Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Oliko Suomen kilvissä? Joissakin maissa noita saa ajaa 16-vuotiaana, korttiluokka on vähä niinku kevytmoottoripyöräkortti vrt. moottoripyöräkortti.. Suomessakin mopoautoja on myös "täysitehoisina", saa ajaa vasta 18-vuotiaana tosin. Kilvestä en sitten tiedä että millaset kilvet niissä on.. Samanlainen kuin tieliikennemönkkäreissä, uskoisin..

Suomen kilpi se oli. Saman muotoinen ja kokoinen kuin moottoripyörissä. Minä jotenkin kuvittelin, että kevyeen nelipyörään on "sisään leivottuna" myös teho/nopeusrajoitus. Mutta ilmeisesti noissa on joku "ei enää kevyt nelipyörä, ei vielä aivan auto"-luokka.

-k
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei, auto kun on "seisonnassa" (nykyisin ei ole enää ns. seisonta-aikaa) niin ei tarvitse maksaa minkäänlaisia maksuja.


Näinpä, ja tämähän on viralliselta nimeltä liikennekäytöstäpoisto(tjsp.) joka hoituu kun lompsii auton papereiden kans katastuskonttorille :thumbs: Ei siis onnistu enää puhelinsoitolla kyseinen homma. Ja samalla siis katkeaa myös siitä päivästä eteenpäin kaikki vakuutukset(kaskosta en satavarma et katkeaako ilman erillistä mainintaa).
 
Millane homma on asentaa sisätilan lämmityssarja? onko siinä muutakun johtojen liittämistä? mihin kohtaan se haarotuskappale tulee?
 
Millane homma on asentaa sisätilan lämmityssarja? onko siinä muutakun johtojen liittämistä? mihin kohtaan se haarotuskappale tulee?
Simppeli hommahan se on. Johdot liitetään vain yhteen ja ujutetaan se johto sisätilaan. Yleensä sen saa helposti irrottamalla pelkän hansikaslokeron ja ujuttamalla läpivienneistä. Jos oikein muistan, niin se haaroituskappale tulee luonnolisesti pistokkeelta tulevaan piuhaan ja siitä haaroitetaan sitten sisätilanpistokkeelle ja lohkolämmittimelle. Hieman jo aikaa, kun sitä laittelin, joten päässyt unohtumaan. Joka tapauksessa se on helppo homma ja onnistuu varmasti kotimekaanikoltakin. Johdothan ovat siis valmiita kappaleita töpseleineen, joten mitään liittimiä ei tarvitse laitella.
 
Onko v.2005 Audi A4:sen 2,5tdi:ssa samoja ongelmia koneen kestävyyden kanssa joita oli aiemmassa mallissa vai onko viat korjattu tuohon uuteen malliin?
 
Vähän riippuu osista. Motonetin iskarit on varmasti paskinta laatua mitä markkinoilla on saatavana. Kestävät 6-10tkm, menevät takuisiin joo, mutta työtunnit ei mene.
Tosiaan riippuu osista. Siis ei niinkään, että mitkä osat vaan kenen valmistamat. Joskus voi saada ihan merkkiosia ja toisena päivänä taas täyttä skeidaa. Itse teen niin aina kun osia tuolta hankin, että joko soitan tai käyn paikan päällä ja kysyn, että minkä valmistajan osia teillä on hyllyssä. Olen kuullut, että porukka on hakenut motonetistä Brembon (huippulaatu) jarruosia naurettavan halvalla mutta sitten taas toisena päivänä onkin hyllyssä ollut taas jotain tuntematonta merkkiä...
 
Olen maalaamassa pärräni muoveja, ja kysyin eräästä automaaliliikkeestä vähän vinkkejä.. Kiiltävän mustaksi on tarkoitus maalata, ja sieltä kehotettiin ostamaan mattamustaa pintamaalia ja kiiltävää lakkaa. Miksi näin? Miksei myös kiiltävän mustaa pintamaalia?

Toinen tyhmä kysymys maalaamiseen liittyen: tarviiko akryylimaalien päälle laittaa lakkaa? Tai kannattaako?
 
Voiko ajovalon halogeenilampun asentaa väärinpäin? Lamppu näyttäisi menevän kahdella eri tavalla loveen.
Jos sähköteknisessä mielessä meinaat, niin eipä sitä mikään estä. Halogeenilamppu ei eroa "tavallisesta" hehkulampusta millään muulla tapaa, kuin että siellä lasin sisällä on niitä halogeenejä (bromia tai jodia). Ihan samanlainen hehkulanka sieltä löytyy, eikä virran kulkusuunnalla ole siinä mitään vaikutusta toimintaan.
 
Jos sähköteknisessä mielessä meinaat, niin eipä sitä mikään estä. Halogeenilamppu ei eroa "tavallisesta" hehkulampusta millään muulla tapaa, kuin että siellä lasin sisällä on niitä halogeenejä (bromia tai jodia). Ihan samanlainen hehkulanka sieltä löytyy, eikä virran kulkusuunnalla ole siinä mitään vaikutusta toimintaan.

Eli valaiseeko se samalla tavalla oli se kummin päin tahansa?
 
Jos otetaan haju pois, niin millä muulla tavalla voidaan erottaa 100% bensa ja diesel toisistaan?
Kyseessä on siis tilassa missä on ollut useampi 25L kanisteri toista vuotta ainakin. Ja molempia nesteitä siellä on, mutta mm. tikun kastaminen ja sytkärillä sytyttäminen antaa tuloksen että jokainen neste palaa yhtä iloisesti. Hajuaistiin taas en luota niin paljon että lähtisin "se on varmaan tää se bensakanisteri"-tyylillä tankkiin kaatamaan.
 
Jos otetaan haju pois, niin millä muulla tavalla voidaan erottaa 100% bensa ja diesel toisistaan?
Kyseessä on siis tilassa missä on ollut useampi 25L kanisteri toista vuotta ainakin. Ja molempia nesteitä siellä on, mutta mm. tikun kastaminen ja sytkärillä sytyttäminen antaa tuloksen että jokainen neste palaa yhtä iloisesti. Hajuaistiin taas en luota niin paljon että lähtisin "se on varmaan tää se bensakanisteri"-tyylillä tankkiin kaatamaan.

Jos olis tarkka mitta, millä sais todella tarkan määrän nestettä, esim 1 desin, niin teoriatasolla bensa ja diesel desin painossa on eroa.. Mutta kun niissäkin on oma vaihtelualueensa, niin ei sekään oikee luotettava ole. Eli desi bensaa painaa noin 75 grammaa ja desi dieseliä riippuen onko kesä- vai talvi laatua painaa 80-85 grammaa. Lähde: http://www.ake.fi/AKE/Ekoautoilu/Polttoaineet/Polttoaineet/
 
Ei kellään olis vinkkiä mun pulmaan: ostin pärrään toiset takasivukatteet (käytetyt), kilikolilla on joskus maalattu ne mutta maalipinta on ihan OK, ei ole halkeamia eikä syviä naarmuja, mutta pieniä pintanaarmuja ja hankaumia on paljon. Mitenkäs niistä pääsisi eroon? Ei huvittaisi noitakin ruveta hiomaan kun etusivukatteet vasta hioin eikä ollut mitään unelmien hommaa. Katteet on siis muovia. Ja mulla ei oo tommosesta hommasta _mitään_ aiempaa kokemusta, eli siis mitenkä noista naarmuista pääsis eroon?
 
Jos otetaan haju pois, niin millä muulla tavalla voidaan erottaa 100% bensa ja diesel toisistaan?
Kyseessä on siis tilassa missä on ollut useampi 25L kanisteri toista vuotta ainakin. Ja molempia nesteitä siellä on, mutta mm. tikun kastaminen ja sytkärillä sytyttäminen antaa tuloksen että jokainen neste palaa yhtä iloisesti. Hajuaistiin taas en luota niin paljon että lähtisin "se on varmaan tää se bensakanisteri"-tyylillä tankkiin kaatamaan.


Haihtumiskokeella. Bensa haihtuu kovin äkkiä mutta dsl ei, sekota kanisterit ja kasta puhtaaseen rättiin kumpaakin ainetta ja pyyhkäse jotain pintaa niillä räteillä sen jälkeen. Bensa katoaa kuin yöntimo työkkäristä mutta diisselistä pitäs jäädä rasvainen eli öljyinen jälki.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom