Miten treenaat vatsalihaksesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tokoro
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Käyttääkö kukaan teistä abcoasteria? Olen yrittänyt opetella käyttämään sitä mutta tuntuu että teen sen päin helvettiä, jotenkin tosi vaikea laite. Helpompaa on sitten tehdä vaikka jalannostoja tangosta roikkuen, mutta siinä loppuu käsivoimat liian nopeasti...

perus vatsoja polvet 90* kulmassa 200x3 osa vinoina
jalannostoja 90sx3-5
rutistuksii vähän fiiliksen mukaan
joskus lisä painoilla roomalaista penkkiä

...en sit tiiä onks täst mitään hyötyy ollu :s

Käyttääkö kukaan teistä abcoasteria? Olen yrittänyt opetella käyttämään sitä mutta tuntuu että teen sen päin helvettiä, jotenkin tosi vaikea laite. Helpompaa on sitten tehdä vaikka jalannostoja tangosta roikkuen, mutta siinä loppuu käsivoimat liian nopeasti...
onhan noita laitteita joissa voi tehdä jalannostoja jos käsivoimat loppuu ensin:)

perus vatsoja polvet 90* kulmassa 200x3 osa vinoina
jalannostoja 90sx3-5
rutistuksii vähän fiiliksen mukaan
joskus lisä painoilla roomalaista penkkiä

...en sit tiiä onks täst mitään hyötyy ollu :s

Eli oikeesti siis 3 settiä joissa 200 toistoa? Miksi ihmeessä?
Treenaatko noin jalkoja ja rintaakin? ET!

Jotenkin aina ihmiset tekee tätä...

Kovaa kyykkää ja mavea. Siitähän se lähtee.
Sitten päälle hiukan jotain isolaatiota.

itellä toistot vattasarjoissa 10-15 luokkaa.eipä noita kovin usein tarvii tehä ku nopeesti vahvistuu ja hyvin tuolta "pienen" läskikerroksen alta palat tuntuu löytyvän ;)

Funktionaaliset harjoitukset on hyviä vatsalihaksille eli liikkeitä joihin yhdistetään keskivasrtalon hallintaa, esim. askelkyykkyä ja kyykätessä kierto etummaisen jalan puolelle Käyn ohjatuilla tunneilla funcmove :thumbs:
Pilateksessa käyn kerran viikossa ja siinä saa hyvin syviä lihaksia treenattua ja meiti ainakin saa vatsalihakset kipeiks.. Esim. kierrot maaten niin että jalat kohti kattoa ja vuorotellen lasketaan jalkaa ja aina laskettavan jalan puoleen kierretään, mikään muu ei saa liikkua kuin jalka ja yläkroppa, keskivartalon siis pysyttävä paikallaan ja jalan lasku sekä kierto tehdään aina ulos puhaltaen, tää saa vatsalihakset hyvin tärräämään :hyper:
Saliohjelmassa mulla sit onkin 1.päivänä vartalonkiertokone 2 x 20-30 ja tuulimylly pallon päällä (sitä funktionaalista) 3x max
2. päivänä Lantionnostot laudalla 3 x 15-20
3. päivänä Vatsarutistuskone 3 x 15-20
4. päivänä Pidot kyynärnojassa (usein teen vielä askeltaen, joka vaikeuttaa asennon hallintaa) 3 x max ja vatsarutistus bosulla
Sit saliohjelma sisältää kaiken näköistä joka vaatii keskivasrtalon hallintaa ja siten pakottaa jännittämään vatsalihaksia
:dance:

Meiti välillä vetää abcoaterilla vatsoja :rock: sillä saa kyllä hyvän tuntuman ja mä en ainkaan penkkiä saa kovin ylös.. :lol2: tääkin vaatii vartalonhaliintaa paljon ja keskittymistä siihen että saa sen "penkin" nousemaan vatsalihaksia jännittämällä / rutistamalla ja palautuksen tulis olla rauhallinen, eli täytyy jarrutella, again, vatsalihaksilla.. Usein näkee miten ihmiset heiluu siin ylös-alas-ylös-alas :rolleyes: ja silloin sitä ei tehdä ainakaan vatsalihaksilla.. Ei mikään helppo laite..

Tykkään vedellä voimapyörällä ja ylätaljassa (ristitaljassa) polvillaan lattialla rutistuksia + kässäreillä kylkiä. toimii mulla.

Mulla on aina vatsalle tuleva suora treeni erilainen.
dragon flagilla, jalkojen nostoilla roikkuen tai lisäpainorutistuksilla aloitan. Sitten tulee vartalon kiertoja levypainon kanssa puoliksi maaten jalat ilmassa. Tällä liikkeelle on varmaan nimikin:D Toinen vaihtoehto tälle on kylkikeikuttelu käsipainon kanssa. Viimeiseksi vielä pumppailen taljassa tai roomalaisella penkillä. Vatsat treenaan kyykky- ja mavepäivänä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Syömällä pitsaa säännöllisesti!

Läppä läppänä, lattialla/patjalla maaten siitä nostaen yläkroppaa tai sit jalkoja nostellen! eri variaatioita tästäkin! sarjat n.10-15! tulee yleensä 6 sarjaa tehtyä!

Anteeksi tyhmä kysymys, mitä liikettä tarkoitat tuulimyllyllä pallon päällä? :nolo:

En tiä osaanko kauheen hyvin selittää, muta pallon päälle mennään makaamaan niin että yläkroppa on kuitenkin viistosti pystyssä eli periatteessa alaselkään asti tuettuna pallon päällä. Kädet leveänä, ihan kuin niiden välissä olisi toinen pallo tai keppi (käsipainot tehostaa, mutta mun mielestä raskas liike muutenkin) Sitten tehdään kiertoja puolelta toiselle niin että vain yläkroppa kiertyy sivusuuntaan, vatsalihaksilla pistetään vastaan ettei keskivartalo kierry, myös pallon olis tarkoitus pysyä aloillaan :D

kolme kertaa viikossa:

1) rutistus istuen ylätaljalla 3 x 15 (lisäpaino tällä hetkellä 40kg)
2) voimapyörä tällä hetkellä 3 x 21
3) jalkojen nostot sivulle 3 x 30

varmaan hiukan liikaa, mutta kun toistoja saa lisäillä hyvin (ja lisäpainoa) niin en ole vielä alkanut vähentämään.

Itelläni tällä hetkellä menossa tuo Arnoldin kultainen kuusikko, ja siinähän on lopussa istumaannousuja 3-4 sarjaa, 20 toistoa jokaisessa. Noh, itse olen vähän muunnellut tota vatsatreeniä, teen eka yhen sarjan istumaannousuja, sitten heti perään ilman taukoja yhen sarjan jalkojennostoja (siinäki se 20 toistoa). Sen jälkeen taas sarja istumaannousuja ja vielä lopuks yks sarja jalkojennostoja, eli siihen tulee periaatteessa kaks sarjaa alavatsalihaksille ja kaks sarjaa ylävatsalihaksille. Tuntuu tehokkaalta, varsinkin kun tekee ilman noita taukoja.

...Sitten tehdään kiertoja puolelta toiselle...

Vau, kiitos, uusi liike tosiaan! :) Pitääpä kokeilla joskus, kun salilla ei ole muita... saan rauhassa kopsahdella pallon päältä.

Itse treenaan vatsoja tyyliin joka toinen salikerta vinot ja joka toinen suorat vatsat. Vaihtelen liikkeitä aika tiuhaan sen mukaan mihin haluan tuntumaa milloinkin, yleensä 3 eri liikettä per treeni. Tällä hetkellä on menossa kiva noususuhdanne vatsojen kunnossa, joten suosin voimapyörää :) Sen erilaiset variaatiot on kanssa suosikkeja.

Olen vähitellen vieroittanut itseäni vyön käytöstä kyykyissä ja nykyään se on siitä syystä pääasiassa vatsaliike... jalkatreeni alkaa kyykyllä, mutta nykyään se varsinainen JALKAtreeni alkaa vasta sen jälkeen... päcki on kyllä ollut niin pirun kipee joka kyykkytreenin jälkeen. Zecher-kyykky on toinen todella voimakkaasti keskitorsoa aktivoiva liike. Suosittelen kokeilemaan...

Voimapyörällä lähinnä.. joka kerta menee tosi kipeeksi kun ei muuten saa niin hyvin.. nyt kun vielä menee seisaeltaan voimapyörällä muutama toisto niin siitä on hyvä lähteä!

Voimapyörä on no 1!:rock:

Vatsarutistuksia tulee sen lisäks tehtyä pari kertaa viikossa lämmittelynä ennen jalkatreeniä ja selkä/takar. treeniä.

Suositut

Back
Ylös Bottom