Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vähän muuten eilen aamuruuhkassa hirvitti muutaman motoristin puolesta. Treen motiksella kehien välissä näin ainakin kolme splittaavaa mopoa. Autojono liikkuin nykien noin 30km/h. Ei muuten, mutta itekin just katoin paikkaa vaihtaa kaistaa ja päästä kohta rampille ja pois... Onneksi ekan motoristin kohdalla ei ollut paikkaa viereisellä kaistalla, en meinaan ois huomannut tuota lainkaan.
Eli jos moista harrastelette, olkaa TARKKANA.
 
Tietty herää kysymys että onko järkeä käyttää rahaa ja aikaa kärsineeseen aihioon, kun liene löytyy huomattavasti parempikuntoista pikkurahalla. Jos jokaisen nippelin joutuu vaihtamaan, ni pelkästään palikoiden jahtaamiseen ja postikuluihin jenkeistä uppoaa tuhottomasti aikaa ja rahaa. Lisäksi pitää olla todella suuret himot rassata kyseistä vempainta, että jaksaa pistää sen 5h per viikko siihen talvikauden aikana.

Näinhän se on. Puretaan nyt osiksi ensin ja katsotaan onko järkeä jatkaa. Ja kuten sanoin tuossa aiemmin niin tässä olisi enemmän kyseessä pyörän tunnearvosta kun rahasta.. :)
 
Jos teidän pitäisi valita ajopuku seuraavista 3 niin mikä se olisi, yoko y1, alpinestars durban tai rukkan athos/focus? Yoko olisi halvin, alpinestars monipuolisiin ja rukka jotain siltä väliltä. Saksasta durbanin saisi samaan hintaan kun rukkan setin täältä suomesta.
Yoko, koska se on suomalainen uudessa nousussa oleva hyvä merkki :)

Vaihdoin äsken vaihteistoöljyt ja samalla tein vähän muuta pikkuhuoltoa. On se vaan mahtavaa, ku on kesä ovella ja auringonpaisteessa voi viettää laatuaikaa mopon kanssa! Jihuu.
 
Ah vakuutusyhtiö muisti taas kirjeellä, perkele kun maksaa paljon tuokin vuodessa. Eikä vielä oo pääsy ees ajamaan :(
 
450km ajettu tänään. Mukavaa puuhaa :)
 
Täytyy kehua mprenkaat.fi toimintaa. viimeviikon torstai iltana tilasin renkaat ja tänään tuli kotiovelle. aivan uunituoreet vielä 0312 paistettu. ny vaa poltellaan vanhanakki alta pois ja vkl uutta alle. Ei malta odottaa millanen ero pirelli höpöhöpö orkkis vs. misukan pilot power 2ct on.
 
Trumpan engine management koodin takana oli seuraava error:

Exhaust control valve actuator circuit malfunction. Eli hyvin mahdollisesti pakoukonsäädin? Voiko korjata ite vai aikaa huoltoon?

Edit: joku (useampikin) on repiny ton systeemin huit vittuu tuolta. Kannattaaako ja mitäköhän siitä seuraa, tuntuis olevan tyyppivika daytonassa toi..
 
Trumpan engine management koodin takana oli seuraava error:

Exhaust control valve actuator circuit malfunction. Eli hyvin mahdollisesti pakoukonsäädin? Voiko korjata ite vai aikaa huoltoon?

Edit: joku (useampikin) on repiny ton systeemin huit vittuu tuolta. Kannattaaako ja mitäköhän siitä seuraa, tuntuis olevan tyyppivika daytonassa toi..

Ainakin omassa trumpassa otin vaan töpselin irti siltä säätimeltä jolloin läppä jää kokonaan auki. ainut miinus puoli on että valo palaa koko ajan mittaristossa. käytin pari kertaa sitä huolossa sillon kun temppuili koko ajan eikä siitä ollu aina ku pari viikkoa apua. jostain foorumilta sillon luin niitä ohjeita miten sen voi poistaa mut ei jaksanu rupee repimään irti sitä. Tossa on nettisivu mistä lyötyy paljon keskustelua aiheesta plus kaikesta muustakin koskien daytonaa. Triumph675.Net sieltä löytyy myös ohjeet siihen läpän poistoon tai korjaukseen
 
Huomasitko ajossa mitenkään, että se temppuilee? Oma ei anna yläkierrokisia ja röpöttää ennen yläkiekkoja. Onko se töpseli helposti irrotettavissa? Ajattelin vetää sen pois päiviltä vielä tune eculla, mutta sais nyt nopeemmin ajoon ton.
 
Huomasitko ajossa mitenkään, että se temppuilee? Oma ei anna yläkierrokisia ja röpöttää ennen yläkiekkoja. Onko se töpseli helposti irrotettavissa? Ajattelin vetää sen pois päiviltä vielä tune eculla, mutta sais nyt nopeemmin ajoon ton.

Joo tekee ihan samaa mitä mulla teki. Mulle riitti se kun yhen kerran 90 mutkasta lähin kiihdyttämään ja yhtäkkiä vetikin sen läpän kiinni siellä putkessa ni meinasin ajaa kanttaria päin. Ei muutakun pysäkille seis ja piuha irti. Se läpän säädin on siinä oikeen jalkatapin takana ja siihen tuli muistaakseni 4 tai 6 napanen liitin. siinä on semmeonen musta muovi sen säätimen edessä mut töpseli pitäis näkyä silti. http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=43487 siinä on ohje siihen säätimen poistoon.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei malta odottaa millanen ero pirelli höpöhöpö orkkis vs. misukan pilot power 2ct on.
Jos en vääriin muista, niin nuo misukat on melkoset ikikumit :) Ainakin ne edeltäjät oli..
Eilen otettu "fail complinaatiosta" tyypit ja ai makia mitä on kesälle luvassa <3 loppukuusta penkkiin/säätöön nii a'vot..
 
Jos en vääriin muista, niin nuo misukat on melkoset ikikumit :) Ainakin ne edeltäjät oli..

Hä? Powerit nyt kyseessä eikä Roadit. Takasella menee ~5000km, etusella ehkä 10000km.

Hyvät katukumit kyllä nuo 2CT:t. Itse pyöräytin nyt kokeeksi nuo Puret - jos kesto on ihan paska niin sitten paluu takaisin Power 2CT kumeihin.
 
Hä? Powerit nyt kyseessä eikä Roadit. Takasella menee ~5000km, etusella ehkä 10000km.
Fak, näin käy ku pätee.. No metzlerin Z3(?) vanhempia malleja suosin vältteleen, ne kulahtaa äkkiä ja lähtee kumista isoja palasia, näin ainaki omien eksperimenttien mukaan.. Nyt siitä uudemmasta ei kokemusta.
 
Hyvät katukumit kyllä nuo 2CT:t. Itse pyöräytin nyt kokeeksi nuo Puret - jos kesto on ihan paska niin sitten paluu takaisin Power 2CT kumeihin.
Mulla kans ollu bladessa tähän saakka Pilot Power 2CT:t. Nyt mies kuitenkin ilmoitti että seuraavaksi tulee Pirellin Diablo Rosso Corsat.
Saan nähä millaiset ne sitten on....
Mezelerin Roadtec Z6:t mulla oli 600F:ssä, useammat putkeen. Ne oli siinä ihan jees gummet kyllä.
 
Täytyy kehua mprenkaat.fi toimintaa. viimeviikon torstai iltana tilasin renkaat ja tänään tuli kotiovelle. aivan uunituoreet vielä 0312 paistettu. ny vaa poltellaan vanhanakki alta pois ja vkl uutta alle. Ei malta odottaa millanen ero pirelli höpöhöpö orkkis vs. misukan pilot power 2ct on.

Suurin ero mitä itte aikoinaan huomasin Pirelli -> 2ct vaihdossa oli se, että misukka on paljon "ketterämpi". Säikäytti aika pahasti ekassa mutkassa kun käänsi pyörää totutusti ja se melkein "tipahti" kyljelleen. Toki sen jälkeen muuta ei ole alla ollutkaan kuin PP2CT:tä, loistava gummi.
 
Tässä kesä-heinäkuussa tulee renkaiden vaihto varmaan eteen. Nyt alla Pirelli diablo rossot ja aika pihalla kyllä mitkä seuraavaksi laittaisi alle. Turvallisuus/pito ykkösasia. Michelin, Pirelli, metzeler linjalta varmaan jotkin...
 
Tässä kesä-heinäkuussa tulee renkaiden vaihto varmaan eteen. Nyt alla Pirelli diablo rossot ja aika pihalla kyllä mitkä seuraavaksi laittaisi alle. Turvallisuus/pito ykkösasia. Michelin, Pirelli, metzeler linjalta varmaan jotkin...

Mulla on tuossa alla nuo Michelininin Pilot powerit. Ihan hyvin ne tuntuu pysyvän tiessä.
 
Joo tekee ihan samaa mitä mulla teki. Mulle riitti se kun yhen kerran 90 mutkasta lähin kiihdyttämään ja yhtäkkiä vetikin sen läpän kiinni siellä putkessa ni meinasin ajaa kanttaria päin. Ei muutakun pysäkille seis ja piuha irti. Se läpän säädin on siinä oikeen jalkatapin takana ja siihen tuli muistaakseni 4 tai 6 napanen liitin. siinä on semmeonen musta muovi sen säätimen edessä mut töpseli pitäis näkyä silti. http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=43487 siinä on ohje siihen säätimen poistoon.

Joo nappasin liittimen irti. Ei tosin vieläkään anna täysiä kiekkoja.. Läppä on varmaan itellä kumminkin kokonaan auki, kun tune ecu sanoo: Exhaust valve 0%

Täytyy koittaa huomenna ajaa ecuun uus kartta, jossa exupia ei oo, jos vaikka alkais toimimaan. Ei kumminkaan huvita viedä liikkeeseen. Kun tulee sellanen +300e lasku taas siitäkin lystistä..
 
Jos tahtoo varman renkaan katuajoon niin pilot roadit on aina varma valinta, riittää jopa kevyeen ratakurvailuun ihan hyvin. Pilot powereilla pääsee radalla vähän kovempaa ja sporttiseen katuajeluunkin jossain määrin puolusteltavissa urheillulisemman profiilinsa ansiosta. Kestää tosin varmaan alle puolet pilot roadeista.

Itse ostaisin roadit jos en ajaisi radalla ja pilot power 2ct:eet sit jos tarvisi vähän rataakin ajaa. Molemmat ovat sateella loistavia sekä roadit pitävät loistavasti kylmänäkin ja powerit lämpiävät nopeasti. Mihinkään perus mutkapätkä ajeluun noita pilot powereita en ostaisi sattuu oikeen aivoihin kun ihmiset vaihtavat 6tkm välein uusia renkaita edes ikinä kallistamatta sinne reunalle asti missä sitä pitoa olisi enemmän kuin niissä rehellisissä katurenkaissa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom