Moottoripyörä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
eilisiä hommia

IMAG0113.webp
_medium.webp

Alastarolla siis. Vähän kylmää oli kyllä.
 
noh ei nyt viittii liikaa kiduttaa kun kerta ittekki viime keväänä oli samalainen mpkuume että iron ja äkkiä nyt se sitte tuli hankittua :D
mulle kyllä tuo 883 riittää ihan hyvin kyllä sillä kerkee tarpeeks
 
mulle kyllä tuo 883 riittää ihan hyvin kyllä sillä kerkee tarpeeks

Siinähän se tärkein tulikin. Ei oo mulla ja muilla asiaan itkemistä, tärkein että itse tykkää juuri siitä omasta pyörästä. Tää moottoripyöräily on muutenkin niin fiilishommaa :D Ja vissiin tohonkin saa kohtuu helposti ja edullisesti 1200-konversio settejä jos ja kun alkaa tehdä mieli. Onko ironi vielä ihan vakiokondiksessa ja meinaatko ruuvailla siihen jotakin kivaa?
 
ihan orkkis on onhan se nyt vasta 7h mulla ollu :D ja tykkään tosta orkkis lookista että tuskin meen siihen mtn laittamaan
ite en rupeis konversiota laittaamaan ku eikö siitä tuu joku 3000€ hintaa osat+työt
 
Rahaa ja aikaa uppoais varmaan aika mahdottomasti. Mitäs sanotte, uskaltaako tuota runkoa edes lähteä hiomaan vai onkohan se käsittelyn jälkeen ihan reikäjuustoa...
Jonkin verran olen näiden 70-80 lukujen pyörien kanssa taistellut ja sanoisin kyllä että tuo runko on aika menetetty tapaus :/ varsinkin kun satasella saa hyväkuntoisen rungon. nettivaraosassa tälläkin hetkellä yksi paperillinen hyväkuntoiseksi kehuttu runko myynnissä satasella. Siihen lähdet sitten tuosta pyörää kasaamaan niin hyvin selvii samalla mitä osia tuosta voit käyttää ja mitä tulee ostaa. Osia kyllä löytyy kun osaa etsiä. Jenkeistä mm z1enterprices on ollut hyvä sivusto tilata 80 luvun pärriin osia, tietenki myös ebaystä voi katsastaa.

Jos innostut projektin aloittaa niin työn iloa :puntti: On muuten todella palkitsevaa puuhaa kun pikkuhiljaa alkaa hahmottaa kuinka se vanha raato palaa entiseen loistoonsa
 
Jonkin verran olen näiden 70-80 lukujen pyörien kanssa taistellut ja sanoisin kyllä että tuo runko on aika menetetty tapaus :/ varsinkin kun satasella saa hyväkuntoisen rungon. nettivaraosassa tälläkin hetkellä yksi paperillinen hyväkuntoiseksi kehuttu runko myynnissä satasella. Siihen lähdet sitten tuosta pyörää kasaamaan niin hyvin selvii samalla mitä osia tuosta voit käyttää ja mitä tulee ostaa. Osia kyllä löytyy kun osaa etsiä. Jenkeistä mm z1enterprices on ollut hyvä sivusto tilata 80 luvun pärriin osia, tietenki myös ebaystä voi katsastaa.

Jos innostut projektin aloittaa niin työn iloa :puntti: On muuten todella palkitsevaa puuhaa kun pikkuhiljaa alkaa hahmottaa kuinka se vanha raato palaa entiseen loistoonsa

Projektissa olis kaikenlaisia esteitä tiellä. Ensinnäkin kun tuosta on moottori kertaalleen vaihdettu, niin miten katsastaminen sitten onnistuu jos vielä runko vaihdettaisi? En ole vielä ehtinyt noihin säännöksiin sen kummemmin perehtyä. Sitten on se tila ja työkalut, kumpaakaan ei tarpeeksi ole. Kesän saisi ruuvailla vanhempien tallissa mutta ei enää talviaikaan kun tulee auto talliin.

Osia kyllä löytyy varmasti, sen uskon kyllä, mutta mitä nopeasti katsoin muutamasta purkaamosta niin kovaa hintaa pyytävät vanhoista osista. Tuohon raatoon joutuisi käytännössä koko etupään uusimaan ja takaiskarit jne. Ehkä myös takajarrun. Rämpläsin noita ohjaustangon nappeja ja kilkkeitä niin joku pala sieltä lähti jo samantien murenemaan palasiksi.. :(

Olisihan se kuitenkin hienoa rakentaa pyörä ja nähdä kuinka se taas käy ja kukkuu. Saas nähdä miten käy!
 
Projektissa olis kaikenlaisia esteitä tiellä. Ensinnäkin kun tuosta on moottori kertaalleen vaihdettu, niin miten katsastaminen sitten onnistuu jos vielä runko vaihdettaisi? En ole vielä ehtinyt noihin säännöksiin sen kummemmin perehtyä. Sitten on se tila ja työkalut, kumpaakaan ei tarpeeksi ole. Kesän saisi ruuvailla vanhempien tallissa mutta ei enää talviaikaan kun tulee auto talliin.

Osia kyllä löytyy varmasti, sen uskon kyllä, mutta mitä nopeasti katsoin muutamasta purkaamosta niin kovaa hintaa pyytävät vanhoista osista. Tuohon raatoon joutuisi käytännössä koko etupään uusimaan ja takaiskarit jne. Ehkä myös takajarrun. Rämpläsin noita ohjaustangon nappeja ja kilkkeitä niin joku pala sieltä lähti jo samantien murenemaan palasiksi.. :(

Olisihan se kuitenkin hienoa rakentaa pyörä ja nähdä kuinka se taas käy ja kukkuu. Saas nähdä miten käy!

http://www.mmaf.fi/forum
Tuolta löytyy hyvin tietoa kaikenlaisista pyörän rakenteluun liittyvistä pykälistä.
Purkaamoilla suomessa monesti hinnat käytetyistä osista isompia kun mitä ulkomailla käyttämättömistä orggis osista. Tuossa katselin juuri niin uudet takaiskarit tekis sen 150 egeä ja uus tanko n.20 e kiinnikkeineen. Sähköhärpäkkeitä letkuja jne saa kyllä tosi edullisesti. Loppujenlopuksi projektin lopullinen hinta riippuu eniten siitä mitä voit tehdä itse ja mitä pitää teettää muualla. Tässä kannattaa kuitenkin huomata että jotkin työt kannattaa teettää muualla. Esimerkiksi jos penkkiä ilman tietotaitoa lähtee itse verhoilemaan uusiksi ei siitä tule muuta kuin sanomista ja verhoomolla veloittavat hommasta alle satasen :)

Hommaa auttaa paljon kun hankit käsiisi pyörän huolto-oppaan ja kaikenmaailman räjäytyskuvat. Internetin ihmeellisestä maailmasta tälläiset saa yleensä kätevästi kaiveltua
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mutta ens kesänä onkin sitten astetta arvokkaampi klassikkopyörä joka käy ja kukkuu niinkuin olisi juuri tehtaan ovista ulos lipunut :)

Teoriassa kyllä. Mitä nyt oon harrasteautopuolella noita projekteja katsellut niin liian usein ideat on hyvät ja usko itseen kova, mutta sit se mielenkiinto lopahtaa kun jotakin pisteosaa ei saa tai alussa hyvältä idealta tuntunut oma modifikaatio ei olekkaan yhteensopiva tai selviää ettei kilpiin saa ilman kikkailua ymsyms. Kannattaa siis oikeasti miettiä lähteekö "3kk projektiin johon saa kaikki osat helposti tilattua jenkeistä", sillä ne muuttuu usein "vittu että vituttaa toi purettu pyörä (melkein) kaikkine tarvittavine osineen tallin perällä" -projektiksi ;)
 
Teoriassa kyllä. Mitä nyt oon harrasteautopuolella noita projekteja katsellut niin liian usein ideat on hyvät ja usko itseen kova, mutta sit se mielenkiinto lopahtaa kun jotakin pisteosaa ei saa tai alussa hyvältä idealta tuntunut oma modifikaatio ei olekkaan yhteensopiva tai selviää ettei kilpiin saa ilman kikkailua ymsyms. Kannattaa siis oikeasti miettiä lähteekö "3kk projektiin johon saa kaikki osat helposti tilattua jenkeistä", sillä ne muuttuu usein "vittu että vituttaa toi purettu pyörä (melkein) kaikkine tarvittavine osineen tallin perällä" -projektiksi ;)
Aivan. Toki vaatii paljon sitoutumista hommaan. Ja mitään tarkkaahan tuosta ei osaa sanoa ennenkuin on käyty nykyiset osat tarkalleen läpi että mitä siinä loppujenlopuksi jää jäljelle kun mietit mitä uusit.
Mutta sehän ei mitään maksa kun pilkot pyörän palasiksi, katsot sitten mitä siinä on käytettävissä ja mitä tulisi vaihtaa. Jos alkaa tuntua toivottomalta kun jäljellä on enää tulpanhattu niin ei muuta kun osina myyntiin ja katselemaan vaikka jonkun valmiiksi laittamaa pyörää :)
 
Huomenna inssi, ihme ettei pahemmin jänskätä vielä. Saattaa olla aika infernaalinen potutus jos nyt jotain menis kusemaan, mutta onneksi ei pitäisi olla moista pelkoa.
 
^ Jep! Huomenna ihan mukavaa keliäkin lupailtu, pakko oli käydä sanomassa pomolle etten tuu huomenna töihin kun saan prätkäkortin. :D
 
Mutta ens kesänä onkin sitten astetta arvokkaampi klassikkopyörä joka käy ja kukkuu niinkuin olisi juuri tehtaan ovista ulos lipunut :)

Näinpä. Ja kuten tuossa sanoit niin purkaminen ei maksa mitään. Eikä tuossa ole järkeä että se tuossa seisoo, joten varmaan avokin isän kanssa pistetään atomeiksi ja katsotaan sitten mitä tehdään. Ilmeisesti tuolla on sen verran tunnearvoa ettei se halua sitä poiskaan myydä. Harmittavasti tuolla landemökillä minkä pihassa tuo seisoo ei ole mitään kunnon paikkaa missä voisi tuota ruuvailla. :(
 
Lauantaina kävin hakemassa pojan kotiin. Onhan noi nappularenkaat vähän ilkeet kadulla, mutta hiekalla on kivaa. Bonuksena kiva haju ajovaatteissa ja eteisessä.

ktm2.webp
 
Jos teidän pitäisi valita ajopuku seuraavista 3 niin mikä se olisi, yoko y1, alpinestars durban tai rukkan athos/focus? Yoko olisi halvin, alpinestars monipuolisiin ja rukka jotain siltä väliltä. Saksasta durbanin saisi samaan hintaan kun rukkan setin täältä suomesta.
 
Ei perkele kun on pyörä karmeassa kunnossa. Kuvia: https://www.dropbox.com/gallery/2828670/1/CX500?h=08c3db

Tietty herää kysymys että onko järkeä käyttää rahaa ja aikaa kärsineeseen aihioon, kun liene löytyy huomattavasti parempikuntoista pikkurahalla. Jos jokaisen nippelin joutuu vaihtamaan, ni pelkästään palikoiden jahtaamiseen ja postikuluihin jenkeistä uppoaa tuhottomasti aikaa ja rahaa. Lisäksi pitää olla todella suuret himot rassata kyseistä vempainta, että jaksaa pistää sen 5h per viikko siihen talvikauden aikana.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom