Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo on samassa hintaluokassa: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19007

Hieman siinä on eroja tuohon pienempää näyttöön ominaisuuksissa joka sekin on ihan hyvä satunnaisessa navigointi käytössä (esim. juuri ääniominaisuudella käytettynä). Jos mahdollista niin paikanpäälle testaan niin äkkiä näkee kumpi itselle piisaa.
Hyvä, kiitos. Täytyy käydä kattelemassa noita, tää sun linkittämä peli näyttää ihan fiksulta ja ominaisuudetkin varmasti ihan riittävät, kun en sitä päivittäin tarvitse, ainoastaan pidemmillä reissuilla ja satunnaisessa työkäytössä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terevee, onko täällä ketään enää hereillä? Kertokaahan nyt nuubille, jolla ei ikinä ole omaa autoa ollut, että paljonko tuommosen ylläpitäminen tulee vuodessa maksamaan, siis kaikki pakolliset vakuutukset yms. mitä niinä nyt on? Oletetaan lapsenomaisesti, että korjauskuluja ei synny. :jahas: Aika weirdarse kysymys, mutta pakko kysyä kun ei tiedä, eikä viitti kenellekään tähän aikaan soittaa ja kysyäkään tommosta..:lol2:
 
Terevee, onko täällä ketään enää hereillä? Kertokaahan nyt nuubille, jolla ei ikinä ole omaa autoa ollut, että paljonko tuommosen ylläpitäminen tulee vuodessa maksamaan, siis kaikki pakolliset vakuutukset yms. mitä niinä nyt on? Oletetaan lapsenomaisesti, että korjauskuluja ei synny. :jahas: Aika weirdarse kysymys, mutta pakko kysyä kun ei tiedä, eikä viitti kenellekään tähän aikaan soittaa ja kysyäkään tommosta..:lol2:
Verot kerran vuodessa bensa-autoissa 100-200e, itellä vakuutukset vähän päälle 1000e vuodessa. Siihen sitten bensat päälle, je ne huoltokustannukset, mitä ei tietenkään koskaan tule :) Sitten tietysti renkaat pitää silloin tällöin vaihdella. Vakuutusmaksutkin riippuu täysin autosta. Paljon se auton pitäminen tulee kaikenkaikkiaan kuitenkin maksamaan. :D
 
Verot kerran vuodessa bensa-autoissa 100-200e, itellä vakuutukset vähän päälle 1000e vuodessa. Siihen sitten bensat päälle, je ne huoltokustannukset, mitä ei tietenkään koskaan tule :) Sitten tietysti renkaat pitää silloin tällöin vaihdella. Vakuutusmaksutkin riippuu täysin autosta. Paljon se auton pitäminen tulee kaikenkaikkiaan kuitenkin maksamaan. :D
Jees, kyllähän se stanasti tulee maksamaan, aika hissusti tekisi näin opiskelijana mieli tuhrata koko opintolainaa auton ylläpitoon vuodessa:lol2: Eli eli, saa aikalailla unohtaa koko homman, ellei lotossa voita...
 
Jees, kyllähän se stanasti tulee maksamaan, aika hissusti tekisi näin opiskelijana mieli tuhrata koko opintolainaa auton ylläpitoon vuodessa:lol2: Eli eli, saa aikalailla unohtaa koko homman, ellei lotossa voita...
Itseasiassa luin vähän väärin ton kysymyksen, pakolliset vakuutukset ei maksa kamalasti, edellisessä autossa liikennevakuutus, eli ainoa pakollinen, maksoi noin 600e vuodessa. Sitten siihen päälle ilkivallan, hirvikolarin, palon yms. kattava kasko maksaa 100-200e lisää. Jos haluaa sitten täyskaskoa, mikä korvaa kolaritilanteissa oman auton korjauksen, niin se maksaa sitten jo paljon.
 
Itseasiassa luin vähän väärin ton kysymyksen, pakolliset vakuutukset ei maksa kamalasti, edellisessä autossa liikennevakuutus, eli ainoa pakollinen, maksoi noin 600e vuodessa. Sitten siihen päälle ilkivallan, hirvikolarin, palon yms. kattava kasko maksaa 100-200e lisää. Jos haluaa sitten täyskaskoa, mikä korvaa kolaritilanteissa oman auton korjauksen, niin se maksaa sitten jo paljon.
Joo, mitä itte koitin searchailla, niin paljon vaihtelee, noin 500€ olis vissiin aikalailla minimi noissa vakuutuksissa. Benziinikuluts olis kyllä aika pientä eli around 50€/kk, renkaat ja huollot saisin tod näk sumplittua jonkun toisen kukkarosta (:jahas:). Eli vois johonkin tonniviiteensataan/vuos hyvällä säkällä päästä...Täytyy miettiä aamusella uudestaan..mikäköhän siinäkin on että näitä asioita pitää aina yöllä alkaa miettiä, kun on muutenkin ihan koomassa :lol2:
 
Mitähän tulisi maksamaan Helsingissä tai pk-seudulla pelkkä öljynvaihto jossain liikkeessä? Voiko niille viedä itse öljyt, mitkä haluaa autoon vaihdettavan? Vaihdoin autoa muutama viikko sitten ja ajattelin ihan varmuuden vuoksi vaihdattaa öljyt, vaikka ajotietokone kertoo öljyn tason olevan kunnossa. Tosin tämähän ei ilmeisesti kerro mitään öljyn laadusta, joten parempi vaihdattaa.
Olisko jollain kokemuksia jostain tietyistä paikoista ja mihin hintaan suorittavat?
 
Konttorille vaan

Pitääkö auton seisontaan laitto käydä hoitamassa katsastuskonttorilla vai riittääkö soitto vakuutusyhtiöön?

Nykyäänhän ei ole enää mitään "seisonta-aikaa" vaan kyseessä on liikenteestäpoisto. Toimenpide on tehtävä konttorilla tai varmaan vakuutusyhtiössäkin homma hoituu(?) mutta puhelimitse sitä ei enää voi tehdä. Maksaa ymmärtääkseni 10 Euroa!
 
Nykyäänhän ei ole enää mitään "seisonta-aikaa" vaan kyseessä on liikenteestäpoisto. Toimenpide on tehtävä konttorilla tai varmaan vakuutusyhtiössäkin homma hoituu(?) mutta puhelimitse sitä ei enää voi tehdä. Maksaa ymmärtääkseni 10 Euroa!

Jees. Voi tehdä katsastuskonttorilla tai vakuutusyhtiössä, mutta ei onnistu puhelimessa koska hommaan tarvitaan rekisteriotteen ilmoitusosa. Ne printtaa sitten uuden ilmoitusosan jossa on merkintä liikennekäytöstä poistosta ja jolla auton saa takaisin ajoon. Ja maksaa 10,20 euroa per suunta.

Koska tuossa tarvitsee tuon ilmoitusosan niin nykyisessä systeemissä ei rahoituksella ostettua autoa saa seisontaan. Veikkaan että tuo tulee aika monelle yllärinä.
 
Onkos siinä mitään järkeä, jos ostaa jonkun melko paskan <4000e mopon aluksi(ja kuinka paljon sellaisessa olisi abaut verot+vakuutus)? Ts. kuinka usein ihmisillä tulee kaatumisia kokemattomuuden takia? En kuitenkaan ole mikään hullu kuski, että siitä ei ole kyse.
 
Onhan siinä järkeä, ja neljällä tonnilla saa kyllä ihan hyvän pyörän.. En tiedä millaista haet mutta tuohon hintaan saa varmasti ihan hyviä 90-luvun loppupuolen kusiaisia.
 
Onkos siinä mitään järkeä, jos ostaa jonkun melko paskan <4000e mopon aluksi(ja kuinka paljon sellaisessa olisi abaut verot+vakuutus)? Ts. kuinka usein ihmisillä tulee kaatumisia kokemattomuuden takia? En kuitenkaan ole mikään hullu kuski, että siitä ei ole kyse.


Verot nyt ei ole oikeastaan mitään mutta vakuutukset ovat 500-1000e vuodessa ja kaatumisia tulee just niin paljon kun itte haluaa ;) JÄrkevää on kyllä alottaa vanhemmalla/halvemmalla/maltillisemmalla prätkällä kuin hypätä suoraan pakastavedetyn sarviin.
 
Halvalla pääsee vakuutuksien osalta ku ostaa jonku alle 25kw pärrän (papereissa tietenki vaan tuon verran;)).. Muistelen että pelkkä liikennevakuutus ei ole juuri sen isompi ku piikissä, ja monet pääsee yhtiöstä riippuen alle kahdella sadalla (Pohjola ja Lähivakuutus halvimmat, voi tosin olla että vois tulla melkoinen taistelu jos sieltä jotain korvauksiakin haluaa..). Täyskaskollaki jotku päässy alle kolmen sadan. Esim. IFillä hinta onkin sitten moninkertainen..
 
Juuri tuo kiinnostaisi, että kuinka usein uusilla kuskeilla tulee niitä kaatumisia? Itselläni on 15-18 -vuotiaan ajoista todella paljon ajokilometrejä, mutta sen jälkeen on vähän hiljaisempaa ollut :D. Alle 25kw-virityksiä ei huvita alkaa tekemään, ellei sellaisen jo valmiiksi saa. Nyt jos suunnittelisin, niin 600- tai 750-kuutioinen olisi ensimmäinen pyörä, mutta vanhemman paskan ostaminen ei oikein innosta, ymmärrätte varmaan miksi :). Kun tilanne tulee eteen, saa nähdä voittaako järki vai tunteet.
 
Moottoripyörä kuume polttelee pahasti ja reissuhommissa koko kesän kesätöissä olleena en oikein siksi moottoripyöräkorttia ehtinyt ajamaan. No tästä johtuen kuitenkin ajattelin syksyllä hakea pyörän kun niitä nyt hieman edullisemmin saa kuin keväällä jolloin sen varmasti viimeistään ostaisin. Kyseltyäni viikko takaperin paikallisista autokouluista sain harmikseni kuulla että teoria tunteja ei enää järjestetä ja ajattaminenkin loppuu autokouluissa piakkoin. No mieleeni heräsikin kysymys että mitä jos unohtaisin että minulla ei ole moottoripyörä korttia ja ajaisin parit random testit ennen kuin pyörän ostan, niin minkähän laiset sanktiot tuosta lie saisi? liekkö menisi ajokorttiluokan ylityksellä? ajokieltoa? kellään kokemusta asiasta. Turhia spekulointeja odota kevääseen(ja maksa sitten 1000e enemmän pyörästä/aja ajokortti jonka jälkeen osta vasta pyörä) en edes kaipaa joten ne voi suoraan sitten unohtaa.
 
Juuri tuo kiinnostaisi, että kuinka usein uusilla kuskeilla tulee niitä kaatumisia?
No tuohan riippuu niin paljon kuskista, että lienee jo ihan hölmöä kysyä tuollaista. Itse hyppäsin suoraan 600 cc sarviin 18 vuotiaana, en ollut ajanut kuin mopolla edellisen kerran 14-vuotiaan. Tämän jälkeen pidin muutaman vuoden väliä ja ostin 750 cc ja ajelin sillä kesän. Kertaakaan en ole kaatunut. Toisaalta broidi joka on nyt omistanut useampia pyöriä ja ajanut enemmän on jo ehtinyt kaatumaan useampaan otteesen... Sinua ja sinun ajotaitojas enemmän tuntematta ei kyllä pysty vastaamaan muuta kuin, että on olemassa kahdenlaisia motoristeja niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan. Jos tuntuu, että pyörä ei tule pysymään näpeissä niin osta vähän halvempi mutta jos tuntuu, että hallitset itsesi ja pyörän niin osta sitten parempi.
 
Kannattaako enää ostaa tälle vuodelle motskaria, kesä meni jo, kohta tulee lumet ;)

Tottakai! Aina kannattaa ostaa pyörä. Erityisesti nyt syksyllä kannattaa hankkia hyvä ja edullinen italialainen moottoripyörä, jonka sitten tullaa vasta ensi vuoden puolella, kun vero on taas hiukan laskenut. Nimim. Ducatia odotellessa.

-k
 

Suositut

Back
Ylös Bottom