Miten treenaat vatsalihaksesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tokoro
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
koitimpa ekankerran tehä vattoja silleen et jalat penkinpäällä ja ylös asti siitä.aika hyvä polte tuli,ottaa ihan eritavalla vattaan,ku et jalat josaain alhalla,tai ite tehny tos vattalaudassa. vaikka laittaa 90* ni kyl toi jalat penkinpäällä paljon kovemman polton anto.onki pelkät vattalihakset käytössä,toisin ku tos toisessa.

Paljon on ollut puhetta mavesta ja kyykystä hyvinä vatsaliikkeinä. Miten kovia sarjoja täytyy tehdä, että esimerkiksi kyykky ottaa hyvin vatsaan? Onko kyykkäys painoni jotenkin pienet, kun olen tammönen 72 kg dude ja ajattelin, että rupen tekemään semmosia 2*6*95 kg sarjoja takakyykkyä ja 3*6*80 kg etukyykkyä? Eli tulisiko tästä jo riittävästi rasitusta kehittämään keskivartaloa?

Erilaiset bosun päällä tasapainoilut muuten on aika hyvää staattista vatsatreeniä, kun tekee tasapainoa horjuttavia liikkeitä esim. yhdellä jalalla bosulla seisten (vaikka jalan loitonnusta, yhden jalan kyykkyä jne)

Paljon on ollut puhetta mavesta ja kyykystä hyvinä vatsaliikkeinä. Miten kovia sarjoja täytyy tehdä, että esimerkiksi kyykky ottaa hyvin vatsaan? Onko kyykkäys painoni jotenkin pienet, kun olen tammönen 72 kg dude ja ajattelin, että rupen tekemään semmosia 2*6*95 kg sarjoja takakyykkyä ja 3*6*80 kg etukyykkyä? Eli tulisiko tästä jo riittävästi rasitusta kehittämään keskivartaloa?

Vaikea sanoa sun voimatasoista mitään, mutta tietenkin treenaat niin suurilla painoilla, että tekniikka vielä pysyy kasassa. Ja sinne tangon päihin sitten malmia välillä lisää;)

Ja vielä tarkennuksena, että ottaako kyykky hyvin syviin vatsalihaksiin, ku tarkotuksena olis saada vähän pömppömahaa pois? Ja pitäiskö näiden lisäks tehdä jotain, ku ei mitään istumaannousuja jaksais millään hinkkaa. Toimiiks pilates? :)

koska sun on vähän parempi jännittää sitä pakkia aika tiukkaan jos et ihan linkkarilla haluu olla.. Kokeileppa kyykätä tai vetää ilman että jännität vatsaa.

No en oo ainakaa ite huomannu että ottais vatsoihin, mutta eipä isot pojat joita pyysin katsomaan teenkö liikkeen oikeen, sanonut että väärin tekisin. Mutta sovitaan niin että ottaa myös vatsoihin.

Ton kyykyn kyllä tiedän, etukyykky ottaa ihan jumalattomasti vatsoihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Aikaisemmin ainoastaan kyykky- ja mavetreenien kautta, mutta nyt hommasin lisäksi voimapyörän, joka tuntuu ainakin tehokkaalta!!:thumbs:

Itsellä on seuraavanlainen vatsatreeni ja olisi kiva saada palautetta siitä:

Eli teen tuollaista rutistuksen ja istumaannousun risteytystä eli selällään jalat ylhäällä koukussa penkin päällä ja nousen istumaan asti sen sijaan, että nostaisin selkää vain vähän niin kuin rutistuksissa yleensä. Teen tätä liikettä tyyliin 3x 25-35 toistoa lisäpainon kanssa.

Toistojen jälkeen vatsassa tuntuu kyllä ihan mukavasti, mutta onko tuo ihan optimaalinen vatsatreeni? Kannattaisiko tehdä jotain liikettä tuon lisäksi vai onko tuokin liike ihan turha ja vaihtoon koko treeni? Sali, jolla käyn ei ole ihan hirveän laajasti varusteltu, joten voitteko suositella jotain liikettä mikä menisi ihan matolla lisäpainojen kanssa?

No mutta selkä liike se nyt ei ole...

Tuli hätäisesti tuo kirjoitettua.. Pientä lisäystä.. Mave ei siis varsinaisesti ole selkäliike, selkäänkin ottaa jonkun verran ja on aika kokonaisvaltainen liike, itse oon tehny sitä jalkapäivänä ja jalkoihin myös eniten on tuntunut ottavan..
Mutta siis melkeinpä liikkeen kuin liikkeen pitäisi ottaa vatsalihaksiinkin jos jännitykset on kohdallaan! :thumbs: Ja vatsalihas treeni palstahan tämä oli...

Toistojen jälkeen vatsassa tuntuu kyllä ihan mukavasti, mutta onko tuo ihan optimaalinen vatsatreeni? Kannattaisiko tehdä jotain liikettä tuon lisäksi vai onko tuokin liike ihan turha ja vaihtoon koko treeni? Sali, jolla käyn ei ole ihan hirveän laajasti varusteltu, joten voitteko suositella jotain liikettä mikä menisi ihan matolla lisäpainojen kanssa?

jos vaan jotain yhtä liikettä tahdot hinkata niin kantsis varmaan voimapyörää et mutkatankoon jotku vitosen kiekot päähän ja ne lukot ja sit siitä rullaamaan, tietty kiekot voi olla minkäkokosii vaan, kunhan ovat sen verta isompii ku ne lukot et se rullaa maas ja voi olla suorakin tanko, mut mutkatanko nyt vie vähän vähempi tilaa.
http://www.youtube.com/watch?v=9drX2Ut0HDM tos ainaki jonkilainen video.

ja muutenkin, en tiedä mitä vatsoille haluat, mut ei ehkä noin pitkät sarjat ihan optimaalisimpii, ja toi liikekin ottaa ainoastaan ylävatsoihin mikä nyt ei ole kovin fiksua sekään jos se on ainoa juttu mistä se vatsareeni koostuu. tietty jos tekee mavee kyykkyy etukyykkyy yms niin sit ei oo varmaa toi vatsareeni nii justii, mut toi voimapyörä jokatapaukses aika huippuliike. kun sopii niin monen tasosille, ja aika harva ihan heti pystyy esim varpaillaa tota rullausta tekee niin siin sit voi kehittyy melko pitkäänki ihan vaan samal liikkeel. ja tosiaan ottaa aikalail hyvin kaikkialle vatsaan.

Tuli hätäisesti tuo kirjoitettua.. Pientä lisäystä.. Mave ei siis varsinaisesti ole selkäliike, selkäänkin ottaa jonkun verran ja on aika kokonaisvaltainen liike, itse oon tehny sitä jalkapäivänä ja jalkoihin myös eniten on tuntunut ottavan..
Mutta siis melkeinpä liikkeen kuin liikkeen pitäisi ottaa vatsalihaksiinkin jos jännitykset on kohdallaan! :thumbs: Ja vatsalihas treeni palstahan tämä oli...

Okei, tajusin kai nytten.. :dance:

Mutta siis melkeinpä liikkeen kuin liikkeen pitäisi ottaa vatsalihaksiinkin jos jännitykset on kohdallaan! Ja vatsalihas treeni palstahan tämä oli...
Maastaveto kyllä tulee tehtyä selkäpäivänä ja se on noin 60 % selkäliike

Hmm.. No kuka sen mitenkin tekee.. Varmaan riippuu sitten tavastakin.. Mulla ottaa eniten jalkoihin ja teen sen suorilta jaloilta.. Menee nyt vähän off topic, mutta ei kai se haittaa..

no suorinjaloin mave nyt taas ei ole milläänlailla selkäliike, jos se ottaa selkään niin se tehdään väärin. ihan perusmave taas niin kylläpä se sitä selkääkin vahvistaa. varmasti vaikuttaa jalkojen leveys ja oteleveydet ja muutki, mut sitä ei voi olla sanomatta selkäliikkeeks kuitenkaan. kokonaisvaltanen liike kyl joo, et tuntuu kyl helposti seuraavana päivänä pyllys ja takareisis. (ja esim polvis ja sääris mustelmien muodos :))

Suositut

Back
Ylös Bottom