Miten treenaat vatsalihaksesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tokoro
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Jos tahtoo näkyvää tulosta niin kannatakaako siis tehdä:
1. Pitkiä sarjoja, ilman painoja (20+)
2. Lyhytä sarjoja, lisä painoilla (6-10)

Itse teen tällä hetkellä 2-3 kertaa viikossa vatsalihakset, noin 20 toistoa ilman lisä painoja

Niin mutta siis miten muka pitkät sarjat tekevät lihaksesta tiukemman? Onhan tuossa vatsan alueella useampiakin lihaksia kuin vain yksi, mutta samoin on muuallakin ja silti ihan perusliikkeillä tehdään timmit ja näyttävät lihakset/lihaksitot. Jos olisi jotain perusteluja miksi vatsa treenautuu eri tavoin?

mut kun se hakikin sitä et vatsojen kohalla ei oo pääasia se massa :D niin en tajua et mikä siinä on epäselvää.... ja vatsassa kun on tosiaan lihaksia pari enemmän ku vaikka haukkaris, tai se etummainen suora vatsalihas, sit uloimmat vinot vatsat ja sisemmät vinot ja sit vielä se syvä poikittainen ja ne on aikalailla päällekkäin ja niitä tarvitaan kaikissa arjenkin askareissa ehkä vähän enemmän ku vahvaa hauista niin ajattelis et se voi vaikuttaa vähän siihen et miten niitä reenataan. mutupuhetta kaikki et älä huoli ei oo antaa perusteluja jotka muuttais käsitystäs maailmasta tai ihmisen anatomiasta!

kerroin vaan että oon havainnut et sopii mulle hyvin, niin ei sen nyt pitäis olla kummonen ongelma :D
ja sanoin tosiaan senkin etten tee mitään 100 toiston sarjoja, en usko et siinä on mitään pointtia, mut teen monta erilaista kymmenen toiston sarjaa putkeen, se on musta eri asia ku veivata tyyliin 100 istumaannousua jalat tuettuina....

ja taskuamatsoni, sun vyötärö on varmaan 10cm mun vöytäröä kapeampi et sellaset vähän massakkaammat vatsat voi sopia sulle (mun näkökulmasta) paremmin kuin itelleni :)

... oikeesti mua hävettää koittaa selittää tätä kun annan itestäni sellasen kuvan et oon lukenu liikaa naistenlehtiä ja selitän samaa mitä niissä, että kylkien reenaaminen on pahasta ku vyötärö levenee, mut en tosiaan tarkota samaa vaikka vähän siltä kuulostaakin... tykkään siitä että mulla on lättänämaha jossa on kaikki kuviot sopivasti näkyvillä, vaikkei niissä lihaksissa massaa niin pirunmoisesti olekaan. jos lihoisin tästä vähän niin sit ehkä pitäis alkaa hankkii sitä massaa niihin vatsoihinkin ettei masu näyttäis pulleelta.

Juutuubista vetäsin abs in 3 min nimellä videon jonka reeniä vähän muokkailin / sekotin yhen pakkotoiston tredeissä olleen vatsalihas reenin kanssa :D. ( kirjottanu julhi tai jotain sinne suuntaan, en muista enää :/ .)

Ite en enää jaksa oikee keskittyy niihi muutenku voimapyölräl ku syvät vatsalihaksetkuulemma vaikuttaa ryhtiinki hieman ja sitä ois kiva saada paremmaks

3 kuukautta nyt kyykännyt ja en ole kertaakaan mitään ns.vatsalihasliikkeitä tehnyt...
Mutta silti vatsat todella mukavassa kunnossa:D! palikat näkyy aika jees.

Kyykyllä voittoon!

mut kun se hakikin sitä et vatsojen kohalla ei oo pääasia se massa :D niin en tajua et mikä siinä on epäselvää.... ja vatsassa kun on tosiaan lihaksia pari enemmän ku vaikka haukkaris, tai se etummainen suora vatsalihas, sit uloimmat vinot vatsat ja sisemmät vinot ja sit vielä se syvä poikittainen ja ne on aikalailla päällekkäin ja niitä tarvitaan kaikissa arjenkin askareissa ehkä vähän enemmän ku vahvaa hauista niin ajattelis et se voi vaikuttaa vähän siihen et miten niitä reenataan. mutupuhetta kaikki et älä huoli ei oo antaa perusteluja jotka muuttais käsitystäs maailmasta tai ihmisen anatomiasta!

kerroin vaan että oon havainnut et sopii mulle hyvin, niin ei sen nyt pitäis olla kummonen ongelma :D
ja sanoin tosiaan senkin etten tee mitään 100 toiston sarjoja, en usko et siinä on mitään pointtia, mut teen monta erilaista kymmenen toiston sarjaa putkeen, se on musta eri asia ku veivata tyyliin 100 istumaannousua jalat tuettuina....

ja taskuamatsoni, sun vyötärö on varmaan 10cm mun vöytäröä kapeampi et sellaset vähän massakkaammat vatsat voi sopia sulle (mun näkökulmasta) paremmin kuin itelleni :)

... oikeesti mua hävettää koittaa selittää tätä kun annan itestäni sellasen kuvan et oon lukenu liikaa naistenlehtiä ja selitän samaa mitä niissä, että kylkien reenaaminen on pahasta ku vyötärö levenee, mut en tosiaan tarkota samaa vaikka vähän siltä kuulostaakin... tykkään siitä että mulla on lättänämaha jossa on kaikki kuviot sopivasti näkyvillä, vaikkei niissä lihaksissa massaa niin pirunmoisesti olekaan. jos lihoisin tästä vähän niin sit ehkä pitäis alkaa hankkii sitä massaa niihin vatsoihinkin ettei masu näyttäis pulleelta.

No mikä muu voi olla tarkoituksena kuin massan keruu? Ei niissä vatsalihaksissa ole muuta kuin lihasmassaa. Jos vatsaa haluaa tiukemmaksi, on lihasmassaa kasvatettava (toki laihdutuskin auttaa mutta se ei kuulu tähän). Ei lihaksia voi kaunistaa muuten kuin kasvattamalla niiden kokoa. En usko että olet sen kummemmin kokeillut muita tapoja treenata vatsoja, tai kokeillut muiden lihasten treenaamista vatsojen tapaan, joten varmaan turhaa sanoa että "sopii mulle hyvin".

Höhöö :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
No mikä muu voi olla tarkoituksena kuin massan keruu? Ei niissä vatsalihaksissa ole muuta kuin lihasmassaa. Jos vatsaa haluaa tiukemmaksi, on lihasmassaa kasvatettava (toki laihdutuskin auttaa mutta se ei kuulu tähän). Ei lihaksia voi kaunistaa muuten kuin kasvattamalla niiden kokoa. En usko että olet sen kummemmin kokeillut muita tapoja treenata vatsoja, tai kokeillut muiden lihasten treenaamista vatsojen tapaan, joten varmaan turhaa sanoa että "sopii mulle hyvin".

Höhöö :D

haha pliis :D "en usko että oot" oon. en oo kauheesti tehnyt esim perus istumaannousuja vaan, kun ei alaselkä tykkää, ainakaan yhtä hyvää ku jos pallolla tekee. jos on rasvaa sen verran ku mulla mahassa niin ne näkyy vaikkei oo sitä massaa kovin paljon, sori. ja ehkä sitä massaa sitten on, mutta mulle toi "paljon" voi olla vähän eri määrä ku sulle :)
ja kantsii aina muistaa et niissä vatsoissa on myös sitä kestävyyttä ja voimaa, tai sit ei ole. mut vatsat nyt on mulla ainakin eka paikka mikä tulee mieleen niistä, joissa olennaisempaa on se et ryhti on hyvä ja vatsa on kiva ja voimaa on sopivasti ku et vitusti massaa...... (ja joo nyt oon kyl muuten kokeillu tota perus, et harvemmin ja lisäpainoilla tai muuten raskaasti, niin ei ne oo ottanut sitä reeniä samallail vastaan, voi olla tekijässä vika mut herranjumala jos joku tapa toimii niin mikä ongelma siinä on, kun sitä ei sais käyttää. en tosiaan pakota sua reenaa samallailla voit tehdä ihan mite ite tykkäät vatsas ja muutki :D)

lähinnä pointti oli että sitten kun sitä massaa on "sopivasti" niin tahdon sinne enemmän sitä voimaa että pystyy tekeen kyykyt sun muut, ja sitä en välttämättä hanki noilla "1000 toiston sarjoilla", mistä käsityksestä taidat pitää kovimmiten kii. ja jos niissä mun tuhannen toiston sarjarykelmissäni on mukana dragon flighteja (no näis vaan negatiivisii) ja voimapyörää ja muutaki ku perusruttailupumppailua, niin anteeks nyt vaan, mut ei ne kovin paskassa kunnossa ole.

ja edelleen, miks mun pitäis reenata muita lihaksia vatsan tapaan? en tykkää reenata muita niin paljon ku vatsoi, tai samallailla et monta sarjaa monia eri liikkeitä, jos se toimii vatsoihin niin se riittää mulle. anteeks etten oo niin hc-bodari et tekisin kaikkeni jotta massa vaan kasvais.

Teen sängyllä päädystä kiinnipitäen jalkojen nostoja niin että jalat on pystysuorassa koko ajan, ja sitten kun parinkymmenen toiston jälkeen alkaa hidastumaan niin kevennän liikettä laittamalla jalat koukkuun ja jatkan samaa.

Sen jälkeen teen vielä istumaannousuja, eli ensin rankimmat ja sitten kevyemmät. Saa mukavasti aina vatsalihakset turpoamaan ja lämpösiksi :whip:

Selältään nostan jalat koukussa ja yläruumiin niin että kädet pään sivuilla ja kyynärpäät ottavat polviin kiinni keskivaiheilla ( hienosti selitetty ) varmaan jokin fiksumpi nimi tälle? :)

Unohtuipa tähän lisätä että tangossa roikkuen tai selkä puolapuita vasten nostan jalat suorina niin että osuu tankoon/puolapuihin ja sitten perus kohotuksia jalat suoraksi eteen.

Keppi

Onko kukaan tehnyt ihan perus istumaannousuja sillä tavalla, että samaan aikaan pitää keppiä niskan takana ja kyynärpäät kepin takana. Tuntuu aika toimivalta liikkeeltä ainakin itselläni. Osaako kukaan sanoa miksi liike tuntuu paljon enemmän (vrt. Janda rutistukset?)?.

Joo, pari viikkoa taistelin tuon kanssa, en millään meinannut saada jalkapohjia pysymään maassa! Nyt sitten saan jonkun säälittävän 2*6 tehtyä noita :lol2: En tiedä miksi on noin kamalan vaikea, mutta jostain syystä se ei tunnu sen rankemmalta vatsoissa kuin janda, pelkästään hankalemmalta. Pitää varmaan harjoitella enemmän...

Istumaannousuja lisäpainon kera, se on hyvä yhdistelmä.

Voimakierto jalat ilmassa kuntopallon kanssa 4x20, vaihteluna voimapyörää polviltaan 4x10. Kotitreeneissä jalkojen nostoja istualtaan, kämmenet polvien kohdalla 4x20.

Suositut

Back
Ylös Bottom