Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tai miten siinä pallolla ollaan?Vatsalihakset kasvanu ensimmäistä kertaa elämässäni tällä menetelmällä:
Vatsat ma-ke-pe, Liikkeenä tavallinen vatsarutistus isolla jumppapallolla, 4 sarjaa 8-15 toistoa, levypaino pään takana. Aloitin ilman painoja, nyt 15kg pään takana. Jumppapallolla siksi, että se ottaa todella hyvin syviin vatsalihaksiin. Hengitys on todella tärkeä tässä liikkeessä, eli alasmentäessä sisäänhengitys, ja rutistusvaiheessa uloshengitys. Näin vaikeampi, mutta ottaa paremmin.
tai miten siinä pallolla ollaan?
Periaatteessa vastustan aatetta verrata vatsaa muihin lihasryhmiin ja niiden treenaukseen. Tietenkin riippuu milta ihmiset haluavat vartalonsa nayttavan, mutta oma ihanteeni tiukka vatsa hyvilla lihaksilla eika mikaan puoliploso pallohkomaha missa erottuu nelja pakkia vaikka pakki olisi himpun selkeempi.
Siksi siis teen pitkat toistot ja rutistukset, jotta vatsa pysyy hyvassa kuosissa. Tama siis paapiirteena vatsantreenauksessa. Ohjelmaa voi vaihtaa aika ajoin enemman massavoittoiseksi jossa haetaan hieman enemman kokoa.
Haen enemman hyvannakoista vartaloa kuin maksimivoimaa/massaa (pat). Lisatakseni viela, etta suurin osa hyvista nakemistani tiukoista sixpackeista ei ole luotu millaan 3x8 sarjoilla. Ehka olen vaarassa, mutta nain siis omien kokemuksieni mukaan.
Okei ja sitten miten paapiirteittain teen homman itse>> kolme sarjaa alavatsalle: jalkojen nostot eri variatioilla. Maksimit ilman taukoja siten etta raskain liike ensin sitten hieman kevyempi ja kevyin. Tosin kevyinkaan ei ole ihan kevyt tuossa vaiheessa.
30s paussi ja ylavatsalle sama homma.
30s paussi ja sivuille sama homma.
Luonnollisesti tuossa tulee keskivatsakin mukana. Todella tuskallinen treeni MUTTA TOIMII ainakin mulla kuin haka ja voin taata etta monelle ongelma-alue eli alavatsa on kipeena viikon jos sita ei aikaisemmin ei ole saanut kipeeksi. Tuo on todellinen trimmikuuri joka oikeasti haluaa saada vatsan kondikseen. 4krt vko, eika cheattailua. Itse teen tuon yleensa puolessa valissa treenia, enka varsinaisen treenin jalkeen, mutta silla kai ei ole valia.
Jossain vaiheessa voi pitaa pienen massakuurin.
Väitätkö, että pitkät sarjat muka tekevät lihaksesta jotenkin timmimmän? Väitätkö, että tekemällä haukkarille ja ojentajalle molemmille kymmenen liikettä joissa jokaisessa 30 toistoa saa tiukemman olkavarren kuin tekemällä molemmille liikkeen tai pari joissa toistoja ~10 ja sarjoja ~3?
http://www.youtube.com/watch?v=rZA_OZFMONM&feature=related
Tuommonen löytyy meidän salilta, ja ihan hyvin tuntuu pakissa:dance2:
mitä ihmettä? tossa oli pointtina just et ei verrattais vatsoja siihen haukkariin.
kyllä mustakin tulee kivin vatsa noilla rääkkireeneillä et montaa eri liikettä peräkkäin eikä hirveesti lisäpainoilla leikkimistä. tyttö kun oon ja aika kapea enkä tahdo sitä kapeutta hävittää, varsinkaan kun vyötärö ei edestäpäin kovin kaposelta näytä, niin en tahtois niihin vatsoihin kauheen suuria määriä massaa. ihanne olis sellanen nimenomaan tiukka maha ja eikä mikään bodaripömppis.
nyt oon vähentänyt liikkeitä ja tehnyt vatsoja "järkevämmin" mut toi reilu sata toistoa useilla eri tavoilla nyt tuntu tepsivän paremmin, ja vatsoja on kiva tehdä, niin niitä tekee ihan mielellään paljon. pääpointti vatsoissa mulla kyllä on et ei mavet ja kyykyt sun muut jää niiden heikkoudesta kiinni ja ei jää, vaikka onkin tullut tehtyä tyhmästi niitä. vatsoissakin on se jännä jut et ku hengittelee oikein tarkasti ja keskittyy niiden tekemiseen, niin kymmenenkin toistoa hyvin monilla eri tavoilla ei ookkaan ihan niin helppoja mitä luulis, vaikkei oliskaan lisäpainoja käytössä.