- Liittynyt
- 20.1.2009
- Viestejä
- 177
Täällä se on taas, JOKA KEVÄINEN mpkuume. HD 883 iron
tuli tos klo 15 pihaan ironi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täällä se on taas, JOKA KEVÄINEN mpkuume. HD 883 iron
mulle kyllä tuo 883 riittää ihan hyvin kyllä sillä kerkee tarpeeks
Jonkin verran olen näiden 70-80 lukujen pyörien kanssa taistellut ja sanoisin kyllä että tuo runko on aika menetetty tapaus :/ varsinkin kun satasella saa hyväkuntoisen rungon. nettivaraosassa tälläkin hetkellä yksi paperillinen hyväkuntoiseksi kehuttu runko myynnissä satasella. Siihen lähdet sitten tuosta pyörää kasaamaan niin hyvin selvii samalla mitä osia tuosta voit käyttää ja mitä tulee ostaa. Osia kyllä löytyy kun osaa etsiä. Jenkeistä mm z1enterprices on ollut hyvä sivusto tilata 80 luvun pärriin osia, tietenki myös ebaystä voi katsastaa.Rahaa ja aikaa uppoais varmaan aika mahdottomasti. Mitäs sanotte, uskaltaako tuota runkoa edes lähteä hiomaan vai onkohan se käsittelyn jälkeen ihan reikäjuustoa...
Jonkin verran olen näiden 70-80 lukujen pyörien kanssa taistellut ja sanoisin kyllä että tuo runko on aika menetetty tapaus :/ varsinkin kun satasella saa hyväkuntoisen rungon. nettivaraosassa tälläkin hetkellä yksi paperillinen hyväkuntoiseksi kehuttu runko myynnissä satasella. Siihen lähdet sitten tuosta pyörää kasaamaan niin hyvin selvii samalla mitä osia tuosta voit käyttää ja mitä tulee ostaa. Osia kyllä löytyy kun osaa etsiä. Jenkeistä mm z1enterprices on ollut hyvä sivusto tilata 80 luvun pärriin osia, tietenki myös ebaystä voi katsastaa.
Jos innostut projektin aloittaa niin työn iloa On muuten todella palkitsevaa puuhaa kun pikkuhiljaa alkaa hahmottaa kuinka se vanha raato palaa entiseen loistoonsa
Projektissa olis kaikenlaisia esteitä tiellä. Ensinnäkin kun tuosta on moottori kertaalleen vaihdettu, niin miten katsastaminen sitten onnistuu jos vielä runko vaihdettaisi? En ole vielä ehtinyt noihin säännöksiin sen kummemmin perehtyä. Sitten on se tila ja työkalut, kumpaakaan ei tarpeeksi ole. Kesän saisi ruuvailla vanhempien tallissa mutta ei enää talviaikaan kun tulee auto talliin.
Osia kyllä löytyy varmasti, sen uskon kyllä, mutta mitä nopeasti katsoin muutamasta purkaamosta niin kovaa hintaa pyytävät vanhoista osista. Tuohon raatoon joutuisi käytännössä koko etupään uusimaan ja takaiskarit jne. Ehkä myös takajarrun. Rämpläsin noita ohjaustangon nappeja ja kilkkeitä niin joku pala sieltä lähti jo samantien murenemaan palasiksi.. :(
Olisihan se kuitenkin hienoa rakentaa pyörä ja nähdä kuinka se taas käy ja kukkuu. Saas nähdä miten käy!
Mutta ens kesänä onkin sitten astetta arvokkaampi klassikkopyörä joka käy ja kukkuu niinkuin olisi juuri tehtaan ovista ulos lipunut
Aivan. Toki vaatii paljon sitoutumista hommaan. Ja mitään tarkkaahan tuosta ei osaa sanoa ennenkuin on käyty nykyiset osat tarkalleen läpi että mitä siinä loppujenlopuksi jää jäljelle kun mietit mitä uusit.Teoriassa kyllä. Mitä nyt oon harrasteautopuolella noita projekteja katsellut niin liian usein ideat on hyvät ja usko itseen kova, mutta sit se mielenkiinto lopahtaa kun jotakin pisteosaa ei saa tai alussa hyvältä idealta tuntunut oma modifikaatio ei olekkaan yhteensopiva tai selviää ettei kilpiin saa ilman kikkailua ymsyms. Kannattaa siis oikeasti miettiä lähteekö "3kk projektiin johon saa kaikki osat helposti tilattua jenkeistä", sillä ne muuttuu usein "vittu että vituttaa toi purettu pyörä (melkein) kaikkine tarvittavine osineen tallin perällä" -projektiksi ;)
Mutta ens kesänä onkin sitten astetta arvokkaampi klassikkopyörä joka käy ja kukkuu niinkuin olisi juuri tehtaan ovista ulos lipunut
Ei perkele kun on pyörä karmeassa kunnossa. Kuvia: https://www.dropbox.com/gallery/2828670/1/CX500?h=08c3db