyellä kokeilussani ihan ok:lta vaikutti. Väriksi tulee semmoinen sini-vihertävä. Aika maltillinen se tummuminen vaikutti olevan, että ihan tummimpien visiirien tummuuksiin tuskin päästää. Ja silmät tietenkin näkyy, kun seuraat nai...liikennettä kaupungilla.

Tod näk mulla käy siten, että omissa kaupunki ja työajoissa käytän tummaa visiiriä, tuo kirkas visiiri+tummeneva kalvo on sitten pidempien reissujen ykkösvaihtoehto.
 
Aina se sateenjumala esteri ei suunnitelmia huomioi. Useammin kuin kerran gorekalvo kengissä on ollut hyödyllinen, kun koko päivän ajoreissulla on sade yllättäen vastaan tullut.

Itsellä kaikki ajokengät siis gorea tai muuta vettäpitävää.

Totta tuokin. Vaikuttaako noi kalvot hengittävyyteen? Ilmeisesti kaikki muut paitsi aito Goretex on melko hiostava? Jos kengät on kesällä liian kuumat niin ne jää sitten käyttämättä hellepäivinä. Joutuuko tässä väkisinkin tinkimään joko vedenpitäävyydestä tai mukavuudesta? Haussa olisi kengät n. 200€ hintaluokassa, mutta tuon gorekalvon kanssa näyttäis väkisinkin kipuavan lähemmäksi 300€.
 
Totta tuokin. Vaikuttaako noi kalvot hengittävyyteen? Ilmeisesti kaikki muut paitsi aito Goretex on melko hiostava? Haussa olisi kengät n. 200€ hintaluokassa, mutta tuon gorekalvon kanssa näyttäis väkisinkin kipuavan lähemmäksi 300€

Mulla on parit kengät ja hanskat gorea ja yhdet epämääräisellä kalvolla olevat kengät ja hanskat. Gore vie muita 10-0.
 
Heh, ei naiset pistä pahaksi, kun busan päältä vilkuilee, tiedät sen;)

Minä en ole vielä onnistunut löytämään kaupoista protecint-sisävisiiriä shoein kypärään:(

Tuli tuossa puolivahingossa otettua tuollainen tummeneva pinlock mukaan kaupasta. Tosin vasta yhtenä pilvisenä päivänä tullut ajettua. Tummuu se, ainakin tuossa lyhyellä kokeilussani ihan ok:lta vaikutti. Väriksi tulee semmoinen sini-vihertävä. Aika maltillinen se tummuminen vaikutti olevan, että ihan tummimpien visiirien tummuuksiin tuskin päästää. Ja silmät tietenkin näkyy, kun seuraat nai...liikennettä kaupungilla.

Tod näk mulla käy siten, että omissa kaupunki ja työajoissa käytän tummaa visiiriä, tuo kirkas visiiri+tummeneva kalvo on sitten pidempien reissujen ykkösvaihtoehto.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom