Miten treenaat tällä hetkellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oranki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
3-jakoinen:

Rinta, selkä
Olkapäät, kädet
Jalat

En väitä tuota nyt mitenkään huonoksi, mutta itse laittaisin jalat tohon toiseksi treeniksi, koska rinta/selkätreenissä mulla kädet ainakin tekee sen verran työtä, että parempi ois olla treenaamatta käsiä seuraavana päivänä. Jäis enemmän aikaa palautua. Mutta jatka samaan malliin jos toi toimii!

Sä olit Joppa vaihtanu PHAT-hommissa selkä-olka ja rinta-käsi treenien paikkaa, toimiiko se? Tuntuis että selkä tarvii pidemmän ajan palautua ku rinta ja kädet, jotka on verraten pieniä lihaksia? Ainakin pienempiä ku selkä ja olkapäät, toivottavasti.

Sama ja toimii kuin junanvessa vaikka oonkin dieetillä. 10 vko menos ja -10kg mut dietti kestäny sen 7vko.

Miten toi Max soveltuu dieetille? Ku samalla sivulla, josta ohjelman nappasin oli vain, että suositellaan bulkille... Onko voima pysynyt hyvin ja jaksaako vetää?

Sä olit Joppa vaihtanu PHAT-hommissa selkä-olka ja rinta-käsi treenien paikkaa, toimiiko se? Tuntuis että selkä tarvii pidemmän ajan palautua ku rinta ja kädet, jotka on verraten pieniä lihaksia? Ainakin pienempiä ku selkä ja olkapäät, toivottavasti.

Kyllä toimii. Vaihdoin ihan tarkotuksella, koska musta tuntuu, että selkä palautuu nopeemmin ku rinta mulla. Ainakin, jos lihaskipuja pidetään merkkinä. Rintalihakset tulee useemmin kipeeks treenin jälkeen ku selkä.

Kaiken järjen mukaan selän pitäis palautua rintaa hitaammin, mutta mulla ei näytä niin menevän. Mitäpäs sillä väliä, toimiihan tää näinkin. Jos joskus ei enää toimikkaan, sen voi vaihtaa.

3-jakosella mennään kun ei oikein muutakaan osaa.

Ma: selkä, niska, ojentajat, ranteet
Ke: Jalat, vatsat
Pe: Rinta, olkapäät, hauis

Nyt menty minuskaloreilla Joulusta asti ja 15kg lähtenyt. Välillä ollut pientä paikallaan junnaamista painon kanssa mutta ei 2vk pidempään paino pysynyt samassa. Kohta alkais lomat, otetaan se aika ihan rennosti, ei salitreeniä, ei niin tarkkaa mitä tulee syötyä. Lomien jälkeen plussakaloreille ja koitetaan saada edes pari kiloa lisää lihasta.

Kyllä toimii. Vaihdoin ihan tarkotuksella, koska musta tuntuu, että selkä palautuu nopeemmin ku rinta mulla. Ainakin, jos lihaskipuja pidetään merkkinä. Rintalihakset tulee useemmin kipeeks treenin jälkeen ku selkä.

Kaiken järjen mukaan selän pitäis palautua rintaa hitaammin, mutta mulla ei näytä niin menevän. Mitäpäs sillä väliä, toimiihan tää näinkin. Jos joskus ei enää toimikkaan, sen voi vaihtaa.
Mä oon monesti treenannut maanantaisin kipeitä rintafileitä, mutta ei se kipu ainakaan voimatasoihin oo vaikuttanu.. Välillä ollu ihan kosketukselle arat, mutta kivut on lähteny jo lämmittelyiden aikana ja aina on treenit kulkenu hyvin.

4- jakoisella mennään nyt kesä aikana ku kerkiää salille paremmin. Hyvin on kyllä toiminut.

Rinta/hauis
etureidet/pohkeet
selkä/olkapäät/ojentajat
takareidet/vatsat

toimii jakona. ja sit fiiliksen mukaan pumppailua ei reenattaville lihasryhmille.

2-jakoisella mennään ja se on oikeastaan ainoa vaihtoehto kun haluan a) käydä salilla väh 4 krt viikossa ja b) vetää kropan mahd ušein läpi. Aika pitkälle samanlainen kuin elaston 2-jakoinen, olen muokannut sitä vähän rankempaan suuntaan ottamalla esim pudotussarjat hapotustreeneihin ja tekemällä lyhyiden sarjojen päivät jopa turhankin isoilla painoilla. Mutta kehitystä on tullut hyvin ja palautunutkin olen hienosti. Välipäivinä kevyttä aerobista, esim hölkkälenkkejä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
se käytti tätä ohjelmaa joskus vuonna 2005. 4 jakonen.

Monday;
1) BACK SQUAT – 1 SET OF 12 REPS, 1 SET OF 8, 1 SET OF 6, 1 SET OF 4, 2 SETS OF 3 WITH WEIGHT INCREASE EVERY WEEK.
2) FRONT SQUAT – 1 SET OF 8 REPS, 1 SET OF 6, 2 SETS OF 4.
3) CALFS – 4 SETS OF 15 REPS.

Tuesday;
1) BENCH PRESS - 1 SET OF 12, 1 SET OF 8, 1 SET OF 6, 2 SETS OF 4, 1 SET OF 2.
2) INCLINE BENCH PRESS - 1 SET OF 8, 1 SET OF 6, 2 SETS OF 4.
3) CLOSE GRIP BENCH PRESS – 4 SETS OF 5.
4) TRICEP PUSH DOWNS – 4 SETS OF 8.

Wednesday;
1) DEAD/LIFT – 1 SET OF 10, 1 SET OF 8, 1 SET OF 6, 3 SETS OF 3 GETTING HEAVIER EACH WEEK.
2) GOOD MORNINGS – 3 SETS OF 6.
3) MACHINE PULLDOWNS AND ROWS.

Thursday;
1) APOLLONS AXLE – 1 SET OF 10, 1 SET OF 8, 3 SETS OF 6.
2) SEATED PRESS – 4 SETS OF 5.
3) TRAPS – 4 SETS OF 6.

Friday;
1) MEDICINE BALL THROW FOR HEIGHT - 10 TO 15 THROWS.
2) CARDIO TRAINING FOR 30 MINS ON A EXERCISE BIKE OR CROSS TRAINER.

Saturday;
1) FARMERS WALK – 150KG EACH HAND FOR 40M, 2 RUNS.

Sunday;
REST DAY.

ei jaksa suomentaa. vaihdoin ton apollon akselin tankoon, ja nostan ja lasken maahan joka toistossa, niinku toi akseli kuuluu normaalisti.En heittele mitään palloa ja en tee farmari kävelyä 150kg:lla :D

Näin kesäisin puntti jää kyllä vähemmälle, yleensä vedän kerralla koko kropan kerran tai pari viikkoon. Kahvakuulailua tulee vedettyä myöskin kerta tai kaksi viikkoon. Frisbeegolffia tulee sitten harrastettua vähän enemmänkin, ehkä 6-8 kertaa viikkoon radalle ja siihen päälle muutama treenisessio urheilukentällä.

Nyt kun mma-touhut jäivät tämän vuoden osalta yhteen pieneen salienväliseen, epäviralliseen kahinaan, siirtyi painopiste täysin taas puhtaaseen voiman ja massan kasvatteluun. Kolmijakoisella tappojaksolla koitetaan nyt vaan kiltisti tehdä niinkuin valmentaja sanoo :) Kahta sykliä kiskotaan viikkoon ja kahta täysin samansisältöistä treeniä ei taida ohjelmasta löytyä. Aika perusjaolla kuitenkin menty

A-Rinta, selkä
B-Jalat, vatsat
C-Kädet, olkapäät

Prkleen mukavaltahan tämä on tuntunut, vaikka meinaa kalenteri olla vähän täynnä kun viikossa on kokolailla yksi huilipäivä ja sekin aika kuluu oman jalkapuolen suojatin kuntouttavan parissa. Noh, valintojen maailma :puntti:

Juuri aloittelen tällaista projektia, joten vielä ehtii huutamaan mulle "seis", jos homma näyttää tyhmältä:

HST-metodilla vedän

1. Jalkakyykky/Jalkaprässi (lämmittelyyn kuntopyörää)
2. Pohkeet laitteessa
3. Penkkipunnerrus (lämmittelyyn etunojapunnerruksia)
4. MAVE (lämmittelyyn soutulaite)
5. Kulmasoutu käsipainoilla
6. Alataljasoutu
7. Ranskalainen punnerrus (lämmittelyyn tyttöjen dippejä)
8. Ojentajat taljassa
9. Pystypunnerrus käsipainoilla
10. Scott-hauiskäännöt
+ loppuun vipareita etu-, keski- ja takaolkapäille sekä rannerullauksia tangolla selän takana.

Tuon satsin teen kaksi kertaa viikossa. HST-metodilla pitäisi käydä kroppa läpi kolmesti viikossa, mutta yhden treenipäivän ajattelin pyhittää pelkälle leuanvedolle. 10 X maksimi -tyyppisesti (tarkoittaa meikäläisen tapauksessa 10X3). Meikäläisellä tuo leuanveto tuntuu tehoavan lihaskuntoliikkeistä parhaiten, joten päädyin tällaiseen ratkaisuun, vaikka saattanen näin heikentää HST:n tehoa.

Välipäivinä sitten kevyttä lenkkiä sekä jumppapallolla vatsoja ja selkää.

Yhden päivän viikossa voisi olla tekemättä mitään.

Mulla on ollut pidemmän aikaa kolmijakoinen ohjelma (rinta-selkä-vatsa, jalat-vatsa ja olkapäät-hauikset-ojentajat-vatsa) ja tällä hetkellä toistoja 6-8, vatsalihasliikkeissä 10. Kerran viikossa teen siis koko kropan läpi. Minulle tämä on sopinut loistavasti, sillä paikat ehtivät palautua välissä. Lisäksi käyn kerran viikossa spinningtunnilla, ja pallopelejä harrastan 1-2 kertaa viikossa. Joskus käyn kuntonyrkkeilemässä, combatissa ja pilateksessa. Loput liikunnasta on rauhallista kävelyä ja muuta palauttavaa liikuntaa.

Trenimetodini:
- treenit joka päivä
- 4-jakoinen ohjelma
- 16-10 sarjaa/lihasryhmä
- toistot sarjoissa 20-6
- kaikki sarjat failureen

Just tuli vaihettua 3-jakoinen tommoseen perus yläkroppa/alakroppa 2-jakoiseen. Mukavaa vaihtelua.

Yleensä semmonen 3-4 salitreeniä viikossa ja siihen päälle juoksulenkit/pyöräilyt jne.

Treenaan viitenä päivänä viikossa. Jto:n 3x4 - 6x6. Jokaista volyymivaihetta 1kk + reilun kuukauden maxikausi päälle.
Eka viikko kevyt ja sitten lisätään tehoja joka viikko ja se vika ennen kevyttä aina kova. Kaikki liikkeet teen pareittain.

Homma elää tarpeen mukaan, mutta pääsääntöisesti tälläistä tulee jumppailtua.

Ma
Lenkki
- 3km kevyttä hölkkää
Venyt
- koko kropan toiminnalliset venyt ja keppijumppaa
Voimatreeni
- raaka rive & vauhtipunnerrus
- leuanveto kapea vastaote (lisäpainoilla ja ilman 50/50)
- penkki
- etukyykky
- SJMV
- voimapyörä
Kuntofillari
- 10 min

Ti
Lenkki & mäkivedot
- alle 3-5km kevyttä hölkkää
- 5 x mäkiveto (30s) alaskävelypalautuksella
- 2-5km kevyttä hölkkää/kävelyä

Ke